- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Verschil is natuurlijk dat ik mijn clunker direct toegaf. En noem mij een leukere hobby dan dit soort domme uitspraken weer eens boven tafel te halen, ik vermaak me iig kostelijk.
Oh en weest niet bevreesd; ook volgens jaar weer een Ajax excuses Bingo!
Ik zal me eens gaan beraden op de categorieën...
Je kon ook niet anders. Bij mij zijn het vaak lange termijn uitspraken. Je kan nou nog helemaal niet beoordelen of Anita of van der Heijden helemaal niks gaan worden. Maar jij oordeelt daar meteen lekker snel over. Net of jij je ongelijk over Anita toe durft te geven. Die jongen heeft er nu gewoon een goed jaar opzitten.
En je verzint je Bingo maar. Ajax is kampioen, dat telt. De rest is bijzaak.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Een gestolen titel, maar dat geheel terzijde.
Sigthorsson is overigens wel een topspits hoor. Je moet bij hem niet alleen naar zijn doelpunten kijken, maar ook naar zijn loopacties, zijn kracht en hoe hij de bal bij zich kan houden. Jammer dat hij door de financiële situatie zo goed als zeker weg moet, en dit dus waarschijnlijk Ajax wordt. Had graag nog langer van em willen genieten.
En ik ga me hierbij niet meer vertonen in de voetbalthread, krijg ik toch alleen maar ruzie van.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Een gestolen titel
Een titel is nooit gestolen.
Enfin, de lijst is met een paar kleine wijzigingen af, we gaan kijken of we over een maand of 11 een volle Bingo-kaart mogen noteren:
Wij hebben atlijd Pech (en Zij hebben altijd Geluk)
Blessureleed
The Men in Black
Concurrenten winnen altijd met 1-0 / 1 goal verschil
Maar wij waren beter
Scheidsrechterscommissie
Competitieschema
De Media
Zo Moe
Tegenstanders doen tegen ons meer hun best
De Twentse Connectie: Kesler's Erfenis
Concurrenten winnen altijd in slotfase
Tuchtcommissie
De Omstandigheden (slecht weer / slecht veld)
Antisemitisch Complot
Vals spel / schwalbes
KNVB / UEFA / FIFA
Concurrenten scoren alleen maar uit spelhervattingen / lelijke goals
Tegenstander speelt te hard
Iedereen is tegen ons
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Als je dit topic een beetje volgt is het nog herkenbaar ook. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik mik dan ook op een volle kaart dit keer, kan bijna niet fout gaan 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Beetje dom, drukt de transferprijs van El H. natuurlijk behoorlijk.
Dit dus. Deze sanctie kan Ajax miljoenen kosten.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Een titel is nooit gestolen.
Enfin, de lijst is met een paar kleine wijzigingen af, we gaan kijken of we over een maand of 11 een volle Bingo-kaart mogen noteren:
Wij hebben atlijd Pech (en Zij hebben altijd Geluk)
Blessureleed
The Men in Black
Concurrenten winnen altijd met 1-0 / 1 goal verschil
Maar wij waren beter
Scheidsrechterscommissie
Competitieschema
De Media
Zo Moe
Tegenstanders doen tegen ons meer hun best
De Twentse Connectie: Kesler's Erfenis
Concurrenten winnen altijd in slotfase
Tuchtcommissie
De Omstandigheden (slecht weer / slecht veld)
Antisemitisch Complot
Vals spel / schwalbes
KNVB / UEFA / FIFA
Concurrenten scoren alleen maar uit spelhervattingen / lelijke goals
Tegenstander speelt te hard
Iedereen is tegen ons
Bij deze kan ik hierbij ooK BINGO roepen
Het begint na een jaar wel afgezaagd te worden. Het wordt tijd dat je met wat nieuws komt, Lingo of zo 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Een lijstje dat zoals elk jaar op elke club die ergens om speelt van toepassing is.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Geloof niet dat McClaren ooit een van die termen heeft gebruikt. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Misschien dat otherfool dat ook even op kan zoeken, Preudhomme en Rutten in ieder geval wel. Al herinner ik me wel een wedstrijd die Twente verloor van Feyenoord waarna McClaren naar de scheids wees.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Een gestolen titel, maar dat geheel terzijde.
Van wie?
Van PSV dat altijd maar met Engelaar en Berg bleef voetballen en geen voorsprong kon verdedigen?
