- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Je hoeft niet spaghetti eten
Het is inderdaad nadelig voor de supporters. De meeste gaan dan die dag niet omdat ze dan zo vroeg moeten opstaan. Ik woon bijvoorbeeld dichtbij Eindhoven. Als ik om 12:30 daar wil zijn, moet ik wel heel erg vroeg opstaan. En dit is o zo makkelijk op te lossen, namelijk die wedstrijden naar 14:30. En dan vind ik het grappig dat de KNVB zegt dat het hun niks uitmaakt om hoe laat de wedstrijden worden gespeeld, maar ze verzetten ze niet naar 14:30. Daarnaast moet je toegeven dat het opvallend is dat Ajax maar liefst 8x om 12:30 moet spelen en PSV maar 4x en Twente zelfs geeneen keer. Wel heel erg toevallig...
happie
-
- 6251 berichten
- 426 stemmen
Daar ligt het niet aan. Schijnbaar is het ritme om 12.30 niet optimaal. Spaghetti eten @ 9 uur lijkt me ook niet aantrekkelijk. En om 8 uur de bus in voor Roda uit is ook niet erg lekker.
Weet je, als 12.30 nou de enige optie was..maar het is zo simpel om die potjes gewoon om 14.30 uur te zetten.
Half 1 je ritme niet optimaal? Dan heb ik er meestal al een halve dag opzitten en spaghetti eten om negen uur lijkt me geen ramp en anders
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Half 1 je ritme niet optimaal? Dan heb ik er meestal al een halve dag opzitten en spaghetti eten om negen uur lijkt me geen ramp en anders
Jij bent geen topsporter, zij wel. Je kan ook om 2 uur in de nacht spelen...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat maakt die vroege tijd nu uit. Alle voor- en nadelen gelden toch ook voor de tegenstander...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat maakt die vroege tijd nu uit. Alle voor- en nadelen gelden toch ook voor de tegenstander...
De uitspelende ploeg moet toch anders een aardig eind reizen...
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
De uitspelende ploeg moet toch anders een aardig eind reizen...
Ja en de volgende wedstrijd wisselt het weer om bovendien moet Feyenoord ook iets van 7x om 12:30 ballen. En Twente en PSV zijn gewoon typische zaterdagavonden clubjes.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ja en de volgende wedstrijd wisselt het weer om bovendien moet Feyenoord ook iets van 7x om 12:30 ballen. En Twente en PSV zijn gewoon typische zaterdagavonden clubjes.
Je vergeet dat Ajax er ookspronkelijk 12 om 12.30 had he. Pas na aanpassing 8.
Je tweede punt klopt, maar Ajax is weer een typische zondagmiddag half drie club.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Wat een gejank om die tijden, alleen voor de supporters is het zwaar irritant.
Hier trouwens een lijstje sinds 2003 met het aantal 12.30 wedstrijden (exclusief komend seizoen):
Feyenoord 87
Ajax 83
FC Utrecht 40
ADO Den Haag* 39
PSV 27
Vitesse 27
AZ 23
NEC 20
Roda JC 20
VVV-Venlo* 12
NAC Breda 11
Sparta Rotterdam* 9
FC Twente 9
De Graafschap* 7
Willem II 6
Excelsior* 5
FC Groningen 4
RKC Waalwijk* 4
FC Volendam* 4
Heracles Almelo* 3
sc Heerenveen 1
FC Zwolle* 1
oftewel het gaat ook om risicowedstrijden.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Daar ligt het niet aan. Schijnbaar is het ritme om 12.30 niet optimaal. Spaghetti eten @ 9 uur lijkt me ook niet aantrekkelijk.
Dat Spaghetti argument vind ik wel het ergste, meest vervelende en treurige argument aller tijden. Alsof mensen geen voetbalwedstrijd meer kunnen spelen zonder spaghetti te eten.
happie
-
- 6251 berichten
- 426 stemmen
Jij bent geen topsporter, zij wel. Je kan ook om 2 uur in de nacht spelen...
