• 16.159 nieuwsartikelen
  • 179.498 films
  • 12.325 series
  • 34.188 seizoenen
  • 650.452 acteurs
  • 199.448 gebruikers
  • 9.404.098 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

schram101 schreef:

Feit is en blijft dat Ajax in Zagreb misschien ook wel 7x had kunnen scoren maar dat na liet.. Nu doet Lyon dat wel en is het plots huilen met pet op.

Och jonge toch. Is het niet een beetje, maar dan ook een héééééél klein beetje raar dat Lyon in de eerste helft 1x scoort en in de tweede helft maar liefst 6x (!!!!!!!). Vind je het ook niet een hééééél klein beetje verdacht dat Gomis niet uit zijn dak gaat na de beslissende 1-6? Of dat Gomis tussen 3 Zagreb spelers alle tijd en ruimte krijgt om de bal er van de penaltystip in te schieten? Komop doe je ogen eens open. Lyon heeft 1 doelpunt gemaakt in de 44ste minuut. Vervolgens 3 doelpunten in 7 (!!!!!!!) minuten en dan nog eens 3 doelpunten.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

mikoz schreef:

(quote)

Weer zo een kansloze opmerking. Het gaat niet om de uitslag maar de manier waarop.

Op het moment dat Ajax op een 2-0 achterstand kwam en dus zo goed als zeker ging verliezen heeft Lyon in 31 minuten 7 goals gemaakt. Zagreb heeft dus tijdens de rust of vlak ervoor tehoren gekregen dat ze hun plannetje konden inzetten om zo flink te cashen. Daarvoor speelden ze gewoon nog voor hun CL-winstpremie omdat het toen nog niet zeker was dat Ajax ging verliezen. En dan laat ik de grensrechter hier zelf nog buiten beschouwing.

Zeg dan gewoon dat je hier leedvermaak aan hebt maar kom niet met die onzin aan gast.

En zo is het maar net.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Och jonge toch. Is het niet een beetje, maar dan ook een héééééél klein beetje raar dat Lyon in de eerste helft 1x scoort en in de tweede helft maar liefst 6x (!!!!!!!). Vind je het ook niet een hééééél klein beetje verdacht dat Gomis niet uit zijn dak gaat na de beslissende 1-6? Of dat Gomis tussen 3 Zagreb spelers alle tijd en ruimte krijgt om de bal er van de penaltystip in te schieten? Komop doe je ogen eens open. Lyon heeft 1 doelpunt gemaakt in de 44ste minuut. Vervolgens 3 doelpunten in 7 (!!!!!!!) minuten en dan nog eens 3 doelpunten.

Laat ik nog op één ding van je ingaan want de rest zijn verdachtmakingen die niet te bewijzen zijn.

De reden dat Gomis misschien niet juicht is dat ook hij niet wist wat de tussenstand in Amsterdam was (je zei zelf eerder al dat de Ajacieden dat toch de 80e minuut niet wisten, wat bijzonder slordig is) en dus zoveel mogelijk doelpunten wilde maken.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2262 stemmen

Onderhond schreef:

Je moet het toch nog altijd doen, 7 keer scoren buitenshuis. Wel aardig zuur voor Ajax natuurlijk, maar gezien de reacties van sommige is echt medelijden hebben nu ook weer niet nodig.

7 keer scoren tegen die simpletons is natuurlijk niet zo moeilijk. Hoe die verdediging van Zagreb er bij de tweede helft bij liep is te triest voor woorden. Die lamzakken hebben totaal geen eergevoel. Omkoping of niet, zo over je heen laten lopen in eigen huis is de ultieme vernedering.

Nog maar een keertje mijn favoriete smiley van de dag:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben er nog steeds blij van.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Maar even buiten die wedstrijd om, Ajax had het al veel af kunnen maken..

En ja, de uitslag is op zich vreemd, maar zoals vandaag al eerder vermeld is kun je Chelsea - Genk ook wel verdacht maken van omkoping. Ik kan me twee jaar terug (of drie) Bayern herinneren dat Sporting de pan in hakte met twaalf goals in twee duels. Omkoping? PSV - Feyenoord, acht(!) goals in 45 minuten. Nog veel erger toch? Omkoping?

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2262 stemmen

Toch wel tekenend dat de grootste Ajax frusties in dit topic vanzelfsprekend denken dat er geen sprake is van omkoping...

