• 16.054 nieuwsartikelen
  • 179.177 films
  • 12.285 series
  • 34.123 seizoenen
  • 649.666 acteurs
  • 199.341 gebruikers
  • 9.394.746 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico, depri83, waar hebben jullie je kaartjes vandaan? Ik wil m'n vader voor z'n verjaardag een thuiswedstrijd van Dortmund cadeau doen maar veel van die arrangementen vind ik toch net iets te prijzig.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Spetie schreef:

(quote)

Er zijn meer Veenendalers hier.

GVVV gewoon 0-3 gewonnen!

Als ik dan toch een club support in het voetbal is het GVVV, zo nu weet je het.

Nu ze een keer winnen laat je ons dat weten he! Successupporter!

(grapje hoor)

Spetie

• 38871 berichten
  • 8243 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Nu ze een keer winnen laat je ons dat weten he! Successupporter!

(grapje hoor)

Haha ja Heb er in een ver verleden zelfs 3 jaar bij gevoetbald en er toen ook achter gekomen dat voetbal niet mijn sport was om te doen. Volg ze altijd wel.

Vorig jaar zijn ze kampioen geworden en nu spelen ze in de topklasse. Doel was vooraf handhaving, maar na een derde van het seizoen staan ze gewoon stevig 3e.

Maar deze uitslag van vanavond slaat echt alles. Dennis van Meegdenburg weer 2 keer gescoord zie ik. Het houdt maar niet op met hem dit seizoen.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Oef, ik wist niet (meer) dat Derksen zo dik is geweest. Wat een plofkop. Geniaal!

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Geweldig

Inter trouwens interesse in Strootman, moet hij niet doen, hij past denk ik meer bij een club als Man United (over een paar jaar). Lees trouwens op VZ van die reactie's dat hij PSV toch niet in de steek laat zo snel en al die onzin. Maar die jongen heeft Utrecht na een half jaar in de steek gelaten, die jongen kent volgens mij geen clubgevoel. Geweldige voetballer, vind het alleen ongeloofelijk dat hij na een halfjaar al zo snel weg wilde bij Utrecht.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Als je ziet hoe snel hij zich ontwikkelt, dan is zo'n snelle stap bij Utrecht vandaan juist heel logisch. Waarom daar blijven hangen als je er al zo snel (duidelijk) klaar voor bent? Goede speler, snel verhuizen!

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Apollinisch schreef:

Nicolage Rico, depri83, waar hebben jullie je kaartjes vandaan? Ik wil m'n vader voor z'n verjaardag een thuiswedstrijd van Dortmund cadeau doen maar veel van die arrangementen vind ik toch net iets te prijzig.

Die kun je, als het goed is, gewoon bij het stadion kopen. Ik heb het zelf niet geregeld, maar de wedstrijden zijn toch zelden tot nooit uitverkocht. Zo'n arrangement moet je niet nemen, inderdaad.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Tonypulp schreef:

Als je ziet hoe snel hij zich ontwikkelt, dan is zo'n snelle stap bij Utrecht vandaan juist heel logisch. Waarom daar blijven hangen als je er al zo snel (duidelijk) klaar voor bent? Goede speler, snel verhuizen!

Omdat hij bij Utrecht helemaal niks gepresteerd heeft, behalve Ajax thuis. Het is dat hij zich nu zo goed ontwikkeld, voor hetzelfde geld valt die enorm tegen bij PSV. En volgens mij vergeet Strootman dat hij door Utrecht zover is gekomen. Anders had hij nu nog lekker tegen Cambuur gespeeld. Vind het daarom niet netjes om weg te willen na een half jaar.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Wat een onzin. Hij had allang vanaf Sparta naar een topclub in Nederland moeten gaan. Dat hij een groot talent is, staat al zo'n 4 jaar vast.

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

Boerrigter zit in de voorselectie van Oranje

Anita ook zie ik

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Zijn de eerste twee afvallers in ieder geval al bekend..

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Gijpie over Man City

'Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ze afgelopen zomer zelfs Kaddafi wilden kopen. Niet omdat hij zo goed kon voetballen, maar omdat ze bij City hoorden dat de hele wereld achter hem aanzit.' (Redactie)

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

schram101 schreef:

Zijn de eerste twee afvallers in ieder geval al bekend..

Ja, dat gaat Elia niet redden nee.

Heel verdiend, Boerrigter in de voorselectie. Geef hem nog wel goede kans zelfs het EK te halen, maar dan moet hij wel meteen een goede indruk maken in Oranje shirt.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Vlaar bij Oranje en Viergever niet = fail

Janssen bij Oranje en De Guzman niet = Fail

Anita bij Oranje

Beerens niet opgeroepen zou ik eventueel nog begrijpen als Van Marwijk hem aan de rechterkant wil hebben.

