- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Grootste verassing voor Ajax toch, mag ik hopen?
Zulke spelers zijn toch Ajax-onwaardig? Net als een boel andere spelers in het elftal.
Wat is er Ajax onwaardig aan Lodeiro? Gewoon een prima speler. Technisch sterk, goed in de combinatie, verrassend spel...alleen is hij geen echte spits, want hij is niet enorm koelbloedig.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
van 5 miljoen .
5 miljoen?
Dat is een grapje toch?
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Heerlijke potje voetbal tot dusverre. Matavz, Toivonen, Wijnaldum, Labyad en Strootman spelen met zijn vijfen echt uitstekend en dan loopt het balletje wel heel makkelijk, is er enorm veel beweging en dan hebben we ook nog individuele kwaliteiten te over.
Nee ik blijf het zeggen als het voorste deel van PSV goed speelt zijn we niet te stoppen in Nederland. Jammer genoeg laten de mannen het ook wel eens af en toe (zoals tegen Feyenoord) afweten.
Ja, dat geldt ook voor Ajax. Als iedereen fit is en het loopt, dan wint Ajax ook van iedereen. Zo ken ik er nog wel een paar.
PSV heeft achterin vaak zat een gatenkaas. Kan je nog zo'n leuke voorhoede hebben, maar dan ben je wel te stoppen.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Ik begin nu wel een klein beetje te denken dat Feyenoord-Ajax nog wel lastig voor ons kan worden na de winter 
Lastig? Voor mij is Feyenoord de favoriet. Al zal het ontbreken van El Ahmadi een groot gemis zijn.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Lastig? Voor mij is Feyenoord de favoriet. Al zal het ontbreken van El Ahmadi een groot gemis zijn.
Natuurlijk is voor jou Feyenoord de favoriet. Voor mij is Ajax de favoriet.
Ben niet bang voor de Kuip, maar dit is wel het beste Feyenoord in zeker 5 jaar dus het zal lastig worden.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Geloof dat Van Geel deze week maar geen video naar Man C moet sturen, anders halen ze 'm in de winterstop al terug. Nee zonder gekheid, zou echt geweldig zijn voor zowel Feyenoord als Guidetti als hij nog een jaartje langer bij ons mag rijpen.
Die blijft nog wel een half jaartje, hoor. Wat moet hij nu bij Man. City? Ik hoop daarna nog op een seizoen. Hopen dat Persie naar Man. City gaat.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Klinkt misschien raar maar Feyenoord is tot nu toe denk ik de ploeg waar ik het meest van heb genoten dit seizoen. In alle vier de toppers speelde ze gewoon enorm leuk voetbal.
Nee hoor, klinkt als muziek in de oren. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nee ik blijf het zeggen als het voorste deel van PSV goed speelt zijn we niet te stoppen in Nederland. Jammer genoeg laten de mannen het ook wel eens af en toe (zoals tegen Feyenoord) afweten.
PSV lijkt inderdaad de grootste (enige) concurrent voor AZ te zijn, kan nog spannend worden. Al blijf ik denken dat AZ het gewoon gaat halen, PSV geeft te vaak niet thuis (in de beruchte 'topwedstrijden').
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Ja, dat geldt ook voor Ajax. Als iedereen fit is en het loopt, dan wint Ajax ook van iedereen. Zo ken ik er nog wel een paar.
Als PSV en Ajax beide compleet zijn en op toppen van kunnen spelen is PSV op dit moment paar klasses beter dan Ajax op het middenveld en voorin.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Als PSV en Ajax beide compleet zijn en op toppen van kunnen spelen is PSV op dit moment paar klasses beter dan Ajax op het middenveld en voorin.
Welnee. Juist als Ajax in topvorm is hebben ze het beste middenveld. En voorin hoeft Ajax met Boerrigter en Sigthorsson er weer bij voor niemand in NL onder te doen.
Probleem is dat Ajax en PSV ook gewoon wisselvallig zijn. Vorige week tegen NAC was PSV niet om aan te gluren, net zo min als Ajax bij RKC.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Goed, wat een wedstrijd. 
Dit is misschien wel de beste helft (de eerste) van Feyenoord die ik in jaren gezien heb. Feyenoord was heer en meester. Twente probeerde, zoals vaker dit seizoen, en het seizoen ervoor, de tegenstander in slaap te sussen, met dat getik achterin. Gelukkig zat Feyenoord er meteen fel bovenop. Vooral Guidetti en Schaken waren dreigend. Positioneel stond Feyenoord verbazend goed. Veel beweging, de vrije man werd prima gezocht en gevonden en het tempo lag vrij hoog. Ze gaven weinig weg en voetbalden continue naar voren. Als Cabral wat zorgvuldiger was geweest, was de score hoger uitgevallen in de eerste helft. Vooral die schwalbe. Legt hij hem opzij, of gaat hij door, dan is het 2-0. Maarrr...gelukkig hebben we Guidetti nog.
