- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zeiden Linda, Hennie en de rest dit ook over de tv kantine?
VI wint Televizier-Ring: 'Dit is een enorme domper'
22/10/2011 14:19
De genodigden op de gala-avond ter ere van de uitreiking van de Televizier-Ring in het Amsterdamse Carré was verrast, geschokt, geamuseerd of ontevreden over de uiteindelijke winnaar: Voetbal International. VI.nl verzamelde enkele reacties.
Vanuit het kamp van Wie is de Mol, met The Voice of Holland de andere genomineerde, was er vooral verrassing. 'Dit hadden de bookmakers niet voorspeld', meende presentator Pieter Jan Haagens. 'Voetbal International heeft fanatieke fans, die er alles aan deden om dit te laten gebeuren', wist Angela Groothuizen waarom Johan Derksen, Wilfred Genee en René van der Gijp met de prijs gingen lopen.
'Dit is een enorme domper op de feestvreugde', was de reactie van Linda de Mol die zelf gekozen werd tot vrouwelijke televisiepersoonlijkheid van het jaar. 'Ik heb dan zelf wel gewonnen maar TVOH had met deze kijkcijfers de ring zo verdiend. TVOH was belangrijker.'
'Ik ben een loser', grapte haar broer John, producent van TVOH én sporadisch tafelgast bij Voetbal International. 'In mijn leven heb ik zes keer een Televizier-Ring gewonnen, maar meestal niet in het jaar dat ik hem verwachtte. Dus winnen we hem volgend jaar.'
'Ik houd hier een katerig gevoel aan over', toonde Henny Huisman zich ook al niet tevreden met de winnaar. 'Omdat die nu naar mensen gaat die het niet echt wilden.' 'Onzin dat Johan Derksen die prijs niks vond', was Katja Schuurman het niet eens met de voormalige presentator van de Mini-Playback-Show. 'Hij vindt het vast slecht voor zijn imago om er blij mee te zijn.'
'Terechte erkenning voor een van de beste presentatoren van Nederland, Wilfred Genee. Zonder enige ironie. Feitenkennis, vakman en los. Mooi', liet columnist Nico Dijkshoorn via Twitter weten. 'En prachtig voor mijn favoriete sportschrijver Michel van Egmond. Is eindredacteur VI.'
'Ik vind het geestig dat Voetbal International heeft gewonnen. Omdat Johan Derksen riep dat hij het flauwekul vond. Daar kan ik erg om lachen', meende het beroemdste televisie-gezicht dat ons land ooit kende Mies Bouwman, die de prijswinnaar bekend mocht maken. En wie zijn wij om aan de woorden van de presentatrice te twijfelen?
kos
-
- 46720 berichten
- 8874 stemmen
Hahahaha, door die reacties vind ik het dan wel weer mooi, zo'n vreselijk nep en baggerprogramma als TvOH, dat iedereen dat zo geweldig vindt zegt al genoeg.
Onderhond
-
- 87621 berichten
- 12887 stemmen
Wat een debiele scouts-mentaliteit. 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Inderdaad, al die verbouwereerde reacties, terwijl ze zelf ook troep maken.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dramatisch weekend NL voetbal, maar wat een geweldige goedmaker als je dan de PL kijkt met een flinke Hollandse inbreng! En dat SCUM verliest van City met 1-6, heerlijk! Toch nog een lekker avondje voetbal kijken.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Bryan Ruiz
Wat een geniale stiftgoal zeg, zoals we hem kennen.
Van der Vaart 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Heerlijk dagje juist, orbit. En je mag nog in je handjes wrijven dat het slechts bij 1-1 bleef. 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Kan iemand me trouwens vertellen waarom Nijenhuis bij dit moment voor de keeper floot? Het was toch geen buitenspel of zo? Lukoki kon er vandoor gaan en werd toen door de keeper onderuit gehaald. Of heb ik wat gemist op de tribune.

Kwam het ook niet tegen in de samenvatting verder(uiteraard).
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nijhuis interpreteerde het als de bal uit de handen van Mulder trappen.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Ooh, onzin dus. Die gast plus vriendjes floten sowieso als een pepernoot(en niet alleen in ons voordeel). Wel minstens tien keer een bal via een Feyenoord been uit zien gaan en dat de ingooi naar ons ging.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel minstens tien keer een bal via een Feyenoord been uit zien gaan en dat de ingooi naar ons ging.
