- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Laat dat aankomend maar weg. En vraag is natuurlijk wie in deze geloofwaardiger is. Een hele groep onafhankelijke kranten of Feyenoord dat geen enkel belang heeft bij een incident van hun 'supporters.'
Welk gedeelte van "de Telegraaf (en de overige media) hebben het stuk al gerectificeerd"????
En als je iets niet zeker weet, ga je er toch maar van uit dat het tuig weer eens lekker van zich laat horen?
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Elke coach maakt zich druk over de scheidsrechter ook de altijd druk gesticulerende Guardiola.
Dat je Mourinho niet mag dat kan maar ga hem geen zaken verwijten waaraan andere coaches zich ook veelvuldig schuldig maken.
Guardiola maakt zich niet veelvuldig schuldig daaraan. Hij zoekt (bijna) altijd de schuld bij zichzelf en wijst (bijna) nooit naar anderen. Mourinho daarentegen wijst bijna altijd naar anderen en bijna nooit naar zichzelf. De omgekeerde wereld. Mourinho is dan ook een van de ergste coaches ter wereld als het hierom gaat, dat kan je niet ontkennen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
''Media' laten zich van slechtste kant zien' was een betere titel geweest.
Wat een onzinnig bericht weer. Ongelooflijk. Zoeken naar nieuws, kansloos.
Als je Reinbo's posts van een paar weken terug niet hebt gezien, zal je niet snappen wat ik bedoel.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
DMF heeft het over het bericht van de media, dat kansloos is.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Zegt nooit iets? Ik heb 3 keer letterlijk herhaald wat het argument is, zo duidelijk heb ik jullie nog nooit 1 x gezien.
Bedoel je argumenten als: hardop lachen of LOL? Ja, jij bent een meester in je posts onderbouwen!
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
DMF heeft het over het bericht van de media, dat kansloos is.
Ow ja, zie het nu pas
Dan ben ik degene die het niet snapte.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Welk gedeelte van "de Telegraaf (en de overige media) hebben het stuk al gerectificeerd"????
En als je iets niet zeker weet, ga je er toch maar van uit dat het tuig weer eens lekker van zich laat horen?
Sterker nog: De Telegraaf pakte vanochtend uit. Ze wisten te melden dat de kantine van IJsselmeervogels op zijn kop gezet was en dat supporters met elkaar op de vuist gingen. De woorden 'tuig' en 'hooligans' vielen uiteraard ook weer. Er zouden meerdere mensen zijn opgepakt. Onwaarheden volgens Feyenoord, IJsselmeervogels én de Rotterdamse VBE. Maar goed, het is een krant, dus ze zullen wel gelijk hebben!
In plaats van de nadruk te leggen op het prachtige bedrag dat is opgehaald (27.000 euro), kiest men direct weer een negatief frame om Het Legioen alsnog in een kwaad daglicht te zetten. Schandalig.
Er is één iemand opgepakt en zijn zaak is diezelfde dag nog geseponeerd. De Telegraaf zet zichzelf weer voor schut. Goed dat Feyenoord hier nu wél eens afstand van neemt, waar men in het verleden stilzwijgend akkoord leek te gaan.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
FOK.nl / Nieuws / [Upd] Derksen wint Loden Leeuw / FOK!frontpage - frontpage.fok.nl
Johan D. 
Haha, ben nu al benieuwd naar de eerste uitzending van VI, maar dat duurt nog een kleine 2 weken geloof ik. Denk dat Johan die prijs nog wel grappig vind.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Het lijkt me ook een kwestie van feiten checken (ben wel een newbie wat dat betreft hoor). Heeft bovendien weinig van doen met jou als journalist overigens (kan ik ook niet over oordelen) maar eerder om de berichtgeving rond ons als supportersgroep.
Daarbij beschouw ik mijn opmerkingen hier ook niet bepaald als journalistieke uitspraken.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Nee het staat in alle kranten dus neem ik aan dat het klopt. Op basis daarvan geef ik mijn mening. Had tot voor een paar minuten geleden geen enkele reden om te denken dat kranten onzin schreven.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
FOK.nl / Nieuws / [Upd] Derksen wint Loden Leeuw / FOK!frontpage - frontpage.fok.nl
Johan D. 
Haha, ben nu al benieuwd naar de eerste uitzending van VI, maar dat duurt nog een kleine 2 weken geloof ik. Denk dat Johan die prijs nog wel grappig vind.
Hier Derksen, gisteren, over die Leeuw
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
IJsselmeervogels heeft het zelf tegengesproken. Zowel tijdens als na de wedstrijd. Betrouwbaar genoeg voor je?
Plaatselijke Burgemeester bevestigt dan weer dat supporters zich misdroegen.
“Er waren geen rellen na de wedstrijd tussen IJsselmeervogels en Feyenoord, maar wel relschoppers”, laat burgemeester Melis van de Groep van de gemeente Bunschoten-Spakenburg weten. Tientallen Feyenoord-supporters misdroegen zich na de wedstrijd afgelopen zaterdag.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Plaatselijke Burgemeester bevestigt dan weer dat supporters zich misdroegen.
“Er waren geen rellen na de wedstrijd tussen IJsselmeervogels en Feyenoord, maar wel relschoppers”, laat burgemeester Melis van de Groep van de gemeente Bunschoten-Spakenburg weten. Tientallen Feyenoord-supporters misdroegen zich na de wedstrijd afgelopen zaterdag.
Dat is al een flinke nuance ten opzichte van de eerdere berichtgeving. Tijdens de wedstrijd was er ME aanwezig en die kwamen in de rust het terrein op, waarna Nu.nl het AD en De Telegraaf kopte dat er ongeregeldheden waren tussen Feyenoord en IJsselmeervogels. Ze zouden zelfs met elkaar op de vuist gaan...