Van Twente dat regelmatig in de slotminuten pas won en kansloos in de ArenA de alles of niets wedstrijd verloor?
Zeg dan dat Ajax de meest gelukkige van 2010-2011 was, dat klopt namelijk.
Ajax heeft de titel achteraf gewoon verdiend, aangezien ze na ronde 34 aan kop stonden.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik mik dan ook op een volle kaart dit keer, kan bijna niet fout gaan
Jij een volle kaart en wij weer een kampioensfeestje. Ik teken ervoor.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
@otherfool: Competitiieschema is niet eerlijk. Dat kan ik je nu al zeggen. Is het denk je een toeval dat Ajax 8x om 12:30 speelt, terwijl PSV 4x en Twente zelfs 0x?! Je moet ook niet komen met dat Ajax meer risicowedstrijden speelt, want PSV en Twente spelen die ook. PSV en Twente samen spelen meer risicowedstrijden dan Ajax alleen, maar toch moet Ajax 2x zoveel om 12:30 spelen. Daarnaast zei de KNVB dit:
Waarom laten ze Ajax dan niet gewoon om 14:30 spelen i.p.v. 12:30? Echt ongelofelijk zielig van de KNVB. Daarbij komt er ook nog bij dat het niet de minste wedstijden zijn. Ook is de reeks wedstrijden die we hebben in de periode sep. - nov. ongelofelijk. Telkens na CL-wedstrijden krijgen we een topper of moeten we op bezoek bij een topper. Ik herinner me nog Kesler die na het kampioenschap van Twente zijn dat ze sommige scheidsrechters aanstelden bij een wedstrijd zodat Twente daar voordeel van had. Het is gewoon een corrupte zooi daar bij de KNVB, jammer dat niemand het onderzoekt. Ik weet zeker dat je wel iets vindt bij de KNVB als onderzoeksjournalist. Maarja, we zijn de kampioen nou moeten we laten zien dat we ook de beste zijn en willen blijven.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Het is wel krom ja, dat Ajax tussen september en november een zeer zwaar programma kent met wel een competitieduel of 7 achter elkaar die echt moeilijk zijn en ook nog eens allemaal in een uitduel bijna na een CL wedstrijd.
Vorig jaar had Ajax dit gezeik ook al. Ik noem het geen corruptie, wel onkunde. Daar moeten ze gewoon beter naar kijken. Net als de 12.30 wedstrijden. Voor de verandering had Ajax er liefst 12. Dat is gewoon 1/3e deel van al je wedstrijden. 14.30 is de mooiste voetbaltijd. Hoe kan je nou Roda-Ajax om 12.30 zetten? Dan moeten de supporters onderhand de avond ervoor al gaan rijden en dan daar overnachten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Misschien dat otherfool dat ook even op kan zoeken, Preudhomme en Rutten in ieder geval wel. Al herinner ik me wel een wedstrijd die Twente verloor van Feyenoord waarna McClaren naar de scheids wees.
Maar hij spreekt helemaal geen Nederlands... 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Deden ze afgelopen seizoen ook al, zitten echt een aantal kneusjes daar in dat kantoortje van de KNVB. Zelfs een 14:30 uur wedstrijd in Kerkrade was al absurd vroeg voor mij om te bezoeken. 6 uur de deur uit hier ivm omwisselprocedures. Moet je nagaan als de wedstrijd al om 12.30 plaats vindt.. Ze kunnen dat Roda Jc, Kerkrade en het onderste gedeelte van Limburg sowieso wel beter aan België of Duitsland geven 
Over de zware sept-okt.-nov maanden kan ik alleen zeggen dat het kut is, maar we hebben wel een relatief makkelijk programma richting het einde van de competitie, dat kan ook in ons voordeel werken. Sowieso hebben wij de laatste jaren al een goed competitieslot.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ja, na de winter speelt Ajax bijna altijd goed en zeker de laatste 5-10 duels wint Ajax vaak wel. Was alleen meestal net te laat.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Nou, ik tel er al drie en de competitie is nog niet eens begonnen. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Kampioenuhhh ole ole 
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Het is een feit dat Ajax 8x om 12:30 moet spelen en een heel zwaar programma heeft in de periode september-november, dat kan je niet ontkennen. Niemand hier zegt dat we daardoor het kampioenschap mislopen, integendeel zelfs. De tegenstander heeft er ook last van om 12:30 te spelen, dus als excuus zal ik het zeker niet gebruiken. Het is natuurlijk wel vervelend voor de supporters. De KNVB is weer knullig bezig.