Prima gefloten dan in dat geval.
starbright boy (moderator films)
-
- 22472 berichten
- 5140 stemmen
Henny is een verlopen TV-presentator die zichzelf regelmatig aanstelt. En de enige echt zure reactie.
De rest zijn normale reacties uit het kamp van niet winnaars (Linda wil dat broerlief wint natuurlijk) of verraste mensen. Dat soort quotes zijn elk jaar als de winnaar niet is wat iemand verwacht te halen.
Maar goed, ik zal erover ophouden. Ik ben alleen nogal verbaasd dat zoveel mensen het opzetje van VI niet doorzien (Katja Schuurman wel in elk geval).
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Wie won er vorig jaar? De TV kantine? Jaar te laat met zijn kritiek.
Eens is Inderdaad voor tweede jaar op rij treurige winnaar.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heeft er ooit dan wel een goed tv-programma gewonnen? Zijn die er uberhaupt?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Zeiden Linda, Hennie en de rest dit ook over de tv kantine?
VI wint Televizier-Ring: 'Dit is een enorme domper'
22/10/2011 14:19
De genodigden op de gala-avond ter ere van de uitreiking van de Televizier-Ring in het Amsterdamse Carré was verrast, geschokt, geamuseerd of ontevreden over de uiteindelijke winnaar: Voetbal International. VI.nl verzamelde enkele reacties.
Vanuit het kamp van Wie is de Mol, met The Voice of Holland de andere genomineerde, was er vooral verrassing. 'Dit hadden de bookmakers niet voorspeld', meende presentator Pieter Jan Haagens. 'Voetbal International heeft fanatieke fans, die er alles aan deden om dit te laten gebeuren', wist Angela Groothuizen waarom Johan Derksen, Wilfred Genee en René van der Gijp met de prijs gingen lopen.
'Dit is een enorme domper op de feestvreugde', was de reactie van Linda de Mol die zelf gekozen werd tot vrouwelijke televisiepersoonlijkheid van het jaar. 'Ik heb dan zelf wel gewonnen maar TVOH had met deze kijkcijfers de ring zo verdiend. TVOH was belangrijker.'
'Ik ben een loser', grapte haar broer John, producent van TVOH én sporadisch tafelgast bij Voetbal International. 'In mijn leven heb ik zes keer een Televizier-Ring gewonnen, maar meestal niet in het jaar dat ik hem verwachtte. Dus winnen we hem volgend jaar.'
'Ik houd hier een katerig gevoel aan over', toonde Henny Huisman zich ook al niet tevreden met de winnaar. 'Omdat die nu naar mensen gaat die het niet echt wilden.' 'Onzin dat Johan Derksen die prijs niks vond', was Katja Schuurman het niet eens met de voormalige presentator van de Mini-Playback-Show. 'Hij vindt het vast slecht voor zijn imago om er blij mee te zijn.'
'Terechte erkenning voor een van de beste presentatoren van Nederland, Wilfred Genee. Zonder enige ironie. Feitenkennis, vakman en los. Mooi', liet columnist Nico Dijkshoorn via Twitter weten. 'En prachtig voor mijn favoriete sportschrijver Michel van Egmond. Is eindredacteur VI.'
'Ik vind het geestig dat Voetbal International heeft gewonnen. Omdat Johan Derksen riep dat hij het flauwekul vond. Daar kan ik erg om lachen', meende het beroemdste televisie-gezicht dat ons land ooit kende Mies Bouwman, die de prijswinnaar bekend mocht maken. En wie zijn wij om aan de woorden van de presentatrice te twijfelen?
Kwestie van beeldvorming. Derksen en co roepen dat iedereen tegen hun is en een dergelijk doodnormaal verhaaltje wordt ook ineens zo gebracht. En het vreemdste mensen gaan er blijkbaar ook nog zomaar in mee.
Want wat wordt er nu eigenlijk gezegd:
Linda de Mol gunt het haar broer meer.
Pieter Jan Hagens geeft aan de VI niet de favoriet was.
Mies Bouwman vindt het geestig dat VI heeft gewonnen.
Katja Schuurman meent dat Derksen wel degelijk blij was met ring.