Dat werd rap gerectificeerd en uiteindelijk blijkt er dus vrijwel niets aan de hand te zijn. De burgemeester bestempelt de berichtgeving niet voor niets als 'indianenverhalen.' Rellen zijn er absoluut niet geweest, zo benadrukt hij.
'Tientallen relschoppers' strookt nou ook niet bepaald met het feit dat er slechts één persoon is opgepakt. Nu weet ik uit eigen waarneming dat men in Bunschoten-Spakenburg op een aantal gebieden wat achterloopt, maar de politie rijdt niet te varken en heeft gewoon de middelen om de zogenaamde relschoppers op te pakken.
Kranten zijn op verschillende gebieden handig, maar als het om voetbalsupporters gaat, pak ik er een sixpack Jozo bij.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Daarbij beschouw ik mijn opmerkingen hier ook niet bepaald als journalistieke uitspraken.
Misschien flauw van me om het erbij te halen, maar was puur om aan te geven dat je dat toch wel weet hoe het één en ander in elkaar steekt op dat vlak (met de rectificatie in het achterhoofd).
Sowieso jammer dat zo'n goede actie door Feyenoord zelf ondergesneeuwd wordt door dit soort negatieve verhalen.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
NOS Sport - Messi opnieuw 's werelds beste voetballer
Meer dan terecht!
Overigens mis ik namen in het wereldelftal en het mooiste doelpunt blijft uiteraard altijd gebaseerd op smaak!
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Misschien flauw van me om het erbij te halen, maar was puur om aan te geven dat je dat toch wel "moet" weten en niet zo naïef bent.
Je kunt ook anders redeneren. Als er dan toch iemand een groot vertrouwen in journalistiek van gemiddelde krant moet hebben dan is het de journalist wel.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
NOS Sport - Messi opnieuw 's werelds beste voetballer
Meer dan terecht!
Overigens mis ik namen in het wereldelftal en het mooiste doelpunt blijft uiteraard altijd gebaseerd op smaak!
Heeft de Fifa niet die prijs overgenomen van dat Franse sport blad ?
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Een iets gelukkigere rentree voor Henry bij Arsenal dan Scholes gisteren. Thierry scoort de 1-0 tegen Leeds.
Edit: En dat was ook de enige van de wedstrijd.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Je kunt ook anders redeneren. Als er dan toch iemand een groot vertrouwen in journalistiek van gemiddelde krant moet hebben dan is het de journalist wel.
Ook van de Telegraaf, die er ( volgens mij) mee kwam?
Dakduivel
-
- 34 berichten
- 805 stemmen
Een buiging vind ik teveel van het goede maar niets meer dan respect voor Henry. 
Overigens jammer dat Rooney er niet met de goal van het jaar vandoor is gegaan. Het moment, het belang en de moeilijkheidsgraad van zijn goal is bij elkaar opgeteld toch een heel stuk indrukwekkender. Messi wint natuurlijk terecht, dat moge duidelijk zijn. Wel jammer voor Xavi en Ronaldo, wat natuurlijk ook fantastische spelers zijn.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Ook van de Telegraaf, die er ( volgens mij) mee kwam?
Is eigenlijk zo ongeveer de enige uitzondering. Verder denk ik dat bij alle Nederlandse kranten (AD is weliswaar populistischer aan het worden maar geloof niet dat het voorlopig ten koste gaat van basisbeginselen) gedegen journalistiek wordt geleverd.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Voetbalzone - 'Ik vertelde Mourinho laatst dat Witsel me doet denken aan Zidane'
Wat is deze man goed zeg 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Drenthe aast op spoedige terugkeer naar Feyenoord | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Zou mooi zijn als hij komend seizoen al terugkeert. Kan hij mooi op de linksbackpositie spelen, met als back-up Nelom.
Janmaat aan de rechterkant, met als back-up Leerdam (mooie concurrentie) en het begint weer ergens op te lijken. Al zullen Guidetti en El Ahmadi vertrekken (samen met Clasie de drie beste spelers van de eerste seizoenshelft bij Feyenoord).
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Janmaat
, en Drenthe vind ik nou niet echt het best als linksback, is ie verdedigend te zwak voor. Hij zal dan eerder de backup van Nelom moeten zijn.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Zou mooi zijn. Leuk type voetballer die dan eindelijk weer eens van de bank komt.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Janmaat
, en Drenthe vind ik nou niet echt het best als linksback, is ie verdedigend te zwak voor. Hij zal dan eerder de backup van Nelom moeten zijn.
Nelom is ook geen geweldige verdediger. Drenthe is niet de beste verdediger, maar heeft wel 100% inzet en snelheid. Zal ook 15 x per wedstrijd op komen via de flanken, is op veel posities inzetbaar en een echte Feyenoorder. Maar dan moet Koeman (mocht hij komen) Drenthe niet als aanvallende middenvelder opstellen. Dan kun je Bakkal beter een contract aanbieden.
Er zijn weinig goede backs. Janmaat is beter dan Leerdam.
Als je echt goed kan verdedigen sta je niet op de backpositie.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Ik kan me niet voorstellen dat je genoeg van hem hebt gezien. Misschien later (ook al is hij al 20 jaar). Janmaat komt ook uit de Feyenoordjeugd en kan van de zomer gratis overkomen. Toch wel een buitenkansje.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Henry 
Diepe buiging.
Ik kan die beelden wel tig keer opnieuw bekijken. Echt heerlijk en dan ook nog is voor de sympathiekste Engelse (top)club 
"the script was written and boy he read it" 
Betere kwaliteit, buitenlands commentaar commentaar:
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.