- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Is dat niet alleen zo in het keepersgebied (dus het kleine stukje pal voor de goal
) ?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik wil die regelementen dan wel eens zien, want overal lees je wat anders.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Zou dan onlangs nog veranderd moeten zijn. Maar toen ik jeugdscheidsrechter werd bij de plaatstelijk vereniging een jaar of vijf geleden was de regel zoals ik net omschreef.
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Hand op de bal is uiteraard 'klem' volgens de regels. Volkomen terecht afgefloten.
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Zij krijgen nog flinke dobbers 
Die Janssen is wel een mannetje !
Voetbalzone - Janssen boos: 'Als het goed gaat is iedereen zogenaamd supporter'
.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Hier nog een discussie erover.
jeugdscheidsrechter.nl - Toon onderwerp - Bal voor de keeper
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
En hier nog een verslag van een voetbalquiz avond met antwoorden.
Voetbalquiz een groot succes - wilperboys.eu
Het antwoord op onze vraag:
2. De keeper duikt naar een bal, waarna de bal klem komt te zitten tussen zijn hand en de doelpaal. Een tegenstander tikt de bal daarna voorzichtig in het doel. Is dit een geldig doelpunt?
Nee, Wanneer de keeper 1 vinger of een gedeelte van zijn hand op de bal heeft, mag een tegenstander de bal niet meer spelen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Duidelijk.
Hoewel: is dat nou alleen in het kleine keepersgebied of niet? 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Die eerste zin heeft eigenlijk niks met de tweede te maken.
Laat ik het anders zeggen, Alderweireld - Vertonghen verspelen veel meer punten dan Van der Wiel.
Je kan het puntverlies niet afschuiven op een of twee spelers. Het is heel het team. Waar was Janssen gister toen we hem nodig hadden? Het middenveld werd helemaal weggeblazen door Feyenoord. Dat mag niet als je Janssen én Eriksen op het middenveld hebt lopen, want kwalitatief gezien zijn zij simpelweg beter dan het middenveld van Feyenoord. Vooral Eriksen heeft dit seizoen niks gepresteerd. Het is weer het oude liedje, we hebben puur individueel kwaliteit zat, maar als ploeg komen we tekort.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Als El Ahmadi dit volhoudt, zoals hij nu speelt, is hij één van de betere middenvelders van de Eredivisie. Clasie komt net kijken, maar voetbalt echt met enorm veel plezier en discipline. Dan heb je Bakkal er nog bij, die altijd op de juiste momenten de diepte zoekt. Hopelijk speelt Feyenoord volgend seizoen nog met dit middenveld, en kopen ze gerichte aankopen voor -en achterin.
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Ik vind het wel grappig, al dat 'kwalitatief zijn we natuurlijk beter' ... Ben benieuwd waar dat uit zou moeten blijken.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Veel spelers bij Ajax hebben die kwaliteiten ook gewoon niet. Moeten de bal altijd eerst drie keer aannemen of nog een rondje rennen. Terwijl er - ook gisteren - vaak genoeg ruimte lag om wel goed (lees: vooruit) op te bouwen, moet je alleen wel kunnen (en durven?) om de bal in één keer door te spelen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind het wel grappig, al dat 'kwalitatief zijn we natuurlijk beter' ... Ben benieuwd waar dat uit zou moeten blijken.
Oke, dan is NEC ook 1 van de slechtste Eredivisieploegen die er is, stellen echt niks voor. Hebben 7 puntjes en van bijna iedereen verloren.
Ga je echt zo serieus vergelijken? Ajax was vorig seizoen landskampioen, Feyenoord 11e. Beiden hebben een paar mutaties gehad. Feyenoord is beter gaan spelen, Ajax wat slechter. Maar als je het verschil in kwaliteit niet ziet, dan ben je wel blind. Nogmaals, Feyenoord heeft een erg simpel programma achter de rug met alleen Ajax en AZ als lastige ploegen. En daaruit pakken ze ook maar 1 puntje. Ajax heeft zo ongeveer het hele linkerrijtje al bespeeld, speelt tussendoor Europees voetbal en krijgt nu de goals wat ongelukkig tegen door spelers met een vormdip.