Nee inderdaad, maar als ik het kan, dan moet een topfitte sporter makkelijk zo vroeg op kunnen staan. Wat die zware wedstrijden betreft na CL wedstrijden: Een NBA ploeg speelt minimaal 82 wedstrijden in een seizoen. Soms 4 tot 5 keer per week. Dat is pas sport.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nee inderdaad, maar als ik het kan, dan moet een topfitte sporter makkelijk zo vroeg op kunnen staan. Wat die zware wedstrijden betreft na CL wedstrijden: Een NBA ploeg speelt minimaal 82 wedstrijden in een seizoen. Soms 4 tot 5 keer per week. Dat is pas sport.
Valt wel mee. Al die sporten in Amerika zijn bijna allemaal sporten waarbij er meer pauzes en stilstaande fases zijn dan dat ze zich echt moe maken. Bij de NBO heb je elke keer 10 minuten spelen ofzo en alweer pauze, is het deel voorbij.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Kom nu alweer terug op me radiostilte, kan dat toch niet volhouden hahah.

Leg maar uit waarom.
Twente speelde het meest constant en verdiende het in mijn ogen om de titel te winnen. Daarnaast waren de laatste vijf wedstrijden van Ajax natuurlijk lachwekkend slecht (en werden gewonnen door blunders van keepers). Maar inderdaad, zoals Ajax&Litmanen zei, ik had beter de 'meest gelukkige ploeg' kunnen zeggen.
En over die tijden, ja dat is gewoon verdomde irritant. Alles wordt ingedeeld op de commercie. Extra tijden van 12:30 en 16:30, en op zaterdag om 18:45 zijn allemaal in het leven geroepen voor Eredivisie Live en om meer gezinnetjes te trekken naar de stadions. De op de bank liggende consument is alles waard, om de echte supporters wordt niet meer uitgekeken. AZ heeft ook weer een heel aantal brakke aanvangstijden, bijvoorbeeld om half 1 uit tegen VVV, nou daar gaat niemand heen natuurlijk. Alsof al die klotecombi's nog niet genoeg waren.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Toch even nuanceren; Ajax speelde dit seizoen vaak inderdaad slecht, maar heb je PSV en Twente wel gezien? Ik heb een hoop duels van hen gezien en het zag er ook niet uit.
Herinner je je oa AZ-PSV, PSV-Willem II, Twente-Feyenoord of Utrecht-Twente nog? Gewoon slechts een paar voorbeeldjes uit mijn hoofd. Ook zeer matig en ook onverdiende punten voor PSV en Twente. Zoals Ajax dit ook een paar keer had ja.
Zoals het Ajax net zo goed een paar keer tegen heeft gezeten. Twente uit had met de rust 0-3 moeten staan en uit bij Roda mist Ajax bij 2-2 een penalty vlak voor tijd. Maar daar hoor je niemand over.
Dat Ajax gemazzeld heeft in de slotfase zal niemand ontkennen. Maar ze hebben wel de veerkracht getoond om de laatste 6 wedstrijden gewoon te winnen na de nederlaag bij ADO en daarmee toch de titel gepakt. Schijnbaar was de rest dit jaar nog slechter als dit Ajax de titel kon pakken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Een gestolen titel
Titel was trouwens helemaal niet gestolen. Wat kan Ajax eraan doen als de tegenstand het in de laatste weken op kinderlijke wijze laat afweten?
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ernstig inderdaad. Je zou toch verwachten dat het inruilen van uberCalimero Jol voor de zelfverzekerde Frankieboy, resulterend in een kampioenschap nota bene, de bravoure weer wat terug zou brengen bij de hoofdstedelijke voetbaltrots, maar niets is minder waar. Een wedstrijd tegen PSV, of dat nou om 10:30 of 23:00 is, telt niet meer als kans om die boeren met hun gepoch over voetbalhoofdstad eens ouderwets van jetje te geven, maar is een beangstigende bedoening met potentieel puntverlies geworden. Treurig.
Heb je mijn post niet gelezen? Ik heb duidelijk gezegd dat PSV daar ook last van heeft. Het enige wat ik aan te merken had, was dat het vervelend is voor de supporters.
Dus volgens jou mag je niet constateren dat een scheidsrechter een fout maakt, of mag je niet stellen dat je zwakker bent omdat een paar basisspelers geblesseerd zijn?
Overigens, was jij niet degene die zei dat PSV kampioen was geworden als Reis niet geblesseerd was geraakt of als Afellay niet weg was gegaan? (of was dat iemand anders?) BINGO!
