- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik kan me niet voorstellen dat je genoeg van hem hebt gezien. Misschien later (ook al is hij al 20 jaar). Janmaat komt ook uit de Feyenoordjeugd en kan van de zomer gratis overkomen. Toch wel een buitenkansje.
Als je het over een goede back had misschien maar op Janmaat zit ik niet te wachten. Dat ie uit de Feyenoordjeugd komt vind ik dan niet zo belangrijk, doe dan nog maar liever Nathaniel Will, die uit de Ajax jeugd komt maar wel veel meer potentie heeft.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Drenthe is een sukkel.
Nee, een provincie.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Ik kan die beelden wel tig keer opnieuw bekijken. Echt heerlijk en dan ook nog is voor de sympathiekste Engelse (top)club 
"the script was written and boy he read it" 
(embed)
Betere kwaliteit, buitenlands commentaar commentaar:
Dat is toch Anelka? 
Schitterend moment ja. Dirk Kuijt doet dit over 2 jaar bij ons. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Tjonge jonge. Het Feyenoordtuig laat weer eens van zich horen. Wat een volk.

The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Zou mooi zijn als hij komend seizoen al terugkeert. Kan hij mooi op de linksbackpositie spelen, met als back-up Nelom.
Drenthe wil niet op de linksbackpositie spelen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Wel voor Feyenoord. 
Gio wilde ook op het middenveld voetballen. Na 1 seizoen op het middenveld, stond hij gewoon weer linksback.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Drenthe moet je ook niet als linksback willen gebruiken. Hij moet zijn energie op de linkerflank kwijt kunnen op het middenveld met zijn vechtlust en loopvermogen. Hij is defensief ook te kwetsbaar. Bovendien voldoet Nelom prima.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Als je mee wilt doen voor het kampioenschap, moet je alle posities goed dubbel bezet hebben. Drenthe hoeft niet persé linksback te spelen - hij kan de gehele linkerflank bezetten. Ideale speler om erbij te hebben. De toekomst/concurrentie zal dan uitwijzen wie er op welke positie speelt.
In zijn eerste (en enige) seizoen bij Feyenoord was hij één van de bestere spelers als linksback. Al zegt dat ook veel over het droevige niveau van de overige spelers destijds (het slechtste Feyenoordteam dat ik ooit bewust heb meegemaakt).
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Als je mee wilt doen voor het kampioenschap, moet je alle posities goed dubbel bezet hebben. Drenthe hoeft niet persé linksback te spelen - hij kan de gehele linkerflank bezetten. Ideale speler om erbij te hebben. De toekomst/concurrentie zal dan uitwijzen wie er op welke positie speelt.
In zijn eerste (en enige) seizoen bij Feyenoord was hij één van de bestere spelers als linksback. Al zegt dat ook veel over het droevige niveau van de overige spelers destijds (het slechtste Feyenoordteam dat ik ooit bewust heb meegemaakt).
Aan het kampioenschap hoeven we voorlopig nog niet te denken. De dubbele bezetting kan opgelost worden door Mats van Huijgevoort, die inmiddels aan de club verbonden is, door te schuiven. Hij kan ook op de linksback spelen.
Drenthe speelde een leuk seizoen ja, maar vooral vanwege zijn fanatisme en onverzettelijkheid. Positioneel en puur verdedigend was het niet bijzonder goed, wat ook pijnlijk zichtbaar werd in de play-off wedstrijd thuis tegen Groningen, waar hij de fout maakte die uitschakeling betekende. Hij moet lekker links op het middenveld of links voorin razen en bij hoge nood als linksback gebruikt worden.
Maar dit is wel heel erg veel toekomstmuziek. Geen woorden, maar daden wat mij betreft. Ben benieuwd of hij echt voor 2015 komt. Komende zomer is hij transfervrij, maar ik kan me niet voorstellen dat hij dan al terugkeert.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Gister 20 minuten voor tijd Arsenal-Leeds nog gekeken. Ben geen Arsenal aanhanger en ook geen Henry fan (was wel een prima speler hoor), maar het moment van zijn goal vond ik wel erg mooi. De mooiste timing voor een rentree goal die je je kan bedenken. Erg mooi. Apart weekje in Engeland, met de comeback van Scholes en Henry. Binnenkort weer vd Sar bij United onder de lat? 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Aan het kampioenschap hoeven we voorlopig nog niet te denken.
