• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.977 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.095 acteurs
  • 199.245 gebruikers
  • 9.388.222 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Een keeper wint geen WK voor een team. Kijk naar Spanje, Casillas maakte wel een hele belangrijke redding, maar zonder Xavi, Iniesta, Villa etc. waren ze nooit in de finale gekomen.

En zonder die redding hadden ze verloren....

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Update: Afscheid Van der Sar met Van Gaals Ajax en Hiddinks Oranje

Maandag, 27 juni 2011 om 12:30

Edwin van der Sar speelde zijn laatste officiële wedstrijd voor Manchester United op Wembley, en verloor de Champions League-finale tegen Barcelona met 3-1. Er wacht de Nederlandse doelman echter nog een afscheidsduel, dat op 3 augustus in het stadion van zijn ex-club Ajax gespeeld wordt.

Van der Sar heeft zijn voormalig ploeggenoten Jari Litmanen en Marc Overmars bereid gevonden om die dag acte de présence te geven, meldt de Amsterdamse club woensdag op de officiële website. Na afloop van de Ajax Open Dag speelt de keeper met een zelf samengesteld wereldelftal zijn laatste wedstrijd tegen Ajax. Van der Sar hoopt dat ook trainer Frank de Boer mee zal doen.

“Ik wil het Ajax van 1995 naar de ArenA halen”, liet de honderdertigvoudig Oranje-international zich in Noordwijk ontvallen. “Daarnaast ben ik onder meer met Clarence Seedorf, Nemanja Vidic en Gary Neville bezig”, noemde Van der Sar andere ex-ploegmaats. “De nul is voor mij als keeper natuurlijk heilig tijdens mijn afscheidswedstrijd”, doelde hij op de Man United-verdedigers Vidic en Neville.

Update 12:30 uur - Afscheid Van der Sar met Van Gaals Ajax en Hiddinks Oranje

Edwin van der Sar beleeft op 3 augustus waarschijnlijk een dag die hij niet meer snel zal vergeten. De inmiddels gestopte doelman zal dan definitief zijn afscheid nemen en voor die gelegenheid worden er een aantal schitterende wedstrijden gespeeld. Zo werd maandag bekend dat er twee extra wedstrijden zijn ingepland. Ajax D1 zal tegen Manchester United D1 spelen, waar de zoon van Van der Sar speelt.

Daarnaast staat er nog een duel op het programma waar de meeste voetballiefhebbers van zouden smullen. Het succesvolle Ajax '95 van Louis van Gaal zal een potje spelen tegen het Nederlands elftal van 1998, onder leiding van Guus Hiddink. Uiteindelijk wordt de voetbalavond besloten met de hoofdwedstrijd van de dag. Dan speelt Ajax tegen Team Van der Sar, een selectie die bestaat uit spelers waarmee Van der Sar in zijn roemruchte carrière heeft gespeeld.

Ajax 95 vs Oranje 98

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Weet je niet.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Kluivert tegen Kluivert?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Kluivert tegen Kluivert?

Beetje wisselen he

Maar oa Stam, Numan, Jonk, Bergkamp, Cocu, van Hooijdonk etc zullen best aanwezig zijn voor dit potje voor team Oranje 98.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Weet je niet.

Ik wel. Oranje geeft weinig goals weg. Ik denk dat ze de titel hadden gepakt als Robben na een uur 1-0 had gemaakt.

Anyway, zullen we het hier niet meer over hebben?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Beetje wisselen he

Maar oa Stam, Numan, Jonk, Bergkamp, Cocu, van Hooijdonk etc zullen best aanwezig zijn voor dit potje voor team Oranje 98.

Nu nog van Gaal en Hiddink als trainers erbij en dan is het compleet!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik denk als de Jong eraf werd gestuurd het 8-0 was geworden. Onzin natuurlijk, of je moet helderziende capaciteiten hebben. Maar beter het er niet over te hebben, het is nu bijna een jaar later gewoon welletjes .

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Nu nog van Gaal en Hiddink als trainers erbij en dan is het compleet!

Neem aan dat zij er wel bij zijn ja.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik denk als de Jong eraf werd gestuurd het 8-0 was geworden. Onzin natuurlijk, of je moet helderziende capaciteiten hebben.

