- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zoals ik al zei: Jupiler League niveau, dat Zagreb.
Terwijl Zagreb een driemaal grotere begroting heeft dan de grootste club van de Jupiler League. Zagreb zit precies tussen Heerenveen en Groningen in kwa begroting. Een beetje meer realisme en tevredenheid is dus wel op zijn plaats lijkt me.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Ach gewoon geen bijzondere ploeg. Ajax heeft gewoon zijn plicht prima gedaan. Om het Jupiler league niveau te noemen is natuurlijk overdreven. Alleen Dinamo is niet meer zo'n talentvolle ploeg, zoals ze dat in het verleden wel hadden.
Bij het eerste doelpunt moeten de meeste credits naar het hakje van Eriksen. Van de Wiel werd verder geen strobeed in de weg gelegd.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Een beetje meer realisme en tevredenheid is dus wel op zijn plaats lijkt me.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Vanavond proberen Wien te verslaan. Ik zelf vrees het ergste want AZ in een europeese uit duel blijft een moeilijk verhaal. Als we zouden winnen moet de knock-fase een formailteit zijn..
Uitslag : 1-2 AZ 
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Dan moet AZ beter starten dan de vorige game tegen Wien.
Ik schat AZ over het algemeen wel hoger in dan die gasten.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zoals ik al zei: Jupiler League niveau, dat Zagreb.
Jammer hoor, zulke teksten. Wint Ajax eens ruim, ligt het weer aan de tegenstander. Zagreb heeft ook via kwalificaties CL voetbal bereikt en is in hun land een grootmacht.
Zagreb zou in de Eredivisie een subtopper zijn denk ik.
Ik blijf zulke mensen altijd wel flauw vinden. Mensen met een ''het glas is half leeg'' beeld op de wereld.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Jammer hoor, zulke teksten. Wint Ajax eens ruim, ligt het weer aan de tegenstander. Zagreb heeft ook via kwalificaties CL voetbal bereikt en is in hun land een grootmacht.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Helsinki won in de EL nog van Schalke 04 een maandje of 2 terug.
Niemand noemt Zagreb de wereldtop, maar het is wel weer typisch dat het nu plots een JL clubje is. Lyon won er thuis maar 2-0 van en Real uit slechts 0-1. En in beide potjes deed Zagreb aardig mee.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Tuurlijk is het geen JL niveau. Subtopper lijkt me goed ingeschat. Al zouden ze fysiek toch wel een flink overwicht hebben boven de meeste NL clubs.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Schalke 04 stelt ook niet zoveel voor. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Het is meteen weer hosanna in Amsterdam na het verslaan van een middelmatig ploegje. Champions League gehaald door Malmö te verslaan, nou phoe zeg. Ik kan er wel om lachen. Cheque stond gister meteen ook alweer met een stijve lul de rest van de Champions League wedstrijden te presenteren.
Neemt niet weg dat Ajax gewoon goed zijn plicht heeft gedaan, en hiermee zichzelf en het Nederlands voetbal een dienst heeft bewezen.
En nu hopen dat Utrecht er vol opklapt dit weekend, want van het voetbal moeten ze het niet hebben.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
maar het is wel weer typisch dat het nu plots een JL clubje is.
(omdat ik geen zin heb om mezelf te blijven herhalen; lees anders even mijn twee posts van vannacht, over de wedstrijd. Denk dat je je daar wel aardig in kunt vinden).
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Gefeliciteerd aan onze 020 vrienden, als Ajax zo speelt zondag wordt het wel heel lastig voor FC Utrecht. Ajax is heel wisselvallig dus hopelijk speelt Ajax zo kut als ik hoop dat ze spelen. We zullen zien zondag!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het is meteen weer hosanna in Amsterdam na het verslaan van een middelmatig ploegje. Champions League gehaald door Malmö te verslaan, nou phoe zeg. Ik kan er wel om lachen. Cheque stond gister meteen ook alweer met een stijve lul de rest van de Champions League wedstrijden te presenteren.
Neemt niet weg dat Ajax gewoon goed zijn plicht heeft gedaan, en hiermee zichzelf en het Nederlands voetbal een dienst heeft bewezen.
En nu hopen dat Utrecht er vol opklapt dit weekend, want van het voetbal moeten ze het niet hebben.
Kunnen we ook van AZ zeggen. Paar overwinningen in de Eredivisie en plots is AZ weer de creme de la creme.
Waar stond AZ in de CL 2 jaar terug? 0 overwinningen geloof ik, en clubs als Olympiakos en Luik waren ook nou ook geen top tegenstanders 
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jij hebt de hele wedstrijd gezien die 2-0 werd?
Was gewoon een knappe zege, geeft wel aan dat zo'n ploeg best kan voetballen. Ik zie weinig Nederlandse clubs met 2-0 van Schalke winnen.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Voetbalzone - 'Xavi, Iniesta en Messi zijn net schooljongetjes'
Klinkt annemelijk.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Jij hebt de hele wedstrijd gezien die 2-0 werd?