Als je speler koopt moet je ook denken aan de verdere toekomst. Sterker nog: van Geel móet momenteel al bezig zijn met aanstaande zomer/het(de) komende seizoen(en) Als het meezit kan Feyenoord over 2 a 3 jaar best weer meedoen om het kampioenschap. De verschillen zijn niet onoverbrugbaar in deze tijdsbestek. Nu is het verschil nog te groot (smalle selectie en bepalende spelers die zullen vertrekken), maar het begint er eindelijk weer een beetje goed uit te zien bij Feyenoord. Eerst de schulden volledig wegpoetsen.
De dubbele bezetting kan opgelost worden door Mats van Huijgevoort, die inmiddels aan de club verbonden is, door te schuiven. Hij kan ook op de linksback spelen.
In de huidige situatie moet Feyenoord inderdaad aan de jeugd denken. En aan transfervrije spelers in de komende zomer (Janmaat, Drenthe, Goossens, Vormer).
Drenthe speelde een leuk seizoen ja, maar vooral vanwege zijn fanatisme en onverzettelijkheid. Positioneel en puur verdedigend was het niet bijzonder goed, wat ook pijnlijk zichtbaar werd in de play-off wedstrijd thuis tegen Groningen, waar hij de fout maakte die uitschakeling betekende. Hij moet lekker links op het middenveld of links voorin razen en bij hoge nood als linksback gebruikt worden.
Niet vergeten dat het zijn eerste seizoen was. HIj zal wel wat bijgeleerd hebben, al zal hij verdedigend nooit top worden. Maar nogmaals: er kunnen maar weinig backs goed verdedigen. In het moderne voetbal is opkomen en de bal inleveren misschien nog wel belangrijker. Leerdam en Nelom maken ook dergelijke positionele fouten, overigens. Leerdam onlangs nog tegen Twente (doelpunt de Jong).
Een speler die op alle posities aan de linkerkant kan spelen (Drenthe, maar ook Goossens in minder mate), is heerlijk om in de selectie te hebben.
Maar dit is wel heel erg veel toekomstmuziek. Geen woorden, maar daden wat mij betreft. Ben benieuwd of hij echt voor 2015 komt. Komende zomer is hij transfervrij, maar ik kan me niet voorstellen dat hij dan al terugkeert.
Discussiëren zonder woorden wordt lastig en Feyenoord moet zich juist richten op de toekomst. Van Geel is in ieder geval op de goede weg. Doet erg logische dingen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Ik las ook iets van 12 minuten voor tijd in 2012, met rugnummer 12 en zijn 12e goal tegen Leeds. Geinig 
Bijna net zo leuk als die "10-0 op 10 oktober, in de tiende maand, in de tiende speelronde nederlaag" van Feyenoord 
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Als je speler koopt moet je ook denken aan de verdere toekomst. Als het meezit kan Feyenoord over 2 a 3 jaar best weer meedoen om het kampioenschap. De verschillen zijn niet onoverbrugbaar in deze tijdsbestek. Nu is het verschil nog te groot (smalle selectie en bepalende spelers die zullen vertrekken), maar het begint er eindelijk weer een beetje goed uit te zien bij Feyenoord. Eerst de schulden volledig wegpoetsen.
Je laatste zin zal in de praktijk je tweede zin tegenspreken. Feyenoord zit nog altijd met een schuld van meer dan twintig miljoen. Eric Gudde gaf laatst nog aan dat de bezuinigingen hun toppunt hebben bereikt en er op dat vlak geen winst geboekt meer kan worden. Dat betekent dus dat de inkomsten uit transfers moeten vloeien. Daardoor zullen potentiële melkkoeien als El Ahmadi, Clasie en De Vrij (die stuk voor stuk echt veel geld kunnen opleveren) de club verlaten voor (hopelijk) een mooi bedrag. Zij zijn of zullen zich ontpoppen tot steunpilaar en we kunnen ze eigenlijk niet missen. De transferopbrengsten gaan het zwarte gat in waardoor er niet opnieuw geïnvesteerd kan worden in nieuwe spelers.
