• 16.060 nieuwsartikelen
  • 179.271 films
  • 12.294 series
  • 34.141 seizoenen
  • 649.756 acteurs
  • 199.360 gebruikers
  • 9.396.506 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Prima resultaat voor Jong Oranje. Vergeet niet dat de beste spelers als bij Oranje zitten (Strootman, Luuk de Jong, Wijnaldum, Krul en Bruma). Ben overigens blij dat van Marwijk de talenten langzaam maar zeker in het grote Oranje werkt. Zijn toch jongens voor de toekomst.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Is het bij jou niet precies andersom? Van Marwijk de held en Mourinho de idioot??

Van Marwijk gedraagt zich natuurlijk ook altijd als zo'n idioot Zie weinig redenen om hem zo neer te sabelen. Dus nee(en ja ik antwoord voor A&L ). Van Marwijk schorst zelfs een speler voor een half jaar na "wangedrag" op het veld. En zelfs dat was niet eens goed voor meneertje otherfool. Zijn grote voorbeeld is daar te laf voor, omdat hij juist dat soort gedrag aanmoedigt. Dus nog een keer nee, van Marwijk kan geen idioot zijn en Mourinho wel

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Enige waar die gast goed voor is, is het maken van leuke televisie en hij is voer voor gespreksstof.

Volgens mij is The Special One vooral goed voor een prijzenkast om U tegen te zeggen...

Naomi Watts schreef:

otherfool werkt op jullie zoals een rode lap op een stier lijkt het soms wel .

Tja, als je denkt dat Enoh de wereldtop toch net niet gaat halen ben je al snel '110 anti-Ajax' enzo

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Zijn dit alle argumenten die je kan verzinnen? Quote en reageer is een keertje niet zo selectief.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Dat heet hoofd- en bijzaken van elkaar onderscheiden, reppie

Dat José Mourinho controversieel is en niet populair zegt me niks.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Begrijp me niet verkeerd robert, ik vind ze beide helden

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Van Marwijk gedraagt zich natuurlijk ook altijd als zo'n idioot Zie weinig redenen om hem zo neer te sabelen. Dus nee(en ja ik antwoord voor A&L ). Van Marwijk schorst zelfs een speler voor een half jaar na "wangedrag" op het veld. En zelfs dat was niet eens goed voor meneertje otherfool. Zijn grote voorbeeld is daar te laf voor, omdat hij juist dat soort gedrag aanmoedigt. Dus nog een keer nee, van Marwijk kan geen idioot zijn en Mourinho wel

Misschien is hij wel een idioot, maar hij is ook de beste trainer van de wereld. En zijn gekke gedrag is toch leuke TV, beter dan zo'n droogkloot als een Frank de Boer of Jan Wouters.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

otherfool schreef:

Dat heet hoofd- en bijzaken van elkaar onderscheiden, reppie

Dat José Mourinho controversieel is en niet populair zegt me niks.

Je veroordeelt Mourinho niet op zijn gedrag(enkel op zijn prijzenlijst) en anderen wel. Dat vind ik zelf nogal belangrijk.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Misschien is hij wel een idioot, maar hij is ook de beste trainer van de wereld. En zijn gekke gedrag is toch leuke TV, beter dan zo'n droogkloot als een Frank de Boer of Jan Wouters.

Wat is er mis met Frank de Boer dan? Denk dat hij de eerlijkste trainer is die er op dit moment rondloopt in Nederland en loopt niet elke keer met smoesjes te smijten. Ook is hij geen calimero en heeft hij de afgelopen 2 weken geen enkele keer naar een scheidsrechter gewezen, waar veel anderen dat wel zouden doen. Snap de vergelijking tussen hem en de media schuwe Jan Wouters dan ook totaal niet.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Wat is er mis met Frank de Boer dan? Denk dat hij de eerlijkste trainer is die er op dit moment rondloopt in Nederland en loopt niet elke keer met smoesjes te smijten. Ook is hij geen calimero en heeft hij de afgelopen 2 weken geen enkele keer naar een scheidsrechter gewezen, waar veel anderen dat wel zouden doen. Snap de vergelijking tussen hem en de media schuwe Jan Wouters dan ook totaal niet.