Zet van beide ploegen de normale basisopstelling van dit seizoen eens naast elkaar en oordeel. Ik denk dat de meeste Ajacieden het ruim winnen.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Oke, dan is NEC ook 1 van de slechtste Eredivisieploegen die er is, stellen echt niks voor. Hebben 7 puntjes en van bijna iedereen verloren.
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ajax heeft vooral een bredere selectie, is kwalitatief ook beter natuurlijk, maar Ajax is totaal geen team, het loopt echt voor geen meter. Feyenoord is gedisciplineerder en staat beter als team momenteel, al zijn ze nog steeds erg grillig. Tegen ADO was het echt he-le-maal niets en de eerste helft tegen VVV was ook zeker niet best. Voor de rest heeft Feyenoord prima gepresteerd, tegen AZ en Ajax had Feyenoord op zijn minst 4 punten moeten pakken. Feyenoord mist ook echte afmakers voorin. Valt er een bepalende speler weg bij Feyenoord (El Ahmadi, de Vrij, Vlaar) dan kan Feyenoord dat niet opvangen. De selectie is veel te smal.
Het middenveld van Feyenoord draait een stuk beter dan dat van Ajax momenteel. Dat zag je gisteren ook duidelijk. En daar gebeurt zo'n beetje alles wat met voetbal te maken heeft.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Valt ook wel mee. Bij 0-0 in Groningen raakt Ajax 2x de lat. Bij 0-0 tegen Feyenoord kopt Alderweireld op de lat. Tegen AZ schiet Ajax 3x tegen de lat. Tegen Twente wordt de 2-0 onterecht afgekeurd. Tegen VVV keept Gentenaar een wereldwedstrijd en pakt hij 3x een bijna zekere goal.
Ik wil niet zielig gaan doen hoor, maar met wat meer geluk had Ajax ook meer punten gehad. Het gaat toch vaak om details.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dat is nog wel wat anders dan stellen dat NEC of dat soort ploegen kwalitatief gelijk zijn aan het spelersmateriaal van Ajax.. en dat werd gesuggereerd. Als team loopt het weer eens voor geen meter nee, daar zijn ook de leken het inmiddels wel over eens, niet zo moeilijk.
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Ga je echt zo serieus vergelijken? Ajax was vorig seizoen landskampioen, Feyenoord 11e. Beiden hebben een paar mutaties gehad. Feyenoord is beter gaan spelen, Ajax wat slechter. Maar als je het verschil in kwaliteit niet ziet, dan ben je wel blind. Nogmaals, Feyenoord heeft een erg simpel programma achter de rug met alleen Ajax en AZ als lastige ploegen. En daaruit pakken ze ook maar 1 puntje. Ajax heeft zo ongeveer het hele linkerrijtje al bespeeld, speelt tussendoor Europees voetbal en krijgt nu de goals wat ongelukkig tegen door spelers met een vormdip.
Zet van beide ploegen de normale basisopstelling van dit seizoen eens naast elkaar en oordeel. Ik denk dat de meeste Ajacieden het ruim winnen.
Vermeer - Mulder gelijk
v der Wiel - Leerdam gelijk
Alderweireld - De Vrij gelijk
Vertonghen - Vlaar gelijk
Anita/Boilesen - Ramsteijn gelijk
Janssen - Clasie Janssen wint (dit seizoen niet)
Siem de Jong - Bakkal Bakkal wint
Eriksen - El Ahmadi Eriksen wint (dit seizoen niet)
Sigthorsson - Guidetti gelijk
Suljemani - Schaken Suljemani wint
Boerrigter - Cabral gelijk
Valt allemaal reuze mee.