Er zal dus opnieuw een lichting uit de jeugd de stap moeten maken om echt aan te haken. Gelukkig zijn de eerste tekenen alleszins positief. Op het trainingskamp in Marbella zijn al een aantal jeugdspelers mee. De meest in het oog springende jongens uit de jeugd zullen binnen afzienbare tijd minuten gaan maken. Dan heb ik het vooral over Terence Kongolo (verdediger), Tony Trindade de Vilhena (middenvelder) en Anass Achahbar (aanvaller). Het is echter de vraag of we hen lang kunnen behouden. Wanneer er een paar financiële klappers gemaakt zijn, stijgt die kans zienderogen. Wanneer de huidige lichting door wat voor omstandigheden niet oplevert wat we hopen en verwachten, is de kans aanwezig dat ook de volgende lichting al snel voor de eigen neus weggekaapt gaat worden. Die vicieuze cirkel moet snel doorbroken worden.
Daarin speelt Martin van Geel inderdaad een goede rol. Het transferbeleid is prima, maar daarnaast zijn meerdere talenten tot 2014 en 2015 (met extra opties) aan de club verbonden. Hopelijk volgt Achahbar snel, want ondanks zijn lengte vermoed ik dat dat een nieuwe smaakmaker gaat worden.
Structureel Europees voetbal spelen lijkt me een mooie doelstelling. Europees voetbal betekent ook weer inkomsten (zij het gering), zeer bruikbare ervaring en is essentieel in de terugkeer naar boven. Dit seizoen zit het er zeker in dat we Europa gaan halen. Na dit seizoen verwacht ik dat El Ahmadi en Guidetti vertrekken en dan ligt er voor Van Geel dus weer werk. Met Ruud Vormer wordt er al goed ingespeeld op de toekomst, al is dat duidelijk een ander type speler. Wel een nuttige. Misschien breekt Achahbar komend seizoen al door; dan is ook het probleem Guidetti al van tafel, maar ik hoop toch dat Van Geel nog een goede spits uit de hoed tovert.
Spelers als Janmaat en Goossens hoeven van mij niet te komen. Die moeten zelf opgeleid kunnen worden. Janmaat is een aardige back, maar verdedigend niet sterker dan Leerdam die, ondanks wat foutjes, positioneel juist heel goed is. Hij knijpt altijd erg sterk naar binnen en heeft op deze manier al menig gevaarlijke situatie tijdig opgelost. Aanvallend is Janmaat wel beter, maar daar moet niet de prioriteit liggen. Verdedigen is veel belangrijker. Als Feyenoord de boel achterin dicht kan timmeren, is er echt iets mogelijk. De potentie is er wel, maar dan moeten matige verdedigers als Janmaat achterwege blijven.
Goossens is een aardige speler met een mooie linker, maar veel te blessuregevoelig. Leuk voor 'erbij' als hij een tijd fit kan blijven, maar geen speler die je naar een hoger niveau zal tillen. Hij zal ook het nodige salaris willen opstrijken en dat is hij niet waard. Niets voor ons.