John de Mol had graag gewonnen (maar zoals Genee vanmorgen in AD nog zei, smste hij dat hij blij was met winst VI)
Dus blijft over Henny Huisman. Nou die nemen veel mensen al jaren niet meer serieus dus waarom nu wel.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Duidelijk antwoord
Erg raar. Voegde nog een quote toe aan bericht en ineens was alles weg.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ooh, onzin dus. Die gast plus vriendjes floten sowieso als een pepernoot(en niet alleen in ons voordeel). Wel minstens tien keer een bal via een Feyenoord been uit zien gaan en dat de ingooi naar ons ging.
Mulder klemde de bal eerst met 2 handen, daarna met 1 hand, waarna die nerd de bal onder zijn hand vandaan trapte. Lijkt me terecht afgefloten, maar de exacte regel ken ik niet.
Verder hoor ik niemand over het onterecht affluiten voor buitenspel bij een 110% kans voor Fernandez.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Die nerd? 
Zeg dan niks.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Onterecht afgekeurd maar schoot toen de bal nog wel in de handen van Vermeer(?). Al kan dat ook te maken hebben met het feit dat ie werd terug gefloten.
Je moet de bal als keeper met 2 handen vast hebben volgens mij.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
De commentator zei dat het terecht was, omdat de regel is dat als de keeper de bal met 1 hand klemt, je er niet aan mag komen. Ik vraag me af of dat werkelijk zo is.
Mulder is sowieso een matige keeper. Hij kost je bijna weer de punten in de ArenA.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Onterecht afgekeurd maar schoot toen de bal nog wel in de handen van Vermeer(?). Al kan dat ook te maken hebben met het feit dat ie werd terug gefloten.
Vermeer stopte 'm inderdaad, maar zo'n kans ga je heel anders in als er al gefloten is. Was eigenlijk niet te missen. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mulder is sowieso een matige keeper. Hij kost je bijna weer de punten in de ArenA.
Er mag eens wel een onderzoek ingesteld worden of hij vroeger niet in een Ajax pyjama sliep inderdaad
.
Ben er ook geen fan van, weet niet hoe het nu met Darley zit maar zie daar echt veel meer potentie in. Al maakt Mulder een zekere indruk dan voorheen. Al zegt dat niet zo veel
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Precies. Hij is niet slecht, maar erg grillig en dus totaal onbetrouwbaar. Hadden ze maar geld gehad voor Tyton. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
De commentator zei dat het terecht was, omdat de regel is dat als de keeper de bal met 1 hand klemt, je er niet aan mag komen. Ik vraag me af of dat werkelijk zo is.
Zeg dan niet dat het terecht is als je het niet weet. Ik heb geen idee wie gelijk heeft, daarom zeg ik er ook maar niks over. Voor hetzelfde geld was affluiten niet terecht geweest en is Ajax een bijna zekere goal ontnomen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nee, je mening geven over zaken waar je geen verstand van hebt. Dat doe jij nooit Jari
. Bovendien zei Rico lijkt me, ervoor. Goh, de joden zijn weer lekker chago terwijl ze toch echt één punt gewonnen hebben
.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Een vinger op de bal is al voldoende. Werd volkomen terecht afgefloten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Duidelijk
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Zeg dan niet dat het terecht is als je het niet weet. Ik heb geen idee wie gelijk heeft, daarom zeg ik er ook maar niks over. Voor hetzelfde geld was affluiten niet terecht geweest en is Ajax een bijna zekere goal ontnomen.
Lijkt me terecht, zei ik. Is lezen nu echt zo moeilijk? Of doe je maar alsof?
Edit: zie dat Naomi al geantwoord had. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Lijkt me heel sterk aangezien je dan een bal die over de grond rolt nooit goed kan keuren als de keeper er effe zijn vinger op legt. Volgens mij hoorde ik eens dat de bal stil moest liggen en dat je hem met beide handen klemvast moet hebben. Maar nogmaals, ik weet het absoluut niet zeker. Ik vind het ook geen moment om me druk over te maken na zo'n belachelijk slechte wedstrijd van Ajax kant. Ik had nog wel op een late winst gehoopt, maar het was natuurlijk onterecht geweest.
Wordt nog leuk komende weken tegen Roda (2x), Utrecht en Zagreb.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.