- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Krijgen we dat weer. Misschien had van Beveren wel niet genoeg persoonlijkheid, dat hij zich liet verjagen...
Lijkt me een goede in het doel tegenover Müller ja.. knikkende knietjes van de cynische grappen van Johan of Willem. Nee otherfool heeft er kijk op.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Een titel is nooit gestolen.
Enfin, de lijst is met een paar kleine wijzigingen af, we gaan kijken of we over een maand of 11 een volle Bingo-kaart mogen noteren:
Wij hebben atlijd Pech (en Zij hebben altijd Geluk)
Blessureleed
The Men in Black
Concurrenten winnen altijd met 1-0 / 1 goal verschil
Maar wij waren beter
Scheidsrechterscommissie
Competitieschema
De Media
Zo Moe
Tegenstanders doen tegen ons meer hun best
De Twentse Connectie: Kesler's Erfenis
Concurrenten winnen altijd in slotfase
Tuchtcommissie
De Omstandigheden (slecht weer / slecht veld)
Antisemitisch Complot
Vals spel / schwalbes
KNVB / UEFA / FIFA
Concurrenten scoren alleen maar uit spelhervattingen / lelijke goals
Tegenstander speelt te hard
Iedereen is tegen ons
90% van deze zaken zijn anders ook door aardszeikerd en door jou bewierrookte Mourinho tot vervelends toe geopperd. Meestal snijden je opmerkingen wel ergens hout, maar hier meet je ernstig met twee maten.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
hehehe ja idd. Hoe lul ik me hier uit.......-->> maar Zuid afrika is toch een kolonie geweest van Engeland?

neem bovenstaande niet al te serieus
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Oja, ik vind het prima dat de top 3 15 punten voorsprong kan hebben op de nr 4, maar het is saai als elk seizoen zo loopt als met bv Dortmund dit jaar in Duitsland. Daar wisten ze in november al wie kampioen werd.
Dat dachten ze in Zwolle ook 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
De man die Nederland ongetwijfeld een wereldtitel zou hebben geschonken, de grootste what if van het vaderlandse voetbal, en allicht de beste keeper ooit (als je al zou willen vergelijken).
RIP Jan van Beveren.
Een keeper wint geen WK voor een team. Kijk naar Spanje, Casillas maakte wel een hele belangrijke redding, maar zonder Xavi, Iniesta, Villa etc. waren ze nooit in de finale gekomen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Een keeper wint geen WK voor een team.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Zonder goede keeper ben je wel kansloos.
Nee, zonder goede verdediging wel.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een keeper wint geen WK voor een team. Kijk naar Spanje, Casillas maakte wel een hele belangrijke redding, maar zonder Xavi, Iniesta, Villa etc. waren ze nooit in de finale gekomen.
Sterker nog, denk dat het zonder Xavi als een kaartenhuis in elkaar valt.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Engelsen hebben altijd kut keepers, zo ook de Fransen. Zola van Italië was ook erg goed.
Gorden Banks was meesterlijk en staat nog steeds in de geschiedenisboeken met de beste redding ooit. Zola? Ken ik niet Zoff en Zenga waren wel klasbakken. En zie Lloris in Frankrijk nog wel een hele grote worden. Is wat mij betreft nu al een van de besten ter wereld. Moet alleen nog naar een topclub verkassen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
http://www.vi.nl/Nieuws-item/202613/Eerste-degradatie-in-geschiedenis-River-Plate-een-feit.htm
Het doek is nu echt gevallen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Triest. Zo'n grote club, en een erg mooie club ook.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad erg zonde. Vind het een van de mooiste namen; River Plate (Al is het natuurlijk wel het Ajax van Buenos Aires..... Boca is daar de volksclub, River Plate van de media en jet set).
Gorden Banks was meesterlijk en staat nog steeds in de geschiedenisboeken met de beste redding ooit. Zola? Ken ik niet Zoff en Zenga waren wel klasbakken. En zie Lloris in Frankrijk nog wel een hele grote worden. Is wat mij betreft nu al een van de besten ter wereld. Moet alleen nog naar een topclub verkassen.
Ik bedoelde ook Zoff 
Banks is van voor mijn tijd.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Beelden van de ongeregeldheden staan nu ook al online 
http://www.sportyou.es/galeria/index.php?gal=Descenso-River&img=08.r.JPG
Beelden van verslagen spelers en rellen op de tribune:
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Ik zou het wel weten als ik Jan van Beveren in Amerika was en al die meisjes zie die hij trainde. Holy sjeisse 
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Maar Grobbelaar is een Zuid- Afrikaan.....
Grobbelaar kwam uit voor Rhodesia (en dan Zimbabwe) voor internationals en niet Zuid Afrika 
In zijn tijd bij Liverpool beschouwde hij zichzelf als een Rhodesian (werd vanaf 1980 Zimbabwe, een onafhankelijke republiek)
Ik vermoed dat hij intussen zijn eigen geschiedenis zit te veranderen, en geloof ook niet dat hij in Zuid Afrika was geboren zoals op zijn Wiki is vermeld. 
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
http://www.vi.nl/Nieuws-item/202613/Eerste-degradatie-in-geschiedenis-River-Plate-een-feit.htm
Het doek is nu echt gevallen.
kan gebeuren, maar voor mij komt de echte River Plate uit Uruguay en niet die club uit Argentina 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Al bestaat de Argentijnse club natuurlijk wel 30 jaar langer 
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
De man die Nederland ongetwijfeld een wereldtitel zou hebben geschonken, de grootste what if van het vaderlandse voetbal, en allicht de beste keeper ooit (als je al zou willen vergelijken).