Hieraan erger ik me het meest. We constateren alleen maar feiten en meteen beginnen de otherfooltjes met hun kinderachtige bingo.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ernstig inderdaad. Je zou toch verwachten dat het inruilen van uberCalimero Jol voor de zelfverzekerde Frankieboy, resulterend in een kampioenschap nota bene, de bravoure weer wat terug zou brengen bij de hoofdstedelijke voetbaltrots, maar niets is minder waar. Een wedstrijd tegen PSV, of dat nou om 10:30 of 23:00 is, telt niet meer als kans om die boeren met hun gepoch over voetbalhoofdstad eens ouderwets van jetje te geven, maar is een beangstigende bedoening met potentieel puntverlies geworden. Treurig.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Begrijpt nu echt niemand dat om 12.30 spelen te maken heeft met Eredivisie Live en niet met de KNVB?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zelfs een 14:30 uur wedstrijd in Kerkrade was al absurd vroeg voor mij om te bezoeken.
Je kunt toch moeilijk verwachten dat een wedstrijd tussen een Limburgs en Hollands team verschoven wordt voor een willekeurige Groningse successupporter 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ernstig inderdaad. Je zou toch verwachten dat het inruilen van uberCalimero Jol voor de zelfverzekerde Frankieboy, resulterend in een kampioenschap nota bene, de bravoure weer wat terug zou brengen bij de hoofdstedelijke voetbaltrots, maar niets is minder waar. Een wedstrijd tegen PSV, of dat nou om 10:30 of 23:00 is, telt niet meer als kans om die boeren met hun gepoch over voetbalhoofdstad eens ouderwets van jetje te geven, maar is een beangstigende bedoening met potentieel puntverlies geworden. Treurig.
Welnee. Ben ervan overtuigd dat Ajax komend seizoen redelijk gemakkelijk de titel pakt. Soweiso weer Feyenoord 2x vernederen 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Half één. Echt. Zelfs als ik me de avond ervoor lam heb gezopen vind ik dat nog niet vroeg.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Begrijpt nu echt niemand dat 12.30 spelen te maken heeft met Eredivisie Live en niet met de KNVB?
Waarom spelen NEC of ADO dan niet zovaak om half 1, om er wat te noemen? Het heeft wel degelijk redenen buiten Eredivisie Live.
happie
-
- 6251 berichten
- 426 stemmen
Wat is nou het probleem dan van half 1 spelen? Te vroeg? Het zijn voetballers en geen oude wijven, die aan het voetballen zijn. Kerels als Hanegem, Neeskens en Haan, die zouden zich kapot moeten schamen voor de huidige generatie. Als je je bed niet uit kan komen, dan moet je de avond er voor, maar op tijd in je bed liggen. Dat betekent dus niet tot laat twitteren of naar één of andere kickboksgala gaan.
Niet zeiken en gewoon om half 1 voetballen. Winnen en uiteindelijk kampioen worden.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat is nou het probleem dan van half 1 spelen? Te vroeg? Het zijn voetballers en geen oude wijven, die aan het voetballen zijn. Kerels als Hanegem, Neeskens en Haan, die zouden zich kapot moeten schamen voor de huidige generatie. Als je je bed niet uit kan komen, dan moet je de avond er voor, maar op tijd in je bed liggen. Dat betekent dus niet tot laat twitteren of naar één of andere kickboksgala gaan.
Niet zeiken en gewoon om half 1 voetballen. Winnen en uiteindelijk kampioen worden.
Daar ligt het niet aan. Schijnbaar is het ritme om 12.30 niet optimaal. Spaghetti eten @ 9 uur lijkt me ook niet aantrekkelijk. En om 8 uur de bus in voor Roda uit is ook niet erg lekker.
Weet je, als 12.30 nou de enige optie was..maar het is zo simpel om die potjes gewoon om 14.30 uur te zetten.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Waarom spelen NEC of ADO dan niet zovaak om half 1, om er wat te noemen? Het heeft wel degelijk redenen buiten Eredivisie Live.
Omdat er dan op enkele Hagenezen en Nijmegenaren na niemand kijkt. Eredivisie Live wil Ajax niet tegelijk met andere wedstrijden, dat drukt de kijkcijfers.
Als iedereen om half drie speelt, wordt er per wedstrijd veel te weinig gekeken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.