- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Joy4ever
-
- 4624 berichten
- 1847 stemmen
Vond het kut dat Gio dat werelddoelpunt niet 5 minunten later maakten. Toen het doelpunt werd gemaakt, was ik net een biertje pakken en heb ik dus de hele impact van dat doelpunt niet meegekregen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Helaas niet. 
Gaat trouwens wel snel de tijd. Is al ruim een jaar geleden, zijn al dicht bij het EK. 
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Brazilie was een geweldige ervaring. Nog nooit zoveel spanning gevoeld tijdens een wedstrijd. Wat een pot. Ik kwam uit mn werk en zou net op tijd bij mn maten in de kroeg zijn. Echter liep de metro vast in Rotterdam en moest ik de twee laatste haltes naar het station lopen. Totaal onbekend in die wijk van Rotterdam, bloed verziekend heet, een brullende stem van Jack van Gelder in mn oor (gelukkig had ik radio op mn telefoon) en een hart dat 300x per minuut sloeg door Rotterdam gerend richting het station en toen ik eindelijk bij mn maten kwam had ik de hele eerste helft gemist maar gelukkig was daar die allesgoedmakende tweede helft.
Genieten!
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Als we het toch over genieten hebben...
Juul Ellerman is vandaag jarig en dat is een goed argument om zijn finest hour maar even weer naar voren te halen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Mee eens, echt geweldig om het grootste voetballand ter wereld eens persoonlijk tot zwijgen te brengen. Werkelijk fantastisch.
Al denk ik dat de allermooiste overwinning de 1-2 op Duitsland in 1988 is.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Brazilie was een geweldige ervaring. Nog nooit zoveel spanning gevoeld tijdens een wedstrijd. Wat een pot. Ik kwam uit mn werk en zou net op tijd bij mn maten in de kroeg zijn. Echter liep de metro vast in Rotterdam en moest ik de twee laatste haltes naar het station lopen. Totaal onbekend in die wijk van Rotterdam, bloed verziekend heet, een brullende stem van Jack van Gelder in mn oor (gelukkig had ik radio op mn telefoon) en een hart dat 300x per minuut sloeg door Rotterdam gerend richting het station en toen ik eindelijk bij mn maten kwam had ik de hele eerste helft gemist maar gelukkig was daar die allesgoedmakende tweede helft.
Genieten!
Ik miste vorig jaar de 1e 30 minuten van die wedstrijd
Had een verplichting, kon ik niet onderuit. Was wel effe een deceptie om een 1-0 stand te zien. Ik zag nog net de redding van Stekelenburg op Kaka's schot in de kruising en de 2e helft was zo gruwelijk geniet, ik had echt zo enorm veel kippenvel. Oranje maakt wel wat los bij me, heerlijk.
Komend EK zal het ook weer leuk worden. Hopelijk verslaan we Duitsland en Spanje allebei. NL-Duitsland als finale.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2368 stemmen
Als we het toch over genieten hebben...
Juul Ellerman is vandaag jarig en dat is een goed argument om zijn finest hour maar even weer naar voren te halen.
(embed)
Jules Ellerman, Romario... Ik mis die goeie ouwe tijd.
Behalve dan de wedstrijden tegen Feyenoord. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Eind jaren 80, begin jaren 90 deed Nederland het ook heel behoorlijk. Ajax speelde toen 3x een Europese finale, al was het niet de EC1 en PSV won juist in 88 die cup. En Nederland natuurlijk ook met EK 88.
Jammer dat die tijden van de clubs zover achter ons liggen. Misschien winnen we nog eens de Europa League, maar meer ook niet.
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Jaren 70 waren ook qua clubs de beste: 4x EC I, 2x EC III en een verloren EC III finale door Twente (en nog een 3-tal halve finales in de diverse toernooien, dacht ik).
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Voorspelling Nederland - Moldavië
ik denk.....thwee - null 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Voorspelling Nederland - Moldavië
ik denk.....thwee - null
Ar joe de bundskootsj of Moldavië?
Ik vraag hem of ie de bondscoach van Moldavië is.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Voorspelling: Moldavie gaat de gehele wedstrijd met z'n 11'en voor de goal staan... Nederland heeft 70-80% balbezit, maar mede door de ontbrekende grote namen komen ze er moeilijk door....
Tijd dat NL weer even een goede tegenstander krijgt.
Ben er trouwens ook geweldig op tegen dat Douglas Nederlander mag worden, nouja niet zozeer dat hij NL'er mag worden maar dat hij zometeen ook nog in het NL elftal speelt. Vind het charme van landenteams juist dat iedereen zijn EIGEN land vertegenwoordigd. Wat heeft Douglas nou met Nederland, behalve dat hij bij Twente speelt?
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Ar joe de bundskootsj of Moldavië?
Ik vraag hem of ie de bondscoach van Moldavië is.
(knikt) 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tijd dat NL weer even een goede tegenstander krijgt.
Duitsland-Nederland is in november 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het veld is spekglad, dat is nadelig voor Oranje. Aanvallers glijden uit.
Onderhond
-
- 87623 berichten
- 12889 stemmen
De Belgjes zijn aardig bezig, was ook wel te hopen tegen een ploeg als deze. Maar het eerste goaltje mag wel weer gaan vallen. Daarna snel een tweede erbij, en dan misschien eens denken aan controllerend spel.