Frank de Boer toont nooit zijn emotie's echt bij een interview. Hij is meer een normale trainer die zo normaal over wil komen. Echt boos worden, of op gekke uitspraken zou je hem niet kunnen betrappen. Tuurlijk is dat ook goed en professioneler, maar ik vind iemand die zich aantsteld, ruzie maakt en een grote bek heeft veel vermakelijker.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Het is ook vermakelijker, maar het is zeker niet beter.

In en rondom het veld toont hij overigens vaak genoeg zijn emotie. Juicht altijd mee bij de goals. Maar in interviews moet je gewoon zakelijk zijn en er tegelijkertijd ook niet teveel omheen lullen. Hij spreekt altijd de waarheid en op gekke uitspraken zal je hem niet betrappen, maar wel op waarheden en hij draait er niet omheen wanneer een slechte prestatie is geleverd. Iets wat anderen wel doen.

M.a.w. een trainer moet gewoon niet janken of gek doen in interviews. Daar zijn de spelers wel voor

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

rep_robert schreef:

Het is ook vermakelijker, maar het is zeker niet beter.

In en rondom het veld toont hij overigens vaak genoeg zijn emotie. Juicht altijd mee bij de goals. Maar in interviews moet je gewoon zakelijk zijn en er tegelijkertijd ook niet teveel omheen lullen. Hij spreekt altijd de waarheid en op gekke uitspraken zal je hem niet betrappen, maar wel op waarheden en hij draait er niet omheen wanneer een slechte prestatie is geleverd. Iets wat anderen wel doen.

M.a.w. een trainer moet gewoon niet janken of gek doen in interviews. Daar zijn de spelers wel voor

Misschien zijn Mourinho's niet beter, maar hij krijgt het overal voor elkaar om prijzen te pakken en spelers lopen met hem weg. Daar gaat het uiteindelijk om. Jij kent waarschijnlijk ook dat filmpje dat Mourinho weggaat, en Terminator Materazzi loopt te huilen als een klein kind omdat hij weggaat. Ook Sneijder sprak lovende woorden over hem, hij heeft dus wel een prima relatie mijn zijn spelers. En tuurlijk moet een trainer rustig en zakelijk zijn, maar het is toch ook leuk om een keer wat anders te zien. Verbeek met zijn uitspraken, van Gaal, ruzie van Gaal en Jans etc.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Je veroordeelt Mourinho niet op zijn gedrag(enkel op zijn prijzenlijst) en anderen wel. Dat vind ik zelf nogal belangrijk.

Ik denk dat de crux er in zit dat ik het gedrag van Mourinho snap, hij gaat soms een grensje over maar ik zie wat hij wil en beoogt. Ook zo'n quote van dat vliegtuig, dat is gewoon grappig, liederlijk taalgebruik. Ik vind Van Marwijk vooral saai en bang en Jol een tokkie en proleet, beide niet mijn stiel. Ik hou van types als Mourinho, Van Gaal en Adriaanse, en ach dan trekken ze aan een oor, gaan blèren dat ze de beste zijn of organiseren een paaseierenzoekactie, er gebeurt tenminste iets.

Die opmerkingen van Brave Bert (San Marino is altijd lastig, er zijn geen kleintjes, pas op voor de balans) of Martin de Pet (we gane de bekur in onnese reedt meeneme naor Amsturredam), ja daar kan ik nou weer niet tegen.

Ik zal nooit zeggen dat ik objectief naar The Special One kijk. Als-ie wat te ver gaat hoef ik maar even naar die verrukkelijke kop boven dat smetteloze maatpak te kijken en ik ben weer verkocht. Sommigen hier hebben dat met Eyong Enoh of Jan-Arie van der Heijden, ik heb dat met José Mourinho.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Zijn jullie mede Hollanders trouwens niet bang dat Robben nu al aan het afbreken is? Nog vaker geblesseerd dan normaal, en ik heb echt het idee dat die vent het niet lang meer kan houden op topniveau. Denk ook niet dat hij echt van waarden kan zijn op het WK in 2014. Het wordt steeds erger met zijn blessures en hij is met het WK al 31... hopen natuurlijk dat hij nog lang meegaat op topniveau, want deze jongen kan het verschil tussen een EK winnen en verliezen bepalen.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik denk dat de crux er in zit dat ik het gedrag van Mourinho snap, hij gaat soms een grensje over maar ik zie wat hij wil en beoogt. Ook zo'n quote van dat vliegtuig, dat is gewoon grappig, liederlijk taalgebruik. Ik vind Van Marwijk vooral saai en bang en Jol een tokkie en proleet, beide niet mijn stiel. Ik hou van types als Mourinho, Van Gaal en Adriaanse, en ach dan trekken ze aan een oor, gaan blèren dat ze de beste zijn of organiseren een paaseierenzoekactie, er gebeurt tenminste iets.

