- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
3-0 al, dus Ajax zal van het weekend wel weer verliezen van Heracles ofzo.
Utrecht uit staat op programma
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat is er met Super Mario aan de hand, bijna een modelprof. Knap werk van Mancini.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Wiel man van de wedstrijd? Leuk... maar pff, doe dan gewoon Siem. Wat een baas 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hmmm ietwat saaie 2e helft maar dat zat erin met deze score en krachtsverschil. Gelukkig toch nog een hoogtepuntje met de mooie 3-0. En dan scoort opeens ene Lodeiro, die zit daar dus nog gewoon, wat mij meteen deed afvragen; wat is er toch met Atouba gebeurd?
Hoe dan ook; een prima potje en perfecte uitslag. Mijn theorie over Madrid vanavond klopte niet dus heeft Ajax gezien de doelsaldi aan een nul-nulletje in Lyon ook genoeg. Het kan zomaar.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2262 stemmen
Oke. Dit was echt één van de mooiste wedstrijden die ik Ajax de afgelopen jaren heb zien spelen. Ajax speelde vanavond zo'n beetje het soort spel dat Barcelona speelt. Zo gecontroleerd, zo beheerst, en hier en daar een vleugje sublieme techniek en creativiteit. Ook al was het maar tegen Dinamo Zagreb. Iedere ploeg in de Champions League heeft immers gewoon bewezen aardig te kunnen voetballen. Gezien deze wedstrijd heeft deze ploeg aardig was in z'n mars. Het is alleen erg jammer dat het er niet iedere wedstrijd uit komt en ze in de competitie zo wisselvallig spelen.
Tevens mijn complimenten voor de schoenen van de staf!
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Heerlijke pot van Ajax!! 
Met name goed om te zien dat spelers als De Jong en V/D Wiel zich weer eens laten zien, speelden allebei een uitstekende wedstrijd. De hele ploeg was eigenlijk prima bezig, door geconcentreerd en goed in te spelen op de tegenstander. Die was weliswaar niet van wereldniveau, maar zet maar eens een 4-0 neer in de CL, lukt ook niet alle ploegen. Eerste en derde doelpunt waren eigenlijk wel het mooist, alhoewel de tweede ook erg fraai was in opbouw 
Nu nog Lyon uit een poot uitdraaien..
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2262 stemmen
Overigens wel leuk om te zien dat juist Van Der Wiel werd uitgeroepen tot man of the match om hem weer wat vertrouwen te geven en te belonen voor z'n goede spel. Want ik twijfel namelijk of hij echt de man of the match was, aangezien er ook anderen waren die sterk speelden. Maar het doet er niet toe. 
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Alle 3 identieke schoenen inderdaad, viel mij vanavond ook ineens op.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Heerlijk hakje bij de 1-0 en de 3-0 is ook fenomenaal doelpunt. Over werkelijk alle schijven van het veld en een mooie eind combinatie waarbij Eriksen ook weer heerlijk met zijn wreef de bal verlengt en de Jong hem er lekker binnenkant paal in schiet 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Mooie avond, derde goal was - in het stadion althans - echt het hoogtepunt. Heb Zagreb de afgelopen weken weggezet als een club van Jupiler League niveau, en het viel vandaag ook weer niet mee. Ajax speelde desondanks zeer geduldig en geconcentreerd (tempo moet wel veel hoger wil je serieus ergens voor meespelen). Beste conclusie: er wordt nog ontzettend vaak niks gedaan met de ruimte en mogelijkheden die er liggen (voetbal vaker vooruit en ga eens wat vaker diep), dus het kan alleen nog maar beter gaan. Als ze tenminste eindelijk eens elke wedstrijd druk zetten zoals vandaag. Siem was uitstekend. Theo ook. En belangrijker: niemand was echt slecht (hoewel, Anita in de eerste helft wellicht, en ondanks zijn twee geniale hakjes vond ik Eriksen ook niet al te best. Oh ja, en als ik dan toch bezig ben: de eerste - ongeveer - vijftien minuten na rust waren erg laks en slordig
).
