• 16.042 nieuwsartikelen
  • 179.158 films
  • 12.283 series
  • 34.119 seizoenen
  • 649.636 acteurs
  • 199.331 gebruikers
  • 9.394.336 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Afgekeurde goal was tegen Twente toch? En een doelpunt dat onterecht wordt afgekeurd is altijd nog een stuk erger dan een rode kaart. Met 10 man kun je de 2-1 voorsprong altijd nog vasthouden. Veel minder reden tot huilie huilie dus.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

moviemafketel schreef:

Afgekeurde goal was tegen Twente toch? En een doelpunt dat onterecht wordt afgekeurd is altijd nog een stuk erger dan een rode kaart. Met 10 man kun je de 2-1 voorsprong altijd nog vasthouden. Veel minder reden tot huilie huilie dus.

Maar met elf man kun je geen 1-0 voorsprong vasthouden?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wat is dat voor rare vergelijking dan. Tuurlijk kun je met 11 tegen 11 de 1-0 vasthouden, maar dat lukte helaas niet. Het ging hier erom wat erger is. Een mannetje kwijtraken door rood of een een zuiver doelpunt dat afgekeurd wordt. Zou toch altijd nog voor het 1e kiezen. Hoeft je niet meteen punten te kosten. Dat PSV dat liet gebeuren is eigen schuld dikke bult.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

moviemafketel schreef:

Wat is dat voor rare vergelijking dan. Tuurlijk kun je met 11 tegen 11 de 1-0 vasthouden, maar dat lukte helaas niet. Het ging hier erom wat erger is. Een mannetje kwijtraken door rood of een een zuiver doelpunt dat afgekeurd wordt. Zou toch altijd nog voor het 1e kiezen. Hoeft je niet meteen punten te kosten. Dat PSV dat liet gebeuren is eigen schuld dikke bult.

1-0 met 11 man of 1-2 met tien man. Ik zou het wel weten waarvoor ik zou kiezen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nee 10 man tegen 11 man en 2-1 voorstaan kies ik altijd nog voor een zuiver doelpunt dat wordt afgekeurd. Veel meer winst-gelijk-of verlies-bepalend als een zuiver doelpunt je dor de neus wordt geboord. PSV had gewoon de 2-1 voorsprong moeten behouden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Is het puntverlies van PSV minder belangrijk dan dat van Ajax?

Daar gaat het niet om. Sowieso is het niet vast te stellen dat je zonder die kaart geen puntenverlies had geleden, met een afgekeurd doelpunt wel.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

moviemafketel schreef:

Nee 10 man tegen 11 man en 2-1 voorstaan kies ik altijd nog voor een zuiver doelpunt dat wordt afgekeurd. Veel meer winst-gelijk-of verlies-bepalend als een zuiver doelpunt je dor de neus wordt geboord. PSV had gewoon de 2-1 voorsprong moeten behouden.

En Ajax met 11 man de 1-0.

Naomi Watts schreef:

Daar gaat het niet om. Sowieso is het niet vast te stellen dat je zonder die kaart geen puntenverlies had geleden, met een afgekeurd doelpunt wel.

We hebben het hier specifiek over Ajax - Twente dat op dat moment 1-0 stond. Met 11 man is het thuis makkelijker een voorsprong te verdedigen dan met 10 man uit in Enschede.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het had dus gewoon 2-0 moeten staan bij Ajax. Bij PSV stond het gewoon nog 2-1 voor PSV bij die rode kaart. Ik zou dus gewoon je eigen club de schuld geven dat ze het niet vast wisten te houden met 10 man.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

moviemafketel schreef:

Het had dus gewoon 2-0 moeten staan bij Ajax. Bij PSV stond het gewoon nog 2-1 voor PSV bij die rode kaart. Ik zou dus gewoon je eigen club de schuld geven dat ze het niet vast wisten te houden met 10 man.

En met 10 man tegen een opportunistische kampioenskandidaat Twente met het publiek erachter doe ik dat dus lekker niet.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Wat een gezeur zeg. De rode kaart is gewoon te billijken. Ik zie wekelijks vreemdere gegeven worden (afgelopen weekend nog, voor Supesepa, of het weekend daarvoor niet; voor Manolev). Nogmaals: het 'probleem' is dat dit soort overtredingen inconsequent bestraft worden, in principe niet dat Strootman er nu rood voor kreeg.

Dus waarom wordt hier nu zo'n ophef over gemaakt en in veel gevallen niet? Omdat Fredje en Strootman zelf daarna door het lint gingen? Omdat de media er als een gek bovenop dook? Omdat Mauro het land uit moet? Eén voordeel heeft het allemaal wel: PSV kan nu weer het hele jaar volhouden dat ze genaaid zijn door de KNJB, want dit is natuurlijk de meest belachelijke rode kaart ooit.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Strootman twee duels geschorst | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Dit gaat rode kaarten regenen de komende weken Dit moet wel de meest lachwekkende schorsing aller tijden zijn. Ik kan me hierbij niet aan de indruk onttrekken dat de rode koontjes van Fredje de zaak geen goed hebben gedaan. Maarja stuur die dan 10 potten naar de tribune en laat die jongen gewoon spelen zeg.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Benieuwd vanavond wat Ajax kan Kan mijn passe-partout weer eens gaan gebruiken na 2 CL uitduels die hiervoor kwamen.