Verschil tussen Mourinho en die andere twee is toch wel dat Mourinho gewoon over de morele grenzen heen walst en dingen doet en zegt die gewoon beledigend zijn. Je knijpt gewoon niet in andermans gezicht en al helemaal niet als het een (assistent) coach van de tegenpartij is. Je zegt dat hij dit met een doel doet en dat er iets achter ziet. Ik zie eigenlijk niet meer dan een trainer die als hij wint de grootste bek van allemaal heeft en wanneer hij verliest gedraagt hij zich als een kinderachtige aap. En dat heeft niks meer met het teambelang te maken. Allemaal leuk en aardig dat die spelers week in week uit in koor moeten roepen hoe geweldig Mourinho wel niet is, maar ik denk dat ze daar ook wel een beetje zat van worden na een tijdje en daarom blijft hij nergens lang in dienst.

En ja, van Marwijk is een grijze muis en zorgt nooit voor opwinding. Maar als ik eerlijk mag zijn, het is in principe ook niet aan de coach om daar voor te zorgen. Dat moeten die spelers op het veld maar doen.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Chucky92 schreef:

Zijn jullie mede Hollanders trouwens niet bang dat Robben nu al aan het afbreken is? Nog vaker geblesseerd dan normaal, en ik heb echt het idee dat die vent het niet lang meer kan houden op topniveau. Denk ook niet dat hij echt van waarden kan zijn op het WK in 2014. Het wordt steeds erger met zijn blessures en hij is met het WK al 31... hopen natuurlijk dat hij nog lang meegaat op topniveau, want deze jongen kan het verschil tussen een EK winnen en verliezen bepalen.

Robben is al jaren in deze conditie. Leuk en aardig dat ie af en toe speelt, maar een held zal het nooit worden omdat hij 90% van de wedstrijden niet speelt. Vraag me nu ook af wanneer hij voor het laatst heeft gespeeld voor Oranje? WK finale? Maar ja, hij zal met geluk is een keer een derde van een competitie spelen en met nog meer geluk de knock out fase op een eindtoernooi.

edit: in het oefenpotje tegen Brazilië dit jaar heeft hij als enige interland na de WK finale ook nog gespeeld.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Tja, als je denkt dat Enoh de wereldtop toch net niet gaat halen ben je al snel '110 anti-Ajax' enzo

Hoelang blijf je nog met deze flauwekul / totale onzin doorgaan? Ben je ondertussen niet eens toe aan wat nieuws? Ga eens een keer normaal een voetbaldiscussie aan zou ik zeggen. Dat zou nog eens leuk zijn. Niet alleen opdagen om te beledigen. En accepteer eens dat dingen die jaren terug gezegd zijn niet jaren later nog altijd 100% zo gelden als mening.

PS: Voetbalzone - 'Espanyol niet bezorgd om eerste optie van AS Roma op El Hamdaoui'

Raken we die lastpak misschien toch nog snel kwijt, ideaal!

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Ik post één keer een negatief berichtje over Janssen en De Boer en meteen krijg ik de hele Ajax-clan hier over me heen.

Otherfool stipt hier terecht het stelselmatig omhoog schrijven van Ajacieden aan zoals jij hem terecht aanvalt op het verschil in benadering tussen Van Marwijk en Mourinho.

Zoals Derksen altijd zegt: 'je wordt met je jeugdzonden om de oren geslagen'. Wie geschoren wordt moet stil zitten.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2368 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En accepteer eens dat dingen die jaren terug gezegd zijn niet jaren later nog altijd 100% zo gelden als mening.

Dat is misschien net een jaar geleden dat je Enoh zo geweldig vond.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Interlandvoetbal vanavond! Kwalificatiematchen!

Perfecte scenario voor de Belgen vanavond:

- België wint thuis van Kazachstan en Duitsland wint in Turkije (wat helemaal nog niet zo onrealistisch is)

Gaan we met 1 puntje voorsprong het laatste kwalificatieduel in. Moeten we wel nog winnen in Duitsland of beter Turkije verliest thuis tegen Azerbeidzjan, maar dat zijn zorgen voor morgen!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Niet ideaal maar een kans is er zeker. Al vrees ik het ergste voor de belgen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Ik post één keer een negatief berichtje over Janssen en De Boer en meteen krijg ik de hele Ajax-clan hier over me heen.

