• 16.085 nieuwsartikelen
  • 179.350 films
  • 12.301 series
  • 34.149 seizoenen
  • 649.965 acteurs
  • 199.385 gebruikers
  • 9.398.816 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Ik denk dat we het inmiddels ook wel eens zijn dat het spel niet zo best is, A&L

Maar inderdaad. Ik had het niet voor mogelijk gehouden dat mensen met de maatschappelijke statuur van van Have dergelijke streken zou uithalen en dat onze nationale sportomroep van ons belastinggeld een persoonlijke vete zou gaan uitvechten met johan. Ik was naief.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Davids reageert op consternatie in media

21 november 2011 Blog Edgar Davids

Op zijn blog reageerde Edgar Davids uitgebreid op alle consternatie die in de media was ontstaan naar aanleiding van zijn interview met de NOS.

"Na de commotie van de afgelopen dagen omtrent het aanstellen door de RvC van Louis van Gaal als algemeen directeur bij Ajax is mij persoonlijk in de media van alles verweten. Het ging niet meer om Ajax of de RvC maar kennelijk om de persoon Davids. Bij herhaling ben ik publiekelijk in de media geschoffeerd en bewust neergezet als een persoon die onbetrouwbaar en onbekwaam zou zijn. Ik was zelfs niet meer een echte Ajacied. Ik heb daar niet op gereageerd omdat ik van mening was dat daardoor de dynamiek binnen Ajax nog verder zou worden verstoord. Uiteindelijk kreeg ik zelfs via een mail te horen dat mij de toegang tot de Toekomst werd ontzegd. Ik ga hier niet verder op in omdat anders bijzaken wederom hoofdzaken dreigen te worden."

"In een eerdere verklaring heb ik al uitgelegd hoe de RvC tot het besluit van de benoeming van Van Gaal is gekomen. Na de lange, moeizame en vaak verhitte vergadering van gisteren werden mij nog een aantal vragen gesteld door Joep Schreuder van de NOS. Op de vraag of er altijd “behoorlijk” werd gecommuniceerd binnen de RvC heb ik toen eerlijk antwoord gegeven dat dat niet altijd het geval is geweest. Dat het af en toe erg ver ging, met een racistische opmerking als dieptepunt. Ik ben verrast en geschrokken van het effect van mijn antwoord en hoe men vervolgens hiermee op de loop is gegaan."

"Zoals tijdens het interview volgens mij duidelijk was, heb ik daarmee alleen willen aangeven dat de fatsoensnormen soms erg ver te zoeken waren tijdens de vergaderingen van de RvC. Ik heb nooit gezegd, en dat wil ik benadrukken, dat Johan Cruijff een racist is, ondanks deze ongelukkige opmerking van zijn kant. Ik wil ook, zoals vaker gezegd, duidelijk maken dat ik diep respect heb voor de voetballer Johan Cruijff ondanks de persoonlijke zaken die mij de laatste dagen ten deel zijn gevallen."

"Om de samenwerking tussen de leden van de RvC niet verder onder druk te zetten is dit niet eerder naar buiten gekomen. Dat was in het belang van Ajax, de club waar zowel Cruijff als ikzelf onze jeugdopleiding hebben genoten en jaren met veel plezier en succes gespeeld hebben. Dat je na de emoties van de laatste dagen en na de lange, moeizame en vaak verhitte vergadering van gisteren, waarin ik wederom te maken kreeg met zeer persoonlijke aanvallen, eerlijk antwoord geef op een vraag van een journalist lijkt mij in ieder geval verklaarbaar. Want iedereen die mij kent weet dat ik altijd eerlijk antwoord geef, hoewel mij dat niet altijd in dank wordt afgenomen."

"Laten we nu verder gaan en ons concentreren op wat echt belangrijk is, namelijk een succesvolle toekomst voor Ajax, en niet met een zogenaamde twist tussen Davids en Cruijff."

Geconfronteerd met die uitleg van Davids liet Johan Cruijff in het programma Voetbal International weten dat dit exact past in het gevoel dat hij had overgehouden aan het interview. Volgens Cruijff kreeg hij niet het idee dat Davids dit had willen zeggen en is de uitlating in de media een eigen leven gaan leiden. 'Dan is het hierbij opgelost' aldus Cruijff.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3602 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

SV heeft een uur zendtijd en er is nu eenmaal in Amsterdam een crisisweek. Dan kan het voorkomen dat beelden van een eerbetoon aan een overleden commerciële medewerker niet op tv komen. Wat een overdreven reactie weer van van Raaij. PSV moet juist eens stoppen met zo te huilen.

Voorzitter van de supportersvereniging. En net als wat Van Halst zei: Toen bij Feijenoord de rotzooi uit de hand liep met Van de Herik werd er hooguit 10 of 20 minuten aandacht aan besteed. Maar het mag van mij ook wel een half uur zijn, maar een paar minuten van het programma aandacht besteden aan andere clubs mag ook wel.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

Voorzitter van de supportersvereniging. En net als wat Van Halst zei: Toen bij Feijenoord de rotzooi uit de hand liep met Van de Herik werd er hooguit 10 of 20 minuten aandacht aan besteed. Maar het mag van mij ook wel een half uur zijn, maar een paar minuten van het programma aandacht besteden aan andere clubs mag ook wel.

