- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
AZ heeft geen 'sterren' maar PSV, Ajax en Twente zogenaamd wel? Ik zou niet weten wie. Theo Janssen is de enige die in potentie in de buurt van zo'n kwalificatie komt maar dat houdt ook nog niet over. En als je na 11 potjes 6 punten los staat ben je gewoon kampioenskandidaat nummer 1.
Over de CL: ben voor Ajax bang dat Real dat potje in Lyon wel eens kon laten lopen. In het toto-topic heeft echt bijna iedereen daar een tweetje ingevuld, maar kenners weten beter.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ajax heeft met Vertonghen, Janssen, Eriksen toch wel spelers die vaak opstaan als het moeilijk wordt. PSV met Mertens en Strootman idem.
AZ is momenteel de grootste titelfavoriet. Logisch, want ze staan los van de rest.
Verder is het vooral hopen op Real ja. Zou wel zuur zijn als Lyon vanavond wint. Dan moet je als Ajax zijnde daar gaan winnen. Hopen dat Real dus de kansen benut. Dan gaan ze ook in Lyon winnen.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Net ff naar zijn cijfers zitten kijken, maar hij scoort de laatste 4 seizoenen echt veel. Iets van 69 doelpunten in 94 wedstrijden. Voor de buitenwereld geen grote jongen in dat team, maar wel een zeer belangrijke bijdrage.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Real wil na vanavond klaar zijn met de CL poules, dus die zullen heus wel aanzetten. Tevens wacht Barca na het potje Ajax-Real, dus Mourinho zal geen trek hebben om op volle sterkte in Amsterdam de kwalificatie veilig te gaan stellen, terwijl hij dat 4 weken eerder tegen Lyon al kon doen (of Zagreb for that matter).
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Laat ajax eerst zelf maar eens gaan winnen. Dan kijken naar die andere wedstrijd. Vorig jaar speelden ze ook gelijk tegen Auxerre (welliswaaar uit). Het gaat vaak al mis bij we hebben daar ook gewonnen, dus dan zullen we hier ook winnen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ajax heeft met Vertonghen, Janssen, Eriksen toch wel spelers die vaak opstaan als het moeilijk wordt. PSV met Mertens en Strootman idem.
Ten eerste vind ik dat wel meevallen (dat noem ik geen 'sterren', die 2 van PSV speelden een jaartje terug notabene nog in de Jupiler Liga), maar ten tweede en belangrijker bewijst de stand het tegendeel. Elm, Maher en Moisander, dat zijn de 'sterren' van de eredivisie.
En Janssen? Onzichtbaar. Vertonghen? Fout op fout. Eriksen? Terugslag. Die staan dus helemaal niet op als het moeilijk wordt, want anders hadden ze dat wel gedaan de afgelopen tijd.
Real wil na vanavond klaar zijn met de CL poules, dus die zullen heus wel aanzetten. Tevens wacht Barca na het potje Ajax-Real, dus Mourinho zal geen trek hebben om op volle sterkte in Amsterdam de kwalificatie veilig te gaan stellen, terwijl hij dat 4 weken eerder tegen Lyon al kon doen (of Zagreb for that matter).
The Special One heeft zijn rekenmachine boven tafel gehaald en weet ook dat zijn Galacticos nog maar 1 potje hoeven te winnen; een thuiszege tegen de semiprofs uit Zagreb volstaat.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Voor sterren moet je inschakelen naar Sport 1 en dan wedstrijden bekijken van de Primera Division, Premier League en de Serie A. In de eredivisie zie je leuke voetballers en aardige talenten, die zich nog kunnen ontwikkelen tot ster (of daar in de buurt).
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
The Special One heeft zijn rekenmachine boven tafel gehaald en weet ook dat zijn Galacticos nog maar 1 potje hoeven te winnen; een thuiszege tegen de semiprofs uit Zagreb volstaat.
Alsof hij vanavond de helft op de bank laat, of zegt: doe maar rustig aan jongens, we pakken Zagreb wel over twee weken. Tevens heeft Real wel iets recht te zetten tegen Lyon uit, na de blamages daar de afgelopen jaren.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Je praat nu over een korte periode, maar je weet wat zulke jongens kunnen. Eriksen stond op tegen Roda, Janssen tegen Zagreb en Vertonghen begint ook weer beter te ballen. Maar zulke jongens maken je team wel sterker in slechte tijden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Voor sterren moet je inschakelen naar Sport 1 en dan wedstrijden bekijken van de Primera Division, Premier League en de Serie A. In de eredivisie zie je leuke voetballers en aardige talenten, die zich nog kunnen ontwikkelen tot ster (of daar in de buurt).
Wat een denigrerende tekst. Op nationaal niveau kunnen wij hier ook sterren hebben. Lekker zinloos om de vergelijking met Ronaldo, Messi, Robben of Ibrahimovic ofzo dan te maken.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Alsof hij vanavond de helft op de bank laat, of zegt: doe maar rustig aan jongens, we pakken Zagreb wel over twee weken. Tevens heeft Real wel iets recht te zetten tegen Lyon uit, na de blamages daar de afgelopen jaren.
Hebben ze vorig jaar al gedaan door Lyon uit te schakelen. En Lyon-uit is gewoon een lastig potje, die kun je verliezen en als Real niet perse hoeft dan zie ik dat ook zomaar gebeuren. We zullen vanavond wel zien, maar ik denk persoonlijk aan een glorieuze comeback in de toto-stand.
