• 16.159 nieuwsartikelen
  • 179.500 films
  • 12.325 series
  • 34.188 seizoenen
  • 650.453 acteurs
  • 199.448 gebruikers
  • 9.404.162 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Laat ons ook even lekker gefrustreerd zijn hehe. Maar er zijn al wel een aantal discutabele momenten op te noemen aan gisteravond, het lijkt me een redelijk simpele optelsom.

Ik vind dit al meer dan zat om er toch grote vraagtekens bij te zetten, helaas zal het hierbij ook blijven. Want echt keihard bewijzen is iets waar heel veel onderzoek voor nodig is en daar zit een UEFA ook niet op te wachten, want die willen hun toernooi geloofwaardig houden.

Tuurlijk, en dat is ook begrijpelijk. Dubieus was het zeker maar hier mag er ook wel wat meer begrip zijn voor een niet Ajacied die zegt dat ie wel harder bewijs wil zien wil ie meegaan met de omkoping theorie.

Wat betreft de UEFA hoef je nu (misschien na het Europese seizoen) niets te verwachten maar omkoping is natuurlijk ook een verboden goed in de normale rechtstaat, het hoeft dus echt niet via de UEFA te lopen. Een onafhankelijke onderzoeksorganisatie lijkt me geen overbodige luxe.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

Naomi Watts schreef:

Een onafhankelijke onderzoeksorganisatie lijkt me geen overbodige luxe.

Roberto Stegeman undercover

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

Juventus heeft met een B-team(!) Bologna verslagen en zich daarmee geplaatst voor de kwartfinale van de beker. De situatie van Elia wordt echter wel steeds zorgwekkender: zelfs een basisplaats in het B-team zat er voor hem niet in.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Titel Oranje 1988 in gevaar

(of eigenlijk )

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Joy4ever schreef:

Juventus heeft met een B-team(!) Bologna verslagen en zich daarmee geplaatst voor de kwartfinale van de beker. De situatie van Elia wordt echter wel steeds zorgwekkender: zelfs een basisplaats in het B-team zat er voor hem niet in.

Juventus? We hebben het onderhand wel genoeg over omkoopschandalen gehad hè.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Roberto Stegeman undercover

.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

John Goossens naar Swansea City. Ben er niet rouwig om.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Titel Oranje 1988 in gevaar

(of eigenlijk )

Dan raken we hem kwijt aan USSR, die bestaan niet meer.

Of zul je zien dat die Duitsers er mee aan de haal gaan!

kos

• 46733 berichten
  • 8886 stemmen

Nicolage Rico schreef:

John Goossens naar Swansea City. Ben er niet rouwig om.

Ik wel .

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Dat begrijp ik. Maar die kerel is toch te blessuregevoelig joh. Kun je beter een Koolwijk hebben.

kos

• 46733 berichten
  • 8886 stemmen

Ik heb liever een geblesseerde Goossens dan Koolwijk.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Pff, wat ik hier allemaal wel niet lees. Hoe kun je in hemelsnaam durven te zeggen dat dit geen omkoping is? Hoe kun je in hemelsnaam durven te zeggen dat het Ajax' eigen schuld is? Die mensen verwijs ik graag naar een arts.

Wat heeft Ajax in hemelsnaam verkeerd gedaan? Ze hebben 2x gescoord tegen Real, ik zie dat niet veel ploegen doen die in de Eredivisie spelen. Daarnaast speelde bij Ajax gewoon het B-elftal, net zoals bij Real het B-elftal speelt. Ook was het een totaal ANDERE wedstrijd als het 2-1 was. Lyon zou dan helemaal de handdoek in de ring hebben gegooid, aangezien het dan waarschijnlijk lange tijd 2-1 of 2-2 zou blijven. Daarnaast gaf Real er ook helemaal niks om, dus had Ajax sowieso één punt gepakt. Mensen die zeggen dat Ajax niet fel genoeg was snappen er ook niks van. Ajax stond 0-2 achter, de spelers op het veld wisten niet wat er gaande was in Zagreb.

Voor iedereen die nog steeds gelooft dat dit geen omkoping is geweest, twee woorden: Ongelofelijk naïef.

Kijk er is natuurlijk maar één iemand naief en dat ben jij. Even punt voor punt je onzinnige tekst analyserend.

Ten eerste Ajax had zowel in Zagreb als thuis tegen Zagreb zelf ook met een nulletje of zes kunnen winnen. Zeker thuis (was 4-0 meer dan genoeg kansen gemist) maar ook uit meer dan voldoende kansen om veel dikker te winnen. Als Ajax met 6 á 7 nul van Zagreb zou kunnen winnen waarom Lyon dan niet op het moment dat Zagreb nergens meer voor voetbalt. Tegen Ajax was dat namelijk nog wel zo. Kortom volkomen begrijpelijk.

Ten tweede. Je stelling dat Lyon dan de handdoek in de ring had gegooid is natuurlijk larie. Lyon wist dat ze met 7-1 moesten winnen en dat Ajax dan bij iedere nederlaag uitgeschakeld was. Bij een 2-2 ruststand veranderde er dus helemaal niets voor Lyon. Ze moesten zelf voldoende scoren en hopen dat Madrid er nog eentje inprikte.

