• 16.060 nieuwsartikelen
  • 179.271 films
  • 12.293 series
  • 34.140 seizoenen
  • 649.756 acteurs
  • 199.358 gebruikers
  • 9.396.411 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Dat Jong Oranje was gister wel hemeltergend slecht. Wonder dat je daar zelfs nog wint, maar die Pot moeten ze echt een vervangen. De punten zijn niet zo enorm belangrijk bij Jong Oranje, wel dat spelers beter worden. Van dat steenkolenvoetbal wordt niemand beter.

Joy4ever

• 4624 berichten
  • 1847 stemmen

Nogmaals, als er geroepen wordt dat Oostenrijk drie klasses beter was en de beste man aan Nederlandse kant in het doel stond dan mag je je met recht zorgen gaan maken. Het grappige is echter dat dit nooit doorwerkt naar het "grote" Oranje. Daar blijft steeds een ijzersterk elftal staan.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2368 stemmen

Joy4ever schreef:

Het grappige is echter dat dit nooit doorwerkt naar het "grote" Oranje. Daar blijft steeds een ijzersterk elftal staan.

Daar zijn de meningen over verdeeld.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Nogmaals, als er geroepen wordt dat Oostenrijk drie klasses beter was en de beste man aan Nederlandse kant in het doel stond dan mag je je met recht zorgen gaan maken. Het grappige is echter dat dit nooit doorwerkt naar het "grote" Oranje. Daar blijft steeds een ijzersterk elftal staan.

Dit Jong Oranje speelt ook een beetje voor spek en bonen. Daar zitten momenteel weinig spelers in met potentie om belangrijk te worden in het grote Oranje.

En nou moet ik wel zeggen dat Jong Oranje spelers als Strootman, L de Jong en Bruma ook niet kan inzetten, omdat ze al bij het grote Oranje mee mogen trainen.

Jong Oranje moet spelers gewoon beter maken. Uiteraard moeten ze wel presteren, maar als je elke keer zo waardeloos speelt als gisteren, dan heb je er niks aan. Ik heb laatst ook Jong Bulgarije-Jong NL gezien, was ook zeker net zo slecht, al won Oranje toen wel verdiend.

Die Pot lijkt me ook geen inspirerende trainer. Zet daar lekker Cocu met Van Bronckhorst ofzo neer.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2368 stemmen

Afblijven van Gio!

Joy4ever

• 4624 berichten
  • 1847 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Daar zijn de meningen over verdeeld.

Vertel

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

De toekomst ziet er niet bijzonder positief uit toch?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

schram101 schreef:

Tuurlijk wel. Deze generatie kan nog zeker 5 jaar mee (en sommigen nog wel tot bijna 10 jaar, zoals vd Wiel, Pieters, L de Jong en noem ze maar op.

Tijd zat voor de huidige talenten om zich te bewijzen en bij oa Ajax en Feyenoord zitten in de jeugd enorm talentvolle lichtingen. Nederland zal altijd aan de top blijven omdat we hier spelers blijven opleiden. Onze clubs worden minder, onze nationale ploeg niet.

Eerst had je de generatie Cruijff, daarna de generatie Van Basten, daarna de generatie Ajax 95, daarna de generatie Robben/Sneijder/vPersie en na deze groep zal vast weer een nieuwe groep opstaan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Voorheen had je dan echt exceptionele talenten, die mis ik nu wel. Al hoop ik het van harte maar snap de pessimisten wel. Vooral als je kijkt wat voor talenten Duitsland, Brazilië, Spanje en Engeland hebben.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Goede individuen maken nog geen goed team

Joy4ever

• 4624 berichten
  • 1847 stemmen

Van Brazilië en Engeland hoeven we niet wakker te liggen, dat is B-categorie

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Voorheen had je dan echt exceptionele talenten, die mis ik nu wel. Al hoop ik het van harte maar snap de pessimisten wel. Vooral als je kijkt wat voor talenten Duitsland, Brazilië, Spanje en Engeland hebben.

Ach, zegt me nu weinig. Wie weet worden L de Jong en van Wolfswinkel wel internationale topspitsen. Als we over 3 jaar nog steeds niks bijzonders erbij hebben, dan raken we een beetje in de problemen. Spanje heeft ook niet altijd een Xavi en Duitsland een Ozil. Tot EK 2016 en wie weet WK 2018 zit Oranje nog wel heel behoorlijk. Iemand als Strootman kan ook een nieuwe van Bommel worden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

@ Quido: Cliche maar waar . Al mag je toch wel hopen op wat exceptionele talentjes.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Tuurlijk wel. Deze generatie kan nog zeker 5 jaar mee (en sommigen nog wel tot bijna 10 jaar, zoals vd Wiel, Pieters, L de Jong en noem ze maar op.