Voor Boerrigter word het EK zowiezo moeilijk, zeker gezien zijn laatste competitie wedstrijden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

%%%%%% schreef:

Vlaar bij Oranje en Viergever niet = fail

Anita bij Oranje

Beerens niet opgeroepen zou ik eventueel nog begrijpen als Van Marwijk hem aan de rechterkant wil hebben.

Voor Boerrigter word het EK zowiezo moeilijk, zeker gezien zijn laatste competitie wedstrijden.

Net of Viergever zo goed is. Lood om oud ijzer.

En waarom zou de Guzman erbij moeten? Haalt hij een hoog niveau? Janssen moet overigens ook nog maar zien dat hij bij de def. selectie komt.

En wat was er mis met de laatste competitiewedstrijden van Boerrigter? 1 van de weinigen die wel behoorlijk presteerde. Tegen AZ was hij heel behoorlijk (pech dat ie de lat raakte) en tegen Zagreb ook, maar hij miste wel grote kansen. Gelukkig scoorde hij wel.

Bij Oranje staan een naam of 16 wel altijd vast, daarachter wisselt het soms. De ene keer Janssen, Schaars of Maduro en de andere keer Vlaar of een andere verdediger. Dat zijn niet de spelers die een EK voor je gaan beslissen. Dat doen Robben, Sneijder, vd Vaart en de andere grote jongens.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ja, dat gaat Elia niet redden nee.

Heel verdiend, Boerrigter in de voorselectie. Geef hem nog wel goede kans zelfs het EK te halen, maar dan moet hij wel meteen een goede indruk maken in Oranje shirt.

Ik geef hem helemaal geen kans om het E.K. te halen. Waarom? Genoeg kwaliteit voorin. Al zou Elia niet aan spelen toekomen bij Juventus, dan nog gaat Elia mee.

Het is zó jammer dat onze verdediging niks voorstelt:

Verdediging: Vurnon Anita (Ajax), Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Edson Braafheid (Hoffenheim), Jeffrey Bruma (HSV), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Ron Vlaar (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax).

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

%%%%%% schreef:

Liever Janssen dan Schaars. Wat Schaars bij de selectie doet, is mij een raadsel.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik geef hem helemaal geen kans om het E.K. te halen. Waarom? Genoeg kwaliteit voorin. Al zou Elia niet aan spelen toekomen bij Juventus, dan nog gaat Elia mee.

Het is zó jammer dat onze verdediging niks voorstelt:

Verdediging: Vurnon Anita (Ajax), Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Edson Braafheid (Hoffenheim), Jeffrey Bruma (HSV), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Ron Vlaar (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax).

Elia speelde tot nu toe 1 potje voor Juventus, ook niet eens volledig. Als hij nauwelijks speelt houdt het op. En eerlijk gezegd vind ik Elia enorm overschat. Veel trucjes en moeilijk spel. Doe mij maar Boerrigter. Gewoon op snelheid en met een actie iemand voorbij en dan een voorzet geven. Weet zeker dat spelers als Huntelaar en van Persie voorin blij zijn met zo iemand. Boerrigter moet alleen nog constanter en bepalender worden. Maar laten we niet doen of Elia een voetbalgod is. Laat sinds het WK niks meer zien bij zijn clubs, welke redenen het mogen hebben.

En waarom stelt onze verdediging niks voor? Omdat ze niet bij Barca en Man Utd spelen? Erg leuk hoor, een Terry in je ploeg maar doe mij maar een stabiele Mathijssen die gewoon erg goed in Oranje past. Ons centrum laat minus dat potje tegen Zweden (toen ontbrak Heitinga en speelde de onervaren Bruma) bijna nooit wat toe. Enige probleem zijn de backs. Vd Wiel zit in een dip, maar komt daar echt wel weer uit. In Oranje maakt hij meestal weinig fouten, zeker op defensief vlak. De linksback positie is wel lastig. Pieters is oke, maar niet meer dan dat.

Het vervelende is dat er achter die 4 bijna niks zit. Ik ben geen liefhebber van Douglas in Oranje, maar hij zou natuurlijk wel die 3e prima centrumverdediger kunnen worden. Die 3 liggen mijlenver voor op spelers als Vlaar, Bruma en Boulahrouz.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Nederland heeft maar 2 redelijke verdedigers: Matthijssen en Heitinga, en eigenlijk is Heitinga ook een matige verdediger. Mathijssen is degelijk, voetbalt goed mee, maar verder ook geen echte topper.

Nederland mag je onderhand wel betitelen als topteam, en dan mag je de lat hoog leggen als het op kritiek en beoordelingen aankomt. De verdediging komt er niet al te best vanaf, met 0 topverdedigers. Namen als Pieters, Braafheid en Anita doen me lichtelijk huiveren.

