• 16.042 nieuwsartikelen
  • 179.158 films
  • 12.283 series
  • 34.119 seizoenen
  • 649.637 acteurs
  • 199.331 gebruikers
  • 9.394.336 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Lachwekkend dat van alle Nederlandse talenten alleen Ebecillio gekozen is voor die Golden Boy verkiezing. Het lijk wel of de Fifa dacht, wij moeten een Nederlands talent kiezen, dan kiezen wij wel een jonge speler van Ajax. Anders kan ik de keus echt niet verklaren.

Net zo lachwekkend is dat van Persie afgevallen is voor de Gouden Bal en Sneijder erbij zit. Van Persie heeft in 2011 veel meer laten zien dan Sneijder, en is de beste speler van Nederland in 2011. Zowiezo is van Persie over die jaar genomen een van de beste speler ter wereld. Waarom Sneijder en bijvoorbeeld een Forlan erbij zit mag god weten. Lijkt wel of ze met deze verkiezing nog even hebben gekeken wie het bij het WK goed hebben gedaan.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

rep_robert schreef:

Kuijt speelde het hele WK toch? Dan was hij ook niet om aan te zien...

Kuijt is zo ongelooflijk hard inwisselbaar. Juist voorin hebben wij voetbal nodig en niet zo'n verdedigende kneus als Kuijt. Jammer dat de Feyenoorders hier met een oogklep op lopen. Met hem worden we geen kampioen. Voorin hebben we geen werker nodig, laat Kuijt maar lekker op linksback lopen als hij zo graag mee wilt verdedigen. Liever een voorhoede met talent die wedstrijden met een actie kunnen beslissen dan meneertje rebound Kuijt.

Telkens weer die discussies, je wordt er moedeloos van. Niemand de afgelopen twee wedstrijden gekeken met Kuijt op links? Was niet om aan te gluren. Johan Derksen had helemaal gelijk. Durft geen actie aan te gaan en wat volgt is altijd een draai naar binnen met een eventuele waardeloze pass. Of een terugspeelbal natuurlijk. Dan liever iemand die er voorbij kan rennen en een (goede) voorzet kan afgeven.

Kuyt hoort gewoon niet in Oranje. Voor de spits zijn Huntelaar, van Persie en Luuk de Jong een beter alternatief. Luuk omdat je langzaam de jeugd erin moet brengen en Kuyt toch niet meer beter wordt en al ruim de 30 is gepasseerd. Voor linksbuiten en rechtsbuiten heb je hem ook niet nodig, daarvoor heb je spelers als Elia, Affelay, Robben, van Persie (als Huntelaar in de spits speelt) en wellicht Drenthe die op de flanken beter is dan Kuyt. Kuyt heeft gewoon niks in Oranje te zoeken.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Heel vreemd inderdaad. Vooral Diego Forlan is heel vreemd. Heeft dacht ik juist dramatisch seizoen achter de rug bij Athletico.

Ebecillio is dan niet eens meer is vreemd maar gewoon absurd

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Eriksen van Ajax staat er ook tussen hoor.

Ze mogen ook maar maximaal 20 jaar zijn.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

jordandejong schreef:

Eriksen van Ajax staat er ook tussen hoor.

Ze mogen ook maar maximaal 20 jaar zijn.

Ja, maar ik bedoelde Nederlandse talenten. Je kunt nog beter een speler als van Ginkel, Narsingh, John nomineren.

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Ohja als je het zo bedoeld wel ja. Ebecillio is inderdaad ook nog eens verschrikkelijk matig.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Blijf vooral die Diego Forlan heel raar vinden. Naomi dat was toch een ramp in 2011??

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Chucky92 schreef:

Lachwekkend dat van alle Nederlandse talenten alleen Ebecillio gekozen is voor die Golden Boy verkiezing. Het lijk wel of de Fifa dacht, wij moeten een Nederlands talent kiezen, dan kiezen wij wel een jonge speler van Ajax. Anders kan ik de keus echt niet verklaren.

De Golden Boy verkiezing is geen verkiezing van de Fifa, maar van de Italiaanse sportkrant Tuttosport, las ik ergens. Maar het is idd heel raar dat Ebecilio daarvoor genomineerd is.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

De Golden Boy verkiezing is geen verkiezing van de Fifa, maar van de Italiaanse sportkrant Tuttosport, las ik ergens. Maar het is idd heel raar dat Ebecilio daarvoor genomineerd is.