Gezien de beelden heb ik ernstige twijfels, hoewel ik me niet kan voorstellen dat een club als Lyon doet aan dit soort praktijken, en al helemaal niet de UEFA, omdat zij net zoals de FIFA juist de laatste jaren onder druk staan betreft dit soort zaken.

Zagreb daarentegen...

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Reinbo schreef:

Ik ben er nog steeds blij van.

Altijd mooi om te zien dat ''jullie'' meer emotie voelen bij Ajax dan bij je eigen club. Dat is voor ons ondenkbaar.

Dit is weer een mooi voorbeeld.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Volgens mij zegt niemand hier meer dan dat het naar een dubieuze zaak riekt, de ene groep wordt voor debielen verklaard omdat ze niet kunnen bewijzen dat het zo is, maar het is net zo min te bewijzen dat het niet zo is. Allemaal niet erg ook verder, vooral kinderachtig, maar feit is dat dit a) nooit had hoeven gebeuren als Ajax zelf fatsoenlijk gevoetbald had deze CL-campagne, en b) nooit had mogen gebeuren omdat je ervan uit mag gaan dat geen enkele club zich gewillig met 1-7 laat afdrogen (wat dat betreft ben ik het met Beckenbauer eens die vond dat de knaapjes van Zagreb totaal geen moeite deden de score beperkt te houden) en het ondenkbaar is dat op dit niveau twee zuivere doelpunten kunnen worden afgekeurd. Overigens niet zo gek dat bij gok-onderzoek weinig geks gevonden wordt; dat Lyon zou winnen was voor niemand een verrassing neem ik aan.

Qua spel hoort Ajax nu eenmaal thuis in de EL en liggen daar theoretisch gezien meer mogelijkheden, maar het zal alle zeilen bij moeten zetten om daar de volgende ronde te halen als ik de potentiële tegenstanders zo lees.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

mikoz schreef:

(quote)

Altijd mooi om te zien dat ''jullie'' meer emotie voelen bij Ajax dan bij je eigen club. Dat is voor ons ondenkbaar.

Dit is weer een mooi voorbeeld.

Nee hoor, de emotie bij onze eigen club is nog veeeeeel groter, maar jullie mooi weer supporters van dat theaterclubje zullen dat inderdaad nooit begrijpen.

Ps. Best grappig dat je zo denkt, tekenend.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

@mikoz,

misschien tijd voor een nieuwe avatar?

(afbeelding)

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2262 stemmen

MatthijsGr00t schreef:

De EL is ook een kansloze missie met relatief veel kwalitatief betere teams dan Ajax. Het is alleen zo rot dat we er op deze manier uitgaan. Ik had liever gezien dat Ajax in Lyon compleet was weggespeeld, dat had een beter gevoel gegeven.

Dat geldt ook voor PSV, Twente of AZ. Toch doen Nederlandse ploegen het structureel prima in de UEFA cup.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

schram101 schreef:

@mikoz,

(afbeelding)

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Die avatar heb ik omdat ik normaal de cl-toto uitreken maar ik waardeer je grap

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Nee hoor, de emotie bij onze eigen club is nog veeeeeel groter, maar jullie mooi weer supporters van dat theaterclubje zullen dat inderdaad nooit begrijpen.

Ik denk zo omdat ik zelf niet zo negatief tegenover Feye,Psv,Twente etc sta als velen hier tegenover Ajax. Valt me gewoon heel erg op dat jullie altijd bezig zijn met Ajax en zelfs tijdens een wedstrijd continue over Ajax praten en maar hopen en hopen dat het misgaat. Ik bedoel in alle eerlijkheid als een andere NL club europees speelt dan kijk ik meestal niet eens laat staan dat ik het me bezig houd. Wel hoop ik dat onze competitie weer plaatsen gaat stijgen voor meer europese deelname dus een bredere top en dat betekend dat elke Nederlandse participant het zo goed mogenlijk moet doen. Helaas zijn jullie wat simplerer van gedachte. Maargoed niemand kan een oordeel hebben als die zich niet kan verplaatsen in de ander. Het zou best kunnen dat als je zelf al zo lang niks meer presteert je je emotie gaat verplaatsen naar de concurent om zo meer vreugde te voelen bij winst en verlies. Want dat willen we immers allemaal zoveel mogenlijk beleven in ons supportersbestaan.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Precies, het interesseert jou overduidelijk allemaal veel minder. Verder kijk ik ook zelden naar andere clubs, maar had gisteravond het gevoel dat er iets moois in de lucht hing. Had wel verwacht dat het eerder Real zou zijn dat 7 keer zou scoren. Maar het bleek nog leuker uit te pakken.

