• 16.159 nieuwsartikelen
  • 179.474 films
  • 12.322 series
  • 34.185 seizoenen
  • 650.438 acteurs
  • 199.444 gebruikers
  • 9.403.746 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Prima, anders is het resultaat zoek. Dan mag je bij elke wanvertoning wel een onderzoek instellen.

Ze mogen toch minimaal een diepgaand onderzoek instellen. Schandalig dit. Het is niet dat er niks aan de hand lijkt.

Overigens is men in Belgie ook een onderzoek gestart en praten ze in Spaanse media wat ik net verneem ook ruim over dit verhaal. Schijnbaar zijn het niet alleen de mensen hier die het allemaal discutabel vinden.

Jij praat overigens zelf nog wel eens over WK 2002 met Spanje. Dan moet je weten hoe onrecht voelt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ze mogen toch minimaal een diepgaand onderzoek instellen. Schandalig dit. Het is niet dat er niks aan de hand lijkt.

Overigens is men in Belgie ook een onderzoek gestart en praten ze in Spaanse media wat ik net verneem ook ruim over dit verhaal. Schijnbaar zijn het niet alleen de mensen hier die het allemaal discutabel vinden.

Jij praat overigens zelf nog wel eens over WK 2002 met Spanje. Dan moet je weten hoe onrecht voelt.

Klopt, maar die scheidsrechter is dan ook helemaal kapot gemaakt. En dat is bewezen.

Lijkt mij niet de oplossing gelijk een onderzoek naar Lyon in te stellen. Lijkt mij ook far fetched. Als het zo zou zijn zou ik het in het criminele gok circuit zoeken of de geldstromen van Zagreb controleren.

Discutabel kan je het zeker vinden, en heb ik ook alle begrip voor maar velen weten zonder hard bewijs die conclusie te trekken. Beetje kwalijk is het wel. Terecht dat er vraagtekens bij gezet worden maar dat is ook het enige wat je op dit moment kan zeggen.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Ze doen er nu wel alles om de schijn te vermijden hè. Ontslaan zelfs de trainer om het maar niet op omkoping te laten lijken. Sneaky Croatians!

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Ze doen er nu wel alles om de schijn te vermijden hè. Ontslaan zelfs de trainer om het maar niet op omkoping te laten lijken. Sneaky Croatians!

Je weet niet eens wie er in geval van corruptie meegedaan heeft. Misschien wist de coach er niks van, geen idee. Ieder geval zijn de keeper en verdediger Vida erg verdacht.

En in Kroatie ontslaan ze sowieso snel de coach. Kan best dat hij over 3 maanden daar weer in dienst komt.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

Terecht dat er vraagtekens bij gezet worden maar dat is ook het enige wat je op dit moment kan zeggen.

Vraagtekens kun je alleen omzetten in bewijzen door een onderzoek in te stellen. Op die manier is een onderzoek dan ook wel te rechtvaardigen.

Ik geloof ook niet in omkoping, laat dat duidelijk zijn. Die Kroaten hebben er gewoon met de pet naar gegooid om de trainer weg te jagen en Ajax had de pech het slachtoffer te zijn van twee arbitrale dwalingen. Shit happens.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Je weet niet eens wie er in geval van corruptie meegedaan heeft. Misschien wist de coach er niks van, geen idee. Ieder geval zijn de keeper en verdediger Vida erg verdacht.

En in Kroatie ontslaan ze sowieso snel de coach. Kan best dat hij over 3 maanden daar weer in dienst komt.

Ik heb al die doelpunten nog eens nagekeken maar bij geen kan ik echt grote fouten van de doelman ontdekken. Hij grabbelt niet, duikt niet over ballen heen.

En alleen de situatie met de knipoog komt vreemd op me over (hoewel het alweer anders lijkt als je de video bekijkt) maar om daar nou een heel omkoopverhaal aan vast te hangen.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Vraagtekens kun je alleen omzetten in bewijzen door een onderzoek in te stellen. Op die manier is een onderzoek dan ook wel te rechtvaardigen.

Ik geloof ook niet in omkoping, laat dat duidelijk zijn. Die Kroaten hebben er gewoon met de pet naar gegooid om de trainer weg te jagen en Ajax had de pech het slachtoffer te zijn van twee arbitrale dwalingen. Shit happens.

Shit happens? Dat zeg je bij 1 of andere tegengoal in de competitie, niet bij zoiets waar CL overwintering mee verspeeld is...

