- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Hahaha. Een onderzoek is logisch, zullen we eerst de uitspraak afwachten? Over dom gesproken
. Nee, die conspiracy theory freaks moet je gewoon in een nauw jasje met aangetrokken veters in de isoleercel gooien. Die zijn helemaal gek geworden.
Jij meent serieus dat er anno 2011 geen corruptie heerst in het voetbal, een tijd waar voetbal een miljoenen en soms miljardenbusiness is geworden en waar spelers en clubs ook zo makkelijk kunnen cashen? Kom zeg, verwacht van jou wat meer neutraal gedrag. Er zijn al zoveel voorbeelden van corruptie dat je toch niet durft te ontkennen dat zoiets niet in de CL gebeurt bij dubieuze kleine clubs? Man utd, Madrid en Bayern zullen het niet doen nee, maar in het oostblok valt het niet uit te sluiten. Bijna al die nationale competities daar zijn al verkocht.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Waarom? Als alles er naar wijst? Of is het nu plots onzin omdat Ajax het slachtoffer is? Haal 1 keer je anti Ajax brilletje weg en oordeel eens eerlijk. Alles wijst richting corruptie. En ik las net een artikel waarin voorbeelden stonden dat het niet de 1e keer is dat Zagreb verdacht wordt van zulke praktijken.
Alles wijst erop? Hoe dan?
Nogmaals: ik sluit niks uit, maar bewijs is er allerminst. Misschien na het onderzoek, maar ik verwacht er niets van.
Corruputie in het voetbal is erg vervelend. Het helpt de sport naar de klote. Dat moet aangepakt worden. Mocht het zo zijn, dan mogen er flinke schorsingen komen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik had het bericht precies zo op kunnen schrijven. Zal ik jouw teksten voortaan verzorgen? Dat scheelt je een hoop tijd.
Sorry, je bent het verder niet waard om op in te gaan. Ik wacht wel af of er nog wat onderzocht gaat worden. Las dat Ajax ieder geval met de Uefa contact op wil nemen om wat dingen te weten te komen. Zelfs internationale media in Belgie, Frankrijk en zelfs Kroatie hebben het al over vermoedelijke omkoping. Maar laten we dan vooral de mening van iemand die Ajax het licht in de ogen niet gunt belangrijker vinden.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Maar toch doe je het? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Jij meent serieus dat er anno 2011 geen corruptie heerst in het voetbal, een tijd waar voetbal een miljoenen en soms miljardenbusiness is geworden en waar spelers en clubs ook zo makkelijk kunnen cashen? Kom zeg, verwacht van jou wat meer neutraal gedrag. Er zijn al zoveel voorbeelden van corruptie dat je toch niet durft te ontkennen dat zoiets niet in de CL gebeurt bij dubieuze kleine clubs? Man utd, Madrid en Bayern zullen het niet doen nee, maar in het oostblok valt het niet uit te sluiten. Bijna al die nationale competities daar zijn al verkocht.
Tuurlijk bestaat het maar ik neem aan dat je daar pas mee aan komt zetten als de omkoping daadwerkelijk bewezen. Dit soort zware aantijgingen doe je niet op een donkerbruin vermoeden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
O ik geloof absoluut dat er sprake is van omkoping. Vind juist zij die dat ontkennen naief. (Maar niet zo gek sinds het om een Spanjaard gaat, die doen er natuurlijk alles aan om dat soort zaken te ontkennen, maar ondertussen.....
)
Verder is dit soort corruptie in Zuid Europa toch aan de orde van de dag. Het is daar zo gewoon dat ze zelfs niet eens meer zien dat het bestaat. 
Onderhond
-
- 87629 berichten
- 12905 stemmen
Zelfs internationale media in Belgie .... hebben het al over vermoedelijke omkoping.
Als quote van wat er op het internet en binnen bepaalde fankringen circuleert ja ... niet op basis van bewijzen.
Als het op Nederlandse clubs aankomt ben ik trouwens aardig pro-Ajax, maar dit dom gelul in de leegte is echt beneden alle peil.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Tuurlijk bestaat het maar ik neem aan dat je daar pas mee aan komt zetten als de omkoping daadwerkelijk bewezen. Dit soort zware aantijgingen doe je niet op een donkerbruin vermoeden.