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Eriksen was wel wat ongelukkig, maar als je tweemaal op briljante wijze bepalend bent... durf eens te zeiken. Siem was man of the match, samen met Jantje 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Als ie het elke wedstrijd doet hoor je me ook niet klagen, maar gelukkig weet ie zelf ook dat ie nog veel meer kan (en moet) brengen. Overigens een ander positief punt was dat er eindelijk eens een lijn en organisatie in het spel te herkennen was. Hopelijk zorgt het wederom houden van de nul ook weer voor extra vertrouwen, wat nodig is voor de uitwedstrijd tegen het traditioneel lastige Utrecht.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Eerste kwartier zat er bij mij de angst in voor een tweede gele kaart voor Enoh of Anita. Gelukkig vielen kort daarna de twee goals waardoor een evt. noodrem niet meer eens noodzakelijk zou zijn geweest bij beide heren.
Geweldig Ajax mogen aanschouwen vandaag, op alle fronten! Ik ken het budget van Zagreb trouwens niet, maar over twee wedstrijden gezien schat ik ze in op het niveau van een Nederlandse middenmotor/subtopper, en echt niet hoger.
Anyway: Lyon uit! Gelijkspel is voldoende voor plaatsing, lang geleden dat we zulke riante uitgangspositie hebben gehad voor de volgende ronde. Zelfs een 0-0 moet kunnen volstaan met het huidige +3 doelsaldo tegenover de -4 van Lyon. Onmogelijk: nee. Lastig: ja. Had Ajax voor de winst moeten gaan in Lyon had ik ze 25% kans gegeven. Met het huidige scenario van een gelijkspelletje voor plaatsing ziet het er een stuk optimistischer uit: 50%.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Prima overwinning van Ajax op Dinamo. Aanvallend was het ok en verdedigend was gewoon normaal. Dinamo heeft immers over 4 wedstrijden niet voor niks nog geen enkel doelpunt gemaakt. Zo heeft ajax tegen een B ploeg uit Zagreb en een dramatisch verdedigende ploeg uit Kerkrade weer iets vertrouwen getankt.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Wiel man van de wedstrijd?
Is natuurlijk gewoon een manier om die jongen vertrouwen te geven. Buitenom dat doelpunt (waar zijn tegenstander totaal niet meeliep en er verder niemand hem opving) heeft ie gewoon naar behoren gespeeld. Verdedigend kon hij amper in de problemen komen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
en ondanks zijn twee geniale hakjes vond ik Eriksen ook niet al te best.
En de 3-0 is ook fenomenaal doelpunt. Over werkelijk alle schijven van het veld en een mooie eind combinatie waarbij Eriksen ook weer heerlijk met zijn wreef de bal verlengt en de Jong hem er lekker binnenkant paal in schiet
Eriksen was wel wat ongelukkig, maar als je tweemaal op briljante wijze bepalend bent... durf eens te zeiken. Siem was man of the match, samen met Jantje
Eerste hakje was grote klasse. Tweede was verre van geniaal en zeker niet bepalend. Sterker nog, totaal overbodig zelfs. Als Eriksen bal gewoon laat lopen schiet De Jong hem veel makkelijker binnen. Nu komt hij met stuit.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ajax 
Blij dat ik er gisteravond zat, heerlijk potje gezien met fabelachtige goals. Echt teamspel of echt met intelligentie gedaan. Mooi dat juist de spelers die veel kritiek over zich heen hebben gehad de laatste periode (Eriksen, vd Wiel, Sulejmani, de Jong) juist gister erg goed waren. Die 3e goal over bijna 30 schijven na onderhand 2 minuten balbezit. Man man dat was een Barcelona achtige goal! Zagreb is geen superploeg, maar Real en Lyon wisten er steeds maar niet te ruim van te winnen, dus zo gemakkelijk is het niet. En Real wint bij Lyon (zei ik toch hehe), waardoor plek 2 serieus haalbaar is. Met 1-1 daar ben je er en met 0-0 zou je ook goede kans maken omdat het doelsaldo +7 op Lyon is. Puntje tegen Real of een kleine nederlaag kan dan ook genoeg zijn.
