• 16.050 nieuwsartikelen
  • 179.172 films
  • 12.285 series
  • 34.123 seizoenen
  • 649.664 acteurs
  • 199.341 gebruikers
  • 9.394.683 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik gok dat Been daar in de winter wordt ontslagen en dan weer naar NEC gaat, waar Pastoor eruit gezet wordt.

ja hoor...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

Leuk verhaal maar lijkt me wel een typisch verhaal dat nauwelijks waar kan zijn. Balotelli zelf gaat dit lijkt me niet vertellen laat staan zijn moeder.

Een vriend van hem of van zijn moeder, een personeelslid, iemand van de club, een winkelier waar hij dingen kocht....zoveel bronnen die dit kunnen vertellen. Overigens zeg ik niet dat het klopt, ik heb geen idee.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Pfff wat is dit nu weer... Seniele Jopie wordt in Amsterdam blijkbaar totaal niet au sérieux genomen, terwijl hij toch echt pure toppers als Tscheu la Ling en Jaap de Groot naar voren schuift. Iedereen kan toch zien dat hullie foebalfestant heppe? Waarom wordt dit genie toch altijd zo tegengewerkt?

Hij heeft toch echt met eigen handen van FC Barcelona, een nikszeggende club met een budget van slechts enkele honderden miljoenen euro's, en ondanks de aanwezigheid van pure middelmaat als Iniesta, Xavi en Messi, weer een internationale topper gemaakt! En dat alleen door eens per week een golfballetje te slaan met de voorzitter! OK geen enkel 'advies' van Juan Loco werd daarbij ook daadwerkelijk opgevolgd (tot verdriet van Ronald Koeman en Marco van Basten die zichzelf al trainer waanden, en de columnist van El Mundo Deportivo die een mooi directeurschap aan zijn neus voorbij zag gaan) maar toch!

Nee, dit had ik echt niet verwacht. Johan Cruyff, intelligent, welbespraakt, altijd chique en met onnoemelijk veel voetbalverstand, hij die gewoon in één oogopslag ziet dat Nicky Hofs een paar klasses beter is dan Clarence Seedorf en dat Van Nistelrooy er natuurlijk geen klote van kan, hij die als enige het superkeeperstalent in zijn eigen schoonzoon zag (vooruit het kwam er niet helemaal uit maar a la), de voetbalprofessor van Nederland die louter zin uitkraamt en het immer bij het rechte eind heeft, die volkomen terecht moest kotsen van het Ajax van Van Gaal of het Jong Oranje van Foppe de Haan, die heel begrijpelijk alleen met een bevriende keeper de WK-finale wilde spelen en als bondscoach logischerwijs een keer of 3 op het moment suprême met bibberende knietjes voor de eer bedankte en dat vervolgens bij de hoofdstedelijke voetbaltrots nog een keer of 5 dunnetjes overdeed, dat die man zo (wederom!) wordt afgeserveerd en in het openbaar bezoedeld. Een schande!

Ga toch ergens anders huilen man. Johan, de man die bij Ajax zorgde dat Van Gaal beschikte over spelers als Davids, Seedorf, De Boer etc. Cruijff die Van Basten heeft opgeleid bij Ajax. Cruijff die het totaalvoetbal naar Barça bracht en er tal van prijzen heeft gewonnen. Cruijff die bij er voor heeft gezorgd dat er talenten als Xavi, Iniesta, Puyol etc. doorbreken. Cruijff die ervoor heeft gezorgd dat Barça weer uit de problemen kwam. Wat ben jij toch een zeikerd otherfool. Maarja het is bij jouw ook nooit goed. Van Basten vond jij toch niet capabel? Nou er wordt nu gezegd dat Cruijff Van Basten niet wilde. En jij gelooft dat meteen? Wat een onzin, Cruijff was juist degene die Van Basten wél wilde. Wat die bullshit van een adviesraad dan is weet ik niet. Maar wat ik wel weet is dat alle leden van de rvc zo'n adviesraad wilde, waarbij meneertje Ten Have er nog aan toevoegde dat hij NIET wilde dat La Ling, Jaap de Groot en nog iemand er in zou gaan zitten. Puur omdat die mensen ook pro-Cruijff zijn. Sterker nog bij de aanstelling van La Ling hebben ze La Ling VIJF MINUTEN gesproken, om meteen te zeggen dat hij niet geschikt is. Ja heel proffessioneel, zeker wel. Het is simpel: laat iedereen de dingen doen waar hij/zij goed in is. Die Mevrouw heeft verstand van financiën, laat haar dat dan doen. Cruijff heeft verstand van voetbal, laat hem dat maar doen. Het is overigens ook schrijnend dat men aan Cruijff zegt: Jij hebt de eindstem op voetbaltechnisch gebied. En vervolgens wordt de eerste de beste belangrijke functie op voetbaltechnisch gebied afgewezen door meneertje Ten Have, Olfers, Römer en Davids. Behalve de laatste heeft de rest helemaal niks waargemaakt in het voetbal en ook helemaal geen voetbalverstand. Daarnaast vind ik het ook grappig dat men niet jankt als de 4 commisarissen Cruijff dwarszitten, maar nu Cruijff het niet eens is met de keuze Van Basten dan gaat iedereen opeens huilen. Zwak hoor. Nogmaals ik weet zeker dat Cruijff juist degene was die Van Basten wél wilde. Maar weten jullie waarom Van Basten niet is gekomen? Omdat hij zijn zaakwaarnemer en ene Dennis Heijn (of hoe hij ook heette) mee wilde nemen. Dat was het probleem en niet Cruijff. Dus otherfool niet janken als je niks weet. (edit mo: persoonlijke aanval verwijderd)

