- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik doelde met Roda meer op een algemeen voorbeeld. Ik had ook NAC of RKC kunnen zeggen.
Die duels zullen wel allemaal met veiligheid te maken hebben. 3x tegen Rotterdam, 4x Utrecht/ADO....maar toch blijft het jammer.
Al valt het nu wel mee, maar oorspronkelijk stonden 12 duels om half 1. Dat is onzinnig.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zo lang Feyenoord nog in deze staat van ontbinding verkeerd zal het dat nog steeds niet zijn. wel of geen supporters maakt niet uit. Ze zullerneerst weer eens een goed team op de mat moeten zetten. Nummer 1 tegen nummer 10 kan nooit een klassieker zijn.
Mee eens. Tijd dat PSV eens wegzakt en dat Feyenoord die plek weer in gaat nemen. Ik blijf Ajax en Feyenoord de boegbeelden van het Nederlandse voetbal vinden. Hopelijk krijgen we ooit weer spannende Klassiekers. Momenteel al 5 jaar ongeslagen tegen Feyenoord in een potje of 15 (competitie, play offs, bekerfinales etc).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het zou natuurlijk leuker zijn als PSV (en Twente) helemaal niet wegzakt en Feyenoord gewoon weer op niveau komt. Maar onder de huidige trainer en bestuur zie ik dat niet gebeuren.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Vier kanshebbers voor 2 CL tickets vind ik wat teveel 
Wat dat betreft is het beter dat alleen Ajax top is, maar dat gaat na 2 jaar ook vervelen. Beetje spanning is goed, dat zien we de laatste jaren wel in de competitie.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Spanning is goed, maar die spanning komt omdat de top zo slecht is geworden. Ik heb liever een top die mee kan doen met de (sub)top van Europa en dat de competitie dan ietsjes minder spannend is dan een top die niet eens met de subtop van Europa meekan doen, maar dat de competitie wel spannend is. Laten we hopen dat ons aller Johan van Ajax weer een Europese grootmacht kan maken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Oja, ik vind het prima dat de top 3 15 punten voorsprong kan hebben op de nr 4, maar het is saai als elk seizoen zo loopt als met bv Dortmund dit jaar in Duitsland. Daar wisten ze in november al wie kampioen werd.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Vanavond kan River Plate historie schrijven op een negatieve wijze, de kans is namelijk groot dat ze degraderen. Op basis van drie seizoenen(spelen 2 kampioenschappen per jaar: Apertura en Clausura)wordt een ranglijst bepaald en ondanks dat ze dit seizoen in de middenmoot zijn geëindigd zijn ze op basis van die drie seizoenen(2 jaar geleden een extreem slecht seizoen gehad)veroordeeld tot het spelen van degradatie play-offs tegen Belgrano. Het eerste uitduel hebben ze met 2-0 verloren en dat moeten ze dus goed maken.
Fans komen het veld op nadat ze 2-0 achter staan, emoties lopen hoog op:
De Copa de Libertadores finale is van de week overigens ook in een massale knokpartij geëindigd na het laatste fluitsignaal(waar Santos met 2-1 van Penarol uit Uruguay had gewonnen)
Bizarre vechtpartij ontsiert finale Copa - Buitenlands voetbal - AD
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Begrijpt nu echt niemand dat om 12.30 spelen te maken heeft met Eredivisie Live en niet met de KNVB?
Eredivisie bestaat uit 18 clubs... 
Wat is nou het probleem dan van half 1 spelen? Te vroeg? Het zijn voetballers en geen oude wijven, die aan het voetballen zijn. Kerels als Hanegem, Neeskens en Haan, die zouden zich kapot moeten schamen voor de huidige generatie. Als je je bed niet uit kan komen, dan moet je de avond er voor, maar op tijd in je bed liggen. Dat betekent dus niet tot laat twitteren of naar één of andere kickboksgala gaan.
Niet zeiken en gewoon om half 1 voetballen. Winnen en uiteindelijk kampioen worden.
Alsof het alleen om de voetballers gaat... half 1 is gewoon een kuttijd om een wedstrijd bij te wonen op een zondag. Vooral als je er zo extreem veel hebt t.o.v. anderen. Denk maar is aan zo'n dagje naar het stadion en wat er allemaal bij komt kijken. En geloof me, om 11 uur 's ochtends is dat een stuk minder leuk dan 1 uur 's middags of zaterdagavond 7 uur.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het ook een kut tijd. Zie Feyenoord het liefst op zaterdagavond spelen. Zeker in de Kuip is een avondwedstrijd veel sfeervoller. Bovendien heeft Feyenoord vorig seizoen bijna alle 12.30 wedstrijden verloren en de avondwedstrijden worden juist vaak gewonnen. De omstandigheden zijn natuurlijk voor de tegenstander hetzelfde, maar toch lijkt het voor Feyenoorders extra lastig....
