- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Haha. Op je pikkie getrapt?
Nogmaals: ik sluit omkoping niet uit. Mocht het daadwerkelijk het geval zijn, dan vind ik dat Ajax door had moeten gaan, en heb ik er ook wel vrede mee hoor. Dat gaat toch wel ruim voor corruptie.
Maar nu het doemscenario is waargemaakt, weten mensen ineens 100% zeker dat er sprake is van omkoping.
En ik dacht dat je dat soort smiletjes niet mocht gebruiken van jou.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Ze hadden een hele goede kans gehad, absoluut, maar vooral toentertijd kon ik het PSV echt niet gunnen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik supporter alleen Feyenoord. Voor de rest gun ik het iedere Nederlandse ploeg wel hoor. Maar nogmaals: Ajax hoort zeker niet bij mijn voorkeuren. Waarom zou ik ze dan moeten supporteren tegen een buitenlandse ploeg.
Ik kan me het leedvermaak nog wel herinneren van Ajacieden toen Fer in de laatste minuut een levensgrote kans mistte tegen AA Gent (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). En nu zitten ze ineens te zeiken.
Ook van Fer vond ik het jammer. Maar daar was het nog naast treurig ook genant, omdat de tegenstander slechts AA Gent was. Nederland kan de punten goed gebruiken om niet af te zakken richting landen als Belgie.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Tuurlijk bestaat het maar ik neem aan dat je daar pas mee aan komt zetten als de omkoping daadwerkelijk bewezen. Dit soort zware aantijgingen doe je niet op een donkerbruin vermoeden.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Treurig. Ik vond dat oprecht kut. Was overigens een enorme kutweek, want een dag later verloor AZ de halve finale van de EL in de extra tijd van de verlenging.
Dan support ik toch echt wel onze eigen clubs.
Van AZ baalde ik toen wel stevig ja.. dat was klote. Maar alles wat uit Rotterdam of Eindhoven komt kan ik niet echt waarderen (wat met voetbal te maken heeft dan).
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Haha. Op je pikkie getrapt?
Nogmaals: ik sluit omkoping niet uit. Mocht het daadwerkelijk het geval zijn, dan vind ik dat Ajax door had moeten gaan, en heb ik er ook wel vrede mee hoor. Dat gaat toch wel ruim voor corruptie.
Maar nu het doemscenario is waargemaakt, weten mensen ineens 100% zeker dat er sprake is van omkoping.
En ik dacht dat je dat soort smiletjes niet mocht gebruiken van jou.
Verschil is dat je je steeds eerst in allerlei bochten zit te wringen over die omkoping, om daarna gewoon op dezelfde conclusie als ons uit te komen, namelijk dat omkoping wel degelijk reeel kan zijn. Niemand die hier zegt dat het al bewezen is.
En ik stoor me aan dat trollgedrag van jou ja. Je bent toch geen Chucky92 ofzo? Kom zeg.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Ook van Fer vond ik het jammer. Maar daar was het nog naast treurig ook genant, omdat de tegenstander slechts AA Gent was. Nederland kan de punten goed gebruiken om niet af te zakken richting landen als Belgie.
Dat soort opmerkingen maakte je toen ook. Net doen of je het erg vond en zeggen dat het genant was. Geen haar beter wmb.
En nu mogen wij niet lachen?
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Buiten de sneue manier waarop moeten we wel constateren dat Ajax zelf geen moment de kwalificatie heeft kunnen afdwingen. Twee keer kansloos tegen Madrid, twee keer niet kunnen scoren tegen Lyon en alleen tegen de Kroatische semiprofs wat resultaatjes kunnen halen. Hetzelfde verhaal geldt voor Lyon, dat dan weer wel. Eigenlijk verdienen beiden het niet om door te ballen in de CL.
Klopt, Ajax had toch niks te zoeken in de achstefinales. Voor het Nederlands voetbal is het toch beter dan Ajax de EL ingaat? Heb je meer kans op punten en kans om te stijgen op die lijst. Aan de andere kant is het wel zuur dat je door zulke beslissingen 25 miljoen misloopt.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Blatter doet het net anders, geeft al die bananenrepublieken in Afrika geld, zogenaamd om hun voetbal te ondersteunen, maar koopt daarmee gewoon hun stem om hem te herkiezen.
40 jaar geleden was voetbal nog echt, nu is het een miljardenbusiness waarbij clubs gewoon soms alles doen om te bereiken wat ze willen. Maar laten we vooral geloven dat het allemaal clean is, zeker bij al die gare clubs uit Kroatie, Bulgarije, Slovenie, Rusland, Griekenland etc. Hoeveel verhalen daar wel niet al van zijn wat betreft corruptie.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Aan de andere kant is het wel zuur dat je door zulke beslissingen 25 miljoen misloopt.
Je loopt geen 25 miljoen mis.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Verschil is dat je je steeds eerst in allerlei bochten zit te wringen over die omkoping, om daarna gewoon op dezelfde conclusie als ons uit te komen, namelijk dat omkoping wel degelijk reeel kan zijn. Niemand die hier zegt dat het al bewezen is.
En ik stoor me aan dat trollgedrag van jou ja. Je bent toch geen Chucky92 ofzo? Kom zeg.
Hoho. Ik zei meteen al dat ik omkoping niet uitsluit en kom zeker niet op dezelfde conclusie als de jouwe uit. Jouw conlusie is dat omkoping vast staat.