Elia en Boerrigter zouden beiden op de bank beginnen (mocht Oranje fit zijn). Elia kan een sterk wapen zijn in de 70e minuut - is iemand met een goede actie en snelheid. Niet dat Elia nu al een topper is, maar heeft veel potentie. Boerrigter doet leuk mee in de Eredivisie. Leuk dat hij er bij is in de voorselectie, maar voorlopig nog (lang) niet goed genoeg voor dit Oranje.

Zo goed vind ik die Douglas niet. Is totaal niet betrouwbaar (en dan heb ik het op voetbalvlak.) Die kerel maakt fouten bij het leven. Nee, van mij hoeft hij er niet bij te komen. Ik houd er sowieso niet van als een buitenlander in Oranje speelt.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Net of Viergever zo goed is. Lood om oud ijzer.

En waarom zou de Guzman erbij moeten? Haalt hij een hoog niveau? Janssen moet overigens ook nog maar zien dat hij bij de def. selectie komt.

En wat was er mis met de laatste competitiewedstrijden van Boerrigter? 1 van de weinigen die wel behoorlijk presteerde. Tegen AZ was hij heel behoorlijk (pech dat ie de lat raakte) en tegen Zagreb ook, maar hij miste wel grote kansen. Gelukkig scoorde hij wel.

Bij Oranje staan een naam of 16 wel altijd vast, daarachter wisselt het soms. De ene keer Janssen, Schaars of Maduro en de andere keer Vlaar of een andere verdediger. Dat zijn niet de spelers die een EK voor je gaan beslissen. Dat doen Robben, Sneijder, vd Vaart en de andere grote jongens.

Viergever is sterk,slim en opbouwend sterk. Hij kan als het moet ook nog uitstekent op het middenveld uit de voeten komt er ook nog eens bij dat hij in de basis staat bij de koploper van de Eredivisie met de minste tegen doelpunten ! Vlaar is wat lomper en heeft een draai cirkel van hier tot tokio

De Guzman is de enigste uitblinker van Villareal en ondanks dat Villareal in een dip zit en staat in de belangstelling van Valencia ! Over Theo hoef ik weinig te zeggen lijkt mij !

Boerrigter sterk tegen Feyenoord ? Hij kende een uitstekende start,maar is vrij ver terug gezakt en kan zich niet echt ontrekken van de sleur bij Ajax op dit moment. Hij heeft wel een voordeel dat hij altijd wel dreigend is. Hij scoorde tegen Zagreb, maar ik denk dat de meeste spelers die goal wel had gemaakt,ondanks dat verraste hij me wel ! Net als daarvoor Chadli en Merten ( Zijn hun al wat verder ) Opzich kan ik daar nog wel inkomen dat hij geselecteerd is.

Ik mag hopen dat Vlaar niet ons EK moet gaan beslissen

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Behoorlijk presteerde Jari? Boerrighter was dan een van de betere, maar haalde nog steeds een (dikke) onvoldoende.

Had Roy Beerens en Jonathan de Guzman er zeker wel bij gedaan als ik van Marwijk was, lijken me toch kwalitatief goede spelers die goed in vorm zijn.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Nederland heeft maar 2 redelijke verdedigers: Matthijssen en Heitinga, en eigenlijk is Heitinga ook een matige verdediger. Mathijssen is degelijk, voetbalt goed mee, maar verder ook geen echte topper.

Nederland mag je onderhand wel betitelen als topteam, en dan mag je de lat hoog leggen als het op kritiek en beoordelingen aankomt. De verdediging komt er niet al te best vanaf, met 0 topverdedigers. Namen als Pieters, Braafheid en Anita doen me lichtelijk huiveren.

Elia en Boerrigter zouden beiden op de bank beginnen (mocht Oranje fit zijn). Elia kan een sterk wapen zijn in de 70e minuut - is iemand met een goede actie en snelheid. Niet dat Elia nu al een topper is, maar heeft veel potentie. Boerrigter doet leuk mee in de Eredivisie. Leuk dat hij er bij is in de voorselectie, maar voorlopig nog (lang) niet goed genoeg voor dit Oranje.

Zo goed vind ik die Douglas niet. Is totaal niet betrouwbaar (en dan heb ik het op voetbalvlak.) Die kerel maakt fouten bij het leven. Nee, van mij hoeft hij er niet bij te komen. Ik houd er sowieso niet van als een buitenlander in Oranje speelt.