Ook goed, laat ik het dan zo zeggen. Zulke verkiezingen neem ik niet serieus.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Van Halst: Maher doet me denken aan Fàbregas - AZ - AD

Hopen dat hij voor Oranje kiest, vind het helemaal niet erg dat Labyad voor Marokko gekozen heeft maar die Maher die heeft echt veel potentie. Nieuwe Fabregas gaat wat ver, maar talent is er zeker.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

Net zo lachwekkend is dat van Persie afgevallen is voor de Gouden Bal en Sneijder erbij zit. Van Persie heeft in 2011 veel meer laten zien dan Sneijder, en is de beste speler van Nederland in 2011. Zowiezo is van Persie over die jaar genomen een van de beste speler ter wereld. Waarom Sneijder en bijvoorbeeld een Forlan erbij zit mag god weten. Lijkt wel of ze met deze verkiezing nog even hebben gekeken wie het bij het WK goed hebben gedaan.

Ebecilio is wel hilarisch ja, ik schoot in de lach toen ik het las. Eriksen lijkt me wel heel terecht. Maar ipv Ebecilio hadden ze beter uit ons land Mertens kunnen selecteren.

De Gouden Bal is ook vreemd ja, lijkt of ze vooral naar status kijken. Overigens mag Sneijder daar best bij, is 1 van de weinige goede spelers bij Inter die een goed niveau nog haalt. En zijn spel voor Oranje was ook indrukwekkend. Van Persie zou er ook bij moeten zitten ja.

Overigens is de verkiezing zinloos. Messi wordt 1e, daarna krijg je uit de groep Xavi, Iniesta, Ronaldo nummers 2-4 lijkt me.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

Van Halst: Maher doet me denken aan Fàbregas - AZ - AD

Hopen dat hij voor Oranje kiest, vind het helemaal niet erg dat Labyad voor Marokko gekozen heeft maar die Maher die heeft echt veel potentie. Nieuwe Fabregas gaat wat ver, maar talent is er zeker.

Laten we niet overdrijven. Prima speler, heel groot talent, maar dat riep men ook van bv Maduro, Vlaar of Babel.

Als die jongen slim is speelt hij nog 2 jaar bij AZ onder Verbeek, maakt hij de stap nationaal naar Ajax of PSV en kijkt hij vanuit daar verder.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Laten we niet overdrijven. Prima speler, heel groot talent, maar dat riep men ook van bv Maduro, Vlaar of Babel.

Als die jongen slim is speelt hij nog 2 jaar bij AZ onder Verbeek, maakt hij de stap nationaal naar Ajax of PSV en kijkt hij vanuit daar verder.

Hangt ervan af of die naar PSV of Ajax moet gaan. Als AZ over 2 jaar gewoon kampioenskandidaad is zie ik niet in waarom hij die overstap zou maken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Hangt ervan af of die naar PSV of Ajax moet gaan. Als AZ over 2 jaar gewoon kampioenskandidaad is zie ik niet in waarom hij die overstap zou maken.

Druk. Bij PSV en zeker Ajax is het verplicht alles te winnen. Elke scheet ligt op een vergrootglas.

AZ en ook Twente zijn clubs waarbij alles mag, maar niks moet. Clubs die niet durven uit te spreken dat ze vol voor de titel gaan.

Daarnaast spelen Ajax en PSV veel frequenter CL voetbal, niet onbelangrijk.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Zo'n Maher wordt helemaal de hemel ingeprezen na een paar leuke wedstrijdjes. Laat dit hem eerst maar eens een seizoen of 2 volhouden. Aissati speelde ook erg goed in het begin bij PSV. Maher heeft talent, nu zien of het er daadwerkelijk uitkomt.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ebecilio is wel hilarisch ja, ik schoot in de lach toen ik het las. Eriksen lijkt me wel heel terecht. Maar ipv Ebecilio hadden ze beter uit ons land Mertens kunnen selecteren.

Mertens is te oud. Er worden alleen spelers genomineerd die op of na 1 januari 1991 geboren zijn.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Hij blijft zeker nog een paar jaar bij AZ , hij heeft ten-slot een contract tot 2015 ! Welke club uit Nederland kan die afkopen ?