Het is dan ook niet gedaan op een donkerbruin vermoeden. Er is toch al het nodige boven komen drijven. En de omkoping is ook nog niet bepaald, maar het vermoeden is er heel sterk. Ik las dat zelfs iemand als Youri Mulder, zeer pro Twente, gister bij de NOS er al over begon. Het is niet dat je alleen Ajax mensen hier over hoort.
Onderhond
-
- 87629 berichten
- 12905 stemmen
Verder trouwens opvallend wat voor afgunst er onderling heerst tussen aanhangers van Nederlandse clubs, zeker wanneer het over internationale wedstrijden gaat.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Trainer van Zagreb in ieder geval ontslagen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Als quote van wat er op het internet en binnen bepaalde fankringen circuleert ja ... niet op basis van bewijzen.
Als het op Nederlandse clubs aankomt ben ik trouwens aardig pro-Ajax, maar dit dom gelul in de leegte is echt beneden alle peil.
Zagreb stemt na knipoog in met pandoering Lyon - Champions League - HLN
Toch zijn ze hier erg helder en trekken ze wel duidelijk al een conclusie. En laat dat verrassend heten, want meestal hebben Belgen wel schik als het negatief is voor Nederlanders. Maar ze kiezen nu duidelijk partij voor ''ons'''.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Verder trouwens opvallend wat voor afgunst er onderling heerst tussen aanhangers van Nederlandse clubs, zeker wanneer het over internationale wedstrijden gaat.
Waarom? Een ieder heeft zijn voorkeuren toch? Ajax hoort daar zeker niet bij. Moet ik daar dan persé voor zijn als Nederlander zijnde? 
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Woede in Zagreb: 'Het is een schande voor de reputatie van onze club'
Donderdag, 8 december 2011 om 13:09
Terwijl in Nederland volop gespeculeerd wordt over omkoping van Dinamo Zagreb in de Champions League, wassen de Kroaten hun handen in onschuld. De regerend kampioen van het land verloor woensdagavond kansloos (1-7) van Olympique Lyon en bestrijdt, dat het enveloppen met geld heeft aangenomen om zich te laten verslaan door les Gones.
Op de officiële website van Dinamo verscheen in de loop van donderdag een statement, waarin de club aangeeft alle insinuaties van de hand te wijzen. “Dit is schandalig”, klinkt het boos. De Kroaten houden het erop dat Lyon veel beter was en dat het zich schaamt zich voor de score.
“We vragen alle mediavertegenwoordigers en sporters, die deelnemen aan het 'debat', daarmee te stoppen. Het is een schande voor de reputatie van onze club, het voetbal en sport in het algemeen. Als de insinuaties in de media doorgaan, zal Dinamo alle juridische maatregelen nemen om zichzelf te beschermen.” Trainer Krunoslav Jurcic werd direct na de wedstrijd overigens ontslagen en er zijn meer maatregelen op komst, zo wordt aangekondigd.
Logisch dat het ontkent word vanuit Kroatie, wel benieuwd of die verdediger nog een reactie geeft.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ach, dat zijn altijd dezelfden. Nicolage Rico kan zijn objectiviteit nooit boven halen zodra het hier over Ajax gaat. Persoonlijk zou ik het ook erg vinden als PSV of een andere Nlse club dit zou overkomen in Europa. Dan support ik toch al onze eigen clubs. Helemaal tegen ranzige Fransen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Youri Mulder barst ook niet echt van de intelligentie. Die is er ook van overtuigt dat onze anti jood leuzen gewoon antisemitisme zijn e.d. Het wil bij velen niet doordringen dat je dit soort aantijgingen gewoon gestaafd moet worden met hard bewijs. Zo niet, dan is het een urban legend, meer niet.
Onderhond
-
- 87629 berichten
- 12905 stemmen
Toch zijn ze hier erg helder en trekken ze wel duidelijk al een conclusie. En laat dat verrassend heten, want meestal hebben Belgen wel schik als het negatief is voor Nederlanders. Maar ze kiezen nu duidelijk partij voor ''ons'''.
Heb het je al eens gezegd geloof ik, maar HLN is echt de meest trashy krant van België.
Nicolage Rico: Verder supporteren jullie toch ook gewoon voor de Nederlandse ploeg? Of is het wat minder als er meer Ajaxieden meespelen?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
In 1998 was ik niet heel erg voor het NL11 vanwege de grote hoeveelheid vervelende Ajacieden. Vond het NL11 in 2010 veel leuker, toen het veel gemengder was. En op het moment dat er 11 Feyenoorders in staan, zal ik blind van enthousiasme worden.