Heitinga is zeker geen matige verdediger. Zeker niet in Oranje. De VI cijfers leveren hem altijd een 7 of 8 op. Verliest geen duels, doet niks geks. Idem Mathijsen. Je moet ook in een ploeg passen hoor. Wat ik al zei, leuk dat je een Terry hebt maar hij zou echt niet in het Oranje spelletje passen. Maar wat ik al zei, achter de 4 basisspelers achterin staat weinig. Overigens mag je ook Vlaar in het lijstje zetten van spelers die ons laten huiveren.

En waarom zou Elia boven Boerrigter verkozen moeten worden? Elia doet altijd maar weinig goeds. Veel gepingel, weinig resultaat. Boerrigter speelt simpeler, wat prima werkt. Tegen Madrid was hij ook 1 van de weinigen die het goed deed en tegen Zagreb deed hij het erg goed met veel dreiging. Tegen Twente sprintte hij Cornelisse er 5 meter op 50 meter uit terwijl ze gelijk begonnen en gaf een perfecte assist. Tegen AZ was hij erg dreigend, raakte helaas de lat. Hij laat het ook in de grote wedstrijden wel zien. Prima dat Bertje hem eens gaat testen als het goed is. Buiten zijn cijfers is hij gewoon enorm dreigend en kent hij ook geen angst.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Simpel: (voorlopig) heeft Elia veel meer kwaliteit. Boerrigter komt net kijken. Nogmaals: goed dat hij bij de selectie zit, maar het E.K. 2012 komt te vroeg.

Heitinga presteert aardig tegen landen als Roemenië, Macedonië & co. Vooral ook omdat Oranje dan aan de bal is. Tegen Uruguay bijvoorbeeld ging hij weer gruwelijk in de fout, dat leek echt nergens op. Tegen landen als Spanje, Duitsland, Engeland, etc. houd ik mijn hart vast op het aankomende E.K. Hoe vaak speelt Heitinga eigenlijk voor Everton?

Vlaar komt ook duidelijk tekort voor Oranje.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Simpel: (voorlopig) heeft Elia veel meer kwaliteit. Boerrigter komt net kijken. Nogmaals: goed dat hij bij de selectie zit, maar het E.K. 2012 komt te vroeg.

Heitinga presteert aardig tegen landen als Roemenië, Macedonië & co. Vooral ook omdat Oranje dan aan de bal is. Tegen landen als Spanje, Duitsland, Engeland, etc. houd ik mijn hart vast op het aankomende E.K. Hoe vaak speelt Heitinga eigenlijk voor Everton?

Vlaar komt ook duidelijk tekort voor Oranje.

Kwaliteit is ervaring? Onzin.

Elia zit al een paar jaar bij Oranje en heeft eigenlijk heel weinig indruk gemaakt.

Boerrigter is nog geen basisspeler ofzo, Bert wil hem testen. Prima zet.

Heitinga was op het WK ook uitstekend tegen landen als Brazilie en Spanje. Wat is nou je punt? Tegen Spanje of Duitsland hou ik sowieso mijn hart vast, gewoon omdat die ploegen zeker zo veel kwaliteit als Nederland hebben.

Heitinga is geen bijzondere speler op voetballend gebied, maar hij verzaakt nooit, scoort altijd een voldoende en laat het niet afweten in de strijd. Gewoon een hele betrouwbare verdediger, ook al is het geen wereldniveau.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Heitinga is op EK niveau niet matig, maar gewoon onvoldoende. Zijn voetballend vermogen is een pré, maar als verdediger zijnde komt hij al zijn hele carriere tekort. Gelukkig beschikt Nederland wel over een stel goede verdedigende middenvelders, die kunnen het gebrek aan kwaliteit achterin compenseren. Daarnaast zijn de verdedigers wel complementair aan elkaar. A&L heeft mijns inziens een punt wanneer hij opmerkt dat Heitinga in Oranje nog nooit echt door het ijs is gezakt, dit in tegenstelling tot zijn wedstrijden in clubverband.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Wat een onzin. Hij had allang vanaf Sparta naar een topclub in Nederland moeten gaan. Dat hij een groot talent is, staat al zo'n 4 jaar vast.

Geen onzin, Ajax, Twente en AZ durfde Strootman niet te halen, alleen Utrecht. Als Utrecht dus niet was gekomen speelde hij nu nog bij Sparta

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Dat had natuurlijk meer met de blindheid van eerder genoemde clubs te maken. Dat Strootman Nederlandse top was kon je bij Sparta al zien.

Buiten dat, als je na een half jaar al merkt dat je te goed bent voor Utrecht dan moet je snel maken dat je wegkomt.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Moet wel zeggen dat ik het met Ajaxlit het eens ben over de verdediging. Engeland en Portugal hebben zogenaamde topverdedigers, maar krijgen nationaal meer doelpunten tegen dan Oranje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.