- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Als Ajax kampioen wil worden moet er toch ook nog wel wat gehaald worden, of moeten enkele spelers zich stormachtig ontwikkelen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Als Ajax kampioen wil worden moet er toch ook nog wel wat gehaald worden, of moeten enkele spelers zich stormachtig ontwikkelen.
Als iedereen blijft en er komt een spits bij, dan vind ik Ajax behoorlijk sterk.
De enige twijfels heb ik bij de flankspelers. Je weet niet of Ebecilio zich blijft ontwikkelen en of Boerrigter Ajax niveau is. Ik heb er wel vertrouwen in, maar het is afwachten. Liever had ik Mertens erbij gehad.
Maar met Janssen, Eriksen en Anita heb je by far het sterkste middenveld van de Eredivisie. Kracht, talent, voetballend vermogen en scorend vermogen samen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Vind Mertens weer zo'n dwerg. Gijpie ben ik het wel mee eens dat er wat echte kerels bij moeten zitten. Waar gaat Verhoek trouwens heen?
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Wat een onzin, de invloed van een keeper is veel groter dan van een veldspeler. Probeer maar eens een wedstrijd te winnen zonder keeper....Met een of twee aanvallers minder kan dat best lukken, maar zonder keeper...

Zonder goede veldspelers win je niks, ookal heb je een goede keeper.
Een tegengoal ontstaat 9 van de 10 keer door een fout die een veldspeler maakt. Daarom is een veldspeler veel belangrijker. Dit is de laatste dat ik moeite ga doen om je te overtuigen, je wilt het blijkbaar niet begrijpen.
Laten we voortaan maar een keeper de gouden bal winnen, want ja hij heeft immers het meeste invloed op de resultaten van een ploeg 
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Ajax verdiend dan ook buiten ticketverkoop weinig aan de ArenA. PSV kan concerten e.d. organiseren en daar geld voor vangen omdat het hun stadion is.
Kortom, dit valt niet te vergelijken.
Het valt in zoverre te vergelijken dat beide gemeentes grote bedragen in de koop/bouw van het stadion hebben gestopt. Hoe dat vervolgens dan wordt ingevuld, tja.
Over de keeperskwestie. Een keeper is net zo belangrijk als een veldspeler. Zet Cees Paauwe of Barry Ditewig in het doel bij Spanje en je wordt nooit en te nimmer wereldkampioen.
de WK finales van 1950 en ook gedeeltelijk in 2002 zijn beslist door keepersfouten. Ik zal maar niet beginnen over '74.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Vind Mertens weer zo'n dwerg. Gijpie ben ik het wel mee eens dat er wat echte kerels bij moeten zitten. Waar gaat Verhoek trouwens heen?
Messi is ook een dwerg.
Lengte zegt niets als links buitenspeler. Hij compenseert het met zijn techniek en creativiteit.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Concerten van de Toppers
en zo vangt Ajax helemaal niks voor?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Messi is ook een dwerg.
Lengte zegt niets als links buitenspeler. Hij compenseert het met zijn techniek en creativiteit.
Messi en Mertens vergelijken haha, tsja daar kan ik weinig zinnigs op zeggen.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
.................. Ik bedoel qua lengte... jezus. Natuurlijk zijn er ook beesten als buitenspelers a la Hulk. Maar lengte zegt niet anders, dus wat boeit het als een buitenspeler 1.70 of 1.90 is.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het valt in zoverre te vergelijken dat beide gemeentes grote bedragen in de koop/bouw van het stadion hebben gestopt. Hoe dat vervolgens dan wordt ingevuld, tja.
Zit PSV nu in de financiële problemen of is dat allemaal onzin?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Messi is ook een dwerg.
Ik wou zeggen ja. Een buitenspeler is misschien wel beter als hij niet te groot is. Het gaat immers om explosiviteit en creativiteit. Mertens is een heerlijke speler. Misschien wat wisselvallig, maar wel een ruwe diamant.
Ik hoef eigenlijk maar op 3 plekken het liefst een grote speler te zien. In de goal en bij de 2 centrum verdedigers. En voor de Vermeer opmerkingen komen, zijn lengte is inderdaad een probleem. Gelukkig compenseert hij veel met talent en atletisch vermogen, maar een 2e Stekelenburg zal hij niet zijn.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat zal te maken hebben met de categorie waarin Roda zit. Zij zitten met oa Feyenoord in de zwaarste categorie. PSV zit in groep 2, een niveau lager dus. PSV heeft meer schulden, maar ook meer inkomsten. Schijnbaar staat PSV er beter nog voor. Maar als de gemeente niet bijgesprongen was, dan was PSV ook weggezakt naar jullie groep.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Er is gelukkig geen 1 trainer die zal zeggen dat een spits belangrijker is dan een keeper, dus ik denk dat we de discussie beter kunnen afsluiten hoor.