De jeugd moet het fundament blijven. Feyenoord weet zich daarmee van de concurrentie te onderscheiden. Nutteloze aankopen in de breedte hebben ons onder meer in de positie gebracht die ons nu parten speelt. Daar moet lering uit getrokken worden. Overbodige jongens moeten wegblijven. Spelers moeten graag voor Feyenoord uit willen komen of anders maar niet. Exorbitante salarissen zijn uit den boze. Investeer in Varkenoord, investeer in de contracten van de potentiële toppers en zorg dat er intern veel opgevangen kan worden. Op de transfermarkt moet er gelet worden op de buitenkansjes; de tijd van het kopen om het kopen moet voorbij zijn. Daarom vind ik het plan om een middenvelder te huren voor de rest van het seizoen ook niet goed. Dat scenario speelt zich mogelijk af wanneer Mokotjo geen indruk maakt in Marbella. Hij zal dan niet de vervanger worden van El Ahmadi en Koeman ziet dan graag een nieuwe speler komen. Dat is allemaal voor de korte termijn en nutteloos. Zing die vier à vijf wedstrijden zonder El Ahmadi uit en ga niet hals over kop rare fratsen uithalen.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Binnenkort weer vd Sar bij United onder de lat?
Ik denk dat ze daar bij United niet rouwig om zullen zijn 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Je laatste zin zal in de praktijk je tweede zin tegenspreken. Feyenoord zit nog altijd met een schuld van meer dan twintig miljoen
Hoeft niet. Als ik de verhalen moet geloven, is de schuld lager dan 20 miljoen (al zullen ze de grootte van de schuld graag omlaag praten in de media). Het is erg creatief werken om d.m.v. bezuinigingsjaren de weg omhoog zien te vinden, maar m.b.v. van de talenten uit eigen jeugd, bepalende spelers die nu al in de basis staan, transfervrije spelers en straks de mogelijkheid om doelgerichte spelers te kopen (ook al is er nog een schuld - er kan immers ook flink geld verdient worden met nieuwe spelers, die later voor een hoger bedrag verkocht kunnen worden) kan er best weer een kampioensploeg staan over 3 jaar. Ook omdat het niet de gunstigste tijd is voor de concurrentie. Nogmaals: het kwaliteitsverschil is totaal niet onoverbrugbaar. Misschien is 3 jaar te vroeg, maar het moet wel de doelstelling zijn, vind ik: over 3 jaar een ploeg hebben die mee kan strijden om de titel.
In drie jaar tijd kan veel gebeuren. Het wegpoetsen van de schulden mag geleidelijk gaan.
Eric Gudde gaf laatst nog aan dat de bezuinigingen hun toppunt hebben bereikt en er op dat vlak geen winst geboekt meer kan worden. Dat betekent dus dat de inkomsten uit transfers moeten vloeien. Daardoor zullen potentiële melkkoeien als El Ahmadi, Clasie en De Vrij (die stuk voor stuk echt veel geld kunnen opleveren) de club verlaten voor (hopelijk) een mooi bedrag. Zij zijn of zullen zich ontpoppen tot steunpilaar en we kunnen ze eigenlijk niet missen. De transferopbrengsten gaan het zwarte gat in waardoor er niet opnieuw geïnvesteerd kan worden in nieuwe spelers.
Ook met de huidige bezuinigingen wordt er terrein geboekt. Laat ze maar verder gaan op deze manier (salarisplafond, die over 2 jaar wellicht weer wat omhoog kan.) Clasie moet je zien te behouden. Over 3 jaar is hij waarschijnlijk nog meer waard dan over 1 jaar. Als er een mooi bod op El Ahmadi komt, kan Feyenoord niet weigeren in de huidige situatie. Dat is ook een groot probleem: alle clubs weten hoe Feyenoord er financieel voor staat. Dat moet binnenkort ook maar afgelopen zijn. De transferperikelen rondom Fer en Wijnaldum geven aan dat van Geel hier wel raad mee weet.
Er zal dus opnieuw een lichting uit de jeugd de stap moeten maken om echt aan te haken. Gelukkig zijn de eerste tekenen alleszins positief. Op het trainingskamp in Marbella zijn al een aantal jeugdspelers mee. De meest in het oog springende jongens uit de jeugd zullen binnen afzienbare tijd minuten gaan maken. Dan heb ik het vooral over Terence Kongolo (verdediger), Tony Trindade de Vilhena (middenvelder) en Anass Achahbar (aanvaller). Het is echter de vraag of we hen lang kunnen behouden. Wanneer er een paar financiële klappers gemaakt zijn, stijgt die kans zienderogen. Wanneer de huidige lichting door wat voor omstandigheden niet oplevert wat we hopen en verwachten, is de kans aanwezig dat ook de volgende lichting al snel voor de eigen neus weggekaapt gaat worden. Die vicieuze cirkel moet snel doorbroken worden.
