- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3599 stemmen
Munsterman komt met goed nieuws over net teruggekeerde Chadli
Woensdag, 26 oktober 2011 om 18:41
Nacer Chadli zal zich donderdag één jaar langer aan FC Twente binden. Dat heeft voorzitter Joop Munsterman woensdag, in de aanloop naar de bekerwedstrijd tegen SC Genemuiden, bevestigd. De laatste weken werd de situatie van Chadli meermaals belicht en even leek het erop, dat de Belgische aanvaller alleen bij zou tekenen als de club een gelimiteerde transfersom in zijn contract zou opnemen. (Voetbalzone)
Zonder transferclausule, dus geweldig nieuws voor Twente 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Dat had natuurlijk meer met de blindheid van eerder genoemde clubs te maken. Dat Strootman Nederlandse top was kon je bij Sparta al zien. Buiten dat, als je na een half jaar al merkt dat je te goed bent voor Utrecht dan moet je snel maken dat je wegkomt.
Waarom? Zo erg is Utrecht nou toch ook niet? En zoals ik al zei, Strootman heeft maar EEN goede wedstrijd voor Utrecht gespeeld, dat was tegen AJX.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Heitinga is op EK niveau niet matig, maar gewoon onvoldoende. Zijn voetballend vermogen is een pré, maar als verdediger zijnde komt hij al zijn hele carriere tekort. Gelukkig beschikt Nederland wel over een stel goede verdedigende middenvelders, die kunnen het gebrek aan kwaliteit achterin compenseren. Daarnaast zijn de verdedigers wel complementair aan elkaar. A&L heeft mijns inziens een punt wanneer hij opmerkt dat Heitinga in Oranje nog nooit echt door het ijs is gezakt, dit in tegenstelling tot zijn wedstrijden in clubverband.
Bij Ajax had hij dan ook spelers als Escude, Bergdolmo, Roger en noem ze maar op naast hem. Dan is uitblinken achterin niet makkelijk. Oranje is gewoon goed ingespeeld. Ook een speler als Pieters wordt makkelijk ingepast. Heitinga zal nooit een uitblinker a la Sneijder zijn, maar hij voldoet al jaren. En kan ook nog jaren mee. De komende jaren zal het Heitinga-Douglas worden gok ik. Daarna kan Bruma Heitinga op den duur gaan vervangen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Geen onzin, Ajax, Twente en AZ durfde Strootman niet te halen, alleen Utrecht. Als Utrecht dus niet was gekomen speelde hij nu nog bij Sparta
Dat is dan de fout van Ajax, Twente en AZ, niet van Strootman. Daarnaast was Utrecht maar al te blij met het geld.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Waarom? Zo erg is Utrecht nou toch ook niet? En zoals ik al zei, Strootman heeft maar EEN goede wedstrijd voor Utrecht gespeeld, dat was tegen AJX.
Als jij voor je baas 1 indrukwekkende presentatie doet wat wordt opgemerkt door een ander bedrijf, dat jouw veel meer geld wil betalen en waar je veel meer jezelf kan ontwikkelen, zou jij het weigeren?
Strootman had groot gelijk. Nu heeft hij een basisplaats bij PSV, speelt hij in Oranje, speelt hij Europees, speelt hij om de landstitel en wordt hij steeds maar beter.
Of het echt chique is om Utrecht na een half jaar al te verlaten is een 2e, maar ik had ook niet het idee dat Utrecht er alles aan heeft gedaan heb te behouden. Het is ook wel lekker winst maken, speler voor een half miljoen kopen en hem een half jaar later voor 7 miljoen te verkopen. Daar heeft de scouting van PSV dan wel gefaald.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Heitinga is op EK niveau niet matig, maar gewoon onvoldoende. Zijn voetballend vermogen is een pré, maar als verdediger zijnde komt hij al zijn hele carriere tekort. Gelukkig beschikt Nederland wel over een stel goede verdedigende middenvelders, die kunnen het gebrek aan kwaliteit achterin compenseren. Daarnaast zijn de verdedigers wel complementair aan elkaar. A&L heeft mijns inziens een punt wanneer hij opmerkt dat Heitinga in Oranje nog nooit echt door het ijs is gezakt, dit in tegenstelling tot zijn wedstrijden in clubverband.
Eens. Al heeft hij wel wat foutjes gemaakt. Tegen Uruguay, bijvoorbeeld, zag hij er echt lachwekkend uit.