Tot slot. Niet fel genoeg. Is een blunder van jewelste dat je pas vijf minuten voor tijd gaat roepen dat het anders moet. Iedereen kon na de 4-1 weten dat Ajax in de problemen verkeerde en dus moest gaan scoren. Die 4-1 viel in de 50e minuut. Het bericht om spel aan te passen kwam dus ongeveer 35 minuten te laat.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

Overigens wel bijzonder jammer voor Nederlandse ploegen dat er vanuit CL zoveel topploegen terugkomen. Had weer echt het idee dat een Nederlandse ploeg zomaar EL kon winnen totdat City, United, Valencia en Porto terugkwamen. Is toch andere koek dan Basel, Apoel Nicosia, Leverkusen of Napoli. Nu is winst kansloos.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

kos schreef:

Ik heb liever een geblesseerde Goossens dan Koolwijk.

Was ook sarcastisch bedoelt.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Vond deze nog wel grappig.

(afbeelding)

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Nu Manchester in Amsterdam veranderen, en wij kunnen ook lachen.

En nee, ik ga niet lachen als je dat logo helemaal verwijdert en "Welcome to Rotterdam" plaatst.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Rotterdam heeft niks met Europees voetbal te maken, dus dan zou de grap niet leuk zijn

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Ik wou al zeggen, grappen over Rotterdam en Europees voetbal maken kan echt niet meer anno 2011

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Haha, ik kan niet anders zeggen +1 voor Jari en Johnny.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik wou al zeggen, grappen over Rotterdam en Europees voetbal maken kan echt niet meer anno 2011

W'll be back in 2012!

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

rep_robert schreef:

Rotterdam heeft niks met Europees voetbal te maken, dus dan zou de grap niet leuk zijn

Eenzelfde grap maken, werkt niet zo.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Laat ik nog op één ding van je ingaan want de rest zijn verdachtmakingen die niet te bewijzen zijn.

De reden dat Gomis misschien niet juicht is dat ook hij niet wist wat de tussenstand in Amsterdam was (je zei zelf eerder al dat de Ajacieden dat toch de 80e minuut niet wisten, wat bijzonder slordig is) en dus zoveel mogelijk doelpunten wilde maken.

Denk je dat echt? Iedereen wist van te voren al dat Ajax ging verliezen tegen Real, dat wisten de spelers van Lyon ook wel.

Onderhond schreef:

(quote)

Toch even reageren, want een stukje wereldvreemdheid als dit verdient toch wel een reactie.

Wanneer de 1-1 (terecht!) zou goedgekeurd zijn, is er compleet geen garantie meer op die tweede goal. Je kan nog uren lullen over wat er daarna allemaal zou gebeurd zijn, maar da's pure speculatie die op niks (maar dan ook echt niks) gebaseerd is.

Ik had al verwacht dat er iemand met deze reactie zou komen, je hebt overigens wel gewoon gelijk. Daarom heb ik ook dit gezegd:

Ik ben er trouwens van overtuigd dat Ajax door zou zijn als die grensrechter één doelpunt had goedgekeurd. Immers, bij een 1-1 stand zou de moed van Lyon wegzakken.

Ik ben er heilig van overtuigd dat de moed bij Lyon weg zou zakken bij een gelijke stand in de rust. Want die hebben heus wel de stand van Real - Ajax doorgekregen in de rust, net zoals Ajax ook wel in de rust te horen zal hebben gekregen dat het 1-1 stond in Kroatië.

Onderhond

• 87629 berichten
  • 12906 stemmen

Niks wat een gelijke stand in de rust had gegarandeerd. Verder is je eigen overtuiging weinig waardevol voor anderen natuurlijk, laat staan een graadmeter voor een mogelijke realiteit.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Sterke comeback.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Omdat het blijkbaar moet dan. Met jouw beredeneren moet het dus ook mogelijk zijn dat over een week tijd een groep apen de wereld overneemt. Want ja: het is nog nooit gebeurt dus kun je het ook niet uitsluiten dus; als we jou mogen geloven.

Feit blijft dat die gedachtegang niet altijd toepasbaar is.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

mikoz schreef:

Ik denk zo omdat ik zelf niet zo negatief tegenover Feye,Psv,Twente etc sta als velen hier tegenover Ajax. Valt me gewoon heel erg op dat jullie altijd bezig zijn met Ajax en zelfs tijdens een wedstrijd continue over Ajax praten en maar hopen en hopen dat het misgaat. Ik bedoel in alle eerlijkheid als een andere NL club europees speelt dan kijk ik meestal niet eens laat staan dat ik het me bezig houd. Wel hoop ik dat onze competitie weer plaatsen gaat stijgen voor meer europese deelname dus een bredere top en dat betekend dat elke Nederlandse participant het zo goed mogenlijk moet doen. Helaas zijn jullie wat simplerer van gedachte. Maargoed niemand kan een oordeel hebben als die zich niet kan verplaatsen in de ander. Het zou best kunnen dat als je zelf al zo lang niks meer presteert je je emotie gaat verplaatsen naar de concurent om zo meer vreugde te voelen bij winst en verlies. Want dat willen we immers allemaal zoveel mogenlijk beleven in ons supportersbestaan.

Zij zijn gewoon geen haar beter dan die hooligans, die haten ook alleen maar.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Onderhond schreef:

Niks wat een gelijke stand in de rust had gegarandeerd. Verder is je eigen overtuiging weinig waardevol voor anderen natuurlijk, laat staan een graadmeter voor een mogelijke realiteit.

Tsjah, toch blijven het twee onterecht afgekeurde goals. Geen grens die hiervoor kan of mag vlaggen. Die mensen hebben gewoon kei en keihard gefaald.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Almighty schreef:

[Het stinkt aan alle kanten.

In dat geval dan komen er heus nog wel reacties van degene die er tegen waren, op het moment dat ze de club verlaten. Count on that.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.