Waar blijven otherfool's Duitsers trouwens?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Duitsland 0-1 voor hoor 
Die keeper van Moldavië is trouwens aardig in vorm, heeft al een goaltje of 3 voorkomen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Goaaaaaaaaaaaaaaal Huntelaar 
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Goaaaaaaaaaaaaaaal Huntelaar
Goede assist van Kuijt 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
En ook de zuiderburen op 1-0, penalty Simons.
Edit: 2-0 zelfs, Hazard
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Ik miste vorig jaar de 1e 30 minuten van die wedstrijd
Had een verplichting, kon ik niet onderuit. Was wel effe een deceptie om een 1-0 stand te zien. Ik zag nog net de redding van Stekelenburg op Kaka's schot in de kruising en de 2e helft was zo gruwelijk geniet, ik had echt zo enorm veel kippenvel. Oranje maakt wel wat los bij me, heerlijk.
Heb verheerlijking van die wedstrijd nooit zo begrepen. Vond Oranje zelfs in die wedstrijd weinig indrukwekkend. Sterker nog, toevalstreffer Sneijder viel uit het niets en ook vervolg was weinig sprankelend. Vond ik ze in 98 tegen Argentinie en Brazilie drie niveaus beter.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Heb verheerlijking van die wedstrijd nooit zo begrepen. Vond Oranje zelfs in die weinig indrukwekkend. Sterker nog, toevalstreffer Sneijder viel uit het niets en ook vervolg was weinig sprankelend. Vond ik ze in 98 tegen Argentinie en Brazilie drie niveaus beter.
Toen waren we ook niet beter als de tegenstander. Tegen Argentinië ontsnappen we aan uitschakeling omdat Mijatovic een penalty mist en omdat Sar slim neerging tegenover Ortega.
Het was die ene geweldige bal van Bergkamp die de beslissing betekende.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2368 stemmen
Heb verheerlijking van die wedstrijd nooit zo begrepen. Vond Oranje zelfs in die weinig indrukwekkend. Sterker nog, toevalstreffer Sneijder viel uit het niets en ook vervolg was weinig sprankelend. Vond ik ze in 98 tegen Argentinie en Brazilie drie niveaus beter.
Klopt.
Het spel van Oranje tegen Brazilië vorig jaar was niet zo best, maar het is natuurlijk heerlijk om eindelijk eens van die Brazilianen te winnen. Daarnaast was het rete-spannend en groeide Oranje in de wedstrijd. Gewoon een heerlijke wedstrijd, niet om het spel, maar om het gevoel.
Ik vind de wedstrijd tegen Argentinië in 1998 nog altijd de mooiste wedstrijd ooit van Oranje, met daarbij het mooiste doelpunt ooit (Jaja, Bergkamp). Werkelijk alles zat erin. Zal ook nooit meer zoveel van Oranje houden als na die wedstrijd. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dus? Het gaat om het resultaat en om een knappe comeback. Daar was de blijdschap toen over. Ik krijg nu nog kippenvel van die beelden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zal ook nooit meer zoveel van Oranje houden als na die wedstrijd.
NL-Italie en NL-Frankrijk in 2008 gaven mij ook wel extreme blijdschap. De wereldkampioen en de vice-wereldkampioen helemaal ingeblikt. Was ook legendarisch.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2368 stemmen
Toen waren we ook niet beter als de tegenstander. Tegen Argentinië ontsnappen we aan uitschakeling omdat Mijatovic een penalty mist en omdat Sar slim neerging tegenover Ortega.
Het was die ene geweldige bal van Bergkamp die de beslissing betekende.
Nederland was wel beter hoor, die wedstrijd. Heeft weinig met die rode kaart van Ortega te maken. Numann kreeg ook de rode kaart. Die actie van Davids ook nog in het laatste kwartier. En Batigoal die vlak voor tijd nog op de paal schoot bij een stand van 1-1. Brrrr. En toen kwam die pass van de Boer. De rest is geschiedenis.
En je bedoelde Joegoslavië met die penal. Toen kwamen we goed weg, al was Oranje natuurlijk een klasse beter. Niet die wedstrijd. 
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2368 stemmen
NL-Italie en NL-Frankrijk in 2008 gaven mij ook wel extreme blijdschap. De wereldkampioen en de vice-wereldkampioen helemaal ingeblikt. Was ook legendarisch.
Klopt. Was euforisch. Maar dat gevoel na Argentinië '98 zal nooit meer terugkomen. Zal ook met de leeftijd te maken hebben, ben ik bang. Ik was toen een feestbeest van 17. 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Nederland was wel beter hoor, die wedstrijd. Heeft weinig met die rode kaart van Ortega te maken. Numann kreeg ook de rode kaart.
En je bedoelde Joegoslavië met die penal. Toen kwamen we goed weg, al was Oranje natuurlijk een klasse beter. Niet die wedstrijd.
Haha, ik zit lekker op te letten. Mijatovic bij Argentinië...
Excuses, moet ook niet een paar dingen tegelijk gaan doen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Klopt. Was euforisch. Maar dat gevoel na Argentinië '98 zal nooit meer terugkomen. Zal ook met de leeftijd te maken hebben, ben ik bang. Ik was toen een feestbeest van 17.
Jij bent nu 30? Damn, ik dacht dat je jong was 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.