Ik neem aan, A&L, dat je zelf ook wel inziet dat Heitinga geen top is. Dat was mijn punt.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Dat had natuurlijk meer met de blindheid van eerder genoemde clubs te maken. Dat Strootman Nederlandse top was kon je bij Sparta al zien.
Zou worden. Was bij Sparta al jaren een enorm veelbelovend talent. Riep toen al dat Feyenoord hem moest halen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Zou worden. Was bij Sparta al jaren een enorm veelbelovend talent. Riep toen al dat Feyenoord hem moest halen.
Bij Sparta was hij inderdaad een groot talent. Veel clubs waren geintresseerd en Sparta vroeg volgens mij 3 á 4 miljoen euro. Toen heeft niemand hem gehaald, later was hij 7 ton dacht ik en durfde niemand hem te halen, behalve FC Utrecht (VVV had volgens mij ook sterke interesse maar kon het niet betalen).
Dan is het niet zo, dat als Utrecht hem niet gehaald had, dat hij zowiezo zo snel zou groeien. Als niemand die stap durft te maken, dan blijft die gewoon bij Sparta. Bij Sparta uitblinken is anders dan bij Utrecht of PSV goed spelen.
Blijf het jammer vinden dat Utrecht Chadli niet gehaald heeft, weet dat FvS daar nog steeds heel veel spijt van heeft. Ik weet dat 3 scouts Chadli wilden hebben en 2 scouts hem niet, FvS durfde hem niet te halen en nu krijgt hij gewoon een contractverlening.
Had bij Utrecht goed aan de linker kant kunnen voetbalen ipv meneertje drama Oar.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Heb wel het idee dat Heitinga en Mathijsen elkaar echt nodig hebben en dat als er eentje ontbreekt het gelijk al 500% minder is. Hun voelen elkaar volgens mij zo goed aan, ik denk dat er nationaal in Europa gezien bijna geen beter duo bestaat. Helemala met de Jong en van Bommel ervoor sta je verdedigend echt ijzersterk. Deze twee horen zeker in de top 10 best verdedigende middenvelder. En kom niet met Engeland want die krijgen er 2 tegen Montenegro, en ook niet met Portugal want die krijgen er 4 tegen tegen Cyprus en 3 tegen Ijsland. Het duo van Duitsland is goed maar niet geweldig en Spanje heeft Puyol en Pigue. Twee geweldenaren, alleen jammer dat zij altijd geblesseerd zijn.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Eens. Al heeft hij wel wat foutjes gemaakt. Tegen Uruguay, bijvoorbeeld, zag hij er echt lachwekkend uit.
Ik neem aan, A&L, dat je zelf ook wel inziet dat Heitinga geen top is. Dat was mijn punt.
Wat deed hij tegen Uruguay dan fout?
En ik heb geloof ik al een paar keer gezegd dat Heitinga geen wereldtop is. Geen idee waarom er daar dan nog discussie over is. Ik zeg dat hij erg degelijk en solide is en zeker Oranje waardig. Verzaakt nooit en past in de ploeg. De rest is niet belangrijk.
Ik wil trouwens wel even klagen over de opstelling van Ajax tegen Roda straks.
Opstelling Ajax: Cillessen, Alderweireld, Ooijer, Vertonghen, Anita, De Jong, Enoh, Janssen, Lukoki, Bulykin, Boerrigter
Pffff. Alderweireld back, Ooijer centraal....dat schiet echt niet op zeg.
Wel goed dat vd Wiel en Eriksen eens op de bank zitten. Spelen al weken slecht. Sulejmani is geblesseerd.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Dat is dan de fout van Ajax, Twente en AZ, niet van Strootman. Daarnaast was Utrecht maar al te blij met het geld.
Het was ook geen fout van Strootman dat andere clubs het niet aandurfde. Ik zeg alleen dat Strootman nog lekker bij Sparta had gespeeld als Utrecht niet kwam. En tuurlijk is het geld lekker, maar zo zal PSV ook wel denken als zij geld geboden krijgen van Inter of Man United of welke club dan ook. Dan is judas Strootman ook na een half jaar weg. Geweldige voetballer, alleen zonder enig clubgevoel.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Heb wel het idee dat Heitinga en Mathijsen elkaar echt nodig hebben en dat als er eentje ontbreekt het gelijk al 500% minder is. Hun voelen elkaar volgens mij zo goed aan, ik denk dat er nationaal in Europa gezien bijna geen beter duo bestaat. Helemala met de Jong en van Bommel ervoor sta je verdedigend echt ijzersterk. Deze twee horen zeker in de top 10 best verdedigende middenvelder. En kom niet met Engeland want die krijgen er 2 tegen Montenegro, en ook niet met Portugal want die krijgen er 4 tegen tegen Cyprus en 3 tegen Ijsland. Het duo van Duitsland is goed maar niet geweldig en Spanje heeft Puyol en Pigue. Twee geweldenaren, alleen jammer dat zij altijd geblesseerd zijn.