Feyenoord moet daadkrachtig zijn in het verlengen van de contracten. Het is passen en meten. Gelukkig staat er weer een grote potentiele lichting klaar. Ik heb ook vertrouwen in Achahbar. Die zou er volgend jaar of over 2 jaar zomaar kunnen staan.
Structureel Europees voetbal spelen lijkt me een mooie doelstelling. Europees voetbal betekent ook weer inkomsten (zij het gering), zeer bruikbare ervaring en is essentieel in de terugkeer naar boven. Dit seizoen zit het er zeker in dat we Europa gaan halen. Na dit seizoen verwacht ik dat El Ahmadi en Guidetti vertrekken en dan ligt er voor Van Geel dus weer werk. Met Ruud Vormer wordt er al goed ingespeeld op de toekomst, al is dat duidelijk een ander type speler. Wel een nuttige. Misschien breekt Achahbar komend seizoen al door; dan is ook het probleem Guidetti al van tafel, maar ik hoop toch dat Van Geel nog een goede spits uit de hoed tovert.
Met Vormer heb je in principe een vervanger in huis voor El Ahmadi. Voetballend ga je er op achteruit, maar misschien is er het jaar erop meer ruimte om een spelverdeler te halen. Normaal gesproken zou Feyenoord er alles aan moeten doen om El Ahmadi te behouden. Zaten we maar in betere financiële omstandigheden. 5 miljoen aftrekken van de schuldenlast is ook lekker en biedt perspectief voor andere spelers.
Spelers als Janmaat en Goossens hoeven van mij niet te komen. Die moeten zelf opgeleid kunnen worden. Janmaat is een aardige back, maar verdedigend niet sterker dan Leerdam die, ondanks wat foutjes, positioneel juist heel goed is. Hij knijpt altijd erg sterk naar binnen en heeft op deze manier al menig gevaarlijke situatie tijdig opgelost. Aanvallend is Janmaat wel beter, maar daar moet niet de prioriteit liggen. Verdedigen is veel belangrijker. Als Feyenoord de boel achterin dicht kan timmeren, is er echt iets mogelijk. De potentie is er wel, maar dan moeten matige verdedigers als Janmaat achterwege blijven.
Goossens is een aardige speler met een mooie linker, maar veel te blessuregevoelig. Leuk voor 'erbij' als hij een tijd fit kan blijven, maar geen speler die je naar een hoger niveau zal tillen. Hij zal ook het nodige salaris willen opstrijken en dat is hij niet waard. Niets voor ons.
Goossens "moet" gehaald worden voor de breedte. Van Haaren en, waarschijnlijk, Mokotjo kunnen dan op zoek naar een andre club. De technische staf heeft niet veel vertrouwen in Mokotjo, zo lijkt het. Goossens moet zich nog volop bewijzen, maar is wel multifunctioneel op te stellen en heeft een daadkracht naar voren met een heerlijk schot in de benen. Als hij teveel wil verdienen, houdt het meteen op. Hij moet kiezen voor de club Feyenoord, zoals Vormer. 
Waarschijnlijk heb je gelijk over Leerdam; hij heeft me verdedigend best verbaast het eerste seizoenshelft, ook in de toppers. Verdedigen lijkt in zijn geval belangrijker dan aanvallen (bij Martins Indi was het echt geen doen op de backpositie). Toch is hij een behoorlijk matige voetballer (heeft op dit niveau veel te lang de tijd nodig om een bal te controleren) en vind hem positioneel niet zo goed als jij. Hij loopt er soms als een kip zonder tok bij. Gelukkig heeft hij wel de mentaliteit om zijn fouten vaak te comenseren. Maar concurrentie is noodzakelijk. Die heeft hij nu niet. Laat hem maar concurreren met Janmaat (of een andere nieuwe rechtsback).