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Triest nieuws dat PSV icoon Jan van Beveren overleden is. 63 jaar is natuurlijk ook veel te jong, al is er niet vermeld wat nou de doodsoorzaak was.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Eredivisie bestaat uit 18 clubs...
Maar een groot deel daarvan heeft weinig invloed op de kijkcijfers.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Triest nieuws dat PSV icoon Jan van Beveren overleden is. 63 jaar is natuurlijk ook veel te jong, al is er niet vermeld wat nou de doodsoorzaak was.
Beste keeper die we ooit (toen) hadden. Kon helaas niet door een deur met Cruyff en co.
RIP
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Is ruim van voor mijn tijd, maar ik vraag me serieus af of hij beter was als vd Sar. In de tijd dat ik voetbal volg heb ik eigenlijk nooit een betere gezien. Hoogstens keepers die in de buurt zaten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hij had de meest geweldige reflexen. In die tijd hoefde je nog nauwelijks mee te voetballen, dus de vergelijking is niet te maken. Maar als lijnkeeper was er nooit een betere.
Vind van der Sar ook niet echt beter dan Schmeichel of Van Breukelen in hun top tijd.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Het blijft toch persoonlijk, kiezen wie de beste was. Een Spanjaard zal Casillas wel de allerbeste vinden en een Duitser Neuer.
Maar van Beveren zal best een goede keeper zijn geweest.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Casillas is volgens mij niet onbesproken. Duitsers hadden in Schumacher natuurlijk hun beste keeper. Engelsen hebben altijd kut keepers, zo ook de Fransen. Zola van Italië was ook erg goed.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Altijd een beetje grappig dat het in de aard van mensen ligt om sportmensen uit verschillende tijden met elkaar te vergelijken.
Ik vind dat altijd vrij "kansloos" om een een vergelijking te maken tussen twee spelers waar 40 jaar tussen zit. Het hele spelbeeld is in die tijd veranderd en is dus eigenlijk geen vergelijking mogelijk
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij geef ik juist aan dat de vergelijking niet te maken is......
Beste keeper die we ooit (toen) hadden.
Hij had de meest geweldige reflexen. In die tijd hoefde je nog nauwelijks mee te voetballen, dus de vergelijking is niet te maken. Maar als lijnkeeper was er nooit een betere.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Engeland had natuurlijk Peter Shilton, die ook in 1966 het WK won. Schijnt een goede te zijn geweest...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ken Shilton vooral uit zijn nadagen, was toen verre van vlekkeloos.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Volgens mij geef ik juist aan dat de vergelijking niet te maken is......
Misschien doelt hij ook niet op jou
.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Casillas is volgens mij niet onbesproken. Duitsers hadden in Schumacher natuurlijk hun beste keeper. Engelsen hebben altijd kut keepers, zo ook de Fransen. Zola van Italië was ook erg goed.
hahaha Engelsen kut keepers?? daar heb je wel gelijk in, maar heb wel altijd wel moeten lachen om die "grabbelaar" vroeger van Liverpool.

VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Misschien doelt hij ook niet op jou
.
yep 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar Grobbelaar is een Zuid- Afrikaan..... 
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Jammer, het leek me een sympathieke vent, nadat ik dat interview van hem met de NOS vorig jaar had gezien.
Afgaande op de verhalen en oude beelden, lijkt het me inderdaad een topkeeper.
Ik moet zeggen, hij zag er op de beelden toen al niet zo goed meer uit, de onvermijdelijke tand des tijds.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
De man die Nederland ongetwijfeld een wereldtitel zou hebben geschonken, de grootste what if van het vaderlandse voetbal, en allicht de beste keeper ooit (als je al zou willen vergelijken).
RIP Jan van Beveren.
Engeland had natuurlijk Peter Shilton, die ook in 1966 het WK won. Schijnt een goede te zijn geweest...
Gordon Banks bedoel je. Peter Shilton was een redelijke, maar veel te kleine, keeper die zonder meer een mooie (en lange) carrière kende, maar wereldkampioen werd hij niet.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Hebben we dat stokpaardje weer.. vd Sar is vele malen beter en die heeft ons ook nog nooit een wereldtitel geschonken 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Vind van der Sar ook niet echt beter dan Schmeichel of Van Breukelen in hun top tijd.
Van der Sar is véél beter, ook Hansie heeft dat al meermaals zelf toegegeven.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
De man die Nederland ongetwijfeld een wereldtitel zou hebben geschonken, de grootste what if van het vaderlandse voetbal, en allicht de beste keeper ooit (als je al zou willen vergelijken).
RIP Jan van Beveren.
Krijgen we dat weer. Misschien had van Beveren wel niet genoeg persoonlijkheid, dat hij zich liet verjagen...
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Trouwens, leuk detail, Van Beveren keepte nog in een tijd dat de wedstrijdballen van leer waren. En we weten allemaal wat er gebeurt met regen en een lerenbal...;)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.