Wat was hij goed in de 1e helft. Ontzettend balvast. En doelgericht. Guidetti for president.
Tiendalli had weer last van zijn kuipvrees (wat een slechte voetballer is dat toch) en ook Rosales zal niet met groot plezier terugdenken aan de 1e helft. Werd compleet zoekgespeeld door Schaken. Maar heel Twente werd zoekgetikt door Feyenoord, in die 45 minuten.
Maar, ik was er al bang voor. Net als in de vorige seizoenen verdeelden Feyenoord en Twente de helften. Feyenoord had na rust meteen de levensgrote kans (Bakkal, dacht ik) erin moeten prikken. Dan staat er 4-0 op het scorebord en hoef je de wedstrijd alleen maar uit te spelen. Gewoon een hoek kiezen, Bakkal! (?) Haast niet te missen. Daarna herpakte Twente zich goed en liet het zien wel degelijk te kunnen voetballen. Als je Feyenoord onder druk zet, zie je dat je de grootste kansen hebt om te winnen en dat Bruno Martins Indi, Leerdam en toch ook wel Nelom de grootste moeite hebben. Het werd nog lekker spannend. Gelukkig wint Twente, net als PSV, zelden in de Kuip. 
Ik heb de Schaken van vorig seizoen (2e helft) en de Schaken van dit seizoen (1e helft) gezien. In de tweede helft had hij best wat eerder gewisseld mogen worden. Maar Koeman heeft een prima wisselbeleid. Logisch en werkend.
Mooi dat ik alle goals vlak voor m'n neus heb gezien. Ben tevreden met de 5e plaats, al heeft Feyenoord nog te weinig gekregen (AZ uit, Ajax uit, NEC thuis, Utrecht uit).
Feyenoord. 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dit kan echt niet, wat Heerenveen achterin laat zien. Elke voorzet is een goal, nu Wijnaldum weer.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Wat een wedstrijd inderdaad...
heb geen stem meer over.
Geweldige eerste helft, genoten van Schaken en Guidetti wat een gozer 
Wel ongelooflijk dat het zo kan kantelen na rust met 3-0 voorsprong en dat het billen knijpen wordt, staan ze als een stel gieters te wachten op de gelijkmaker. Heb ze volgens mij meer uitgescholden dan een willekeurige wedstrijd van vorig seizoen, en dat in een wedstrijd die je wint van Twente gheghe kan raar lopen.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Welnee. Juist als Ajax in topvorm is hebben ze het beste middenveld.
Dat valt te betwisten. In potentie heeft PSV het beste middenveld. Op dit moment is het middenveld van Feyenoord ook beter dan dat van Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Mooi dat ik alle goals vlak voor m'n neus heb gezien. Ben tevreden met de 5e plaats, al heeft Feyenoord nog te weinig gekregen (AZ uit, Ajax uit, NEC thuis, Utrecht uit).
Feyenoord.
Wel jammer, die selectiviteit. Dat je bv uit bij RKC wint na een hele discutabele rode kaart voor de thuisclub en afgeweken bal wat de winnende werd zeg je weer niet.
Het heeft Feyenoord ook wel een paar keer meegezeten. PSV had ook wel 4 goals in de Kuip kunnen maken. Soms zit het mee, soms tegen. Maar nu doe je of je alleen maar tegenslagen kende en geen mazzeltjes. Je staat nu waar je hoort.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Guidetti is nu al een held in Rotterdam. Man, die 3e treffer meteen na de 2e. De Kuip ontplofte. Schitterend.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Op dit moment is het middenveld van Feyenoord ook beter dan dat van Ajax.
Zou niet weten waarom. Middenveld van Ajax funtioneert prima. Het is vooral achterin deze maanden fout gegaan. En voorin zijn veel te veel kansen gemist, maar er zijn genoeg kansen gecreeerd.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Bakkal! (?) Haast niet te missen.
die bal vol in het gezicht bij de keeper bedoel je?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Guidetti is nu al een held in Rotterdam. Man, die 3e treffer meteen na de 2e. De Kuip ontplofte. Schitterend.
De tune was nog maar net afgelopen 
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Wel jammer, die selectiviteit. Dat je bv uit bij RKC wint na een hele discutabele rode kaart voor de thuisclub en afgeweken bal wat de winnende werd zeg je weer niet.
Ik heb al eerder gezegd dat Feyenoord geen enkele keer onverdiend gewonnen heeft. Lees de objectieve berichten in de media over RKC - Feyenoord en je zult zien dat ze dezelfde mening hebben. Is eerder subjectiviteit van jouw kant. Al won Feyenoord die wedstrijd alles behalve overtuigend.