Ow, sorry. Ik dacht een commerciële man. Maargoed, dat is toch geen prominente PSVer? Dat is bv een Daniel Dekker bij Ajax.

En het vd Herik verhaal is toen ook ruim besproken hoor, uitzendingen lang. Maar dat hele verhaal is toch ook echt vele malen kleiner als wat er nu speelt.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3602 stemmen

Onfortuinlijk FC Twente-talent 'schreeuwend van de pijn' van het veld

Maandag, 21 november 2011 om 21:09

Andrej Rendla heeft voorlopig alle pech van de wereld. De Slowaakse aanvaller van FC Twente kwam door de moordende concurrentie in Enschede en twee operaties aan zijn kruisband nog niet uit de verf bij de Tukkers, maar verlengde afgelopen donderdag wel zijn contract. Maandagavond sloeg het noodlot echter opnieuw toe bij Rendla, meldt TC Tubantia.

Tijdens de wedstrijd tussen Jong FC Twente en Jong ADO Den Haag verliet Rendla per brancard het veld, waarbij hij zou hebben geschreeuwd van de pijn. Het betrof opnieuw de knie van de Oost-Europese aanvaller. Rendla werd per ambulance naar het ziekenhuis gebracht, waar verder onderzoek zal worden verricht aan de knie van de aanvaller. (Voetbalzone)

Zal toch gvd niet waar zijn. Wat een pech heeft die jongen :s

Vascago

• 4798 berichten
  • 3602 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ow, sorry. Ik dacht een commerciële man. Maargoed, dat is toch geen prominente PSVer? Dat is bv een Daniel Dekker bij Ajax.

En het vd Herik verhaal is toen ook ruim besproken hoor, uitzendingen lang. Maar dat hele verhaal is toch ook echt vele malen kleiner als wat er nu speelt.

Wat was er kleiner aan dan? Omdat Ajax volgens jou de grootste en mooiste club van het land is?

Crisis is crisis volgens mij, of dat nu bij Ajax, Feijenoord of Heracles is.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

Wat was er kleiner aan dan? Omdat Ajax volgens jou de grootste en mooiste club van het land is?

Crisis is crisis volgens mij, of dat nu bij Ajax, Feijenoord of Heracles is.

Kleiner qua crisis. Wat er rondom Ajax deze week gebeurt is toch niet te beschrijven meer? Er zijn wel 20 personen in het spel en de beschuldigingen gaan over van alles, tot racisme en uitgelekte tapes toe. Zover is het met vd Herik nooit gekomen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Het verhaal was even groot, maar minder smeuig en verrassend. De Coup tegen van den Herik zat er al lang aan te komen, bovendien had hij zich al grotendeels terug getrokken. Hoop erg dat Ajax hetzelfde te wachten staat. Losers aan de macht, ole, ole!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, dat ja. Minder smeuig. En minder bizar.

kos

• 46723 berichten
  • 8877 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Derksen:

Ajax heeft lange tijd niet met zwarte talenten om kunnen gaan (cultuur), daarop heeft Rijkaard toen gezegd dat Ajax misschien een donker iemand aan kon nemen als bestuurder, wat stimulerend voor die jongens moet zijn. Dat vond Cruijff goed. Dus dat werd Davids. Dus wat Cruijff tegen Davids heeft gezegd klopt wel, het was dus niet discriminerend bedoeld, maar meer gericht op de reden waarom Davids erbij gehaald werd.

Dit zet alles natuurlijk wel in een ander daglicht, ook al had Cruijff het niet moeten zeggen.

Cruijff nu live aan de telefoon bij VI.

Wtf?? Johan kon niet met donkere jongens omgaan (discriminerender lijkt me niet mogelijk) dus hebben ze bij Ajax puur en alleen daarom een negert in de RvC gezet???

dat is zelfs nog veel triester dan dat aanvankelijke racisme verhaal.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Wtf?? Johan kon niet met donkere jongens omgaan (discriminerender lijkt me niet mogelijk) dus hebben ze bij Ajax puur en alleen daarom een negert in de RvC gezet???

dat is zelfs nog veel triester dan dat aanvankelijke racisme verhaal.

Johan? Ajax. Johan heeft hier niks mee te maken. Ajax heeft in het verleden spelers als Lens en Elia weggedaan omdat ze niet met hun cultuur om konden gaan. Daar zou Davids nu voor ingeschakeld worden.

Kortom, mislukte poging van je om Cruijff te schofferen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ja Kos, daar zit je er gewoon naast..... Gewoon logisch dat ze een alloctoon (eufimistisch voor neger) in de organisatie willen hebben als je je op het opleiden van je eigen jeugd wil richten..... Om dan nu plots 'Racisme!' te gaan roepen is domme stemming makerij.

kos

• 46723 berichten
  • 8877 stemmen

Dan ligt dat aan jouw uitleg, ik neem aan dat het dan ging om dat ze jochies van de straat niet aankonden, niet gewoon omdat ze zwart waren..

