- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik kan me nog herinneren dat je ooit vermeldde dat je het zo triest vond dat anderen voetballers blessures toewensten.
Ach, dat vind ik ook. Maar dat is mijn gevoel even. Schijtclubs dat Lyon en Zagreb.
Prima zaak rondom van Marwijk trouwens.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Als we allemaal dachten zoals jou 'wat nooit gebeurd is kan ook nooit meer gebeuren' zouden we in een berenvel elkaar achterna rennen met een knots.

Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Snap al je reactie's wel. Neem anders even een kleine rustpauze, voor een paar dagen 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
We kennen NW allemaal. Morgen komt hij toegeven dat het allemaal best wel discutabel was en dat hij ons best begrijpt. Maar tot die tijd staat bij hem de troll modus meestal aan. Maar het is verder een aardige gozer dus ik vergeef het hem maar 
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Je moet toch wat, daar in Zeeland 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik begrijp het ook wel, feit blijft dat er gewoon niets toereikends is om de omkoping argumenten te staven. De aantijgingen zijn dan ook nog eens heel serieus. Ook morgen verandert dat niet, en niet volgende week. Ik heb er alle begrip voor dat het voor sommige zo lijkt maar je hebt gewoon meer nodig dan een foto van een speler met een wedkantoor ticket en een knipoogje.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Mhow, je hebt de mensen die iets corrupts benoemden vooral belachelijk gemaakt vandaag. Dat is niet wat je nu zegt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die bepaaldep osts gingen dan ook wel erg ver in hun beweringen. Dat kan ik inderdaad niet serieus nemen, vooral als er nog beweerd wordt dat wat er nu voor handen is corruptie bewijst. En vooral die guilty until proven innocent tendens vind ik zeer spijtig. Al vind ik belachelijk maken een heel groot woord maar goed. De stof lijkt nu toch wel op te raken wat betreft deze kwestie, vooral met de uitspraken vanuit het gokwezen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ben vooral blij voor het Nederlandse voetbal. De kans dat Ajax nog wat puntjes bij elkaar sprokkelt in de EL is een stuk groter dan in de CL. 
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Vergelijk het met een politie onderzoek. Er zijn zoveel bedenkingen,alleen nu nog wachten op toonbaar bewijs. Kan jaren duren natuurlijk, maar ik verwacht wel dat er bewijs boven komt drijven... ooit.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je kan beter Apoel Nicosia hebben dan Manchester City hoor
.
Hopen dat Atletico een Nederlandse club loot uiteindelijk. Met voorkeur Ajax, er staat nog een rekening open
.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Alle mensen die gister hoopten dat Ajax eruit zou gaan: laat je nakijken. Haat is namelijk niet gezond. Ajax en Feyenoord zijn rivalen, maar is dat een reden om de andere club te haten? Voor mij i.i.g. niet. Maar anderen denken daar blijkbaar anders over. Sportieve rivaliteit is gezond, haat niet.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Iemand die Ten Have van dichtbij heeft meegemaakt bevestigt weer eens wat voor iemand Ten Have is: http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/redactie/column/heertje/2011/articles/Johan-Cruijff-moet-volhouden-Ten-Have-moet-van-het-toneel.xml
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Ben vooral blij voor het Nederlandse voetbal. De kans dat Ajax nog wat puntjes bij elkaar sprokkelt in de EL is een stuk groter dan in de CL.
Ik geloof dat als je doorgaat naar de knock-out fase in de CL al iets van 4 punten bonus krijgt.
Nu in de EL krijgt Ajax waarschijnlijk een top-team als City, United of Porto als tegenstander.
Ajax is toch de grote verliezer noch voor Nederland.. ( Alhoewel deze tegenstander wel als CL aan zullen voelen )
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ajax kan alleen de nummers 1 van de poules uit de EL loten of de ploegen die 3e zijn geworden in de CL, nou lekker dan...
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Pff, wat ik hier allemaal wel niet lees. Hoe kun je in hemelsnaam durven te zeggen dat dit geen omkoping is? Hoe kun je in hemelsnaam durven te zeggen dat het Ajax' eigen schuld is? Die mensen verwijs ik graag naar een arts.
