- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Lekkere vergelijking...
Uiteindelijk beslissen aanvallers wel de wedstrijd voor je. De keeper zorgt er maximaal voor dat je de wedstrijd niet verliest.
Maar een topteam heeft achterin wel een topkeeper. Is natuurlijk wel cruciaal.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Op zijn leeftijd is hij in ieder geval veel en veel verder.
Ik verheug me overigens al op het moment dat Stekelenburg daadwerkelijk verkocht wordt en Vermeer wordt doorgeschoven als 1ste keeper.
.
Als Vermeer dan net zo keept als de in de laatste 2 maanden van het afgelopen seizoen: graag! 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Kos is nog wat gefrustreerd na het goede werk van Vermeer bij NEC-Ajax, de wedstrijd waar achteraf het keerpunt lag. In die wedstrijd was Ajax een helft vreselijk slecht en had een 3-0 ruststand een feit moeten zijn. Maar dankzij wat genialiteiten en een uitblinkende Vermeer won Ajax daar. NEC heeft Ajax kampioen gemaakt, bedankt kos! 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Lekkere vergelijking...
Uiteindelijk beslissen aanvallers wel de wedstrijd voor je. De keeper zorgt er maximaal voor dat je de wedstrijd niet verliest.
Maar een topteam heeft achterin wel een topkeeper. Is natuurlijk wel cruciaal.
Als je dat vindt ruil je je keeper toch lekker voor een aanvaller.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Als je dat vindt ruil je je keeper toch lekker voor een aanvaller.
Domme opmerking. Je bent verplicht een keeper op te stellen. En daarbij heb je natuurlijk een goede keeper nodig. Maar uiteindelijk wordt je wereldkampioen dankzij een goede spits, niet dankzij een goede keeper.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Gedachtegang van een 14 jarige.... Goede keeper maakt meerdere cruciale reddingen per wedstrijd. Als een spits 1 op 1 loopt is het veel. EK 88 is ook meer gewonnen door Van Breukelens reddingen dan door de goals van van Basten. Want zonder die van Kieft waren we nooit verder gekomen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zonder van Basten had je die finale niet eens gehaald.
Ik zeg ook niet dat een keeper niet belangrijk is, maar ik schat een topspits als belangrijker in. Maar wil je een prijs winnen, dan moet elke linie top zijn.
kos
-
- 46712 berichten
- 8868 stemmen
Er is gelukkig geen 1 trainer die zal zeggen dat een spits belangrijker is dan een keeper, dus ik denk dat we de discussie beter kunnen afsluiten hoor.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Maar ook niemand zal de keeper de belangrijkste man noemen.
Stekelenburg werd bij Ajax speler van het jaar enkele jaren terug. Dat is mooi voor hem, was ook terecht, maar het is natuurlijk wel heel slecht voor je club dat je keeper de beste van het jaar was.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Keeper moet een persoonlijkheid zijn en onoverwinnelijk ogen in de goal. Ik had in de jeugd wel zo'n vreselijke slechte keeper in de goal, daar konden onze spitsen niet tegenaan scoren.
david bohm
-
- 3083 berichten
- 3448 stemmen
Suk is in gesprek met FC Groningen, Kwakman en Johansson zijn al binnen. Joost Broerse traint mee bij de FC. Groningen heeft ook een waardeloze ballenvanger trouwens.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
River Plate gedegradeerd?! Is dat in Argentinië niet hetzelfde als dat Ajax hier in Nederland zou degraderen? 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar ook niemand zal de keeper de belangrijkste man noemen..
Hoezo niet. Zeker als er met een penalties wordt gewonnen hoor je dat vaak. Zat wedstrijden waarin de keeper het team redt.
david bohm
-
- 3083 berichten
- 3448 stemmen
Suk is toch al naar Grunn?
Ja klopt. Of het een aanwinst is, ik weet het niet.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Hoezo niet. Zeker als er met een penalties wordt gewonnen hoor je dat vaak. Zat wedstrijden waarin de keeper het team redt.
Omdat de spitsen dan hebben gefaald. Als het tot penalty's komt dan is er toch wat niet goed gegaan....
Maar laten we niet doen of ik keepers nu onbelangrijk noem. In tegendeel. Vd Sar en Stekelenburg hebben bij Oranje en Ajax wel laten zien dat dit niet zo is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
River Plate gedegradeerd?! Is dat in Argentinië niet hetzelfde als dat Ajax hier in Nederland zou degraderen?

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Omdat de spitsen dan hebben gefaald. Als het tot penalty's komt dan is er toch wat niet goed gegaan....
Misschien was de keeper van de tegenpartij erg goed... 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Misschien was de keeper van de tegenpartij erg goed...

Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Vraag me dan af welke keeper dit soort ballen kan houden
:
YouTube - the Best Penalty kick in the world by Xabi Alonso in Spain Argentina Match
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Normaal gesproken wel, maar de topclubs uit Buenos Aires(Boca en River) hebben het de laatste jaren sowieso al lastig.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vraag me dan af welke keeper dit soort ballen kan houden
:
YouTube - the Best Penalty kick in the world by Xabi Alonso in Spain Argentina Match
Bij Van Breukelen had hij na zo'n knipoog vast bibberend overgeschoten..... 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Van Breukelen was ook maar een matige keeper hoor, die heeft ons zeker geen Europees Kampioen gemaakt, dat deden Gullit, Rijkaard en Van Basten (en toegegeven.. mazzelKieft).
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
We hadden wel een zeer komische verdediging destijds haha. De Spijker, De Postbode, Koetje en wie was die 4e?
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
PSV verhoogt bod naar 13 mi...
Voordat er weer gezeurd gaat worden; het is veel geld, maar PSV heeft 10 miljoen ontvangen van ASML , VDL plus particulieren. 14 miljoen transferopbrengst van Balasz. Daarnaast wordt er gesneden in de hoge lonen. Dan mag je twee talentvolle spelers er wel voor terug halen. Mertens mooi op de plek van Balasz, daar ben je niet slechter van geworden en Strootman op de plek van de trakter, maar daar is alles beter in plaats van hem.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
tractor Engelaar? Is die weg bij PSV?
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2579 stemmen
Maar laten we niet doen of ik keepers nu onbelangrijk noem. In tegendeel. Vd Sar en Stekelenburg hebben bij Oranje en Ajax wel laten zien dat dit niet zo is.
Dankzij Gomes is psv ook jaren kampioen geworden.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Die is (helaas) nog niet weg, maar ik neem aan dat hij zelf ook door heeft dat hij niet geliefd is. Met zijn hoge salaris is het voor zowel PSV als Engelaar zelf beter om de wegen te scheiden.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Met zijn hoge salaris is het voor zowel PSV als Engelaar zelf beter om de wegen te scheiden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.