$pecial

• 1147 berichten
  • 553 stemmen

Ik ga een keer een avondje terrassen in plaats van een avondje CL, gebeurt er dit allemaal. Heb weer wat gemist Doemscenario voor Ajax.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ik heb al die doelpunten nog eens nagekeken maar bij geen kan ik echt grote fouten van de doelman ontdekken. Hij grabbelt niet, duikt niet over ballen heen.

kos

• 46733 berichten
  • 8886 stemmen

Onderhond schreef:

Je moet het toch nog altijd doen, 7 keer scoren buitenshuis. Wel aardig zuur voor Ajax natuurlijk, maar gezien de reacties van sommige is echt medelijden hebben nu ook weer niet nodig.

Lijkt me de beste reactie van de dag. .

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

$pecial schreef:

Ik ga een keer een avondje terrassen in plaats van een avondje CL, gebeurt er dit allemaal. Heb weer wat gemist Doemscenario voor Ajax.

Mag hopen een verwarmd terras? Het was gister nogal stormachtig buiten.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Lijkt me de beste reactie van de dag. .

Ook niet anders verwacht van je, kos.

kos

• 46733 berichten
  • 8886 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het is niet dat er niks aan de hand lijkt.

Het is zelfs precies alsof er niks aan de hand lijkt.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)

Wijs ze dan eens aan.

Alleen bij de 1-4 denk ik, dat het misschien beter gekund maar omdat een ander camerastandpunt ontbreekt ben ik daar ook niet zeker van.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Het is zelfs precies alsof er niks aan de hand lijkt.

Haha ja hoor. Maar goed, laat ik deze discussie maar niet met jou voeren. Daar worden we allebei niet beter van he.

kos

• 46733 berichten
  • 8886 stemmen

Het enige dat ik me kan bedenken is dat bij de rebound al die Lyon verdedigers wel erg opzichtig stonden te slapen om die bal te pakken, waarom die Zagreb speler hem makkelijk kon inschieten.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

lol

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Niet alleen dat.

Wat dachten jullie van de 1-3. Letterlijk 10(!) seconden na de aftrap van de 1-2. Verdediger legt balletje breed op de andere centrumverdediger, en deze laat hem langs zich rollen waardoor Lyon hem kan oppikken. Ga toch weg man.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Als ik zo alle reacties lees kan ik maar 1 ding concluderen: Ajax-haat maakt blind.

Grappig overigens dat zo'n typetje als bv. Kos wel in allerlei onbewezen klimaatsprookjes gelooft, maar als het om Ajax gaat plotseling niet helder meer kan nadenken en gelooft in de eerllijkheid van het voetbal. En zo zijn er nog een paar users hier met een paar kilo boter op hun hoofd.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Maar goed Ajax heeft natuurlijk ook verloren met 3-0 en winnen bij Zagreb met 4-0 is niet onmogelijk natuurlijk, het zag er alleen wel erg lullig uit en het werd ook nog eens 7-1 tja.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Denk niet dat Lyon hier een hand in heeft gehad. Ze zouden wellicht gedacht hebben na rust van 'what the fuck is hier aan de hand', maar is gewoon lekker blijven ballen (geef ze eens ongelijk).

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

Niet alleen dat.

Wat dachten jullie van de 1-3. Letterlijk 10(!) seconden na de aftrap van de 1-2. Verdediger legt balletje breed op de andere centrumverdediger, en deze laat hem langs zich rollen waardoor Lyon hem kan oppikken. Ga toch weg man.

Die 2cv ziet die man van Lyon niet eens komen. Op het moment dat hij hem ziet zet hij nog een tackle in om de bal bij z'n back te krijgen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Leeuwendeel van de goals zijn plausibel en ruiken nergens naar. Misschien drie goals, waar je je twijfels bij kan hebben, en één daarvan is de goal van Zagreb.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Maar je gelooft toch zelf niet dat een speler zo opvallend gaat knipogen en een duim op gaat steken, terwijl hij weet dat er 100 camera's in het stadion zijn, met het feit in zijn hoofd dat hij bezig is met een illegaal plan? Zouden die Kroaten zó dom zijn?

En toch doet hij het....het staat op video en foto's.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Die 2cv ziet die man van Lyon niet eens komen. Op het moment dat hij hem ziet zet hij nog een tackle in om de bal bij z'n back te krijgen.