Wat heeft Ajax in hemelsnaam verkeerd gedaan? Ze hebben 2x gescoord tegen Real, ik zie dat niet veel ploegen doen die in de Eredivisie spelen. Daarnaast speelde bij Ajax gewoon het B-elftal, net zoals bij Real het B-elftal speelt. Ook was het een totaal ANDERE wedstrijd als het 2-1 was. Lyon zou dan helemaal de handdoek in de ring hebben gegooid, aangezien het dan waarschijnlijk lange tijd 2-1 of 2-2 zou blijven. Daarnaast gaf Real er ook helemaal niks om, dus had Ajax sowieso één punt gepakt. Mensen die zeggen dat Ajax niet fel genoeg was snappen er ook niks van. Ajax stond 0-2 achter, de spelers op het veld wisten niet wat er gaande was in Zagreb. Want welk normaaldenkend mens had ooit gedacht dat Lyon zou winnen met een verschil van 5 doelpunten of meer in Kroatië? Juist ja, niemand. De spelers dachten dat het wel welletjes was, echter hoorden ze pas in de 80ste minuut dat het over was, Lyon stond 6-1 voor. Een onmogelijke opgave dus. Desalniettemin heeft Ajax de laatste 10 minuten toch gestreden, het mocht echter niet baten. Kortom, Ajax kan niks verweten worden. De grensrechter, echter, wel. Die man heeft gewoon 2 cruciale fouten gemaakt. Ik ben er trouwens van overtuigd dat Ajax door zou zijn als die grensrechter één doelpunt had goedgekeurd. Immers, bij een 1-1 stand zou de moed van Lyon wegzakken.
Oké, dan kan je nog zeggen dat kan. De grensrechter is ook maar een mens, hij maakt 2 cruciale fouten. So what? Lyon wint toch niet met 5 doelpunten verschil. En dan kom ik op het volgende punt. Velen zeggen dat het wel een keer kan gebeuren, want Zagreb is zo'n verschikkelijk slechte ploeg. Nou, die verschrikkelijk slechte ploeg kwam wel toevallig op een 1-0 voosprong met TIEN MAN... Toevallig? Ik zeg nee. Daarnaast doet men hier alsof Lyon een geweldige ploeg is, dat is ook niet waar. De ploeg heeft 3 wedstrijden achter elkaar in de CL niet gescoord en dan scoren ze opeens 3x in 7(!) minuten. En die 3 doelpunten zijn dan ook gemaakt door de spits die tegen Ajax werkelijk alles miste en er niks van bakte, juist ja Gomis. Hiermee heeft hij ook een record gevestigd. Toeval? Ik zeg nee. Nou kan ik me niet voorstellen dat je het nu al niet doorhebt, een blinde zou het nou al doorhebben, maar dat terzijde. Als je dan nog steeds zo naïef bent en er heilig in gelooft dat er geen omkoopschandalen zijn in het voetbal (Blatter is immers heel braaf) dan heb ik nog iets opmerkelijks. Als je nou alle doelpunten terugkijkt dan valt mij op dat Gomis bij het maken van de cruciale 1-6 NIET juicht. Terwijl hij net het onmogelijke waar maakte: namelijk dat Lyon doorging. Beetje verdacht niet? Daarnaast staan ALLE Zagreb verdedigers STIL. Zelf met 3 verdedigers om Gomis heen scoort die prutser NOG. Nou duidelijker kan ik het niet maken... En waarom ontslaan ze hun trainer terwijl die gewoon eerste staat in de competitie met zes punten voorsprong. Dat is nou niet bepaald logisch. Alles ruikt naar omkoping.
Voor iedereen die nog steeds gelooft dat dit geen omkoping is geweest, twee woorden: Ongelofelijk naïef.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Pff, wat ik hier allemaal wel niet lees. Hoe kun je in hemelsnaam durven te zeggen dat dit geen omkoping is? Hoe kun je in hemelsnaam durven te zeggen dat het Ajax' eigen schuld is? Die mensen verwijs ik graag naar een arts.
Ik ben blij dat ik die arts dan niet ben, want die kan een groot deel van dit forum op zijn al drukke spreekuur verwachten
.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ben overigens nog vergeten te zeggen dat één goal van Lyon buitenspel was.
Reactie van een corruptie-expert: http://www.vi.nl/Nieuws-item/212406/De-UEFA-moet-verder-kijken-dan-gokmarkt-alleen.htm
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ik ben blij dat ik die arts dan niet ben, want die kan een groot deel van dit forum op zijn al drukke spreekuur verwachten
.
Was eigenlijk niet letterlijk bedoeld, maar ik vermoed dat je dat wel doorhad 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Iedereen weet ook wel dat Ajax genaaid is Ajaxrulzzz en dat Zagreb dik is omgekocht maar heel veel Nederlanders zijn zo anti-Ajax dat ze liever blijven vasthouden aan hun provocerende gedrag door alles te ontkennen, dan gewoon toe te geven wat er is gebeurd.