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Twente speelde het meest constant en verdiende het in mijn ogen om de titel te winnen. Daarnaast waren de laatste vijf wedstrijden van Ajax natuurlijk lachwekkend slecht (en werden gewonnen door blunders van keepers). Maar inderdaad, zoals Ajax&Litmanen zei, ik had beter de 'meest gelukkige ploeg' kunnen zeggen.

Twente speelde ook dramatisch op het eind. Vooral op de laatste speeldag werden ze overlopen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Voetbalzone - Varkenoord-groep valt Feyenoord-directeur Koevermans aan
Wat een soap.
Dacht effe dat het om een fysieke aanval ging. Komt volgende week een gesprek tussen beide kampen. <aar wat mij betreft mag het nog even doorrommelen. Er moeten er tenslotte nog een paar weg....
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Valt wel mee. Al die sporten in Amerika zijn bijna allemaal sporten waarbij er meer pauzes en stilstaande fases zijn dan dat ze zich echt moe maken. Bij de NBO heb je elke keer 10 minuten spelen ofzo en alweer pauze, is het deel voorbij.
Heb je wel eens gezien hoeveel effectieve speeltijd een voetbalwedstrijd heeft?
Nederland Portugal destijds was dat volgens mij nog geen 55 minuten.
tplstrltj
-
- 69 berichten
- 125 stemmen
Bij basketbal word de tijd ook stopgezet als de bal uit spel is dus elke minuut wordt benut, zouden ze es bij voetbal moeten doen geen tijdrekken meer, beter voor t aanvallend voetbal
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Tenminste niet gekocht zoals die van jullie.
Net zoals die van Twente
.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Wat een gejank om die tijden, alleen voor de supporters is het zwaar irritant.
Hier trouwens een lijstje sinds 2003 met het aantal 12.30 wedstrijden (exclusief komend seizoen):
Feyenoord 87
Ajax 83
FC Utrecht 40
ADO Den Haag* 39
PSV 27
Vitesse 27
AZ 23
NEC 20
Roda JC 20
VVV-Venlo* 12
NAC Breda 11
Sparta Rotterdam* 9
FC Twente 9
De Graafschap* 7
Willem II 6
Excelsior* 5
FC Groningen 4
RKC Waalwijk* 4
FC Volendam* 4
Heracles Almelo* 3
sc Heerenveen 1
FC Zwolle* 1
oftewel het gaat ook om risicowedstrijden.
Onzin, als het om risicowedstrijden ging waarom heeft de KNVB er dan 4 wedstrijden afgehaald bij Ajax? Dat waren eerst dus gees risicowedstrijden. Daarnaast kun je mij niet wijsmaken dat Ajax alleen dubbel zo veel risicowedstrijden heeft als PSV en Twente bij elkaar. Twente heeft volgens jou dus 0 risicowedstrijden, pure onzin. Daarnaast zijn dit de wedstrijden die Ajax om 12:30 moet spelen:
Als het dan om risicowedstrijden gaat dan vraag ik me af waarom bijvoorbeeld Ajax - Feyenoord om 20:45 werd gespeeld afgelopen seizoen. PSV - Ajax werd om 14:30 gespeeld. En de jaren daarvoor werden niet alle wedstrijden tegen deze clubs om 12:30 gespeeld. Toen maakte het dus niet uit wanneer deze wedstrijden werden gespeeld en nu opeens wel? Er is de laatste tijd nou niet echt iets ergs gebeurd tijdens deze wedstrijden. Dit heeft niks met risicowedstrijden te maken.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
„Natuurlijk maken we ons zorgen, want we hebben veel geld voor Ronaldinho betaald”, sprak Flamingovoorzitter Patricia Amorim.
Ronaldinho, die in januari over kwam van AC Milan, werd afgelopen zondag tijdens de stadsderby met Botafogo zelfs uitgefloten, toen hij even voor tijd gewisseld werd. Terwijl de fans nog woedend waren over het gelijkspel, stond hij enkele uren later alweer lachend op het strand bij een voetvolleytoernooi. Eerder die week was hij om vijf uur 's ochtends nog in het uitgaansleven gezien.