Een tackle op 2 meter afstand, het laten doen lijken alsof hij nog wat probeert te redden... Of bij de 1-2; keeper steekt nog niet eens een arm uit. Zelfde verhaal bij de 1-4. Nee Depri, dit is voor mij zeer dubieus. Kijk en oordeel eens objectief man.

Kan me nog wel Psv - Ajax herinneren paar jaar geleden, met een feest vierende scheids bij de 1-5 van Ajax ('ik juichte omdat ik goed voordeel gaf', yeah right:S) . Ook dan krijg ik een vieze smaak in m'n mond hoor, niet alleen wanneer het Ajax goed uitkomt

kos

• 46733 berichten
  • 8886 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

En toch doet hij het....het staat op video en foto's.

Precies, zoals dat de aanvaller de bal heel snel wil pakken om de aftrap te nemen en ze om de bal ruzieeen, en die andere speler zegt doe es normaal. En dat de andere vervolgens die bal maar laat zitten en de verdediger zn duimpje opsteekt etc. gebeurt elke wedstrijd .

Geloof me, als je er op gaat letten kun je in ELKE wedstrijd talloze van dat soort momenten vinden. Van teleurgestelde fans kan ik me nog voorstellen dat die blind dan op zulke momenten gaan letten, maar van journalisten en analytici blijf ik het schandalig vinden.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

(quote)

Geloof me, als je er op gaat letten kun je in ELKE wedstrijd talloze van dat soort momenten vinden. Van teleurgestelde fans kan ik me nog voorstellen dat die blind dan op zulke momenten gaan letten, maar van journalisten en analytici blijf ik het schandalig vinden.

Misschien omdat het hier te opzichtig was? Gelukkig zijn die mensen objectief, dus hoeven we dat gewauwel niet aan te horen hier dat ze bevooroordeeld zijn of door een Ajax-brilletje aan het kijken zijn. Het feit dat er in België en Frankrijk nu al onderzoeken lopen zegt toch meer dan genoeg man. Of ben jij soms de expert? Vanavond op 'Een vandaag' komt een rapportage over de gokmaffia, en het discutabele verleden van Zagreb. Anderhalf jaar geleden stonden ze voor het laatst onder verdenking van zulke praktijken, dus zo vreemd is het allemaal niet.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Een tackle op 2 meter afstand, het laten doen lijken alsof hij nog wat probeert te redden... Of bij de 1-2; keeper steekt nog niet eens een arm uit. Zelfde verhaal bij de 1-4. Nee Depri, dit is voor mij zeer dubieus. Kijk en oordeel eens objectief man.

Kan me nog wel Psv - Ajax herinneren paar jaar geleden, met een feest vierende scheids bij de 1-5 van Ajax ('ik juichte omdat ik goed voordeel gaf', yeah right:S) . Ook dan krijg ik een vieze smaak in m'n mond hoor, niet alleen wanneer het Ajax goed uitkomt

Het lijkt me niet dat jij degene bent die mij subjectiviteit mag verwijten.

We praten hier over een Zagreb waartegen Ajax over 2 wedstrijden 6 doelpunten maakte. In alle redelijkheid kunnen we dan zeggen dat ze hier in Nederland net onder de top zouden kunnen meedoen. Als je dan kijkt naar het verdedigende werk van subtoppers in Nederland (en zelfs daarboven!) dan is het knoeiwerk van een ongeïnspireerd, kansloos en een in ondertal zijnd Dinamo niet echt opmerkelijk te noemen.

kos

• 46733 berichten
  • 8886 stemmen

Materny schreef:

Misschien omdat het hier te opzichtig was? Gelukkig zijn die mensen objectief, dus hoeven we dat gewauwel niet aan te horen hier dat ze bevooroordeeld zijn of door een Ajax-brilletje aan het kijken zijn. Het feit dat er in België en Frankrijk nu al onderzoeken lopen zegt toch meer dan genoeg man.

Niet echt, die onderzoeken zijn standaard bij bijzondere uitslagen.

Of ben jij soms de expert? Vanavond op 'Een vandaag' komt een rapportage over de gokmaffia, en het discutabele verleden van Zagreb. Anderhalf jaar geleden stonden ze voor het laatst onder verdenking van zulke praktijken, dus zo vreemd is het allemaal niet.

Ik had ook niet anders verwacht van de sfeerverhogende media.

Over een week hebben we het nergens meer over hoor.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

En het feit dat Zagreb de laatste jaren al meerdere malen verdacht is geweest van omkoping?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.