De jeugd moet het fundament blijven. Feyenoord weet zich daarmee van de concurrentie te onderscheiden. Nutteloze aankopen in de breedte hebben ons onder meer in de positie gebracht die ons nu parten speelt. Daar moet lering uit getrokken worden. Overbodige jongens moeten wegblijven. Spelers moeten graag voor Feyenoord uit willen komen of anders maar niet. Exorbitante salarissen zijn uit den boze. Investeer in Varkenoord, investeer in de contracten van de potentiële toppers en zorg dat er intern veel opgevangen kan worden. Op de transfermarkt moet er gelet worden op de buitenkansjes; de tijd van het kopen om het kopen moet voorbij zijn. Daarom vind ik het plan om een middenvelder te huren voor de rest van het seizoen ook niet goed. Dat scenario speelt zich mogelijk af wanneer Mokotjo geen indruk maakt in Marbella. Hij zal dan niet de vervanger worden van El Ahmadi en Koeman ziet dan graag een nieuwe speler komen. Dat is allemaal voor de korte termijn en nutteloos. Zing die vier à vijf wedstrijden zonder El Ahmadi uit en ga niet hals over kop rare fratsen uithalen.
Onder van Geel gaat Feyenoord geen nutteloze aankopen doen (ook niet in de breedte). Er wordt nauwkerig afgewogen welke spelers er komen (en gaan). Vormer was een buitenkansje. Goossens en Janmaat kunnen dat ook zijn. Niet dat ze persé moeten komen hoor. Mochten er jeugdspelers echt aandringen bij Feyenoord 1, dan krijgen zij voorrang. Ik ben ook geen voorstander voor een huur van een middenvelder (talent) van bijv. Manchester City. Of hij moet echt iets toevoegen (zie Guidetti).
Feitelijk is er te weinig discussiemateriaal - in grote lijnen zijn we het met elkaar eens. 
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Ik wilde het net zeggen NR, jullie visie bevalt mij en lijkt inderdaad wat de grote lijnen betreft op elkaar
.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Ajax Life | Supportersvereniging Ajax - Kinderen en begeleiders welkom bij Ajax - AZ - ajaxlife.nl
Hier kan ik op zich wel mee leven, ook leuk dat er iets educatiefs van wordt gemaakt 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
PSV failliet zien gaan en Ajax dat samen met Feyenoord weer om de titel speelt, zo zou ik het graag zien in de toekomst.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ajax Life | Supportersvereniging Ajax - Kinderen en begeleiders welkom bij Ajax - AZ - ajaxlife.nl
Hier kan ik op zich wel mee leven, ook leuk dat er iets educatiefs van wordt gemaakt
Dan laten ze alsnog mannen toe. Is het discriminatieprobleem ook voorbij, daarom zal het wel gedaan zijn. Begeleiding alleen vrouwelijk en je hebt weer allerlei groeperingen aan het huilen.
Speel het potje nou maar. Ben er wel klaar mee.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
PSV failliet zien gaan en Ajax dat samen met Feyenoord weer om de titel speelt, zo zou ik het graag zien in de toekomst.
Zodat we een Schotse competitie krijgen? 
Ik teken er wel voor hoor, maar voor het voetbal is het 't mooist als er tig clubs strijden om het kampioenschap.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ja, Twente mag van mij ook wel mee blijven doen hoor 
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heeft weinig met respect of gebrek daaraan te maken. Eerder dat Jari vind dat PSV als topclub zijnde, identiteit enzo, niet zoveel voorsteld.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Heeft weinig met respect of gebrek daaraan te maken. Eerder dat Jari vind dat PSV als topclub zijnde, identiteit enzo, niet zoveel voorsteld.
Maar waar ie dat dan vandaan haalt?
Een EC 1, EC 3, 21 kampioenschappen...
Zeker omdat meneer Philips de oprichter is en niet 3 mannen in een bruin café.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Historie bepaald natuurlijk niet alleen indentiteit. Ik doe ook maar een gokje hoor
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.