Mijn conclusie is dat er nog helemaal niets vast staat en dat onderzoek wellicht duidelijkheid schept, al ben ik bang van niet.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dat soort opmerkingen maakte je toen ook. Net doen of je het erg vond en zeggen dat het genant was. Geen haar beter wmb.
En nu mogen wij niet lachen?
Als je me hier de laatste jaren een beetje hebt gevolgd dan had je wel vaak al gelezen dat ik al onze ploegen Europees het beste toewens. Dat ik hoop dat Nederland punten pakt en dat we geen modderfiguur slaan. Dat is niet iets wat ik pas 2 weken roep. Van mij mag Feyenoord het goed doen als ze ooit nog eens Europees voetbal spelen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Je loopt geen 25 miljoen mis.
Geen? Ik dacht dat ik dat de analysten gister hoorden zeggen. Zal wel door iets anders komen.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Het soort zogenaamde "subtiele" opmerkingen als "als ze ooit nog eens Europees voetbal spelen" zijn natuurlijk net zo erg.
En kom op, het is gewoon vrij bizar wat er gebeurd is. Zoiets verzin je toch niet? Uiterst vermakelijk.
Verder wat otherfool zegt: Ajax heeft het ook niet echt afgedwongen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Jouw conlusie is dat omkoping vast staat.
Een jammerlijke omissie in de Bingo lijst, nu ik er over nadenk.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Geen? Ik dacht dat ik dat de analysten gister hoorden zeggen. Zal wel door iets anders komen.
Totaal had Ajax een 25 miljoen kunnen verdienen als ze door waren gedaan. Nu zal het aan de CL wel een kleine 20 miljoen worden.
Je loopt sowieso 3 miljoen voor kwalificatie mis en ook de recettes van de 2 8ste finale duels.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat moet iedereen voor zichzelf weten maar ik doe dat niet. Lijkt mij overigens ook niet meer dan logisch. Guilty until proven innocent, het zal de tendens wel zijn in de huidige maatschappij maar bij mij is het nog altijd andersom.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Hoho. Ik zei meteen al dat ik omkoping niet uitsluit en kom zeker niet op dezelfde conclusie als de jouwe uit. Jouw conlusie is dat omkoping vast staat.
Mijn conclusie is dat er nog helemaal niets vast staat en dat onderzoek wellicht duidelijkheid schept, al ben ik bang van niet.
Onzin, ik zeg nergens dat omkoping al vaststaat. Maar alles wijst er wel duidelijk naar en ik ga er wel vanuit dat er het nodige is gebeurd daar in de rust. Maar ik zeg niet dat het nu al vast staat.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Coach van Lyon kan ook een donderspeech gegeven hebben.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Coach van Lyon kan ook een donderspeech gegeven hebben.
Jep, heel logisch. Om daarna na de rust nog 6 goals te maken, 2/3 van wat ze het hele CL seizoen hebben gepresteerd. Logisch...
Overigens is Rooney een blij man, heeft 2 ipv 3 wedstrijden schorsing op het EK gekregen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Een verdediging van Zagreb, dat in het verleden al geen ijzersterke indruk maakte, dat veel geblesseerden kende en dat het met een man minder moet doen.
En het bewijs een knipoog...
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Bizar CL avondje gisteren!
Ik hoor nu overal omkoping maar denk toch niet dat Manchester United zich zo zou laten verleiden door Zwitsers geld jongens, laten we reeël blijven.

The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
UEFA: 'Geen onderzoek naar Lyon' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Zoooooooooooo voorspelbaar. Teringbende daar. Walgelijk.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Klopt, Ajax had toch niks te zoeken in de achstefinales. Voor het Nederlands voetbal is het toch beter dan Ajax de EL ingaat? Heb je meer kans op punten en kans om te stijgen op die lijst. Aan de andere kant is het wel zuur dat je door zulke beslissingen 25 miljoen misloopt.
Maar dat geld interesseert ze toch niks, ze willen toch uitgaan van het voetbal en het vooral niet runnen als een bedrijf. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een verdediging van Zagreb, dat in het verleden al geen ijzersterke indruk maakte, dat veel geblesseerden kende en dat het met een man minder moet doen.
En het bewijs een knipoog...
Inderdaad. Wel erg schrijnend allemaal en allemaal prima verklaarbaar. Maar ach, lachen is 't hier wel.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Bizar CL avondje gisteren!
Ik hoor nu overal omkoping maar denk toch niet dat Manchester United zich zo zou laten verleiden door Zwitsers geld jongens, laten we reeël blijven.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Prima, anders is het resultaat zoek. Dan mag je bij elke wanvertoning wel een onderzoek instellen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Laten wij het erop houden dat het gewoon erg toevallig is. Ik riep eerst ook gelijk omkoping, maar als je gaat kijken wat de bewijzen zijn.... die zijn er niet. Zoals ik al zei, Ajax heeft toch niks te zoeken in de CL. In de EL kunnen zij misschien nog wat punten pakken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
"'De UEFA heeft laten weten dat er vooralsnog geen signalen zijn dat het resultaat onreglementair is beïnvloed. De UEFA start dan ook geen onderzoek naar de wedstrijd.' "
Misschien moet de UEFA effe op Moviemeter kijken. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Prima, anders is het resultaat zoek. Dan mag je bij elke wanvertoning wel een onderzoek instellen.
Dat lijkt me juist prima, houdt de boel scherp en zal voetballers wel twee keer doen nadenken eerdat ze een wedstrijd weggeven of verkopen.
Waarom ben je zo tegen een onderzoek? Kan toch geen kwaad, je bent immers pas schuldig als er bewijs wordt gevonden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.