- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als Ajax in de 89e minuut 0-1 maakt hoor je anders ook constant termen als Lucky Ajax.
Als AZ het doet is het plots verdiend, maakt niet uit wanneer? AZ heeft moeite met scoren de laatste tijd. 1-0 op Roda, 0-1 op Heracles. Het scheelt dat ze achterin bijna geen goals tegenkrijgen. AZ is zonder spelers als Holman en Beerens echt wel zwakker.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
De wedstrijden waarin Holman en Beerens niet speelden hebben allang bewezen dat dat niet zo is.
En wat betreft die 0-1 was het inderdaad ook vooral pech geweest als ie niet was gevallen, zoals onder meer Peter Bosz beaamde.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
AZ is zonder spelers als Holman en Beerens echt wel zwakker.
Ik vind eerlijk gezegd Elm, Wernbloom en de verdediging veel belangrijker op dit moment.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Als Ajax in de 89e minuut 0-1 maakt hoor je anders ook constant termen als Lucky Ajax.
Als AZ het doet is het plots verdiend, maakt niet uit wanneer? AZ heeft moeite met scoren de laatste tijd. 1-0 op Roda, 0-1 op Heracles. Het scheelt dat ze achterin bijna geen goals tegenkrijgen. AZ is zonder spelers als Holman en Beerens echt wel zwakker.
edit. Zelfs Wereld Kampioen. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het gaat me niet eens alleen om zondag, maar over het algemeen. AZ heeft geen enkele sterren, dus ze moeten het als team doen. Als ze dan een offday hebben, dan hebben ze meteen ook niks. PSV en Ajax spelen ook als een team, maar als zij slecht spelen dan hebben die ploegen wel spelers die individueel ook opstaan. Zoals Mahar toevallig tegen Heracles.
Misschien lijkt het nu wat vreemd omdat AZ 6 punten losstaat, maar daar komen ze nog wel achter. Verder niets dan lof hoor, want ze doen het erg goed. Maar het is een wankele fundering.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
My point exactly. En volgens mij was dat pas de eerste keer dit seizoen dat ze hun wedstrijd zo laat beslissen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
edit. Zelfs Wereld Kampioen.
Hou op 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
KNVB onderzoekt uitlatingen lid van tuchtcommissie
02/11/2011 13:19
De KNVB is in verlegenheid gebracht door uitlatingen van tuchtcommissielid Hans Visscher op twitter. Visscher laat zich via zijn twitter-account (@hans_visscher) openlijk uit over de zaak rond PSV-er Kevin Strootman. De middenvelder kreeg rood in het duel met FC Twente en vervolgens een schikkingsvoorstel van één wedstrijd schorsing. Dit weigerde hij waarop de tuchtcommissie van de KNVB twee wedstrijden voorstelde. De zitting was gisteren en vandaag deed de tuchtcommissie uitspraak.
De uitlatingen van Visscher zijn pikant omdat via twitter zijn uitgesproken voorkeur voor FC Twente laat blijken. Het tuchtcommissielid uit de provincie Overijssel leek tijdens de wedstrijd FC Twente-PSV bovendien op de zaken vooruit te lopen. Over PSV-aanvaller Ola Tovoinen twitterde Visscher letterlijk: 'Dat Toiventje solliciteert naar een langdurige schorsing!'
Geconfronteerd met de uitlatingen van het tuchtcommissielid laat de KNVB in een eerste reactie weten dat het de twitter-opmerkingen van Visscher onderzoekt. Een woordvoerder laat weten dat de bond later met tekst en uitleg komt. Opmerkelijk is dat de KNVB bij navraag niet kan aangeven in welke hoedanigheid Visscher betrokken is bij de zaak rond Strootman. Wel laat de woordvoerder weten: 'Dit is in ieder geval niet de juiste werkwijze, maar wij willen eerst onderzoeken hoe het precies in elkaar zit voordat we ons verder over de zaak uitlaten.'
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
My point exactly. En volgens mij was dat pas de eerste keer dit seizoen dat ze hun wedstrijd zo laat beslissen.
Nogmaals, daar gaat het helemaal niet om. Lees mijn andere berichten dan ook eens.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Het gaat stormen op het Psv netwerk; mark my words.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nogmaals, daar gaat het helemaal niet om. Lees mijn andere berichten dan ook eens.
Dat het bij AZ kwaliteit is en bij Ajax 'Lucky Ajax' met een 0-1 /1-0? Doet mij weinig eerlijk gezegd. Enkele jaren geleden was het bij PSV precies hetzelfde verhaal, alleen Az doet het tenminste met aanvallend voetbal.
Dat Az individueel weinig tot niets heeft? True, maar zolang de machine voort dendert is dat geen issue. Je zult vast gelijk hebben dat wanneer ze een off-day hebben dat de boel als een kaartenhuis ineen dondert, maar ik ben bang dat we daar nog wel even op kunnen wachten. Az heeft het complete linkerrijtje al afgewerkt momenteel. Als ze de komende weken iets laten liggen dan is het tegen de VVV's en RKC's van deze competitie.