En tegen de tijd dat Ajax zo slecht presteert als Feyenoord de afgelopen jaren, kijk je daar waarschijnlijk ook niet meer naar.

Daarbij valt er bij Feyenoord veel meer te beleven. Hoogte en dieptepunten, dat geeft pas kleur aan het bestaan. Dus van harte gefeliciteerd met gisteravond. : P

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

mikoz schreef:

Helaas zijn jullie wat simplerer van gedachte.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

schram101 schreef:

@mikoz,

(afbeelding)

.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kijk je even een film en dan is comedy capers weer volop bezig hier. Nee, dit is lachen, dit helpt zelfs een manisch-depressieveling uit het dal. Priceless.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

mikoz schreef:

(quote)

Wel hoop ik dat onze competitie weer plaatsen gaat stijgen voor meer europese deelname dus een bredere top en dat betekend dat elke Nederlandse participant het zo goed mogenlijk moet doen. Helaas zijn jullie wat simplerer van gedachte.

Denk dat Ajax in de EL meer punten kan vergaderen dan in de CL. Dus zo simpel zijn we niet.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Daarnaast, net of het goed zou zijn voor Feyenoord als Ajax nog 10 miljoen extra verdiend.

Onderhond

• 87629 berichten
  • 12906 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Ook was het een totaal ANDERE wedstrijd als het 2-1 was.

Toch even reageren, want een stukje wereldvreemdheid als dit verdient toch wel een reactie.

Wanneer de 1-1 (terecht!) zou goedgekeurd zijn, is er compleet geen garantie meer op die tweede goal. Je kan nog uren lullen over wat er daarna allemaal zou gebeurd zijn, maar da's pure speculatie die op niks (maar dan ook echt niks) gebaseerd is.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

%%%%%% schreef:

Deze zin is natuurlijk essentieel !

'Mensen insinueren dat clubofficials van Lyon het met deze van Zagreb op een akkoordje zouden hebben gegooid. Ik heb geen idee of dat waar is. Maar belangrijk om te weten is: dit heeft helemaal niets te maken met zaken in de gokwereld. Deze dingen staan los van elkaar.'

Als dat is gebeurd hebben de mensen van Dinamo Zagreb weinig zelf-rispect... Ik bedoel wie wilt nu met 7-1 thuis verliezen ? En ook nog op die manier de boeken ingaan als slechtste CL deelnemer ooit... Ik niet in-iedergeval...

Je beantwoord de vraag al door hem te stellen.. Zagreb had er geen enkel probleem mee

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

Ik ben er wel klaar mee. Alles wat aangedragen is zijn loze verwijten die niet te bewijzen zijn en dat zullen we hier ook niet gaan oplossen.

Probleem is dat dit soort dubieuze zaken nog nooit bewezen zijn, de 12-0 van Spanje niet de 6-0 van Argentinië niet en ga zo maar door.. denk je nou heus dat die spelers vrolijk de pers te woord gaan staan de volgende dag van "tsja, 1 miljoen was toch wel veel, dus.." Je toont dit soort zaken nooit aan in het internationale voetbal omdat het goed wordt afgeschermd door de betrokkenen. Je kunt dus hoogstens zeggen dat de signalen dubieus zijn (die keeper, die knipoog) maar verder kom je toch niet. Ik heb wel vaker het idee gehad naar fixed wedstrijden te kijken, en dat ging lang niet altijd over Ajax trouwens.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Grappig dat je een club die ouder is dan die van jezelf en veel verder over de grenzen van het land bekend is geworden even zo probeert te degraderen, bewijst dat je sowieso het echte clubgevoel nooit zult snappen, tenzij je in Amsterdam geboren bent

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Reinbo schreef:

Precies, het interesseert jou overduidelijk allemaal veel minder. Verder kijk ik ook zelden naar andere clubs

Hahahahaha

Naomi Watts schreef:

Ik begrijp het ook wel, feit blijft dat er gewoon niets toereikends is om de omkoping argumenten te staven. De aantijgingen zijn dan ook nog eens heel serieus. Ook morgen verandert dat niet, en niet volgende week. Ik heb er alle begrip voor dat het voor sommige zo lijkt maar je hebt gewoon meer nodig dan een foto van een speler met een wedkantoor ticket en een knipoogje.

Laat ons ook even lekker gefrustreerd zijn hehe. Maar er zijn al wel een aantal discutabele momenten op te noemen aan gisteravond, het lijkt me een redelijk simpele optelsom.

