- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niet nadelig? Lijkt me juist enorm nadelig. Dan zit je voor je het weet weer diep in de shit.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nou ja, je hoort wel van veel mensen die met van Gaal hebben gewerkt dat hij echt een goede is voor de organisatie. Mensen tijdens van Gaal bij Ajax en AZ werkten zijn veelal erg lovend over hem.
Eigenlijk heeft van Gaal in Nederland maar 1 vijand en dat is helaas ook meteen Cruijff 
Waarbij ik denk dat vooral Cruijff hem in de periode bij Ajax en Barca onnodig aangepakt heeft. Zelfs in de tijd van het gouden Ajax van de jaren 90 was Cruijff regelmatig erg kritisch. Snap wel dat hij dat niks vond en dat niet pikte.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ajax zit natuurlijk ook erg vol met van Gaal adepten. Neem oa de broertjes de Boer, Blind en ik kan me niet voorstellen dat zijn oud spelers Bergkamp en Jonk hem ook niks vinden, ook al zijn ze nu het Cruijff kamp.
Het zal er niet om gaan of ze Van Gaal wel kunnen pruimen maar of ze het voor zichzelf kunnen verantwoorden (als Cruijff weggaat) om te blijven zitten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nou ja, je hoort wel van veel mensen die met van Gaal hebben gewerkt dat hij echt een goede is voor de organisatie. Mensen tijdens van Gaal bij Ajax en AZ werkten zijn veelal erg lovend over hem.
Eigenlijk heeft van Gaal in Nederland maar 1 vijand en dat is helaas ook meteen Cruijff 
Waarbij ik denk dat vooral Cruijff hem in de periode bij Ajax en Barca onnodig aangepakt heeft. Zelfs in de tijd van het gouden Ajax van de jaren 90 was Cruijff regelmatig erg kritisch. Snap wel dat hij dat niks vond en dat niet pikte.
Mwa, in het begin allemaal leuk en aardig maar dat wordt na een tijd al volop irritatie.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het zal er niet om gaan of ze Van Gaal wel kunnen pruimen maar of ze het voor zichzelf kunnen verantwoorden (als Cruijff weggaat) om te blijven zitten.
Ik verwacht ook dat Bergkamp en Jonk ermee stoppen als Cruijff nokt.
De Boer niet, die heeft zich altijd onafhankelijk opgesteld. En maar goed ook, zo blijkt.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ik verwacht ook dat Bergkamp en Jonk ermee stoppen als Cruijff nokt.
De Boer niet, die heeft zich altijd onafhankelijk opgesteld. En maar goed ook, zo blijkt.
De Boer was ook al aangesteld voor het hele circus begon dus die kan inderdaad gewoon blijven zitten.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Volgens Bayern haalt hij het plezier weg. 
Nee lachwekkende soap en het hangt nu van de ledenraad af hoe en wat maar dat schijnt ook opgeheven te worden.
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
De Boer en Blind zaten er al, toen Cruijf zich nadrukkelijker ging bemoeien met Ajax. Dus zij hoeven niet perse solidair te zijn aan Cruijf als hij opstapt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha Blind zal sowieso niet solidair aan Cruijff zijn, aangezien Johan hem er naar geruchten bij Ajax wilde ontslaan 
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Lees en huiver, ik ga de volgende combinatie van smileys hopelijk nooit meer toepassen op mijn club.
Ajax

Wat moet je er verder over zeggen. Schofterig gedaan door de RvC, echt te schofterig. Niks ten nadele van van Gaal, held en vakman, maar dit kan echt niet.
Hopelijk komen er zware protesten en stappen die 4 mafkezen uit de RvC zo snel mogelijk op.
Ik heb veel meegemaakt in al die jaren Ajax volgen, maar dit moet het ultieme dieptepunt zijn. GTST op de Ajax manier.
Wellicht heeft LvG het gedaan met de bedoeling JC een pootje te lichten.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Hahahaha 
Voetbalzone - Ierse fan zonder kaartje nam plaats in dug-out Estland: 'Ongelooflijk'
Dit is echt briljant
Wat een held!

happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Haha Blind zal sowieso niet solidair aan Cruijff zijn, aangezien Johan hem er naar geruchten bij Ajax wilde ontslaan
Ja dat is helemaal waar. Er was iemand, die hem ook in het rijtje Jonk, Bergkamp en de Boer noemde, alszijnde potentiële solidaire opstapper. Vandaar. 
In ieder geval de pannenkoekenshow continues. Het lijken de salarisonderhandelingen in de NBA wel. 
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Van Gaal is natuurlijk wel iemand die (...) een organisatie kan inrichten (lukte hem vooral bij Ajax en AZ erg goed). (...) Natuurlijk zitten er nadelen aan hem (communicatie is soms erg bot, zijn visie is de enige juiste), maar dat zijn geen rampzalige nadelen.
In de negentiger jaren kreeg van Gaal meer en meer de technische regie in handen. Om het verloop van de opleiding te illustreren; het begon met Davids, toen kwam Musampa en uiteindelijk zat je naar Rody Turpijn te kijken. De 'scouting' zorgde vervolgens, ter compensatie, voor spelers als John Veldman en Mariano Juan.
In 2004 was er een conflict met Koeman, was ie druk in de weer met een lijvig rapport, terwijl ondertussen de selectie uitholde en ongeveer een half elftal contractvrij de deur uitliep. Niets dan lof over de trainer van Gaal, maar daar omheen is het een ander verhaal en daar kunnen uiteraard wel degelijk rampzalige nadelen aan kleven.
Met Blind is alvast de eerste ja-knikker aangesteld.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Het is gewoon heel simpel haal je Johan dan ga je niet opeens van Gaal erbij halen stelletje amateurs.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Cruijff dreigt met opstappen bij Ajax | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
''Ik dacht eerst aan een mop'', schamperde Cruijff. ''Maar het was geen mop. Het was wel een verrassing voor iedereen.''
Het is wel een mop!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Video-interview Cruijff: Cruijff begrijpt Van Gaal niet - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Cruijff zegt louter zinnige, goede dingen.
Oprotten met die andere mafkezen!
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Tuurlijk is Cruyff niet goed behandeeld, vond die reacte van Sjaak gister geniaal. Toch denk ik dat Louis van Gaal wel een goede is voor Ajax. Ik denk dat niemand kan voorspellen hoe dit gaat aflopen.
Verheug mij nu al op morgen een VI waar het voor de helft over Ajax gaat. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
De helft? Ik denk ruim een uur.
En Derksen is pro Cruijff, dat wordt nog wat.
Cruijff is ook een goede voor Ajax, als hij de kans krijgt zijn beleid uit te voeren. Die nitwits uit de RvC snappen er heel weinig van. En Cruijff is niet foutloos, maar geef hem ieder geval de kans op technisch vlak.
kos
-
- 46721 berichten
- 8875 stemmen
Ik hoop dat Maarten van Rossem dan onmiddellijk over interessantere dingen begint 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Je zou me nog uitleggen wie hij nou precies was 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2262 stemmen
Best een kut streek wat die RVC hebben gedaan. Maar volgens mij kan Cruijff echt een vreselijk persoon zijn om mee samen te werken en het lijkt er ook op dat dit een wanhoopsdaad is van de overige leden vanuit irritatie naar Cruijff toe.
En Cruijff moet niet zeuren over Edgar Davids. Het is bepaald niet verwonderlijk dat Davids "zijn trainer" Van Gaal naar voren schuift. Cruijff had beter moeten weten.
Toch vind ik dat Cruijff gewoon zijn zin moet krijgen. Ik vind dat hij die kans wel verdiend.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Het is de vraag of de aanstelling van Louis van Gaal als algemeen directeur bij Ajax juridisch in orde is. Dat vraagt jurist Harro Knijff zich donderdag af in De Telegraaf.