Financieel gaat het de club ook weer voor de wind:
Voetbalzone - Europese inkomsten Ajax lopen na 4-0 zege in rap tempo op
Voetbalzone - 'KNVB zet Ajax op korte termijn terug naar Categorie 3'
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Eerste hakje was grote klasse. Tweede was verre van geniaal en zeker niet bepalend. Sterker nog, totaal overbodig zelfs. Als Eriksen bal gewoon laat lopen schiet De Jong hem veel makkelijker binnen. Nu komt hij met stuit.
Het knappe aan Eriksen bij de 3-0 was dat hij besefte dat er iemand achter hem stond die er beter voor stond, waardoor hij snel handelde en de bal niet zelf op goal schoot maar verlengde met zijn hak. Toch wel erg knap en intelligent gedaan hoor.
Maar zijn hakje bij de 1-0 was natuurlijk veel functioneler ja, dat lijkt me logisch.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2262 stemmen
Ajax heeft fantastisch gespeeld, maar nu weer overgaan tot de orde van de dag. Zondag moet er van Utrecht worden gewonnen wil Ajax nog mee blijven doen met de titel.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat lijkt me logisch ja. Gelukkig is Ajax nog tijdig wakker geworden zodat het seizoen nog niet verpest is. De 2-4 en 0-4 op Roda waren prima, de 4-0 gister idem. Utrecht uit is de laatste wedstrijd van een bizar zwaar programma, laten we die aub toch maar winnen. In huidige vorm zou dat moeten kunnen. Utrecht speelt ook kut dit seizoen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Utrecht speelt zwak tot belabberd, en de vier absolute uitblinkers van vorig seizoen tegen Ajax (Strootman, Wolfswinkel, Duplan & Mertens) zijn er niet meer. Nu is dit de wedstrijd van het jaar voor Utrecht, maar Ajax mag hier nu geen fout maken. En dat zie ik ook niet gebeuren.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Roda uit is normaal ook lastig voor Ajax, was vorige week 2x een eitje. Maar goed, Utrecht uit is toch anders, gezien de enorme Ajax haat daar. Deze wedstrijd leeft daar al weken. Itt in Arnhem, Nijmegen, Eindhoven, Groningen en de rest is in Utrecht de Ajax haat oprecht. Samen met ADO en Feyenoord de 3 Ajax rivalen. De andere ploegen zijn nepperts op dat gebied.
PS: Duplan is er geloof ik nog wel.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Ajax moet gewoon winnen bij Utrecht. Als ze die wedstrijd dit seizoen weer verliezen, dan is het iets psychisch. Utrecht is totaal niet in vorm.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Duplan is er inderdaad nog. Zolang we Blind niet opstellen mag dat geen probleem zijn lijkt me zo. Ik word s'nachts nog steeds krijsend wakker als ik dat povere verdedigen van Blind tegenover Duplan herleef.....
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Tweede was verre van geniaal en zeker niet bepalend. Sterker nog, totaal overbodig zelfs.
Overigens vond ik die eerste dan weer minder bijzonder. Iedereen met ook maar een beetje voetbalvernuft zag dat balletje al van mijlenver aankomen, of in ieder geval dat ie dat ging en moest doen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ga je nu zelfs kritiek leveren op een briljante hakbal, Quido?
Ongelofelijk zeg.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Opmerkelijk dat de Zagreb defensie het niet aan zag komen dan. Maar goed, die beschikken dan ook niet over voetbalvernuft toch?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Zoals ik al zei: Jupiler League niveau, dat Zagreb. Verder heb ik die hakballetjes al een keer of drie geniaal genoemd, ben het alleen niet met timbo eens dat die tweede minder zou zijn dan de eerste. Vond die tweede juist briljanter. Als er iets perfect is afgestemd, was het die hele aanval en dat hakballetje. Niet voor niks dat ie hem als het ware schampt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.