Of je dit vervolgens leuk of niet leuk vind voor Ajax laat ik hier verder buiten beschouwing.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Deze zin is natuurlijk essentieel !
'Mensen insinueren dat clubofficials van Lyon het met deze van Zagreb op een akkoordje zouden hebben gegooid. Ik heb geen idee of dat waar is. Maar belangrijk om te weten is: dit heeft helemaal niets te maken met zaken in de gokwereld. Deze dingen staan los van elkaar.'
Als dat is gebeurd hebben de mensen van Dinamo Zagreb weinig zelf-rispect... Ik bedoel wie wilt nu met 7-1 thuis verliezen ? En ook nog op die manier de boeken ingaan als slechtste CL deelnemer ooit... Ik niet in-iedergeval...
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
@mikoz Vandaar ook mijn lange stuk
Ik ben benieuwd of mensen als otherfool of kos eens een zinnige inhoudelijke en goed beargumenteerde reactie kunnen geven. Dat zal wel niet, want ik heb het nog niet meegemaakt 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Deze zin is natuurlijk essentieel !
'Mensen insinueren dat clubofficials van Lyon het met deze van Zagreb op een akkoordje zouden hebben gegooid. Ik heb geen idee of dat waar is. Maar belangrijk om te weten is: dit heeft helemaal niets te maken met zaken in de gokwereld. Deze dingen staan los van elkaar.'
Als dat is gebeurd hebben de mensen van Dinamo Zagreb weinig zelf-rispect... Ik bedoel wie wilt nu met 7-1 thuis verliezen ? En op die manier de boeken ingaan als slechtste CL deelnemer ooit... Ik niet in-iedergeval...
Je hebt geen idee hoever mensen willen gaan voor wat geld. Daarnaast kun je ook zo denken: wat maakt mij het uit? Ik krijg lekker een smak geld, we zijn toch niet door en alsof iemand nog over 5 jaar terugdenkt aan deze wedstrijd. Dat kan natuurlijk ook in die koppies rondgaan.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wat heeft Ajax in hemelsnaam verkeerd gedaan? Ze hebben 2x gescoord tegen Real, ik zie dat niet veel ploegen doen die in de Eredivisie spelen. Daarnaast speelde bij Ajax gewoon het B-elftal, net zoals bij Real het B-elftal speelt. Ook was het een totaal ANDERE wedstrijd als het 2-1 was. Lyon zou dan helemaal de handdoek in de ring hebben gegooid, aangezien het dan waarschijnlijk lange tijd 2-1 of 2-2 zou blijven. Daarnaast gaf Real er ook helemaal niks om, dus had Ajax sowieso één punt gepakt. Mensen die zeggen dat Ajax niet fel genoeg was snappen er ook niks van. Ajax stond 0-2 achter, de spelers op het veld wisten niet wat er gaande was in Zagreb. Want welk normaaldenkend mens had ooit gedacht dat Lyon zou winnen met een verschil van 5 doelpunten of meer in Kroatië? Juist ja, niemand. De spelers dachten dat het wel welletjes was, echter hoorden ze pas in de 80ste minuut dat het over was, Lyon stond 6-1 voor. Een onmogelijke opgave dus. Desalniettemin heeft Ajax de laatste 10 minuten toch gestreden, het mocht echter niet baten. Kortom, Ajax kan niks verweten worden. De grensrechter, echter, wel. Die man heeft gewoon 2 cruciale fouten gemaakt. Ik ben er trouwens van overtuigd dat Ajax door zou zijn als die grensrechter één doelpunt had goedgekeurd. Immers, bij een 1-1 stand zou de moed van Lyon wegzakken.