Otherfool stipt hier terecht het stelselmatig omhoog schrijven van Ajacieden aan zoals jij hem terecht aanvalt op het verschil in benadering tussen Van Marwijk en Mourinho.

Zoals Derksen altijd zegt: 'je wordt met je jeugdzonden om de oren geslagen'. Wie geschoren wordt moet stil zitten.

Ik heb er persoonlijk geen moeite mee als je kritisch bent hoor. Maar bij jou valt het weer op dat je alleen over Ajax praat als er wat te klagen valt. Beetje wat een lid dat begint met een ''k'' ook doet.

Het verschil is dat niemand schijnbaar eens tegen otherfool in durft te gaan als hij onzin lult. Een aantal Ajax minded leden doet dat wel, maar het enige weerwoord wat hij dan steeds heeft is een oude quote ophalen over Enoh of van der Heyden. Dat is misschien een paar keer grappig, maar na 30 keer moet ook bij de rest de grap wel bekend zijn.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2368 stemmen

Zou erg leuk zijn als België het E.K. weer eens gaat halen. Hoewel het ook mooi zou zijn als die grote monden hier gesnoerd worden.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2368 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Een aantal Ajax minded leden doet dat wel, maar het enige weerwoord wat hij dan steeds heeft is een oude quote ophalen over Enoh of van der Heyden. Dat is misschien een paar keer grappig, maar na 30 keer moet ook bij de rest de grap wel bekend zijn.

Zolang jij er zo fel op reageert, blijft het hilarisch natuurlijk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Liever geen Turken. Scheelt weer wat getoeter door de straten.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Interlandvoetbal vanavond! Kwalificatiematchen!

Perfecte scenario voor de Belgen vanavond:

- België wint thuis van Kazachstan en Duitsland wint in Turkije (wat helemaal nog niet zo onrealistisch is)

Gaan we met 1 puntje voorsprong het laatste kwalificatieduel in. Moeten we wel nog winnen in Duitsland of beter Turkije verliest thuis tegen Azerbeidzjan, maar dat zijn zorgen voor morgen!

Ik vrees dat jullie jezelf nu blij maken met een dode mus. Vanavond wint België en Turkije verliest van Duitsland, dat denk ik ook.

Maar daarna zal Turkije winnen en België gewoon verliezen in Duitsland. Echt, je maakt geen schijn van kans. België had zichzelf al wedstrijden eerder moeten belonen. 4-4 tegen Oostenrijk, 1-1 in Azerbeidzjan. Tsja, als je constant de 3 punten verspeeld dan verdien je ook niet beter.

Overigens hoop ik dat de Belgen het wel redden. Ben wel benieuwd of ze in de play offs kan maken.

Altijd leuk, de wedstrijden waarin de definitieve beslissingen vallen

PS: NL-Moldavie zet ik vanavond op 4-0, ondanks dat oa Sneijder en Afellay ontbreken.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Nou ja, als we na vanavond een puntje zouden kunnen voorstaan weet je maar nooit A&L

Elke match moet gespeeld worden (I know, cliché der clichés)

Joy4ever

• 4624 berichten
  • 1847 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Nou ja, als we na vanavond een puntje zouden kunnen voorstaan weet je maar nooit A&L

Elke match moet gespeeld worden (I know, cliché der clichés)

Klopt, hoop moet je ook altijd houden, maar ik als niet Belg kijk er wat neutraler tegenaan. Je hebt pech dat je niet bv Italie, Frankrijk, Engeland of zoiets treft, maar een ploeg die tot de top 3 van de wereld behoort. Ik gok dat Turkije de slotwedstrijd thuis wint, dus dan moet je uit in Duitsland niet een punt pakken, maar zelfs winnen. Dat is zelfs voor Nederland en Spanje extreem lastig. Alhoewel wij het in november mogen proberen, zij het vriendschappelijk

Hieronder trouwens een kleine NOS reportage over de Rode Duivels, best geinig.

NOS Sport - België hoopt nog op EK-deelname

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Joy4ever schreef:

afbeelding

Haha

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.