Sorry, maar als we het daar mee moeten doen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

schram101 schreef:

Vergeet niet dat alleen Kuyt, Mathijsen en van Bommel een stuk minder zijn na het EK. Die worden vervangen door spelers die net bij Oranje zitten. Ala Luuk, Bruma en Strootman. Sneijder en co die kunnen nog wel mee tot het WK 2014. Wie weet welke talenten er dan opstaan. Het team dat Europees kampioen onder de 17 (?) was geworden, komt er dan ook aan. En jongens als Elia, Affelay, Guzman zijn ook nog redelijk jong. Dit jeugd team heeft veel potentie:

--------------------Krul------------------------

--vd Wiel--de Vrij--Bruma--v Aanholt--

------------Strootman--Fer-----------------

----Narsingh---Wijnaldum---Cabral----

---------------Luuk de Jong------------------

En daarachter heb je nog talenten als Berghuis, Ola John, Nuytinck, Gouweleew, Cillisen, Toornstra (hoor je momenteel weinig van), van Ginkel, Propper, Castaignos, v Wolfswinkel (waar ik het nooit in heb zien zitten, maar het nu toch bewijst) etc. Betekend natuurlijk niet dat al die talenten het gaan halen, maar het talent is er wel.

Joy4ever

• 4624 berichten
  • 1847 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Sorry, maar als we het daar mee moeten doen.

Of: De Vrij, Clasie, Ramsteijn en Cabral.

Zo beter Rico

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Naomi Watts schreef:

@ Quido: Cliche maar waar . Al mag je toch wel hopen op wat exceptionele talentjes.

En misschien zitten in deze lichting geen nieuwe Robben of Sneijder, is niet erg, die komen er vanzelf wel. Misschien is het dan een keer een toernooitje wat minder, lekker belangrijk. Bijna geen een land kan elk toernooi wereldspelers hebben, soms heeft een land wat minder. Alleen Brazilie heeft denk ik elk toernooi wel wereldtoppers.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2368 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Of: De Vrij, Clasie, Ramsteijn en Cabral.

Zo beter Rico

Euh... wel beter, maar niet genoeg.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2368 stemmen

Chucky92 schreef:

Alleen Brazilie heeft denk ik elk toernooi wel wereldtoppers.

Tja, dat is een op en top voetballand met 200 miljoen inwoners.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Tja, dat is een op en top voetballand met 200 miljoen inwoners.

Dat klopt, maar het neemt niet weg dat zij elk toernooi torenhoog favoriet zijn. Was trouwens wel mooi, vorig jaar Nederland - Brazilië. Die Brazilianen die zeiden dat Nederland geen schijn van kans maakten en al dat gelul en toch fftjes gewonnen. Huilen wat zij deden.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Eerst dit

YouTube - 'Nederland wordt een eitje'.flv

Dan dit

YouTube - WK 2010 Nederland Brazilie 2-1 Het verdriet in Rio de Janeiro

YouTube - Brazilian fans react to Holland vs Brazil WC 2010

Beter kan toch niet

Wat halen die video's toch weer fijne herinneringen op en geeft echt een goed gevoel.

Joy4ever

• 4624 berichten
  • 1847 stemmen

Chucky92 schreef:

Beter kan toch niet

Eén van de allermooiste overwinningen van Oranje op een eindronde. Ik zou bijna zeggen dat winnen van Brazilië nog beter aanvoelt dan winnen van de Duitsers.

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Eén van de allermooiste overwinningen van Oranje op een eindronde. Ik zou bijna zeggen dat winnen van Brazilië nog beter aanvoelt dan winnen van de Duitsers.

Ik vond dat goaltje van wesley puur geluk. maar goed, overwinning was lekker ja

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Voor mij was het de mooiste wedstrijd ooit. Ik kom uit 92 en heb 98 dus niet bewust meegemaakt. Laat ik zeggen dat ik vanaf 2002/03 alles bewust heb meegemaakt, en een nog mooiere overwinning dan deze heb ik nog sinds die tijd niet meer gezien van Utrecht of Oranje.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2368 stemmen

Nu de Portugezen nog.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Snap ik wel. Vond van Nederland winnen ook veel mooier dan van Portugal .

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

VHS1975 schreef:

(quote)

Ik vond dat goaltje van wesley puur geluk. maar goed, overwinning was lekker ja

Who cares? Een goal is een goal. Of hij hem nou van 45 meter achter het stand been in een omhaal hem in de kruising schiet met 200 km per uur of op de manier hoe die echt scoorden. Het doelpunt telt net zo zwaar.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Nu de Portugezen nog.

Inderdaad, Ek 2012 zou dit het mooiste zijn...

Kwartfinale van Duitsland winnen

Halve finale van Spanje winnen

Finale van Portugal winnen.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2368 stemmen

Ach ja, woorden van feestende, dronken Braziliaanse supporters.

Neemt niet weg dat het heerlijk is om Brazilianen stil te krijgen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ach ja, woorden van feestende, dronken Braziliaanse supporters.

Neemt niet weg dat het heerlijk is om Brazilianen stil te krijgen.

Klopt, vond de overwinning op Brazilië 20x mooier dan die op Uruguay. Vond het kut dat Gio dat werelddoelpunt niet 5 minunten later maakten. Toen het doelpunt werd gemaakt, was ik net een biertje pakken en heb ik dus de hele impact van dat doelpunt niet meegekregen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.