Je praat nu over een korte periode, maar je weet wat zulke jongens kunnen. Eriksen stond op tegen Roda, Janssen tegen Zagreb en Vertonghen begint ook weer beter te ballen. Maar zulke jongens maken je team wel sterker in slechte tijden.
Tja, ja, ja. Maher staat ook op tegen Heracles, Elm neemt AZ ook op sleeptouw door er geregeld een balletje in te jassen. Ik zie weinig verschil in kwaliteit. Vroegah met Suarez of Ruiz, ja die brachten echt op regelmatige basis punten binnen, maar toch niet Driesje Mertens of Eriksen? Sowieso, opstaan tegen Roda? Die krijgen er gemiddeld 3 tegen per wedstrijd...
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hebben ze vorig jaar al gedaan door Lyon uit te schakelen. En Lyon-uit is gewoon een lastig potje, die kun je verliezen en als Real niet perse hoeft dan zie ik dat ook zomaar gebeuren. We zullen vanavond wel zien, maar ik denk aan een glorieuze comeback in de toto-stand.
Met twee uit acht goed gisteren is een comeback wel nodig
Maar voorlopig plaats ik mijn vertrouwen in Lyon-Real liever op een ander orakel. 
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Wat een denigrerende tekst. Op nationaal niveau kunnen wij hier ook sterren hebben. Lekker zinloos om de vergelijking met Ronaldo, Messi, Robben of Ibrahimovic ofzo dan te maken.
Denigrerend misschien maar gewoon waar. Als je de spelers, die hier rondhobbelen, sterren noemt, dan vind ik dat eerder denigrerend voor die spelers die jij noemt. Denigrerend was het pas echt geweest, als ik had gezegd dat hier dramatische voetballers en non-talenten rondlopen. Terwijl leuke voetballers en aardige talenten niet eens negatief is.
Leuke voetballers en aardige talenten betekent voor mij ook niet per definitie dat het voetballen niet om aan te zien is. Hier zie je leuke/vermakelijke wedstrijden. Voor het echte voetbal kijk je natuurlijk naar de buitenlandse topcompetities.
david bohm
-
- 3091 berichten
- 3456 stemmen
Real Madrid gaat voor de winst. De heer otherfool heeft blijkbaar z'n huiswerk niet gedaan.
José Mourinho kan zich bij het selecte gezelschap voegen van Koninklijke trainers met 75 overwinningen. Daarnaast staat Real op ik meen 8 overwinningen op rij. Een mooie reeks die ze door willen trekken.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Flauwe rode kaart,hoor.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
@db
Ha! Jose Mourinho gaat toch wel in dat rijtje komen, dan maar een paar dagen later. En als ze 3x op rij hadden verloren (een lolletje natuurlijk, alsof dat mogelijk is onder The Special One) hadden ze deze wedstrijd zogenaamd willen aangrijpen om het tij te doen keren. Nee hoor, dit potje mag en kan de Koninklijke verliezen. Jose Mourinho kent als intellectueel natuurlijk zijn klassieken en zal als een ware veldheer er geen problemen mee hebben een Pyrrhus nederlaag te lijden om vervolgens frisjes weer La Liga op zijn kop te zetten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Laat Mourinho nou eens in dit soort matches Callejón opstellen. Als ie uberhaupt is ingeschreven. Geweldige speler is het toch.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Wat een prachtige assists van Eriksen zeg
. Eindelijk beginnen we fel aan een wedstrijd. Dit mogen we niet meer weggeven.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Fraaie aanval, erg mooi opgezet door Enoh (op vechtlust), mooie steekbal De Jong en speedy Sulejmani maakt het af
.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
2 maal
voor dit Ajax vanavond. Hopelijk blijft het zo.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Een makkie voor Ajax met 2 mooie kools en de nodige andere kansen. Wedstrijd lijkt wel al voorbij; zelfs de lompe Enoh tackle is al voorbij gekomen (in huize Blom werd hoofdschuddend de gele kaart aanschouwd). Enige dissonant is uiteraard weer het Vlechtje, al speelt-ie wel tegen de beste man van het veld; dat aanvoerdertje van Zagreb moet snel naar een grote competitie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Citizens
. Die blik en ingetogen manier van juichen en zijn gram halen blijft toch wel top hoor
.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2262 stemmen
Ajax speelt echt uitstekend, hoewel dat Dynamo Zagreb een buitengewoon passieve ploeg is. Maar imponeren is ook een kwaliteit en dat is wat Ajax op dit moment doet.
En die doelpunten waren echt van Barcelona niveau. Op basis van deze wedstrijd vind ik dat er toch best aardig wat kwaliteit rond loopt in dit elftal. Eriksen begint zo nu en dan zorgwekkend goede trekjes te vertonen. Hopelijk kunnen ze hem nog twee seizoenen behouden.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
3-0 al, dus Ajax zal van het weekend wel weer verliezen van Heracles ofzo.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Zap even naar Ajax en prikken ze zomaar nummer drie binnen. Knappe goal. Alleen overdreven gedoe over hakje Eriksen. Maakte het hooguit moeilijker voor De Jong.
Hakje dat ik in rust zag was wel grote klasse
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.