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Dat jullie nog de moeite nemen voor een tegenreactie. Zonde van de tijd joh.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Je kan otherfool natuurlijk eens vragen om op de essentie in te gaan en de randzaken te laten voor wat ze zijn. Wie gister Lukoki heeft gezien, weet waarom het gaat.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Rene van der Gijp is terug. En dat liet hij vandaag in het AD gelijk merken ook. De knuffelbeer van het Nederlandse voetbalvolk stond niet gek te kijken van de 1-6 overwinning van City op Manchester.

'Uiteindelijk overwint het grootkapitaal',aldus Gijp. 'Kijk naar die tulband bij Manchester City. Die heeft vorig seizoen voor 600 miljoen euro aan spelers gekocht, en voor 100 miljoen weer verkocht. Hij investeert dus een half miljard om van Manchester United te winnen'.

'Ze kopen tijdens een transferperiode maar liefst 12 spitsen. Ze kopen topspelers op goed geluk en in de hoop dat het als geheel wat gaat worden. Desnoods kopen ze een paar spelers zodat ze weten dat de concurrentie ze niet pakt'.

'Uit betrouwbare bron heb ik ook vernomen dat die eigenaar Khaddafi wilde kopen. Ze hadden namelijk gehoord dat de hele wereld achter hem aan zat', besluit van der Gijp met een glimlach.

Die laatste alinea

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Insignificance schreef:

Wie gister Lukoki heeft gezien, weet waarom het gaat.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

timbo_ schreef:

Leuk verhaal maar lijkt me wel een typisch verhaal dat nauwelijks waar kan zijn. Balotelli zelf gaat dit lijkt me niet vertellen laat staan zijn moeder.

Balotelli zou dit zeker zeggen, en ik verwacht niet dat zijn moeder wel snugger is.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Gijpie:

'Dan moet je Enoh bij je roepen en een vliegticket richting huis in zijn borstzak stoppen. En dan moet je Alderweireld een hand geven en zeggen dat zijn niveau niet toereikend is voor Ajax. Dan moet je dát doen.'

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Daar ligt denk ik ook ons probleem, doordat onze verdeding zo instabiel is, sluipt er onzekerheid in de ploeg. Dat zorgt er weer voor dat het zelfvertrouwen omlaag gaat en het positiespel dus matig is. We hebben eigenlijk een goede verdedigende middenvelder nodig, een fatsoenlijke linksback en misschien nog een sterke centrale verdediger. Ik ben het niet met Gijpie eens dat Alderweireld het Ajax-niveau niet aankan, het is een uitstekende verdediger, maar hij moet nog wel wat leren. Mijn prioriteit deze winterstop zou liggen bij een verdedigende middenvelder die het spel kan maken en een goede aanjager is, iemand zoals Strootman.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Je lijkt Jol wel.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Zie je, iedereen heeft zo dan zijn eigen motivatie. Extra Klassieker erbij zeg ik geen nee tegen.

Ik wel, heb liever een leuk affiche met een vol uitvakkie, of andersom. De klassieker bestaat al een tijdje niet meer.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Materny schreef:

(quote)

"De spelers moeten beseffen voor welke club en welke supporters ze spelen",

Same shit, different club. Ik heb die man zelden tot nooit eens echt inhoudelijk over voetbal zien praten na een nederlaag. Altijd maar dat zelfde gezever over 'inzet, hart voor de club en waardig zijn voor je supporters'.

Het legioen van Genk is vast fantastisch en in de kleedkamer moet hij ze altijd even corrigeren Captain Cliché haha.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ja, tegen Rupel Boom, hoe verzin je zo'n naam

Gent-Brugge was wat ik las wel een spektakel met 4-4 en strafschoppen die Gent won. Wel knap van Brugge, een 1-3 nog verspelen.