Oké, dan kan je nog zeggen dat kan. De grensrechter is ook maar een mens, hij maakt 2 cruciale fouten. So what? Lyon wint toch niet met 5 doelpunten verschil. En dan kom ik op het volgende punt. Velen zeggen dat het wel een keer kan gebeuren, want Zagreb is zo'n verschikkelijk slechte ploeg. Nou, die verschrikkelijk slechte ploeg kwam wel toevallig op een 1-0 voosprong met TIEN MAN... Toevallig? Ik zeg nee. Daarnaast doet men hier alsof Lyon een geweldige ploeg is, dat is ook niet waar. De ploeg heeft 3 wedstrijden achter elkaar in de CL niet gescoord en dan scoren ze opeens 3x in 7(!) minuten. En die 3 doelpunten zijn dan ook gemaakt door de spits die tegen Ajax werkelijk alles miste en er niks van bakte, juist ja Gomis. Hiermee heeft hij ook een record gevestigd. Toeval? Ik zeg nee. Nou kan ik me niet voorstellen dat je het nu al niet doorhebt, een blinde zou het nou al doorhebben, maar dat terzijde. Als je dan nog steeds zo naïef bent en er heilig in gelooft dat er geen omkoopschandalen zijn in het voetbal (Blatter is immers heel braaf) dan heb ik nog iets opmerkelijks. Als je nou alle doelpunten terugkijkt dan valt mij op dat Gomis bij het maken van de cruciale 1-6 NIET juicht. Terwijl hij net het onmogelijke waar maakte: namelijk dat Lyon doorging. Beetje verdacht niet? Daarnaast staan ALLE Zagreb verdedigers STIL. Zelf met 3 verdedigers om Gomis heen scoort die prutser NOG. Nou duidelijker kan ik het niet maken... En waarom ontslaan ze hun trainer terwijl die gewoon eerste staat in de competitie met zes punten voorsprong. Dat is nou niet bepaald logisch. Alles ruikt naar omkoping.
Voor iedereen die nog steeds gelooft dat dit geen omkoping is geweest, twee woorden: Ongelofelijk naïef.
Sorry voor de lange quote, maar dit ga ik elke dag lezen voor het slapen gaan 
Vond het lullig voor Ajax, maar gelukkig schept dit soort posts weer wat plezier in de onfortuinlijke uitschakeling van de hoofdstedelijke voetbaltrots. Meer graag! Misschien kun je Henk Kesler er nog inschrijven? De gemeente Eindhoven? Uri Coronel?
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Feit is en blijft dat Ajax in Zagreb misschien ook wel 7x had kunnen scoren maar dat na liet.. Nu doet Lyon dat wel en is het plots huilen met pet op.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ik ben er wel klaar mee. Alles wat aangedragen is zijn loze verwijten die niet te bewijzen zijn en dat zullen we hier ook niet gaan oplossen.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Feit is en blijft dat Ajax in Zagreb misschien ook wel 7x had kunnen scoren maar dat na liet.. Nu doet Lyon dat wel en is het plots huilen met pet op.
Weer zo een kansloze opmerking. Het gaat niet om de uitslag maar de manier waarop.
Op het moment dat Ajax op een 2-0 achterstand kwam en dus zo goed als zeker ging verliezen heeft Lyon in 31 minuten 7 goals gemaakt. Zagreb heeft dus tijdens de rust of vlak ervoor tehoren gekregen dat ze hun plannetje konden inzetten om zo flink te cashen. Daarvoor speelden ze gewoon nog voor hun CL-winstpremie omdat het toen nog niet zeker was dat Ajax ging verliezen. En dan laat ik de grensrechter hier zelf nog buiten beschouwing.
Zeg dan gewoon dat je hier leedvermaak aan hebt maar kom niet met die onzin aan gast.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Sorry voor de lange quote, maar dit ga ik elke dag lezen voor het slapen gaan 
Vond het lullig voor Ajax, maar gelukkig schept dit soort posts weer wat plezier in de onfortuinlijke uitschakeling van de hoofdstedelijke voetbaltrots. Meer graag! Misschien kun je Henk Kesler er nog inschrijven? De gemeente Eindhoven? Uri Coronel?
Precies wat ik heb voorspeld
:
@mikoz Vandaar ook mijn lange stuk
Ik ben benieuwd of mensen als otherfool of kos eens een zinnige inhoudelijke en goed beargumenteerde reactie kunnen geven. Dat zal wel niet, want ik heb het nog niet meegemaakt
Fijn dat je nu wat kan lezen voor het slapen gaan, misschien dat je dan wel uitgerust bent en een beetje verstandig wordt 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Feit is gewoon dat Ajax genaait is door die twee buitenspelgoals en dat de wedstrijd Zagreb - Lyon een geur van omkoping rond zich heeft hangen. Zou me niks verbazen als het wel zo was, maar of het ooit bewezen zal worden? Ik denk het niet. Het deed natuurlijk ongelofelijk pijn, de uitschakeling. Vooral de manier waarop het is gebeurd. Als het terecht zou zijn geweest, kon ik er nog mee leven, maar dat was het alles behalve. Maarja, tijd heelt alle wonden, zal ik maar zeggen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.