Wie zou jij kiezen, Messi of Casillas?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen

Moet je vooral aan de Real Madrid fan en Messi hater vragen...
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Wat een onzin zeg, wat moeten ze dan doen? geen spelers halen?
Ooit gehoord van jeugdopleiding
.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
@ Ajax&Litmanen1
Dacht al dat het iets te maken had met die categorieën. Maar ik blijf het maar vreemd vinden, als je dat soort bedragen kan en mag uitgeven zou je denken dat de club de zaken perfect op orde heeft. En dan hoor je van alle kanten geluiden over de financiële problemen van PSV.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Moet je vooral aan de Real Madrid fan en Messi hater vragen...
Ik weet i.i.g zeker dat elke trainer met een beetje verstand liever Messi heeft. En dat de meeste trainers een goede veldspeler prefereren boven een goede keeper.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Verhoek is een buitenspeler naar mijn hart. Grote kerel, hele goede voorzetten waar hij voornamelijk voor is) en het juiste karakter. Een Dost-achtige spits erbij en je scoort zo 15 kopdoelpunten meer per seizoen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
@ Ajax&Litmanen1
Dacht al dat het iets te maken had met die categorieën. Maar ik blijf het maar vreemd vinden, als je dat soort bedragen kan en mag uitgeven zou je denken dat de club de zaken perfect op orde heeft. En dan hoor je van alle kanten geluiden over de financiële problemen van PSV.
Ik vind het ook krom, daar niet van. Maar ik bepaal de regels niet.
Het gaat sowieso slecht in de Eredivisie. Er zijn maar weinig clubs die financieel de boel in orde hebben. VVV en Twente sowieso en ik neem aan dat ook Ajax snel weer in de veiligste groep gaat belanden. Utrecht zal ook wel goed lopen maar verder....
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Eerst haalden jullie Oud Ajacieden/Amsterdammers, nu slechts een speler die openlijk zijn liefde voor Ajax liet blijken
What's next?
Misschien is dit een idee
?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Verhoek is een buitenspeler naar mijn hart. Grote kerel, hele goede voorzetten waar hij voornamelijk voor is) en het juiste karakter. Een Dost-achtige spits erbij en je scoort zo 15 kopdoelpunten meer per seizoen.
Kennedy was ook een hele goede buitenspeler bij Twente die toen ook 15 keer scoorde dat jaar.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Verhoek hoeft ze zelf niet te gaan scoren. Ik wil er 1 die een fatsoenlijke voorzet kan geven. Zie ik zelden nog. Acties mooi en dan de eindbal een ramp waar niemand wat mee kan.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Verhoek hoeft ze zelf niet te gaan scoren. Ik wil er 1 die een fatsoenlijke voorzet kan geven. Zie ik zelden nog. Acties mooi en dan de eindbal een ramp waar niemand wat mee kan.
Boerrigter kan dat goed. Heeft vorig jaar ook veel assists gegeven.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nou dan hebben we met Boerrighter en Janssen geweldig veel kans op doelpunten uit corners en vrije trappen. Ajax gewoon weer kampioen. 
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Op een omzet van €10m, €12,5 uitgeven resulterend in een negatief vermogen van €4,5m. Dat + een totale subsidie van €32m in het stadion en een achterland dat bestaat uit een paar duizend mensen en sponsoren die niet bereid zijn in te stappen, ja dan zit je inderdaad erger in de problemen dan PSV.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Zelfde als Real Madrid ja, op zich is het ook niet zo vreemd. BIj PSV komt er eenmaal meer binnen dan bij Roda, dan kunnen ze ook meer uitgeven. Wanneer je omzet nog van een dusdanig niveau is kan je het nog wel even uitzingen.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Blijft onzin dat 50 miljoen aan gemeentegeld naar de lokale club mag gaan. Volgens mij kan je er als gemeente wel betere dingen mee doen.
Het lijkt mij ook volkomen duidelijk dat jij daar meer inzicht in hebt dan plaatselijke professionele beleidsbepalers.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen

Als je niet begrijpend kunt lezen en vervolgens zo reageert zet je vooral jezelf voor lul hoor.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Zelfde als Real Madrid ja, op zich is het ook niet zo vreemd. BIj PSV komt er eenmaal meer binnen dan bij Roda, dan kunnen ze ook meer uitgeven. Wanneer je omzet nog van een dusdanig niveau is kan je het nog wel even uitzingen.
Tja, tegelijkertijd houdt PSV wel zijn handje op bij de gemeente, ik vind het een club als PSV onwaardig.
En stiekem vind ik het een vorm van competitievervalsing, want we roepen allemaal wel dat overheidsinstanties geen financiële injectie mogen geven aan een club, maar we maken er wel zo'n prachtige constructie van, waarbij de gemeente Eindhoven het risico draagt van de lening. Dat vind ik niet helemaal zuivere koffie.
Maar goed, supporters moeten verwend worden met aankopen, anders komen ze niet en ik geef ze nog gelijk ook, want zonder Dszudszak is PSV een heel flets clubje hoor 
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Ach nu hebben alle clubs in Nederland op de een of andere manier hulp gehad van de gemeente. Staan we weer quite 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.