Doe mij maar vier Rupel Boomjes en een Whisky!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Gijpie:

'Dan moet je Enoh bij je roepen en een vliegticket richting huis in zijn borstzak stoppen. En dan moet je Alderweireld een hand geven en zeggen dat zijn niveau niet toereikend is voor Ajax. Dan moet je dát doen.'

Dat van Alderweireld slaat alleen nergens op, hele goede speler. Ook de enige centrumverdediger die het dit seizoen wel behoorlijk doet.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Hele goede speler nog wel. Gewoon een aardig spelertje.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mwah, Alderweireld kan in potentie wel een hele goede worden. Word nogal onderschat.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Naomi Watts schreef:

Mwah, Alderweireld kan in potentie wel een hele goede worden. Word nogal onderschat.

Volgens mij is het met Ajacieden gewoonlijk andersom, die worden op een heel hoog voetstuk gezet en hoewel er daar meer dan gemiddeld op blijven staan donderen er ook een heleboel ontzettend hard weer naar beneden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Heeft weinig met Ajacied zijn te maken. Talenten worden gewoon snel op een voetstuk geplaatst, hoef je niet voor bij Ajax te voetballen hoor.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Alderweireld is absoluut een talent, maar voorlopig nog geen hele goede speler. Dit seizoen, net als heel Ajax, vrij matig zelfs.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat zegt meer over de vorm (van Ajax vooral) dan over de speler an sich.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Ach ja, als Alderweireld heel hard traint en nog een paar jaar vooruitgang boekt kan hij met een beetje geluk op het niveau komen dat Ooijer in zijn toptijd had.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat zegt meer over de vorm (van Ajax vooral) dan over de speler an sich.

Hoezo? Alderweireld presteert matig. Net of je niet goed kunt spelen als het team matig speelt.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Komende weken zal duidelijk worden waarom ik AZ niet als titelkandidaat zie. De selectie is te smal. Ik hoop dat de schade beperkt zal blijven.

Straks uit tegen Dordrecht zonder Holman, Elm, Poulsen en Marcellis. Zal me benieuwen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Hoezo? Alderweireld presteert matig. Net of je niet goed kunt spelen als het team matig speelt.

Dat is iets anders, maar we hebben het nu over een speler kwalificeren. Ted vd Pavert speelde ook goed dit weekend, maakt 'm nog geen goede speler. Redering 101.

Vooral een Feyenoorder zou moeten weten dat spelers veel minder gaan presteren als het niet lekker loopt maar soit.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Ach ja, als Alderweireld heel hard traint en nog een paar jaar vooruitgang boekt kan hij met een beetje geluk op het niveau komen dat Ooijer in zijn toptijd had.

Ooijer was in zijn topjaren dan ook een behoorlijk goede speler, kon prima mee met Oranje en in de CL.

Alderweireld is gewoon een uitstekende speler. De 2 voorgaande jaren heeft hij dat wel laten zien. Wel weer typisch dat nu elke Ajacied als een prutser wordt neergezet door een aantal hier omdat er een dip heerst. Lekker makkelijk. De spelers van Feyenoord van vorig jaar krabbelen dit jaar ook weer op. Dat maakt van hen vorig jaar geen slechte spelers.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ben blij dat jij als 1 van de weinigen wel een beetje kan nuanceren.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ooijer was in zijn topjaren dan ook een behoorlijk goede speler, kon prima mee met Oranje en in de CL.

Alderweireld is gewoon een uitstekende speler. De 2 voorgaande jaren heeft hij dat wel laten zien. Wel weer typisch dat nu elke Ajacied als een prutser wordt neergezet door een aantal hier omdat er een dip heerst. Lekker makkelijk. De spelers van Feyenoord van vorig jaar krabbelen dit jaar ook weer op. Dat maakt van hen vorig jaar geen slechte spelers.

De spelers van Feyenoord zijn dan ook nooit betiteld als (potentiële) Europese top.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

De spelers van Feyenoord zijn dan ook nooit betiteld als (potentiële) Europese top.

Bij Ajacieden is het ook nooit gezegd dat ze het nu al zijn. Spelers als Alderweireld maken fouten en dat mogen ze ook. De reden dat Ajax zoveel kansen tegen krijgt is omdat het middenveld niet goed staat. Niemand op het middenveld houdt ballen tegen, de achterhoede wordt redelijk overlopen. Maar beide Belgen winnen achterin aardig veel kopduels en zijn redelijk stabiel, ook al hebben ze af en toe wel een slecht optreden er tussen zitten.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Alderweireld vind ik enorm overschat, geweldig schot, redelijke opbouw kan alleen niet verdedigen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

Alderweireld vind ik enorm overschat, geweldig schot, redelijke opbouw kan alleen niet verdedigen.

Sja, jij vind Boerrigter ook alleen maar een harde renner. Hoe serieus moeten we het nemen?

Lachen trouwens met AZ, komen 0-2 voor in Dordrecht voor de beker en nu is het weer 2-2.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.