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Dat is nog wel wat anders dan stellen dat NEC of dat soort ploegen kwalitatief gelijk zijn aan het spelersmateriaal van Ajax.. en dat werd gesuggereerd.
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ajax heeft vooral een bredere selectie, is kwalitatief ook beter natuurlijk, maar Ajax is totaal geen team, het loopt echt voor geen meter. Feyenoord is gedisciplineerder en staat beter als team momenteel, al zijn ze nog steeds erg grillig. Tegen ADO was het echt he-le-maal niets en de eerste helft tegen VVV was ook zeker niet best. Voor de rest heeft Feyenoord prima gepresteerd, tegen AZ en Ajax had Feyenoord op zijn minst 4 punten moeten pakken. Feyenoord mist ook echte afmakers voorin. Valt er een bepalende speler weg bij Feyenoord (El Ahmadi, de Vrij, Vlaar) dan kan Feyenoord dat niet opvangen. De selectie is veel te smal.
Het middenveld van Feyenoord draait een stuk beter dan dat van Ajax momenteel. Dat zag je gisteren ook duidelijk. En daar gebeurt zo'n beetje alles wat met voetbal te maken heeft.
Dat zeg je goed ja. Ajax speelt momenteel niet als een team. Ze reageren niet op elkaar, ze sluiten niet bij, afspraken worden niet nagekomen, spelers pakken veel te vaak rood (gister al voor de derde keer op rij) omdat spelers allemaal te laat reageren bij momenten. De beleving is er niet eens vanaf minuut 1. Je zou denken dat je tegen Feyenoord thuis er vol op zou gaan en hen naar achteren zou drukken, niet andersom.
Maar als dit Ajax weer een beetje draait dan gaan ze echt weer meespelen om de titel. Daarvoor is het materiaal goed genoeg. Ik hoop dat Ajax het tot de winter nog kan beperken qua verliespunten en na de winter met Sigthorsson en een fitte ploeg weer normaal gaat spelen.
Overigens heeft Ajax wel zwakke plekken hoor. We missen een constante rechtsbuiten, we missen een echt bepalende linksback (al heb ik veel vertrouwen in Boilesen) en we missen ook een box to box speler als De Zeeuw. Janssen is makkelijker te neutraliseren dan de Zeeuw. Janssen in goede doen is alleen wel veel bepalender.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Valt ook wel mee. Bij 0-0 in Groningen raakt Ajax 2x de lat. Bij 0-0 tegen Feyenoord kopt Alderweireld op de lat. Tegen AZ schiet Ajax 3x tegen de lat. Tegen Twente wordt de 2-0 onterecht afgekeurd. Tegen VVV keept Gentenaar een wereldwedstrijd en pakt hij 3x een bijna zekere goal.
Ik wil niet zielig gaan doen hoor, maar met wat meer geluk had Ajax ook meer punten gehad. Het gaat toch vaak om details.
Maar daar staan ook weer vele momenten tegenover waar Ajax geluk had. De bal op de lat van Cabral, bijvoorbeeld, gisteren. Of het buitenspelmoment. Of nog veel meer momenten. Zo ook in de overige wedstrijden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Vermeer - Mulder gelijk
v der Wiel - Leerdam gelijk
Alderweireld - De Vrij gelijk
Vertonghen - Vlaar gelijk
Anita/Boilesen - Ramsteijn gelijk
Janssen - Clasie Janssen wint (dit seizoen niet)
Siem de Jong - Bakkal Bakkal wint
Eriksen - El Ahmadi Eriksen wint (dit seizoen niet)
Sigthorsson - Guidetti gelijk
Suljemani - Schaken Suljemani wint
Boerrigter - Cabral gelijk
Valt allemaal reuze mee.
Kom nou, Vermeer en Mulder gelijk. Dan stop ik al met lezen.