Het heeft Feyenoord ook wel een paar keer meegezeten. PSV had ook wel 4 goals in de Kuip kunnen maken. Soms zit het mee, soms tegen. Maar nu doe je of je alleen maar tegenslagen kende en geen mazzeltjes. Je staat nu waar je hoort.
Feyenoord mazzelt heus weleens. Ik ga het ook niet over pech hebben, maar over wedstrijden waarin Feyenoord simpelweg beter was. PSV had er 4 kunnen maken. Feyenoord 7.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
die bal vol in het gezicht bij de keeper bedoel je?
Precies. Gewoon een hoekje uitkiezen. Zoals de Jong. Al was die kans minder groot. Schitterende goal, trouwens.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Zou niet weten waarom. Middenveld van Ajax funtioneert prima. Het is vooral achterin deze maanden fout gegaan. En voorin zijn veel te veel kansen gemist, maar er zijn genoeg kansen gecreeerd.
Eriksen is in potentie een grote. Janssen vond ik goed bij Twente (2 seizoenen). Enoh is een matige voetballer. Anita idem. Siem de jong vind ik dan beter.
Feyenoord heeft dit seizoen in zowat alle topwedstijden het middenveld in handen (vandaag maar 1 helft).
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb al eerder gezegd dat Feyenoord geen enkele keer onverdiend gewonnen heeft. Lees de objectieve berichten in de media over RKC - Feyenoord en je zult zien dat ze dezelfde mening hebben. Is eerder subjectiviteit van jouw kant. Al won Feyenoord die wedstrijd alles behalve overtuigend.
Feyenoord mazzelt heus weleens. Ik ga het ook niet over pech hebben, maar over wedstrijden waarin Feyenoord simpelweg beter was. PSV had er 4 kunnen maken. Feyenoord 7.
Ja hoor. Kortom, elke wedstrijd die Feyenoord niet won was pech en waar er gemazzeld is moeten we de media maar erbij zoeken. Haha kom zeg. Je hebt een paar keer mazzel gehad en een paar keer pech gehad. Overigens is kansen niet benutten ook gewoon een gebrek aan kwaliteit bij de spelers die dat overkomt.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Precies. Gewoon een hoekje uitkiezen. Zoals de Jong. Al was die kans minder groot. Schitterende goal, trouwens.
Tja die had er wel in gemogen. Of eerste helft op de paal.. maar goed, 10 punten tegen vitesse, psv, utrecht en twente, heerlijk.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Ja hoor. Kortom, elke wedstrijd die Feyenoord niet won was pech en waar er gemazzeld is moeten we de media maar erbij zoeken. Haha kom zeg. Je hebt een paar keer mazzel gehad en een paar keer pech gehad. Overigens is kansen niet benutten ook gewoon een gebrek aan kwaliteit bij de spelers die dat overkomt.
Nogmaals, ik ga het niet over mazzel en pech hebben (dat is meer iets voor jou), maar over het spelbeeld. Welke wedstrijd heeft Feyenoord onverdiend gewonnen, voetballend gezien?
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Eriksen is in potentie een grote. Janssen vond ik goed bij Twente (2 seizoenen). Enoh is een matige voetballer. Anita idem. Siem de jong vind ik dan beter.
Feyenoord heeft dit seizoen in zowat alle topwedstijden het middenveld in handen (vandaag maar 1 helft).
Enoh is al weken geweldig op dreef, maar hou vooral vast aan je clichebeeld. Als hij simpel speelt dan is hij van goudwaarde. Janssen balt ook de laatste periode weer goed en Eriksen is 19, wisselt soms in niveau.
En leuk dat je het in topduels goed doet, maar ploegen als NEC, Groningen en de Eagles bestaan ook nog hoor.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Nogmaals, ik ga het niet over mazzel en pech hebben, maar over het spelbeeld. Welke wedstrijd heeft Feyenoord onverdiend gewonnen, voetballend gezien?
Die heb ik oa al genoemd. Je probeert Feyenoord nu wel heel opzichtig omhoog te praten.
Ik ga er niet verder op door, dit wordt toch welles nietes.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Heeeerlijk, PSV geeft een gala voorstelling. Lachwekkend hoe Heereveen speelt overigens.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Dit soort wedstrijden mis ik nu bij Ajax, PSV gaat tenminste vol voor een grote score.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Die heb ik oa al genoemd. Je probeert Feyenoord nu wel heel opzichtig omhoog te praten.
Ja, RKC uit en PSV thuis. Haha.
Feyenoord heeft genoeg zwakke wedstrijden gespeeld. En die terecht verloren (Groningen, Ado). En daarnaast voldoende mankementen. Nogmaals: ben tevreden met de 5e plaats.
De meeste mensen hier hadden Feyenoord op plaats 10 of lager gezet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.