• 17.799 nieuwsartikelen
  • 183.784 films
  • 12.713 series
  • 35.112 seizoenen
  • 658.774 acteurs
  • 200.858 gebruikers
  • 9.503.222 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Toch een heerlijke speler hoor die Drogba. Natuurlijk niet het niveau meer van een paar jaar terug, maar WAT een vechter is het toch. Weinig topspelers met zo'n bikkelmentaliteit. .

Wel een bikkel op balletschoentjes, valt bij ieder zuchtje wind. Jij bent altijd goed in Barcelona spelers hierop te veroordelen, zou fair zijn als je nu ook je onvrede over een ander dan eens laat merken.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Ow, maar dat ontken ik ook niet hoor. Maar dat hoort er een beetje bij in zo'n wedstrijd en overleven.

Vaak zit daar ook een opdracht achter, is niet alleen een eigenschap van de speler.

Overigens waren de Barca-spelers (alweer) geen haar beter.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Ow, maar dat ontken ik ook niet hoor. Maar dat hoort er een beetje bij in zo'n wedstrijd en overleven.

Vaak zit daar ook een opdracht achter, is niet alleen een eigenschap van de speler.

Mja, ik zie dit Drogba al veel langer doen. Ook tegen Napoli. Zit in zijn aard. Nou maakt het me niet uit dat je dat bij Barcelona irritant vind, maar trek dan wel 1 lijn. Ik vind het altijd vervelend. Erger me er ook aan als Busquets dit doet. Al overdrijven sommigen wel en doen net of Barcelona dit elke wedstrijd 20 keer doet. Ik krijg er een beetje het gevoel bij dat mensen nu een manier zoeken om op Barcelona te zeuren, omdat er voetballend gezien niets te klagen valt.

Ben ik trouwens de enige die wat CL moe aan het worden is? Barcelona, Milan, Madrid, Chelsea, Bayern, Inter....ik ken het ondertussen wel een beetje. Vind het een afschuwelijk slecht en voorspelbaar seizoen. Ook gister niet echt genoten. Bayern-RM viel me ook al vies tegen. Het is toch vreemd dat de leukste wedstrijden dit seizoen in de Europa League zijn gespeeld.

PS: Dit vond ik wel een geinig nieuwtje.

Frank de Boer vervangt 'vergeetachtige' broer Ronald bij Sport1 - MEDIA - PAROOL

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Zeurmentaliteit bedoel je.... Geef mij maar Ibra! Beest van een vent die liever wat te hard erin gaat dan als een kleuter over de grond ligt te rollen.

Denk dat geen enkele internationale topspits er zo hard inbeukt als Drogba.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik krijg er een beetje het gevoel bij dat mensen nu een manier zoeken om op Barcelona te zeuren, omdat er voetballend gezien niets te klagen valt.

Nou nee, het is echt tenenkrommend.

En alles maakt het alleen maar erger als ze er steeds door winnen.

Ben ik trouwens de enige die wat CL moe aan het worden is? Barcelona, Milan, Madrid, Chelsea, Bayern, Inter....ik ken het ondertussen wel een beetje.

Is dat ooit anders geweest dan?

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Huntelaar tegen Engeland gemist?

Is dat ooit anders geweest dan?

Ik heb ook teams als Ajax, PSV, Porto, Monaco, Marseille, Liverpool, Leverkusen, Deportivo la Coruna etc leuk mee zien doen in de CL. De verschillen worden steeds groter dat bijna elke kans op een stunt aan het verdwijnen is. Ploegen als Barca en Madrid verpesten het nu een beetje omdat ze veel en veel te sterk zijn, ongeacht dat ze deze week allebei een keer slecht presteerden.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8576 stemmen

kos schreef:

(quote)

Rooney

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Beide niet. Zijn ook geen spelers die in de diepte met een lange bal worden aangespeeld. Spelen veel en veel minder fysiek.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik heb ook teams als Ajax, PSV, Porto, Monaco, Marseille, Liverpool, Leverkusen, Deportivo la Coruna etc leuk mee zien doen in de CL. De verschillen worden steeds groter dat bijna elke kans op een stunt aan het verdwijnen is. Ploegen als Barca en Madrid verpesten het nu een beetje omdat ze veel en veel te sterk zijn, ongeacht dat ze deze week allebei een keer slecht presteerden.

Dat is wel erg lang geleden.. En in de tijd dat bvb Ajax nog meedeed, waren er ook maar een aantal, Juve, Milan, Dortmund, Real, die meededen tot het einde elk jaar.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

De MML wordt al zo'n 40 jaar (!) door 2 teams gedomineerd...

