- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Als je wil lachen, hier het langere artikel:
Breuk Cruijff en RvC over Van Basten - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Pfff wat is dit nu weer... Seniele Jopie wordt in Amsterdam blijkbaar totaal niet au sérieux genomen, terwijl hij toch echt pure toppers als Tscheu la Ling en Jaap de Groot naar voren schuift. Iedereen kan toch zien dat hullie foebalfestant heppe? Waarom wordt dit genie toch altijd zo tegengewerkt?
Hij heeft toch echt met eigen handen van FC Barcelona, een nikszeggende club met een budget van slechts enkele honderden miljoenen euro's, en ondanks de aanwezigheid van pure middelmaat als Iniesta, Xavi en Messi, weer een internationale topper gemaakt! En dat alleen door eens per week een golfballetje te slaan met de voorzitter! OK geen enkel 'advies' van Juan Loco werd daarbij ook daadwerkelijk opgevolgd (tot verdriet van Ronald Koeman en Marco van Basten die zichzelf al trainer waanden, en de columnist van El Mundo Deportivo die een mooi directeurschap aan zijn neus voorbij zag gaan) maar toch!
Nee, dit had ik echt niet verwacht. Johan Cruyff, intelligent, welbespraakt, altijd chique en met onnoemelijk veel voetbalverstand, hij die gewoon in één oogopslag ziet dat Nicky Hofs een paar klasses beter is dan Clarence Seedorf en dat Van Nistelrooy er natuurlijk geen klote van kan, hij die als enige het superkeeperstalent in zijn eigen schoonzoon zag (vooruit het kwam er niet helemaal uit maar a la), de voetbalprofessor van Nederland die louter zin uitkraamt en het immer bij het rechte eind heeft, die volkomen terecht moest kotsen van het Ajax van Van Gaal of het Jong Oranje van Foppe de Haan, die heel begrijpelijk alleen met een bevriende keeper de WK-finale wilde spelen en als bondscoach logischerwijs een keer of 3 op het moment suprême met bibberende knietjes voor de eer bedankte en dat vervolgens bij de hoofdstedelijke voetbaltrots nog een keer of 5 dunnetjes overdeed, dat die man zo (wederom!) wordt afgeserveerd en in het openbaar bezoedeld. Een schande!
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Wat er precies van klopt daargelaten. Het blijft verdomd leuk om te lezen.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Breuk tussen Ajax en Cruijff.. Je verwacht het niet.
-edit- en otherfool heeft natuurlijk enorm gelijk met de eeuwig overschatte Cruijff, maar dat men dat in NL gaat inzien heb ik allang opgegeven.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Breuk tussen Ajax en Cruijff.. Je verwacht het niet.
-edit- en otherfool heeft natuurlijk enorm gelijk met de eeuwig overschatte Cruijff, maar dat men dat in NL gaat inzien heb ik allang opgegeven.
Hij zit er grotendeels helemaal naast, vergeet de helft en verdraait de rest, maar ik heb er geen enkele zin meer in om er tegenin te gaan, dus fine.
Vanavond maar eens kijken wie we voor de beker loten. Ik hoop eigenlijk op Ajax-Feyenoord, kunnen we misschien revanche nemen voor de wanvertoning vorige week.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik hoop het ook, kunnen we eindelijk afmaken wat we afgelopen weekend nagelaten hebben.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen

Zie je, iedereen heeft zo dan zijn eigen motivatie. Extra Klassieker erbij zeg ik geen nee tegen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Krijgen we vast weer een heen- en een uitwedstrijd
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En dan 2x gelijk en een 3e op neutraal terrein 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8243 stemmen
Vanavond maar eens kijken wie we voor de beker loten. Ik hoop eigenlijk op Ajax-Feyenoord, kunnen we misschien revanche nemen voor de wanvertoning vorige week.
Misschien wordt het wel GVVV- Ajax, dan zal ik je clubje eens van dichtbij beoordelen.
En Ajx moet echt oppassen dan, want het kan hier spoken.
Zou wel leuk zijn als ze nu een topper thuis loten. Of Achilles '29, dan kunnen ze de kwartfinale misschien zelfs halen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Zal toch een mooie stunt wezen als Go Ahead wint tegen Feyenoord. Het kan zomaar, Feyenoord verrast dit seizoen zeker, maar heeft af en toe nog wel een dramatische wedstrijd.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mwah, mag geen probleem wezen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Zag net samenvatting van Inter, maar wat is er met die club aan de hand joh? Zo slecht materiaal hebben zij toch niet, moet toch makkelijk in de top 5 van Italië kunnen speln. Ongeloofelijk hoe erg dit Inter dit seizoen is weggezakt. Sneijder snel Inter verlaten in winterstop. We zoeken nog een goede spelmaker bij Utrecht. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vind je één Sneijder niet genoeg
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan gaat het stukken beter met Inter ja
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Misschien wordt het wel GVVV- Ajax, dan zal ik je clubje eens van dichtbij beoordelen.
En Ajx moet echt oppassen dan, want het kan hier spoken.
Zou wel leuk zijn als ze nu een topper thuis loten. Of Achilles '29, dan kunnen ze de kwartfinale misschien zelfs halen.
Paar jaar terug moest Ajax nog verlengen in Spakenburg, dus het kan maar zo 
Ik hoop sowieso dat Ajax na Noordwijk en Roda eens een wedstrijd krijgt en dan het liefst een boeiende tegenstander. Dus niet een Jupiler League ploeg ofzo. Daar wordt niemand vrolijk van. Feyenoord of Vitesse lijkt me wel wat.
Onderhond
-
- 87617 berichten
- 12885 stemmen
Anderlecht heeft gisteren zelfs het loodje moeten leggen tegen een derdeklasser. Vind het op zich wel best, want veel glans heeft de Beker in België al lang niet meer. Het is meer een nevencompetitie voor zwakkere ploegen om toch nog een Europees ticket te scoren.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja, tegen Rupel Boom, hoe verzin je zo'n naam 
Gent-Brugge was wat ik las wel een spektakel met 4-4 en strafschoppen die Gent won. Wel knap van Brugge, een 1-3 nog verspelen.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
En dan 2x gelijk en een 3e op neutraal terrein
Precies, in Eindhoven dan 
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ja, tegen Rupel Boom, hoe verzin je zo'n naam
Heel eenvoudig. Een samenvoeging van de clubs Rupel (vernoemd naar de rivier die door Boom stroomt) en Boom.
Ondergetekende heeft overigens een jaar of tien voor Rupel gespeeld
Tot de fusie met Boom dus. Wou niet voor de aartsvijand spelen 
Verder een ware schande dat Anderlecht zich heeft laten verrassen door een derdeklasser.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
'Rupel Boom' is een fusie van de 2 ploegen 'Rupel Sportkring' en 'FC Boom'.
Boom ligt aan de rivier de 'Rupel'. De hele streek noemt overigens de 'Rupel'-streek.
Bon, de volgende ronde liggen ze er toch uit.
Edit: zoals bovenstaande dus zegt
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Anderlecht heeft gisteren zelfs het loodje moeten leggen tegen een derdeklasser. Vind het op zich wel best, want veel glans heeft de Beker in België al lang niet meer. Het is meer een nevencompetitie voor zwakkere ploegen om toch nog een Europees ticket te scoren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Been gaat ook weer lekker te keer na het verlies van Genk. Gelukkig, hij is nog de oude
.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen

Hier word je toch helemaal gek van zeg.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Been gaat ook weer lekker te keer na het verlies van Genk. Gelukkig, hij is nog de oude
.
"De spelers moeten beseffen voor welke club en welke supporters ze spelen",
Same shit, different club. Ik heb die man zelden tot nooit eens echt inhoudelijk over voetbal zien praten na een nederlaag. Altijd maar dat zelfde gezever over 'inzet, hart voor de club en waardig zijn voor je supporters'.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik gok dat Been daar in de winter wordt ontslagen en dan weer naar NEC gaat, waar Pastoor eruit gezet wordt.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Pfff wat is dit nu weer... Seniele Jopie wordt in Amsterdam blijkbaar totaal niet au sérieux genomen, terwijl hij toch echt pure toppers als Tscheu la Ling en Jaap de Groot naar voren schuift. Iedereen kan toch zien dat hullie foebalfestant heppe? Waarom wordt dit genie toch altijd zo tegengewerkt?
Hij heeft toch echt met eigen handen van FC Barcelona, een nikszeggende club met een budget van slechts enkele honderden miljoenen euro's, en ondanks de aanwezigheid van pure middelmaat als Iniesta, Xavi en Messi, weer een internationale topper gemaakt! En dat alleen door eens per week een golfballetje te slaan met de voorzitter! OK geen enkel 'advies' van Juan Loco werd daarbij ook daadwerkelijk opgevolgd (tot verdriet van Ronald Koeman en Marco van Basten die zichzelf al trainer waanden, en de columnist van El Mundo Deportivo die een mooi directeurschap aan zijn neus voorbij zag gaan) maar toch!
Nee, dit had ik echt niet verwacht. Johan Cruyff, intelligent, welbespraakt, altijd chique en met onnoemelijk veel voetbalverstand, hij die gewoon in één oogopslag ziet dat Nicky Hofs een paar klasses beter is dan Clarence Seedorf en dat Van Nistelrooy er natuurlijk geen klote van kan, hij die als enige het superkeeperstalent in zijn eigen schoonzoon zag (vooruit het kwam er niet helemaal uit maar a la), de voetbalprofessor van Nederland die louter zin uitkraamt en het immer bij het rechte eind heeft, die volkomen terecht moest kotsen van het Ajax van Van Gaal of het Jong Oranje van Foppe de Haan, die heel begrijpelijk alleen met een bevriende keeper de WK-finale wilde spelen en als bondscoach logischerwijs een keer of 3 op het moment suprême met bibberende knietjes voor de eer bedankte en dat vervolgens bij de hoofdstedelijke voetbaltrots nog een keer of 5 dunnetjes overdeed, dat die man zo (wederom!) wordt afgeserveerd en in het openbaar bezoedeld. Een schande!

Hij heeft ervoor gezorgd dat spelers als Iniesta, Xavi en Messi een kans kregen, doordat hij Barcelona weer opnieuw opbouwde. En ja Johan is ook een mens, dus die maakt ook fouten. Hij heeft meerdere malen bewezen (o.a als trainer) dat hij verruit het meeste voetbalverstand heeft van iedereen in Nederland.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Anderlecht heeft gisteren zelfs het loodje moeten leggen tegen een derdeklasser.
Door de broer van de in de jeugd weggestuurde Dries Mertens nota bene!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nieuwtje in Britse media:
Ze stuurde zoonlief op pad om een strijkijzer met een strijkplank te halen, maar toen het enfant terrible van Manchester City vijf uur later thuiskwam had hij een trampoline, een Scalextric-racebaan, een tafeltennistafel en twee Vespa-scooters bij zich. Maar geen strijkijzer. Het is niet bekend of Mario zonder eten naar bed moest.

Ik vind die gozer toch wel erg grappig in zijn domheid, haha.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Leuk verhaal maar lijkt me wel een typisch verhaal dat nauwelijks waar kan zijn. Balotelli zelf gaat dit lijkt me niet vertellen laat staan zijn moeder.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.