Kans zat er dik in dat Oranje ruim verloren had als de Jong er voor de rust al uit was gestuurd. Net als ik denk dat Oranje een 1-0 niet meer weggegeven zou hebben.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ex beschuldigt voetballer

Doelman van AZ Esteban Alvarado wordt in zijn geboorteland Costa Rica verdacht van poging tot moord, mishandeling en bedreiging. Dat melden de plaatselijke media. De beschuldigingen komen van zijn ex-vriendin Marcela Juárez Castillo. Zij had sinds december 2009 een relatie met de doelman. Hij zou haar vorig jaar ook hebben mishandeld. Maandag start de rechtbank in Costa Rica met een onderzoek.

Marcela Juárez Castillo eist dat Alvarado het land voorlopig niet mag verlaten. Volgens De Telegraaf zit de voetballer inmiddels in Spanje. De Costaricaanse bondscoach Ricardo La Volpe had Alvarado opgenomen in de selectie. Na de beschuldigingen van zijn ex besloot de doelman zich terug te trekken

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Reinbo schreef:

Zonder Xavi, Iniesta, Villa etc. had Casillas nooit die redding hoeven te verrichten, want dan hadden ze de finale niet eens gehaald. Wat ik bedoel is dat een keeper pas aan bod komt als de rest hun taak niet goed uitvoert. Daarom vind ik dat je eerst moet kijken naar je veldspelers en dan pas naar je keeper.

tplstrltj

• 69 berichten
  • 125 stemmen

Een keeper is wel heel belangrijk hoor, bijv voor de coaching van de verdediging. Kijk naar stekelenburg bij ajax, naar mijn mening de belangrijkste speler.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

tplstrltj schreef:

Een keeper is wel heel belangrijk hoor, bijv voor de coaching van de verdediging. Kijk naar stekelenburg bij ajax, naar mijn mening de belangrijkste speler.

Ik zie liever een centrale verdediger die de leiding neemt over de verdediging. Een type Puyol of Terry.

Een keeper kan zich pas profileren als de veldspelers hun taak niet goed uitvoeren. Daarom is een keeper pas het laatste waar je naar moet kijken (op topniveau althans).

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ruudje Boymans definitief bij AZ

Laat hem maar lekker vlammen.

kos

• 46712 berichten
  • 8868 stemmen

De alleraller tofste keeper ooit in NL was uiteraard Frans de Munck.

daarbij was van Beveren een suf boertje en vd Sar een slome duikelaar.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Zonder Xavi, Iniesta, Villa etc. had Casillas nooit die redding hoeven te verrichten, want dan hadden ze de finale niet eens gehaald. Wat ik bedoel is dat een keeper pas aan bod komt als de rest hun taak niet goed uitvoert. Daarom vind ik dat je eerst moet kijken naar je veldspelers en dan pas naar je keeper.

Uh zonder tegengoals kun je Wereldkampioen worden, terwijl je keeper er meer doorlaat dan je zelf scoort niet. Dus die aanvallers zijn minder van belang dan de keeper.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

De alleraller tofste keeper ooit in NL was uiteraard Frans de Munck.

daarbij was van Beveren een suf boertje en vd Sar een slome duikelaar.

Nooit geweten dat jij al 75 jaar oud was en die keepers ook allemaal echt meegemaakt hebt...

De beste was natuurlijk Heinz Stuy, de man die 3x een EC1 finale met Ajax keepte en niet 1 tegengoal daarbij tegen kreeg

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2579 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Ik zie liever een centrale verdediger die de leiding neemt over de verdediging. Een type Puyol of Terry.

Een keeper kan zich pas profileren als de veldspelers hun taak niet goed uitvoeren. Daarom is een keeper pas het laatste waar je naar moet kijken (op topniveau althans).

Meen je dit serieus? Een keeper kan wedstrijden net zoveel beslissen als een veldspeler. Ja ook op topniveau.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Reinbo schreef:

Uh zonder tegengoals kun je Wereldkampioen worden, terwijl je keeper er meer doorlaat dan je zelf scoort niet. Dus die aanvallers zijn minder van belang dan de keeper.