RIP Jan van Beveren.
.....
Helemaal mee eens. Zeker in 1974.
RIP Jan van Beveren
......Gordon Banks bedoel je. Peter Shilton was een redelijke, maar veel te kleine, keeper die zonder meer een mooie (en lange) carrière kende, maar wereldkampioen werd hij niet.
Banks was keeper voor Engeland tijdens WK van 1966
Shilton kwam vanaf jaren 70 en had wel 2x europa cup 1 gewonnen met Brian Clough's Nott Forest, en je had ook Ray Clemence die titels en bekers won met Liverpool en dan Spurs in de jaren 80
Engeland hebben de laatste 20 jaar geen goede keepers gehad. maar Banks hoort tot de beste ooit, samen met Jan van Beveren.
In vergelijking was van der Sar best goed maar meer niet.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Al bestaat de Argentijnse club natuurlijk wel 30 jaar langer
volgens mij niet.
Op die wiki pagina staat inderdaad "De club mag niet verward worden met River Plate FC, deze club werd enkele malen landskampioen maar verdween toen profvoetbal werd ingevoerd, rond dezelfde tijd dat CA River Plate ontstond." maar dat klopt volgens mij niet.
Ik heb een tijdje in Montevideo doorgebracht, en mensen daar zien de River Plate van nu als de River Plate FC dat 4x kampioen was geweest in de tijd dat Uruguay de WK hadden gewonnen
Ze zijn allerbij bekend als Darseneros (nickname)
zie deze engels wiki info
River Plate F.C - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Hij pakt de link niet, ook niet als ik hem vanaf de goede wiki pagina probeer te linken hier. Maar heb het gezien.
This article does not cite any references or sources.
Please help improve this article by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. (March 2007)
River Plate
Full name River Plate Football Club
Nickname(s) Darseneros
Founded 1897
Dissolved 1929
Home colours
Away colours
River Plate Football Club was a sports club from Uruguay, founded in 1897 in Montevideo, the country's capital.
River Plate is considered one of the four giants of the first era in Uruguayan football, alongside rivals Montevideo Wanderers and the current two bigs: CURCC(Peñarol) and Club Nacional de Football. River reached important achievements in the amateur era of the national football. In fact, the national side's uniform is a sky blue shirt in tribute to this team victories with their alternative sky blue shirt over Argentina's Alumni Athletic Club, the most important club of the amateur era in Argentina, against which River remained unbeaten.
After the second decade of the twentieth century, the club entered in ostracism and disappeared in 1929.
[edit]Honours
National tournaments: 4
1908, 1910, 1913, 1914
Club Atlético River Plate (Montevideo) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Maar wat ik hieruit begrijp is dat de amateurvereniging er in 1929 mee is gekapt en in 1932 is uit een fusie tussen 2 andere clubs( Olimpia en Capurro) Club Atlético River Plate ontstaan. Snap de link zelf niet helemaal, maar het zal vast wel met elkaar te maken hebben die 2 clubs
Enige wat ze gemeen hebben zijn de 2 shirts.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Jemig, 63 jaar nog elke dag op het trainingsveld en dan dit...
De beste keeper die we ooit hebben gehad hier in Nederland (wie ben ik om Frits Barend tegen te spreken) en die daar eigenlijk nooit de erkenning voor heeft gehad.
Weggehoond door de Ajax-kliek en het Nederlandse volk heeft de man máár 32 interlands gespeeld en nooit een EK of WK mogen meemaken. Heeft nooit de behoefte gehad om na te trappen of zijn gelijk te halen (wat hij volgens velen, incl 'El Salvador' zelf, wel had), zelfs niet tegen z'n kinderen.
Schitterende stylist!
ps: vrij ongepast trouwens rep_robert je opmerking van 23:30.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Misschien een beetje verkeerd neergezet, maar je moet het meer vanuit mijn standpunt zien uiteraard.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Je kan alles natuurlijk ook te serieus opvatten... ik zie gewoon een boel leuke dames en daar reageer ik op. What's the big deal vraag ik me dan af.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
In het licht van de gebeurtenissen van de dag van de dag vind ik het, vanuit welk standpunt dan ook, ongepast om deze opmerking te maken.
Dat je dan reageert op leuke dames is tot daar aan toe maar als je dan daarin ook nog refereert naar Van Beveren vind ik het vrij smakeloos worden.
Ik kan het misschien te serieus opvatten maar is dat slechter dan het te licht opvatten?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Misschien wel natuurlijk. Maar het is nou niet zo dat we er allemaal wakker van liggen toch? Het blijft verder een ver van ons bed show wat dat betreft. Maar ik heb ook een ietwat andere mentaliteit, wat dat betreft sta ik ook erg luchtig in het leven.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
. Behoorlijk knap als je dat al als aanstootgevend ervaart.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
. Behoorlijk knap als je dat al als aanstootgevend ervaart.
Dank u!
Misschien wel natuurlijk. Maar het is nou niet zo dat we er allemaal wakker van liggen toch? Het blijft verder een ver van ons bed show wat dat betreft. Maar ik heb ook een ietwat andere mentaliteit, wat dat betreft sta ik ook erg luchtig in het leven.
Maar je begrijpt toch ook wel dat het voor anderen wel wat zwaarder zou kunnen liggen en dat je toch wel enige voorzichtigheid kan betrachten in je uitspraken in dit soort situaties.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Klopt, maar over het algemeen is de sfeer hier wel luchtig en is het niet de eerste keer dat er zulke opmerkingen geplaatst worden.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Dat kan, maar dit was de eerste die ik tegenkwam.
Slaap ze!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.