Ideale scenario: Ajax wint, Real wint in Lyon. Dan staat Ajax 3 punten los van Lyon en heb je aan 1-1, 2-2 of meer genoeg in Lyon voor kwalificatie. Verlies je daar, dan wordt het lastig. Winnen van Real Madrid B wordt enorm lastig.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Hangt ervan af of die naar PSV of Ajax moet gaan. Als AZ over 2 jaar gewoon kampioenskandidaad is zie ik niet in waarom hij die overstap zou maken.

Inderdaad.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

AZ gaat alleen geen kampioenskandidaat zijn de komende jaren. AZ moet van de zomer alweer spelers als Holman laten gaan, omdat ze geen geld hebben voor het aanbieden van een goed contract. Ajax, PSV en Twente hebben veel meer middelen om een goede ploeg bij elkaar te krijgen. Weet kos ook wel, maar hij wil er weer even tegenin gaan.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Het goede van AZ momenteel is dat ze helemaal geen grote spelers of sterren hebben maar met name als team opereren. Ze hebben geen spelers als Ruiz, Suarez of Mertens die ze per se moeten verkopen. En ook in de breedte zijn ze veel sterker dan menigeen denkt.

En gelieve niet mij woorden in de mond te leggen wat betreft ik wel of niet bedoel.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Het goede van AZ momenteel is dat ze helemaal geen grote spelers of sterren hebben maar met name als team opereren. Ze hebben geen spelers als Ruiz, Suarez of Mertens die ze per se moeten verkopen. En ook in de breedte zijn ze veel sterker dan menigeen denkt.

En gelieve niet mij woorden in de mond te leggen wat betreft ik wel of niet bedoel.

Maar AZ heeft wel een prima ploeg met weinig zwakke plekken. Het enige wat ze missen is een makkelijk scorende spits.

De fundering van AZ is wankel. Je kan er 10x op rij mee winnen, maar ook zomaar 5x op rij niet als je wat tegenslag krijgt. Dan heb ik liever een speler als Janssen of Mertens die uit het niets bepalend kan zijn.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Juist die fundering van AZ lijkt mij helemaal niet wankel. Sterker nog, een Ajax of PSV lijkt mij veel kwetsbaarder als ze een paar spelers missen.

Denk dat ze dit seizoen heel constant gaan presteren.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Overigens, deze beslissing van de KNVB betekent neem ik aan een soort signaal van: 'je kunt beter maar niet meer in beroep gaan want dan pakken we je' of zo?

Iedereen moet maar beter braaf zn bek houden blijkbaar.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb het ook niet over dit seizoen. Ik heb het over na dit seizoen. Als ze spelers gaan verkopen. Twente ondervind dit nu ook, hebben best wel een wat saaie ploeg nu die alle moeite moet doen om wedstrijden te winnen. Want iedereen had het wel over Ajax dat 5x niet won, maar Twente (en ook PSV) staat maar 2 punten boven ons.

Niet elke low budget aankoop van AZ zal een nieuwe topspeler worden. Dat geluk (mag je ook een kwaliteit noemen) hebben ze een paar keer gehad, maar da's geen garantie. Normaal krijg je kwaliteit door spelers zelf sterk op de leiden of door er voor te betalen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

kos schreef:

Iedereen moet maar beter braaf zn bek houden blijkbaar.

Niet helemaal waar, want dan hadden ze Rutten ook wel aangepakt. Verbeek heeft voor minder schorsingen en boetes gekregen.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Dat laatste klopt maar dat doet vrijwel niemand.

En als iemand bewijst dat je gericht onbekende maar talentvolle spelers voor een goede prijs uitstekend kunt inpassen in een team mits je de goede trainer en juiste werkwijze hebt is het AZ wel.

Nogmaals: wat mij betreft het ideale voorbeeld voor alle Nederlandse clubs momenteel.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Niet helemaal waar, want dan hadden ze Rutten ook wel aangepakt. Verbeek heeft voor minder schorsingen en boetes gekregen.

Ik bedoel dat je niet in beroep mag gaan.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Dat heeft het verleden toch wel al vaker uitgewezen ...

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

APOEL strikes again

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Vond wel dat de scheids niet echt wat aan kon doen ( gestrekt been) ondanks dat hij er achteraf naast zit.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Flauw, maar wel een glimlach waard.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Werkelijk te triest voor woorden.

Het recht heeft gesproken!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

Juist die fundering van AZ lijkt mij helemaal niet wankel. Sterker nog, een Ajax of PSV lijkt mij veel kwetsbaarder als ze een paar spelers missen.

Denk dat ze dit seizoen heel constant gaan presteren.

Met de blessure van Martens is dat al duidelijk geworden. In mijn ogen toch een vaste waarde/basisklant, maar zijn blessure hebben ze moeiteloos opgevangen. Nu Hollman en Marcellis een paar weken aan de kant, maar ook dat werd in Almelo goed opgevangen.

Hele stabiele ploeg. Enige wat ze kan stuiten is een vormcrisis of vermoeidheid.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

maar ook dat werd in Almelo goed opgevangen.

Omdat ze in de 89e minuut via een individuele actie scoorden?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.