Heitinga-Mathijsen en daarvoor van Bommel/de Jong staat inderdaad als een blok. Daardoor kan Heitinga ook wat vaker opbouwen. Het klopt wel dat ze elkaar nodig hebben ja. Tegen Zweden ontbrak Heitinga en toen merkte je dat Bruma-Mathijssen erg tegenviel. Maar dat lag ook erg aan Bruma die slecht speelde.
Messi en Ronaldo zijn wel 2 goede voorbeelden van spelers die zeer goed zijn, behalve voor hun nationale ploeg. Dan mogen spelers van Oranje niet allemaal dat niveau benaderen, maar onze spelers presteren allemaal wel optimaal in Oranje. Alleen van Persie is de enige die zijn clubniveau niet in de nationale ploeg kan bereiken helaas. Al doet hij regelmatig ook mooie dingen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
En ik heb geloof ik al een paar keer gezegd dat Heitinga geen wereldtop is. Geen idee waarom er daar dan nog discussie over is. Ik zeg dat hij erg degelijk en solide is en zeker Oranje waardig. Verzaakt nooit en past in de ploeg. De rest is niet belangrijk.
Ik plaatste een bericht met de verdedigingslinie van Oranje en zette er mijn ongenoegen bij. Heitinga is op wereldniveau matig.
Tegen Uruguay ging Heitinga pijnlijk in de fout bij een tegengoal. Zoek maar op als je het wilt zien.
In de finale tegen Spanje vond ik hem ook niet best, trouwens (ook al speelde heel Oranje (en Spanje) toen matig).
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ik wil trouwens wel even klagen over de opstelling van Ajax tegen Roda straks.
Opstelling Ajax: Cillessen, Alderweireld, Ooijer, Vertonghen, Anita, De Jong, Enoh, Janssen, Lukoki, Bulykin, Boerrigter
Pffff. Alderweireld back, Ooijer centraal....dat schiet echt niet op zeg.
Wel goed dat vd Wiel en Eriksen eens op de bank zitten. Spelen al weken slecht. Sulejmani is geblesseerd.
Ik zou die debutant van tegen Feyenoord linksback zetten, vond met Vermeer de beste aan Ajax kant. Anita linksback is hetzelfde als mij linksback te zetten, en dat zegt genoeg.
En Alderwereld rechtsback, ja wie moet er daar dan anders staan? Ik had Anita dan op het middenveld gezet met Janssen en de Jong. En de aanval klopt denk ik wel.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het was ook geen fout van Strootman dat andere clubs het niet aandurfde. Ik zeg alleen dat Strootman nog lekker bij Sparta had gespeeld als Utrecht niet kwam. En tuurlijk is het geld lekker, maar zo zal PSV ook wel denken als zij geld geboden krijgen van Inter of Man United of welke club dan ook. Dan is judas Strootman ook na een half jaar weg. Geweldige voetballer, alleen zonder enig clubgevoel.
Voetbalzone - Sneijder doet goed woordje voor Strootman bij Inter

Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Heitinga-Mathijsen en daarvoor van Bommel/de Jong staat inderdaad als een blok. Daardoor kan Heitinga ook wat vaker opbouwen. Het klopt wel dat ze elkaar nodig hebben ja. Tegen Zweden ontbrak Heitinga en toen merkte je dat Bruma-Mathijssen erg tegenviel. Maar dat lag ook erg aan Bruma die slecht speelde.
Messi en Ronaldo zijn wel 2 goede voorbeelden van spelers die zeer goed zijn, behalve voor hun nationale ploeg. Dan mogen spelers van Oranje niet allemaal dat niveau benaderen, maar onze spelers presteren allemaal wel optimaal in Oranje. Alleen van Persie is de enige die zijn clubniveau niet in de nationale ploeg kan bereiken helaas. Al doet hij regelmatig ook mooie dingen.
Ik denk dat wij het eens een keertje met elkaar eens worden. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik zou die debutant van tegen Feyenoord linksback zetten, vond met Vermeer de beste aan Ajax kant. Anita linksback is hetzelfde als mij linksback te zetten, en dat zegt genoeg.