Clubs als City,United,Lyon en Inter Milan heeft Maher al afgewezen aleen nu word hij ook nadrukkelijk gevolgd door Barca dat staat mij persoonlijk niet zo aan

Ik zie zeker in hem een nieuwe Fabregas ,want wat veel mensen vergeten is dat hij geen echte '10' is waar hij nu fantastisch speelt !

Er komen nog grote talenten aan bij AZ : Lewis,Luckassen,Wijnaldum,Klaasen !

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik ga zo een filmpje kijken. Plzen-Barca is echt vreselijk. Eerst missen die Plzen gasten 2 enorme kansen, daarna rood en penalty in Barca voordeel, waardoor die 1,5% spanning nu helemaal weg is. Boring.

Update 1 november 21:10 uur - Aanklager verhoogt straf Strootman naar twee duels

Kevin Strootman ging niet akkoord met het schikkingsvoorstel van twee duels, waarvan één voorwaardelijk, maar had dit wellicht beter wel kunnen doen. De aanklager betaald voetbal heeft de straf dinsdagavond verhoogd naar twee duels, waarvan geen voorwaardelijk. PSV en Strootman hebben de mogelijkheid ook tegen deze eis in beroep te gaan. Doet PSV dat niet, dan mist de international de competitieduels met Heracles Almelo (thuis) en De Graafschap (uit).

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat ontzettend kinderachtig van die aanklager.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind het wel grappig allemaal, omdat dit nadelig voor PSV is

Is toch humor, iedereen weet dat het geen rood was en de KNVB verhoogt dan toch effe de straf zelfs

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Het is niet alleen kinderachtig, ook nog eens de grootste mogelijke onzin.

Naar de overtreding wordt helemaal niet gekeken, het is: 'jullie durven in beroep te gaan? Dan gooien we er toch nog gewoon een wedstrijd bovenop'.

:kots

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Hadden we nu maar een live verbinding met beeld en geluid in huize Rutten als ze hem dit doorbellen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Aanklager .

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Doe maar in het vervolg (;r)

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Jammer dat ze hem alleen kwijt zijn in 2 relatief makkelijke potjes.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

We moeten nou ook niet doen alsof dit de meest vreemde rode kaart ooit is. Hij kwam er gewoon gevaarlijk in en wat dat betreft vind ik het statement dat Blom heeft afgegeven netjes. Het is dat ik hem niet live heb gezien(had alleen de 1e helft gezien), maar ik vind het gejank wel erg overdreven.

Tuurlijk is het geen rood, maar in die split second(op het eerste gezicht) blijft het een rare tackle.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

In eerste instantie vond ik (en heel heel veel anderen) het al een rare rode kaart. Maar dat dan in het vervolg Strootman toch nog aangeklaagd wordt en daarna zelfs de eis verhoogd wordt is helemaal te belachelijk voor woorden.

De discussie over de afgekeurde goal van Vertonghen tegen AZ ging hier ook drie dagen door dus ik snap je reactie over het 'gejank' eigenlijk niet zo.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

We moeten nou ook niet doen alsof dit de meest vreemde rode kaart ooit is. Hij kwam er gewoon gevaarlijk in en wat dat betreft vind ik het statement dat Blom heeft afgegeven netjes. Het is dat ik hem niet live heb gezien(had alleen de 1e helft gezien), maar ik vind het gejank wel erg overdreven.

Tuurlijk is het geen rood, maar in die split second(op het eerste gezicht) blijft het een rare tackle.

In a nutshell .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

depri83 schreef:

In eerste instantie vond ik (en heel heel veel anderen) het al een rare rode kaart. Maar dat dan in het vervolg Strootman toch nog aangeklaagd wordt en daarna zelfs de eis verhoogd wordt is helemaal te belachelijk voor woorden.

Ach, ook rood kan plausibel gemaakt worden. Vind dat dit wel vaker mag gebeuren, als je in beroep gaat (en rood is plausibel) dan mag de straf wel bverhoogt worden. Kunnen die clubs ook eens nadenken. Dankzij dat zeurend klootjesvolk is Blom vrij van het weekend. Blom heeft erg netjes gehandeld ook inzake dit voorval.

De discussie over de afgekeurde goal van Vertonghen tegen AZ ging hier ook drie dagen door dus ik snap je reactie over het 'gejank' eigenlijk niet zo.

lekker vergelijkingsmateriaal.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Naomi Watts schreef:

lekker vergelijkingsmateriaal.

Is het puntverlies van PSV minder belangrijk dan dat van Ajax?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.