Ja, we zijn stiekem toch een heel emotioneel volkje. 
Onderhond
-
- 87629 berichten
- 12905 stemmen
Emotioneel is een veel te mooi woord voor die droeve gedrag.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Buiten de sneue manier waarop moeten we wel constateren dat Ajax zelf geen moment de kwalificatie heeft kunnen afdwingen. Twee keer kansloos tegen Madrid, twee keer niet kunnen scoren tegen Lyon en alleen tegen de Kroatische semiprofs wat resultaatjes kunnen halen. Hetzelfde verhaal geldt voor Lyon, dat dan weer wel. Eigenlijk verdienen beiden het niet om door te ballen in de CL.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Oja het kan nog erger, vd Wiel heeft gister zijn hand gebroken. Zucht.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Precies. Ajax had gewoon vaker moeten scoren in Zagreb en ook thuis tegen Lyon hadden ze kunnen winnen. Neemt niet weg dat het erg zonde is voor ze wat er nu gebeurd als kan ik er niet echt mee zitten overigens.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Emotioneel is een veel te mooi woord voor die droeve gedrag.
Ach, je moet er natuurlijk wel een beetje de humor van kunnen inzien. Gewoon een beetje stangen, zout in den wonde wrijven en olie op het vuur gooien. 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Buiten de sneue manier waarop moeten we wel constateren dat Ajax zelf geen moment de kwalificatie heeft kunnen afdwingen. Twee keer kansloos tegen Madrid, twee keer niet kunnen scoren tegen Lyon en alleen tegen de Kroatische semiprofs wat resultaatjes kunnen halen. Hetzelfde verhaal geldt voor Lyon, dat dan weer wel. Eigenlijk verdienen beiden het niet om door te ballen in de CL.
We hebben 2x tegen Real Madrid gescoord....dat ze niet tellen doet daar niks aan af.
En met een zwaar gemankeerde ploeg nog in Lyon gelijk gespeeld.
Ieder geval was het spel van Ajax in die 6 wedstrijden heel acceptabel. Ook 2x tegen Madrid is er behoorlijk gespeeld, ondanks de uitslagen.
Aparte EL editie trouwens, met oa Man U, City en Valencia..
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Ajaxieden
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
inderdaad
Ik stond een aantal jaar geleden ook op de tafel te dansen toen PSV er (ik dacht in) de halve finale uitvloog tegen ac milan in de laatste minuten 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Heb het je al eens gezegd geloof ik, maar HLN is echt de meest trashy krant van België.
Nicolage Rico: Verder supporteren jullie toch ook gewoon voor de Nederlandse ploeg? Of is het wat minder als er meer Ajaxieden meespelen?
Moet je vooral NR vragen, dat is de minst objectieve van allemaal 
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Ik supporter alleen Feyenoord. Voor de rest gun ik het iedere Nederlandse ploeg wel hoor. Maar nogmaals: Ajax hoort zeker niet bij mijn voorkeuren. Waarom zou ik ze dan moeten supporteren tegen een buitenlandse ploeg.
Ik kan me het leedvermaak nog wel herinneren van Ajacieden toen Fer in de laatste minuut een levensgrote kans mistte tegen AA Gent (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). En nu zitten ze ineens te zeiken.
Edit: uiteraard supporter ik Oranje. Daar heb ik verder geen keus in, in Nederland is er maar 1 team van. 
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
inderdaad
Ik stond een aantal jaar geleden ook op de tafel te dansen toen PSV er (ik dacht in) de halve finale uitvloog tegen ac milan in de laatste minuten
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
inderdaad
Treurig. Ik vond dat oprecht kut. Was overigens een enorme kutweek, want een dag later verloor AZ de halve finale van de EL in de extra tijd van de verlenging.
Dan support ik toch echt wel onze eigen clubs.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Jezus, wat heb ik mij gister kapot gelachen om de uitslag. Aan de ene kant is het echt tragisch, maar aan de andere kant vind ik het leedvermaak op zijn best. Lucky Ajax die zo genaaid wordt. 
Omkoping wordt toch niet bestraft, wordt zoals gewoonlijk in de doofpot gestopt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.