En Alderwereld rechtsback, ja wie moet er daar dan anders staan? Ik had Anita dan op het middenveld gezet met Janssen en de Jong. En de aanval klopt denk ik wel.
Ik was zo begonnen:
Cilessen
Ligeon, Alderweireld, Vertonghen, Koppers
Enoh Anita
Janssen
Lukoki-Siem-Boerrigter
Sowieso werkt dat hele systeem met 2 aanvallende middenvelders niet. Ajax wint nooit meer de slag op het middenveld. Gewoon 2 controlerende spelers opstellen en daarvoor een nr 10. Als Eriksen terugkeert dan kan je ook Janssen meer naar links zetten en Eriksen op 10. En dan kiezen tussen Enoh of Anita.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Denk niet dat Strootman nu nog bij Sparta zou zitten (wellicht het laatste half jaar van 't vorige seizoen). Er waren destijds meer clubs geïnteresseerd in hem. AZ ook al een paar x. Denk niet dat Strootman nu zover zou zijn geweest zonder Utrecht.
Trouwens, hoe kun je van een club houden na een half jaar?
Ik denk best dat Sparta een plekje in zijn hart heeft. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nu je avatar op deze site nog eens een keertje veranderen en we komen er wel uit 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Nu je avatar op deze site nog eens een keertje veranderen en we komen er wel uit
Vooruit dan maar, ben in een goede bui. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ajax wint nooit meer de slag op het middenveld.
Hoe kom je daar nou bij? Ging toch goed afgelopen zondag? 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Denk niet dat Strootman nu nog bij Sparta zou zitten (wellicht het laatste half jaar van 't vorige seizoen). Er waren destijds meer clubs geïnteresseerd in hem. AZ ook al een paar x. Denk niet dat Strootman nu zover zou zijn geweest zonder Utrecht.
Dat blijft een discussie, maar wij weten het toch nooit hoe het zou hebben gelopen. Feit is wel dat Utrecht uiteindelijk de enige is die de gok heeft durven nemen. Hij heeft daarna een goede wedstrijd gespeeld (dat was tegen Ajax), de rest van de 2e helft (toen FCU zo slecht was) deed hij vrolijk mee. Dat Strootman dan na de eerste de beste aanbieding gelijk wegwilt, dan vind ik gewoon niet netjes. Als Utrecht failliet gaat zou hem dat bijvoorbeeld geen zak uitmaken, hij is Utrecht nu al vergeten.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Vooruit dan maar, ben in een goede bui.

Hoe kom je daar nou bij? Ging toch goed afgelopen zondag?
Dat was het dieptepunt, dat zo'n B-ploeg als Feyenoord het betere veldspel had
Dat moet toch wel de ultieme wake up call zijn haha.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Denk wel dat Ajax het lastig gaat krijgen tegen Roda. Roda is zo slecht nog niet en uit heeft Ajax het volgens mij tegen elk team lastig. Tel daarbij op dat Ajax niet lekker in zijn vorm is, in een zwaar programma zit en dat vd Wiel, Vermeer, Suljemani en Eriksen niet meedoen. ZOu wel humor zijn als Roda gewoon wint. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Natuurlijk krijgt Ajax het lastig.
Ik durf nu al te voorspellen dat Roda binnen 20 minuten op 1-0 komt. En dan is het afwachten of de dames bij Ajax eens een tandje hoger gaan spelen.
Overigens is het op Vermeer na niet erg dat die namen niet mee doen, allemaal zwaar uit vorm. Overigens had Vermeer sowieso niet gespeeld, want in het bekertoernooi laat de Boer Cilessen alles keepen.
Vanavond wil ik een goed Ajax zien, liefste met kwalificatie, maar nog liever zie ik Ajax zaterdag liever winnen. Competitie vanaf nu echt boven alles.
Maar ik ben positief, vanavond winnen we met 1-2. En om nog meer te voorspellen, Boerrigter en Janssen gaan scoren.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Ado heeft tijdens de wedstrijd in het Gelredome tegen Vitesse ook de schoenen al moeten verwisselen omdat ze anders uitglijden.
Toch iets mis met dat veld daar in Arnhem. Kan me toch moeilijk voorstellen dat dat door dat optreden van Nick&Simon komt..
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3599 stemmen
1-0 Twente
Maar Douglas haalde net ook een bal van de lijn hoorde ik. Lol.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha en 1-1 voor Genemuiden 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
PSV heeft ook moeite met Lisse...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.