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als het dan om risicowedstrijden gaat dan vraag ik me af waarom bijvoorbeeld Ajax - Feyenoord om 20:45 werd gespeeld afgelopen seizoen.
Is dat dan een risicowedstrijd? Zijn toch helemaal geen uitsupporters bij aanwezig...
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Onzin, als het om risicowedstrijden ging waarom heeft de KNVB er dan 4 wedstrijden afgehaald bij Ajax? Dat waren eerst dus gees risicowedstrijden. Daarnaast kun je mij niet wijsmaken dat Ajax alleen dubbel zo veel risicowedstrijden heeft als PSV en Twente bij elkaar.
onzin haha je weet niet half hoe zoiets doorwerkt in een schema, algemeen bekend dat vroege tijdstippen de kans verkleint op risico's. Waarom denk je dat ADO en Utrecht zo hoog staan, niet alleen voor de commercie anders stonden ze niet ruim boven Psv.
En ja bij Feyenoord en Ajax zijn meer wedstrijden met een zwaardere risico inschatting dan bijv. Psv.
Nee hoe kom je daar nou weer bij, ik zeg ook niet dat iedere risiscowedstrijd gelijk 1 op 1 leidt tot 12:30.
'oftewel het gaat ook om risicowedstrijden' zei ik, samen met bijvoorbeeld EredivisieLive of dat bepaalde clubs traditiegetrouw vaak op vrijdag/zaterdagavonden spelen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Is dat dan een risicowedstrijd? Zijn toch helemaal geen uitsupporters bij aanwezig...
Er werd toch weer gesproken over uitsupporters voor komend jaar? Zou wel erg leuk zijn, de Klassieker voelt nu niet compleet.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
onzin haha je weet niet half hoe zoiets doorwerkt in een schema, algemeen bekend dat vroege tijdstippen de kans verkleint op risico's. Waarom denk je dat ADO en Utrecht zo hoog staan, niet alleen voor de commercie anders stonden ze niet ruim boven Psv.
En ja bij Feyenoord en Ajax zijn meer wedstrijden met een zwaardere risico inschatting dan bijv. Psv.
Nee hoe kom je daar nou weer bij, ik zeg ook niet dat iedere risiscowedstrijd gelijk 1 op 1 leidt tot 12:30.
'oftewel het gaat ook om risicowedstrijden' zei ik, samen met bijvoorbeeld EredivisieLive of dat bepaalde clubs traditiegetrouw vaak op vrijdag/zaterdagavonden spelen.
Ik snap gewoon niet waarom de KNVB Ajax niet om 14:30 laat spelen, als ze zelf letterlijk zeggen dat het ze niks uitmaakt om welke tijd de clubs spelen. Wijzig die tijden dan ook als ze dat willen!
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik snap wel dat een paar risicoduels om half 1 gespeeld kunnen worden (ADO, Utrecht en Feyenoord uit), maar wat is het nut van Roda-Ajax om 12.30 uur? Laten we het niet overdrijven, zoveel geweldsmisdrijven bij het Eredivisie voetbal zijn er nauwelijks meer. Beter maken ze gewoon een voetbalwet met zware celstraffen voor hooligans, ipv de normale supporters met alles tegen te werken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Er werd toch weer gesproken over uitsupporters voor komend jaar? Zou wel erg leuk zijn, de Klassieker voelt nu niet compleet.
Zo lang Feyenoord nog in deze staat van ontbinding verkeerd zal het dat nog steeds niet zijn. wel of geen supporters maakt niet uit. Ze zullerneerst weer eens een goed team op de mat moeten zetten. Nummer 1 tegen nummer 10 kan nooit een klassieker zijn.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ik snap wel dat een paar risicoduels om half 1 gespeeld kunnen worden (ADO, Utrecht en Feyenoord uit), maar wat is het nut van Roda-Ajax om 12.30 uur? Laten we het niet overdrijven, zoveel geweldsmisdrijven bij het Eredivisie voetbal zijn er nauwelijks meer. Beter maken ze gewoon een voetbalwet met zware celstraffen voor hooligans, ipv de normale supporters met alles tegen te werken.
Roda - Ajax is om 18:45.... Ajax moet om half 1 spelen tegen:
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.