Als je een goede verdediging hebt, maar een slechte keeper, krijg je niet zoveel tegendoelpunten als omgekeerd. Een tegengoal is niet altijd te wijten aan een keeper, iets wat jij wel aanneemt.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

Meen je dit serieus? Een keeper kan wedstrijden net zoveel beslissen als een veldspeler. Ja ook op topniveau.

Zet Verhoeven op doel bij Barça en ik garandeer je dat ze volgend jaar weer kampioen worden.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2579 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Zet Verhoeven op doel bij Barça en ik garandeer je dat ze volgend jaar weer kampioen worden.

Dat geloof ik niet hoor. Dan kun je van al vanaf de middenlijn de bal er in leggen.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Het is altijd handig om een goede keeper achter de hand te hebben, voor het geval dat je veldspelers falen. Een keeper is er om fouten van je veldspelers te corrigeren. Juist daarom krijgt een veldspeler van mij altijd de prioriteit boven een keeper. Je moet immers het probleem bij de wortels aanpakken.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Over keepers gesproken: De Gea voor 18 miljoen naar Manchester. De deal schijnt zo goed als rond te zijn en hij is momenteel in Manchester voor de keuring.

Snap die Fergie voor geen ene meter. Eerst zitten te roepen dat hij spijt heeft dat vd Sar niet eerder was gekomen naar Manu, en nu hij in de persoon van Stekelenburg een jongere versie van Edwin kan krijgen laat hij het afweten. Dan te bedenken dat Steek minstens 2x zo goedkoop is als de Gea. Om ook maar eens niet te vergeten dat Steek meer ervaring heeft (1 seizoen CL, meerdere EL-seizoenen, WK+finale, bekerfinales en vele seizoenen bij Ajax onder de lat).

Of gaat iemand me vertellen dat Steek vele malen minder is dan de Gea (Naomi?)

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

(afbeelding)

Theo

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Adriaanse: 'Ik was na zes jaar toe aan club in Nederland'.

Vertaald: 'Na 6 jaar was er eindelijk een Nederlandse club die mij genoeg geld bood'.

kos

• 46712 berichten
  • 8868 stemmen

Materny schreef:

Of gaat iemand me vertellen dat Steek vele malen minder is dan de Gea (Naomi?)

Op zijn leeftijd is hij in ieder geval veel en veel verder.

Ik verheug me overigens al op het moment dat Stekelenburg daadwerkelijk verkocht wordt en Vermeer wordt doorgeschoven als 1ste keeper. .

kos

• 46712 berichten
  • 8868 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Nooit geweten dat jij al 75 jaar oud was en die keepers ook allemaal echt meegemaakt hebt...

De beste was natuurlijk Heinz Stuy, de man die 3x een EC1 finale met Ajax keepte en niet 1 tegengoal daarbij tegen kreeg

Heinz de bitterbal. Ga toch weg man. Frans de Munck stond de hele wedstrijd stil, knalde dan 8 ballen grandioos uit de bovenhoek en had na de wedstrijd nog steeds een even net shirt en perfecte coup haar.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Op zijn leeftijd is hij in ieder geval veel en veel verder.

Ik verheug me overigens al op het moment dat Stekelenburg daadwerkelijk verkocht wordt en Vermeer wordt doorgeschoven als 1ste keeper. .

Maar op dit moment is Stekelenburg natuurlijk veel verder. Ook qua ervaring.

En Vermeer zal voorlopig minder zijn dan wat we gewend waren, maar dat mag. Dat is een logisch gevolg als 1 van de beste keepers ter wereld vertrekt. Toch heb ik genoeg vertrouwen in Vermeer. Zeer atletisch en voetballend ook prima. Heeft routine en rust in zijn spel nodig.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

Het is altijd handig om een goede keeper achter de hand te hebben, voor het geval dat je veldspelers falen. Een keeper is er om fouten van je veldspelers te corrigeren. Juist daarom krijgt een veldspeler van mij altijd de prioriteit boven een keeper. Je moet immers het probleem bij de wortels aanpakken.

Wat een onzin, de invloed van een keeper is veel groter dan van een veldspeler. Probeer maar eens een wedstrijd te winnen zonder keeper....Met een of twee aanvallers minder kan dat best lukken, maar zonder keeper...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.