De Europese top is juist veel breder geworden met de CL.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

Voetbalzone - Cabral mist 'goede gevoel' en ziet aanbieding ingetrokken worden

Kan er niet wakker over liggen. Voetballertje die er af en toe een mooie in legt, maar het is vaak genoeg een drama. Vond z'n mentaliteit ook al niks. Vond zichzelf wel een beetje TE goed. Dan heb ik toch liever een gedreven Cissé.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

'Goed gevoel'.

Oftewel Feyenoord heeft (terecht) geen tonnen met geld voor hem over. Blij dat ze in Rotterdam wel verstandig zijn.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat is wel erg lang geleden.. En in de tijd dat bvb Ajax nog meedeed, waren er ook maar een aantal, Juve, Milan, Dortmund, Real, die meededen tot het einde elk jaar.

Ik doel bij Ajax ook op 2002-2003 he. Kwartfinale. PSV 2005 halve finale. Porto 2004 winnaar. Deportivo dat Milan eruit gooit na een 4-1 uitnederlaag. Zulke dingen.

Nu wordt het allemaal wel heel krap en voorspelbaar qua topteams. Mijn enthousiasme neemt ook af, zelfs als het om Barcelona ofzo gaat.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8576 stemmen

Volgens mij stond er anders dit seizoen nog een Cypriootische ploeg in de kwartfinale.

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

Narsingh aanschaffen en Sulejmani verkopen.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Spetie schreef:

Volgens mij stond er anders dit seizoen nog een Cypriootische ploeg in de kwartfinale.

Precies. Plus een Basel dat Man U uitschakelt en zo zijn er wel meer van die dingen. Totaal geen verschil met toen.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Spetie schreef:

Uitzondering. Ik zeg ook niet dat er 0 verrassingen zijn, maar het is vrij weinig.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

otherfool schreef:

De MML wordt al zo'n 40 jaar (!) door 2 teams gedomineerd...

De laatste 5 jaar zéker niet meer.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2399 stemmen

kos schreef:

Toch een heerlijke speler hoor die Drogba. Natuurlijk niet het niveau meer van een paar jaar terug, maar WAT een vechter is het toch. Weinig topspelers met zo'n bikkelmentaliteit. .

Idd. Heerlijke voetballer. Jammer dat hij snelheid mist, anders had hij er gisteren een paar in kunnen prikken.

rep_robert

• 27565 berichten
  • 4178 stemmen

Gaat geen succes worden. Je moet het wel gratis bij een kratje bier o.i.d. kunnen krijgen.

rep_robert

• 27565 berichten
  • 4178 stemmen

kos schreef:

Noem is een speler van Barca die vaker dan 1 keer op de grond heeft gelegen onder het mom van aanstellen? Ik heb Drogba wel tig keer zien liggen.

Zoals A&L al zegt, doordat Barca zo goed voetbalt gaat men naar kleine dingetjes zoeken en het erg uitvergroten. Terwijl er geen reet van klopt. Het is dus meer zeiken om het zeiken. Andere spelers maken zich er opzichtig veel ernstiger schuld aan en dan wordt het goedgepraat.

Ik snap deze gedachtengang echt niet van bepaalde mensen. Het voetbal moet ten aller tijde overwinnen tegenover anti-voetbal teams als Chelsea en Inter. Dat mensen dit niet inzien

Ik ben er dan ook heilig van overtuigd dat Chelsea in Barcelona de deksel op de neus krijgt en bijna niemand(op wat gekke individuutjes en Chelsea fansna) die er om maalt.

rep_robert

• 27565 berichten
  • 4178 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Een balletje wat goed valt voor Chelsea volgende week en Barca moet er drie zien te plaatsen achter die phalanx. Ben er bang voor.

Dit Chelsea is een keer over de middellijn gekomen en ze hebben gescoord dankzij een fenomenale dieptebal van Lampard. Dat ze hebben gescoord is een godswonder, het heeft niets, maar dan ook niets met voetbal te maken. Ondanks dat anderen beweren dat verdedigen er ook bij hoort. Als die goal niet was gevallen had Chelsea op een bloedeloze 0-0 gespeeld. Er zit eigenlijk geen enkele aanvallende intentie achter. Voetbal draait dan ook om 1 goal meer maken dan de tegenstander. Dus aanvallen is wel degelijk belangrijk. Als ze in Camp Nou weer zo spelen gaan ze echt niet scoren, dat geef ik je op een presenteerblaadje. En Barca zie ik er wel 3 inprikken, dat hadden ze gisteren namelijk ook minstens moeten doen. Maar die hebben het vizier ook wel is minder op scherp staan.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

De laatste 5 jaar zéker niet meer.