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Laten jochies van de straat nou 9 van 10 x zwart zijn

kos

• 46723 berichten
  • 8877 stemmen

En dat je dan als Davis daar dus neergezet wordt als commissaris omdat je ook een neger bent. Alsof een commissaris ook maar in de verste verte iets te maken heeft met talentjes .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Mijn uitleg? Er staat duidelijk in de 1e regel Ajax, niet Cruijff.

Sterker, mijn verhaal is hartstikke duidelijk. Je moet wel enorm je best doen om daar uit te halen wat jij net dacht.

Davids werd ingeschakeld als iemand waarbij donkere jongens hun ei kwijt kunnen, aangezien hij wel thuis is in die cultuur (is ook iemand die vaak straatvoetbaltoernooi organiseerde).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

En dat je dan als Davis daar dus neergezet wordt als commissaris omdat je ook een neger bent. Alsof een commissaris ook maar in de verste verte iets te maken heeft met talentjes .

Als je het niet snapt, ga het dan eerst uitzoeken. Je praat onzin.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3602 stemmen

De tering. Gaan ze bij Life After Voetbal ook nog weer over die rotsoap praten

kos

• 46723 berichten
  • 8877 stemmen

En als je blank bent en van de straat kom? Of donker en niet van de straat komt? In welke cultuur zit je dan? Moeten ze daar dan ook een commissaris voor aanstellen?

Vascago

• 4798 berichten
  • 3602 stemmen

kos schreef:

En als je blank bent en van de straat kom? Of donker en niet van de straat komt? In welke cultuur zit je dan? Moeten ze daar dan ook een commissaris voor aanstellen?

Ze hebben er ook een vrouw ingezet. Voor de straatwijven die vrouwenvoetbal willen spelen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Nogmaals, verdiep je er eerst in.

De problemen lagen vooral bij de donkere talenten. De blanke jongens zijn meer van de Nederlandse cultuur, de donkere jongens hebben weer soms wat anders en daar wordt dus iemand voor ingezet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Voor die blanke hebben ze Cruijff, Bergkamp en Jonk en als ruim 50% van het talent uit Groningen zou komen, zouden ze vast Koeman willen hebben. Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen..........

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

En Lil'Greg dan, die jongen is blank maar voelt zich zwart, mag die ook bij Edgar op de koffie?

Lijkt me duidelijk dat beide partijen deze verklaring vanmiddag overeen zijn gekomen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Wat een godvergeten tiefus uitzending. Het was allemaal best interessant (tot een bepaalde hoogte, 20 minuten Cruyff vind ik te lang, 40 minuten over Ajax is helemaal te lang), maar dan haal je de Wilco erbij en heb het bijna niet over Utrecht. Hooguit 5 minuten in een programma waar anderhalf uur over voetbal wordt gepraat. Ook laat hij zich in de zeik nemen door Derksen. Nodig dan lekker iemand anders uit of besteed dan ook wat aan Utrecht. Het hoeft van mij echt niet alleen om Utrecht te gaan, maar als je een werknemer bij een club uitnodigt vind ik het wel gepast dar er eventjes overdoor wordt gepraat.

kos

• 46723 berichten
  • 8877 stemmen

Zoals ik eerder al zei, als het om straatschoffies gaat prima, maar om er puur een zwarte dude voor de zwarte kids neer te zetten lijkt me compleet idioot en een negatieve spiraal inleidend.

Daarnaast, als jeugdtrainer kan dat nog, commissaris heeft er geen hol mee te maken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Kai schreef:

En Lil'Greg dan, die jongen is blank maar voelt zich zwart, mag die ook bij Edgar op de koffie?

Lijkt me duidelijk dat beide partijen deze verklaring vanmiddag overeen zijn gekomen.

Geloof je echt nog dat Cruijff nog met die 4 overlegd? Sowieso zei hij een paar keer weer dat het leugenaars waren en ook dat het achterbaks is om het te zeggen terwijl hij de hele dag daar was. Dus nee, 0% kans dat dit ingestudeerd is.

mikey

• 29000 berichten
  • 5148 stemmen

Dit is echt onbetaalbaar.

mikey

• 29000 berichten
  • 5148 stemmen

Reinbo schreef:

Voor die blanke hebben ze Cruijff, Bergkamp en Jonk

Dut dit is de filosofie van de technische staf..? okay dan

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

mikey schreef:

(quote)
Dut dit is de filosofie van de technische staf..? okay dan

Het is juist een goed idee dat er iemand bij is die speciaal jongens die zich minder snel thuisvoelen helpt. Maar nu komt het wat krom over, maar het idee lijkt me heel nobel. Voordelig voor die jongens en ook voor Ajax.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Nou, Van Schaik mag nog een keer terugkomen. Misschien kunnen ze het dan ook nog even over PSV hebben.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Voetbalzone - Van Raaij hekelt ?televisie?: ?Nog geen minuut tijd voor eerbetoon PSV?

Gut, Eindhoven voelt zich ook weer achtergesteld zeg.

Forza Van Raaij!

Forza Calimero!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.