Sigthorsson-Guidetti gelijk? Haha. Vertonghen gelijk aan Vlaar. Man man zet je anti Ajax brilletje eens af zeg.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Maar daar staan ook weer vele momenten tegenover waar Ajax geluk had. De bal op de lat van Cabral, bijvoorbeeld, gisteren. Of het buitenspelmoment. Of nog veel meer momenten. Zo ook in de overige wedstrijden.
Allemaal momenten die daarna pas volgden. Ik wilde daarmee net vooral zeggen dat Ajax vaak zat bij 0-0 de kansen heeft laten liggen. Voordat AZ scoorde tikte hun keeper ook een kopbal van de Jong weg uit de kruising, wereldredding. Dat is verder prima, maar normaal sta je dan wel 1-0 voor.
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Dat zeg je goed ja. Ajax speelt momenteel niet als een team. Ze reageren niet op elkaar, ze sluiten niet bij, afspraken worden niet nagekomen, spelers pakken veel te vaak rood (gister al voor de derde keer op rij) omdat spelers allemaal te laat reageren bij momenten. De beleving is er niet eens vanaf minuut 1. Je zou denken dat je tegen Feyenoord thuis er vol op zou gaan en hen naar achteren zou drukken, niet andersom.
Typisch. Denken dat als een team spelen te maken heeft met 'inzet' . het is een kwaliteit die je moet hebben, zowel als individuele spelers als synergie van alles spelers, om als team te spelen. Je moet elkaar kunnen aanvullen. Heeft niets te maken met inzet of beleving.
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Nou vooruit, uit potentie-opzicht is Mulder wat beter.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Kom nou, Vermeer en Mulder gelijk. Dan stop ik al met lezen.
Sigthorsson-Guidetti gelijk? Haha. Vertonghen gelijk aan Vlaar. Man man zet je anti Ajax brilletje eens af zeg.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Dit seizoen vind ik Vlaar beter, normaal gesproken niet natuurlijk. De Vrij is voetballend vooral sterker dan Alderweireld. Vermeer is een niveautje beter dan Mulder. Boilesen is beter dan Ramsteijn. Janssen is bepalender dan Clasie, maar dit seizoen is Clasie een stuk beter. In potentie is Clasie beter. Bakkal vind ik beter dan Siem de Jong. Sightorsson is voorlopig een stuk beter dan Guidetti. Sulejmani zou een betere voetballer moeten zijn dan Schaken - dit seizoen is het voorlopig andersom. Schaken is een jonge God vergeleken bij Sulejmani, die echt nog steeds niet fit oogt/is. Boerrigter is momenteel belangrijker dan Cabral, al vind ik Boerrigter wel wat te statisch. Eriksen heeft meer talent dan El Ahmadi, maar op dit moment speelt El Ahmadi echt heel goed en veel beter dan Eriksen. Eriksen zie je soms een hele wedstrijd niet.
De basiself van Ajax zijn op dit moment een stukje sterker, maar zo groot is het verschil nou ook weer niet dat er lachwekkend gedaan hoeft te worden. Maar dat ziet A&L inmiddels ook wel in. Zeker na gisteren. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Allemaal momenten die daarna pas volgden. Ik wilde daarmee net vooral zeggen dat Ajax vaak zat bij 0-0 de kansen heeft laten liggen. Voordat AZ scoorde tikte hun keeper ook een kopbal van de Jong weg uit de kruising, wereldredding. Dat is verder prima, maar normaal sta je dan wel 1-0 voor.
Ja, maar kom nou. Ajax heeft gisteren 0 kansen gecreëerd. Alleen uit 2 hoekschoppen en een vrije trap waren ze gevaarlijk. Die bal op de lat kwam uit het niets. Die goal van Vertonghen ook. Dan kun je het ook geen pure pech noemen. Laten we eerlijk zijn: gisteren had Ajax een hoop geluk.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Sigthorsson is zeker wel beter dan Guidetti op dit moment. Vlaar vind ik beter dan Vertonghen, Vertonghen kan echt helemaal niet verdedigen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.