Ik vind dit al meer dan zat om er toch grote vraagtekens bij te zetten, helaas zal het hierbij ook blijven. Want echt keihard bewijzen is iets waar heel veel onderzoek voor nodig is en daar zit een UEFA ook niet op te wachten, want die willen hun toernooi geloofwaardig houden.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Quido schreef:

Volgens mij zegt niemand hier meer dan dat het naar een dubieuze zaak riekt, de ene groep wordt voor debielen verklaard omdat ze niet kunnen bewijzen dat het zo is, maar het is net zo min te bewijzen dat het niet zo is. Allemaal niet erg ook verder, vooral kinderachtig, maar feit is dat dit a) nooit had hoeven gebeuren als Ajax zelf fatsoenlijk gevoetbald had deze CL-campagne, en b) nooit had mogen gebeuren omdat je ervan uit mag gaan dat geen enkele club zich gewillig met 1-7 laat afdrogen (wat dat betreft ben ik het met Beckenbauer eens die vond dat de knaapjes van Zagreb totaal geen moeite deden de score beperkt te houden) en het ondenkbaar is dat op dit niveau twee zuivere doelpunten kunnen worden afgekeurd. Overigens niet zo gek dat bij gok-onderzoek weinig geks gevonden wordt; dat Lyon zou winnen was voor niemand een verrassing neem ik aan.

Qua spel hoort Ajax nu eenmaal thuis in de EL en liggen daar theoretisch gezien meer mogelijkheden, maar het zal alle zeilen bij moeten zetten om daar de volgende ronde te halen als ik de potentiële tegenstanders zo lees.

Kan me redelijk in jouw verhaal vinden. Ik vraag me toch echt af waar Ajax het dan echt qua resultaat heeft laten liggen. Je pakt dan de twee wedstrijden tegen Lyon er denk ik bij. Dan had de eerste wedstrijd toch echt beter gemogen.

De uitwedstrijd spelen we een prima pot, maar hebben we zoveel pech dat het tot de laatste 10 minuten 0-0 blijft en vervolgens neemt Lyon dat moment van de wedstrijd het heft in handen. Geen schande en er valt weinig op af te rekenen.

Net zoals de pot in Madrid, waar Ajax ook gewoon lekker fel uit de startblokken komt en best een aardig potje heeft gespeeld voor haar doen. In ieder geval een compleet ander gezicht dan vorig jaar Madrid uit.

Dan blijft Madrid thuis over met een half geblesseerd elftal, waar 2 goals onterecht afgekeurd worden, iets wat we Ajax ook niet kwalijk kunnen nemen.

Dan blijven de twee wedstrijden tegen Zagreb over, in Zagreb hadden we gewoon meer moeten en kunnen scoren, maar ook af en toe pech met de paal e.d.

Ik vind juist dat Ajax meer dan fatsoenlijk heeft gepresteerd in de CL, samen met Real tot gisteren het minst gepasseerd en het vaakst de 0 gehouden. Wat een verschil met de competitie. Verbetering met de twee Madrid wedstrijden t.o.v. vorig jaar, 2 keer winnen van Zagreb en 1 van de 2 potjes waar je beter had moeten spelen tegen Lyon.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Grappig dat je een club die ouder is dan die van jezelf en veel verder over de grenzen van het land bekend is geworden even zo probeert te degraderen, bewijst dat je sowieso het echte clubgevoel nooit zult snappen, tenzij je in Amsterdam geboren bent

Ik ben vorige maand nog bij Real geweest, onmiskenbaar een grotere club dan Ajax, maar absoluut een theaterpubliek clubje. Betrokkenheid van de supporters heeft niets met de groote en oudheid van de club te maken. Ik weet zeker dat het publiek van de gemiddelde Engelse volksclub vele malen meer mee leeft dan de spanjaarden en de duizenden toeristen, die bij Real op de tribune zitten. Wederom tekenend, jullie (jij en Mikoz) hebben echt geen idee.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

mikoz schreef:

maar ik waardeer je grap

Haha, gelukkig maar

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Daarnaast, net of het goed zou zijn voor Feyenoord als Ajax nog 10 miljoen extra verdiend.

Precies. Helemaal de reden waarom ik hier wel blij mee ben. Daarnaast maakt Ajax in de Europa League over het algemeen meer kans punten te halen dan in de Champions League. En daar komt nog bij dat ik, uiteraard, meer heb met Real dan met Ajax.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.