"Artikel 15 van de statuten zegt, dat als de rvc een directeur benoemt, de verplichting bestaat om de algemene vergadering aandeelhouders kennis te geven van de voorgenomen benoeming", aldus Knijff. "Dus niet alleen de ledenraad. Verder staat in artikel 27, lid 8 dat zo'n besluit alleen buiten de vergadering om kan worden genomen als alle commissarissen akkoord zijn gegaan met de wijze van besluitvorming."
"Artikel 5 punt 2 stelt, dat de schriftelijke oproep voor de vergadering het te behandelen onderwerp bevat. Ook is het wettelijk verplicht om eerst advies in te winnen bij de ondernemingsraad. Ik ben daarom heel benieuwd in hoeverre aan al deze voorwaarden is voldaan", besloot de jurist.
Het is niet alleen een achterbakse streek, het is ook tegen de regels.
En de RvC zelf geeft toe Cruijff niet te hebben geïnformeerd:
Johan Cruijff is bewust niet geïnformeerd over het plan om Louis van Gaal als algemeen directeur naar de Amsterdamse voetbalclub te halen. Dat heeft Ajax-commissaris Paul Römer donderdag gezegd in een interview met NRC Handelsblad.
Op de vraag of Cruijff voor de vergadering van de raad van commissarissen op woensdag had kunnen weten dat Van Gaal in beeld was, antwoordt Römer: "Nee, we hebben hem in eerder stadium er niet in gekend omdat het vertragingen zou opleveren. Er zou tijdens de vergadering voldoende ruimte zijn om over de voorgenomen benoeming te discussiëren."
Volgens Römer klopt het niet dat Cruijff woensdag bewust pas om 11.00 uur op de hoogte is gebracht. "We zijn vanaf zondag bezig geweest met hem in contact te komen om hem op de vergadering te attenderen. Dat is bij Johan niet altijd gemakkelijk."
Ik heb het gehad met al die oelewappers die vanuit het bedrijfsleven de voetbalwereld induiken en dan denken dat ze even een club als Ajax gaan runnen. Ik hoop dat die vier eruit worden gegooid, maakt me niet uit hoe, dat hebben ze dik en dik verdient vind ik.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Video-interview Cruijff: Cruijff begrijpt Van Gaal niet - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Cruijff zegt louter zinnige, goede dingen.
Oprotten met die andere mafkezen!
Het laatste woord wat hij zegt, vat alles samen: 'Belachelijk!'
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als Cruijff opstapt, moeten ze 'm ook maar drie EC1 cups en de wereldbeker meegeven, want het nieuwe Ajax heeft dan niets meer van doen met de club uit de Watergraafsmeer die die successen heeft behaald. De teller begint dan in 1996.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3601 stemmen
GTST, The Bold, Goudkust, Santa Barbara, Westenvleugel of hoe al die shit soaps ook allemaal heten kunnen allemaal wel opdoeken. Gewoon de hele dag Ajax TV kijken lijkt me nu een stuk vermakelijker. 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik snap die mensen echt niet. Eerst spreek je met elkaar af dat iedere RvC lid zich gaat bemoeien met zijn specialiteit en dat Cruijff de baas wordt over de technische zaken. Vervolgens ga je bij de eerste de beste beslissing die Cruijff neemt op voetbaltechnisch gebied in de weg lopen. Dan komen er nog een aantal kandidaten, die allemaal niet willen en dan ga je een brief lekken waarin Cruijff zwart wordt gemaakt. En nu dit gedoe weer. Ik weet nog heel goed dat het eerste wat die kale zei was dat Cruijff ook aan regels gebonden was, en vervolgens lapt hij alle regels aan zijn laars. Onbegrijpelijk.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik weet nog heel goed dat het eerste wat die kale zei was dat Cruijff ook aan regels gebonden was, en vervolgens lapt hij alle regels aan zijn laars. Onbegrijpelijk.
Dat is nu het probleem, ik vrees dat dit juridisch allemaal uitgewerkt is (Marjan Olfers is nota bene juridisch expert), dus ze lappen geen regels aan hun laars. Hoogstens ethische regels.