Was gewoon een knappe zege, geeft wel aan dat zo'n ploeg best kan voetballen. Ik zie weinig Nederlandse clubs met 2-0 van Schalke winnen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik ben een groot fan van Zlatan, maar hij komt hier toch wel sneu over. Sowieso valt me op dat hij vaker met veel frustratie over dat ene jaar praat.
Barca speelt te voorzichtig? Ze spelen hartstikke aanvallend, maar wel met verstand. Juist Mourinho speelt wat teruggetrokken en komt er liever met snelle counters uit. Ook prima overigens, kan heel goed werken. Barca speelt liever op balbezit en zoekt openingen. Gezien de enorme hoeveelheid goals (500 goals in 200 wedstrijden van Guardiola als coach) kan je niet zeggen dat ze niet aanvallend spelen.
En Xavi, Messi en Iniesta zeggen altijd ja...misschien omdat ze helemaal achter Guardiola staan? Waarom zou je er dan tegenin gaan? 2x de CL onder die man gewonnen. Dat Zlatan een onbeschofte kerel is tegen trainers wil niet zeggen dat de rest het ook maar moet zijn. Bij Barcelona is nu eenmaal veel homogeniteit. Spelers kunnen daar alleen functioneren als ze precies in het systeem passen en zich normaal gedragen. Daarom wint Barca de prijzen en bv Real niet, waar spelers meer voor zichzelf spelen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen

rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Helsinki won in de EL nog van Schalke 04 een maandje of 2 terug.
Niemand noemt Zagreb de wereldtop, maar het is wel weer typisch dat het nu plots een JL clubje is. Lyon won er thuis maar 2-0 van en Real uit slechts 0-1. En in beide potjes deed Zagreb aardig mee.
Lopen bij Zagreb op het middenveld en voorin aardig wat spelers rond die prima kunnen ballen. Erg balvast en kunnen wat mannetjes uitspelen. Aan de andere kant is die verdeding van Zagreb behoorlijk slecht en komt het als geheel ook nogal onsamenhangend over. Ligt denk ik ook aan het soort voetbal dat in Kroatië gespeeld wordt. Zijn geen voetballende ploegen gewend.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Een kalme(dus rustige) sfeer in de kleedkamer. Erg gemoedelijke en iedereen kan met elkaar overweg. Nog een teken waarom ze zo goed voetballen. Het is inmiddels een soort van veredeld vrienden team. Dan past Zlatan daar inderdaad niet tussen nee.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Een kalme(dus rustige) sfeer in de kleedkamer. Erg gemoedelijke en iedereen kan met elkaar overweg. Nog een teken waarom ze zo goed voetballen. Het is inmiddels een soort van veredeld vrienden team. Dan past Zlatan daar inderdaad niet tussen nee.
Amen.
Niet voor niets heeft bijna de hele ploeg constant geprobeerd om hun vriend Fabregas terug te zien bij de club. Dat tekent Barcelona. Daar is geen plaats voor ego's. Niet voor niets konden Deco en Ronaldinho nokken toen ze sterallures kregen en zich vervelend gingen gedragen.
Wel grappig, alles wat Zlatan als negatief bestempeld zijn eigenlijk hele positieve dingen, maar dat ziet hij niet.
Omdat Zlatan geen teamspeler is. En toch ben ik wel een enorme fan van de voetballer Zlatan hoor.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Echte kritiek van hem is het niet echt. Hij zegt zelf gewoon dat ie niet pastte tussen die gijze muisjes.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Kunnen we ook van AZ zeggen. Paar overwinningen in de Eredivisie en plots is AZ weer de creme de la creme.
Waar stond AZ in de CL 2 jaar terug? 0 overwinningen geloof ik, en clubs als Olympiakos en Luik waren ook nou ook geen top tegenstanders
Waar heb je mij ooit zien zeggen dat AZ de 'crème de la crème' is? Ik probeer de jubelstemming juist nog een beetje te temperen, want ik weet dat als er spelers geblesseerd raken het moeilijk is op te vangen. Kijk maar naar Dordrecht uit. Ik durf het k-woord (en dan bedoel ik niet kanker) nog geeneens in de mond te nemen.
En AZ in de CL was inderdaad een wanprestatie, mede dankzij Piggy Koeman. In zo'n groep hadden we gewoon door moeten gaan. Ook al moet je niet vergeten dat we zowel uit bij Olympiakos, en uit en thuis tegen Standard zijn bestolen van de punten. Nog geen excuus natuurlijk, was gewoon een wanprestatie, maar wel een belevenis van jewelste.
Ook al vraag ik me ook af waarom deze twee dingen ter sprake zijn gekomen.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
En dat was snel.
0-1 door Tamari en een minuut later 1-1 Wijnaldum.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hup PSV, Twente en AZ. Ik reken op 3x winst.
PSV begint rommelig. Nu 1-1.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Haha, wat deed Isaksson daar net? Zo komt Renée nog sneller terug.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.