Het is sinds de eeuwwisseling op zich eentonig.

2000 PSV

2001 PSV

2002 Ajax

2003 PSV

2004 Ajax

2005 PSV

2006 PSV

2007 PSV

2008 PSV

2009 AZ

2010 Twente

2011 Ajax

2012 Ajax (zo lijkt het)

Daar doen 2 titels voor 2 andere clubs weinig aan af.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Noem is een speler van Barca die vaker dan 1 keer op de grond heeft gelegen onder het mom van aanstellen? Ik heb Drogba wel tig keer zien liggen.

het hele seizoen de hele selectie van barca wel, zelfs Puyol..

Zoals A&L al zegt, doordat Barca zo goed voetbalt gaat men naar kleine dingetjes zoeken en het erg uitvergroten. Terwijl er geen reet van klopt. Het is dus meer zeiken om het zeiken. Andere spelers maken zich er opzichtig veel ernstiger schuld aan en dan wordt het goedgepraat.

eh.. nee hoor. Het is niet voor niks dat heel Spanje, die alle live wedstrijden zich, zich kapot ergeren.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Het is sinds de eeuwwisseling op zich eentonig.

Altijd al geweest, eigenlijk. Van de 55 titels sinds de invoering van het betaalde voetbal gingen er 49 naar 3 clubs, en 40 naar 2 van die clubs. De MML kent gewoon totaal geen verrassing.

rep_robert schreef:

Het voetbal moet ten aller tijde overwinnen tegenover anti-voetbal teams

Dan concludeer ik dat je deze zomer de frisse Mannschaft of het tiki-taka Spanje gaat aanmoedigen en niet het betonblok voetbal van Bange Bertje?

nakada

• 2203 berichten
  • 1696 stemmen

@ A&L en Otherfool

Maar dat is toch in alle competities zo. ( over de laatste 10 seizoenen 4 verschillende kampioenen in Nederland, 3 in Engeland, Italie en Spanje en 5 in Duitsland. )

De Engelse competitie wordt gedomineerd door 1 club! ( Manchester United 10x kampioen, Chelsea 3x en Arsenal 3x )

Wat Otherfool zegt over de championsleague klopt ook niet. Bekijk je de laatste 5 decennia :

8 kampioenen in de 60's, 4 in de 70's ( de uitzondering die de regel bevestigd ) 9 in de 80's, 8 in de 90's en 7 in de 00's. Redelijk stabiel dus en zeker geen verbreding.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Jammer dat OF weer niet eens normaal over een onderwerp kan praten zonder de Eredivisie (je mag het ook gewoon de normale naam geven hoor) er weer bij te pakken.

Ik klaag ook niet dat Barca, Milan, Bayern en Man Utd vaak kampioen worden. Wel is de CL eentonig geworden. Laatste 6 jaar 3x Barcelona dat de cup won, 4x Man Utd in de finale en 2x dus Barca-Man Utd als finale. Daarbij Chelsea bijna altijd in de halve finales en je kan concluderen dat het vrij eentonig aan het worden is.

rep_robert

• 27565 berichten
  • 4178 stemmen

kos schreef:

(quote)
het hele seizoen de hele selectie van barca wel, zelfs Puyol..

(quote)

eh.. nee hoor. Het is niet voor niks dat heel Spanje, die alle live wedstrijden zich, zich kapot ergeren.

Wel leuk en aardig, maar waar baseer jij je laatste zin op? Dat is iets wat jij wilt geloven. Op Alexis na(eerste helft, schoot in zijn benen) heb ik niemand zich zien aanstellen gisteren. Jij zegt dat zij zich altijd aanstellen, maar altijd wanneer ik Barca zie spelen zie ik toch hele andere dingen. Oftewel, zelfs de "gehate" Busquets heb ik gisteren niets verkeerd zien doen. Daarentegen heb ik bijvoorbeeld Drogba wel de helft van de speeltijd alleen maar op de grond zien liggen. FEITEN!

Oftewel, het is allemaal bullshit en puur zoeken naar dingen om te zeuren omdat zij gewoon zo goed zijn. Ach ja, het zal vast wel zijn omdat ik Ajacied ben. In Nederland hebben we namelijk hetzelfde meegemaakt of maken wij het mee. Bij Ajax zijn we allemaal "arrogant", bij Barcelona lopen alleen aanstellers rond...

Wedstrijden van Barca zijn eentonig? Ja duhhh, en dat ligt niet aan Barca!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.