Johan loopt er dit maal niet voor weg, hopelijk blijft hij door strijden tegen die mafkezen uit de RvC.
Enorm zuur dat een andere held als van Gaal zich voor deze ordinaire wraakactie laat lenen. Ik zou dolgraag Cruijff en van Gaal in goede harmonie samen bij Ajax aan het werk willen zien, maar dat is geen optie.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3601 stemmen
Eventueel vertrek Cruijff bij Ajax betekent vertrek van alle jeugdtrainers
Donderdag, 17 november 2011 om 20:15
Een eventueel vertrek van Johan Cruijff bij Ajax houdt in dat alle jeugdtrainers van de Amsterdamse club zijn voorbeeld zullen volgen. Men is van mening dat de Raad van Commissarissen onfatsoenlijk heeft gehandeld door Cruijff niet betrekken bij het aanstellen van algemeen directeur Louis van Gaal. Ook scharen de jeugdtrainers zich onvoorwaardelijk achter de filosofie van het clubicoon.
(Voetbalzone)

The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Daarom. Verdeeldheid? Bijna de hele club Ajax staat achter Cruijff. En dan willen ze juist hem eruit rammen. Schande !!!!
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ik zal even alles op een rijtje zetten:
Ik zal eens beginnen met waarom Van Gaal en Cruijff ruzie hebben:
Het ongelofelijke is dat men gewoon al 5 keer in het geheim heeft gesproken, zonder dat Cruijff of de ledenraad daarvanaf wist. Zelfs de kinderen van Van Gaal wisten niks (aldus Truus). Echt dieptriest.
Niet alleen op sociaal vlak is het smerig en stinkt het van alle kanten, maar ook juridisch klopt het voor geen ene meter.
Zoals gezegd, niemand wist ergens van. Ook de jeugdtrainers niet.
Opmerkelijk is te noemen dat Ten Have met het nieuwst kwam aan het einde van de ledenraadvergadering. Ze konden dus geen besluit vormen over de beslissing van Ten Have. Achterbaks mannetje die Steven.
Gelukkig heeft Cruijff medenstanders, onder wie de trainers.
Reactie van Cruijff:
NOS Sport - Cruijff: "Dacht eerst aan een mop"
Heel verhelderend en logisch wat hij hier allemaal zegt.
Ik heb me rot zitten zoeken, maar heb geen enkel artikel (of wat dan ook) kunnen vinden die deze actie van de 4 clowns kan gerechtvaardigen. En nu snel oprotten! Ze denken toch niet dat ze in 3 maanden, zonder ook maar enig verstand van voetbal alles te mogen beslissen? Slimmeriken, Cruijff is gehaald voor het technisch gedeelte. Waarom? Omdat hij de man is die verstand heeft van voetbal, vervolgens wordt zijn eerste kandidaat (La Ling) zonder enige redenen weggezet. Davids en Römer hadden hem zelfs niet gesproken. Alleen al dat zegt genoeg lijkt me. Daarnaast wordt Blind TD. Dat is al helemaal raar, aangezien de clowns en Cruijf een paar maanden geleden het met elkaar eens waren dat deze functie niks toevoegd aan Ajax en dat i.p.v. een TD er een 'technisch hart' komt gevormd door Bergkamp, Jonk en De Boer. Nee, meneertje Ten Have wil het veranderen zonder maar één keer op De Toekomst te zijn geweest. Ja, erg logisch. Echt schandalig dit. Het loopt nu goed op De Toekomst, ze zijn net bezig en dan wil men de boel weer helemaal omgooien? De keuze voor Van Gaal is dan ook opzienbarend, niet alleen omdat hij niet kan opschieten met Cruijff, maar ook omdat hij een totaal andere visie heeft qua opleiden. Van Gaal is meer van het team, Cruijff meer van het individu. Nou, alle jeugdspelers zijn voortgekomen uit de tijd van Cruijff. Toen Van Gaal het voor het zeggen kreeg braken er opeens minder goede jeugdspelers door. Toeval? Ik denk het niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.