Ik geloof best dat Az nog wel een vormcrisis gaat krijgen, zoals ik eerder al aangaf. De vraag is alleen hoe groot het gat dan wel al niet is met de concurrentie.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Deed het al sinds zaterdag en sinds de KNVB schorsing 
Maar ach, morgen speelt PSV alweer en dan vergeet iedereen het weer.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Zou dan net zo onzinnig zijn als dat geblaat destijds over Kesler die anti-Ajax zou zijn of scheidsrechters die structureel tegen Roda floten. Die onzin gelooft toch geen enkel weldenkend mens.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
KNVB onderzoekt uitlatingen lid van tuchtcommissie
02/11/2011 13:19
De KNVB is in verlegenheid gebracht door uitlatingen van tuchtcommissielid Hans Visscher op twitter. Visscher laat zich via zijn twitter-account (@hans_visscher) openlijk uit over de zaak rond PSV-er Kevin Strootman. De middenvelder kreeg rood in het duel met FC Twente en vervolgens een schikkingsvoorstel van één wedstrijd schorsing. Dit weigerde hij waarop de tuchtcommissie van de KNVB twee wedstrijden voorstelde. De zitting was gisteren en vandaag deed de tuchtcommissie uitspraak.
De uitlatingen van Visscher zijn pikant omdat via twitter zijn uitgesproken voorkeur voor FC Twente laat blijken. Het tuchtcommissielid uit de provincie Overijssel leek tijdens de wedstrijd FC Twente-PSV bovendien op de zaken vooruit te lopen. Over PSV-aanvaller Ola Tovoinen twitterde Visscher letterlijk: 'Dat Toiventje solliciteert naar een langdurige schorsing!'
Geconfronteerd met de uitlatingen van het tuchtcommissielid laat de KNVB in een eerste reactie weten dat het de twitter-opmerkingen van Visscher onderzoekt. Een woordvoerder laat weten dat de bond later met tekst en uitleg komt. Opmerkelijk is dat de KNVB bij navraag niet kan aangeven in welke hoedanigheid Visscher betrokken is bij de zaak rond Strootman. Wel laat de woordvoerder weten: 'Dit is in ieder geval niet de juiste werkwijze, maar wij willen eerst onderzoeken hoe het precies in elkaar zit voordat we ons verder over de zaak uitlaten.'
Volgens mij is die man van de amateursectie van de KNVB. Dus niet handig maar ook niet onrechtmatig.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Het gaat me niet eens alleen om zondag, maar over het algemeen. AZ heeft geen enkele sterren, dus ze moeten het als team doen.
Juist, omdat het niemand lukt daar een collectief van te smeden. (op Jol in dat half jaar na)
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Inderdaad. Vermakelijk hoe ze precies dezelfde boodschap op duizend manieren kunnen formuleren. Het enige constante woord in al die berichten is 'Blom'.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Strootman twee duels geschorst | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Dit gaat rode kaarten regenen de komende weken
Dit moet wel de meest lachwekkende schorsing aller tijden zijn. Ik kan me hierbij niet aan de indruk onttrekken dat de rode koontjes van Fredje de zaak geen goed hebben gedaan. Maarja stuur die dan 10 potten naar de tribune en laat die jongen gewoon spelen zeg.
Veel mensen vinden het een "donkergele" kaart. Vraag me dan af hoe dun de scheidingslijn tussen dat en een rode kaart dan is. Het is in ieder geval niet de meest lachwekkende schorsing aller tijden. Die gaat toch naar die Iranees van eergisteren die in zijn kontje geknepen wordt door een teamgenoot en vervolgens geschorst wordt en 30 000 moet dokken 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Juist, omdat het niemand lukt daar een collectief van te smeden. (op Jol in dat half jaar na)
Dat is het grootste probleem. Af ent oe aardig voetbal en leuke combinaties, maar nooit consistent en je hebt inderdaad niet vaak het gevoel naar een hecht team te kijken.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Die gaat toch naar die Iranees van eergisteren die in zijn kontje geknepen wordt door een teamgenoot en vervolgens geschorst wordt en 30 000 moet dokken
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Zuur als je onschuldig in je kont geknepen wordt, hij slaat die hand ook nog weg in de herhaling. Extra zuur 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Het is in ieder geval niet de meest lachwekkende schorsing aller tijden. Die gaat toch naar die Iranees van eergisteren die in zijn kontje geknepen wordt door een teamgenoot en vervolgens geschorst wordt en 30 000 moet dokken
Met een westerse blik is dat inderdaad een vreemde schorsing. Ik vermoed dat ter plekke de machthebbers de straf nog eerder te laag vinden.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
KNVB tikt lid van tuchtcommissie op de vingers
Dus de man had niks te maken met de zaak Strootman.
Vind het wel vrij triest dat een man van die leeftijd (ongeacht z'n werkzaamheden) zich op zo'n manier uitlaat op z'n twitteraccount.
Edit:
En jullie kunnen je lol nog 2 jaar extra op!
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hij is niet de eerste, en ook niet de laatste. Nadeel van het huidige twitter/facebook tijdperk, voor je het weet lanceer je iets de wereld in en als je 10 minuten later spijt hebt weet half Nederland het al.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Beter lezen, ik zeg nergens dat je geen goede ploeg nodig hebt. Maar als AZ een offday heeft dan kunnen ze bijna niet op individuele klasse terugvallen die bv Ajax en PSV wel meer hebben.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Yak, ik hoop zo dat die smeerlap snel weg is uit Nederland. Maar goed, Dzsudzsak verlengde ook en een half jaar later zat hij in Rusland dus we houden hoop.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zo denderend vind ik Toiboy niet de laatste tijd. Al heeft hij wel zijn smerige trucjes afgeleerd zo lijkt het. Ik constanteer een combinatie!!
Nee, als Toivonen dat smerige gedrag achterwege laat verdient hij net zo goed een tweede kans zoals ook Suarez die kreeg na zijn schwalbe era.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Dit seizoen tot nu toe uitstekend en heb hem ook nog niet kunnen betrappen op vervelend gedrag. Nee lijkt net zo'n ontwikkeling door te maken als Suarez.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.