- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
John van den Brom is de nieuwe coach van Vitesse. De coach heeft volgens de NOS zijn handtekening gezet onder een contract voor twee seizoenen in Arnhem.
Van den Brom bevestigde eerder al dat hij een persoonlijk akkoord bereikt had met Vitesse over een meerjarig contract. Ook ADO Den Haag lijkt nu in te stemmen met het vertrek van de succestrainer, die de club een afkoopsom oplevert.
Voor ADO is het vertrek van Van den Brom een grote tegenvaller. De club gaf de coach in de zomer van 2010 de kans om zich op het hoogste niveau te bewijzen en prompt plaatste ADO zich voor de Europa League. Dat avontuur gaan de Hagenaars echter aan zonder Van den Brom.
Vitesse heeft met de komst van Van den Brom razendsnel gereageerd op het vertrek van Albert Ferrer, die al na zes maanden op straat gezet werd. Van den Brom sprak in het verleden al regelmatig de wens uit ooit coach te worden van Vitesse, de club waar hij als speler lange tijd actief was.
ADO Den Haag heeft razendsnel gereageerd op het vertrek van John van den Brom naar Vitesse. Maurice Steijn, afgelopen seizoen nog assistent van de vertrokken coach, is gepromoveerd tot hoofdtrainer.
Steijn werkte al eens eerder als coach van ADO, maar dat was op interim-basis. Nu Van den Brom naar Vitesse vertrokken is heeft de Haagse club Steijn volgens de NOS laten weten dat hij de nieuwe eindverantwoordelijke wordt bij de club.
Overigens heeft ADO het aanstellen van Steijn nog niet definitief bevestigd. Ook het vertrek van Van den Brom naar Vitesse is nog niet niet aangekondigd, maar de verwachting is dat dit snel alsnog zal gebeuren.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Dit gaat weer Europese punten kosten voor het Nederlands voetbal !
Nu zullen spelers als Verhoek of Toornstra niet 2 keer denken als een club als Aston Villa intresse tonen !
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Een zwarte dag voor de voetbalwereld. De in april 2007 door La Gazetta dello Sport uitverkozen meest succesvolle voetbaltrainer aller tijden, Tomislav Ivic, is vandaag op 77-jarige leeftijd overleden.
De vaak als briljant strateeg bestempelde Kroaat was in de periode 1976-1978 trainer van Ajax. In zijn carrière was hij coach van vele teams en won in totaal acht landstitels in zes verschillende landen.
In zijn eigen actieve voetbalcarrière was Tomislav Ivic middenvelder bij de voetbalclubs uit zijn geboorteplaats, RNK Split en Hajduk Split. In zijn woonplaats is hij vandaag ook verleden.
RIP
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dit gaat weer Europese punten kosten voor het Nederlands voetbal !
Nu zullen spelers als Verhoek of Toornstra niet 2 keer denken als een club als Aston Villa intresse tonen !
Net of ze met vd Brom nog een keer zo'n topjaar zouden beleven. ADO is gewoon een one day fly, zoals Groningen, Utrecht, NEC of weet ik welke club ook wel eens een topjaar kent.
Vd Brom doet er goed aan te vertrekken. Meer valt er met ADO niet meer te bereiken en bij vertrek zullen ze je altijd als een clublegende zien. Als je blijft en je wordt 13e, dan is dat ook niet zo leuk.
Hoop trouwens niet dat Vitesse hem binnen kan halen. Prima trainer. Dat gun je die lelijke club niet.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Het kampioenschap van Ajax is ook een mooi voorbeeld van het succes van een eendagsvlieg.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Het kampioenschap van Ajax is ook een mooi voorbeeld van het succes van een eendagsvlieg.
Ja hoor, het is ook pas de 30ste 
Je kan wel weer op je pik getrapt reageren, maar je weet ook wel dat ik gelijk heb.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Ja hoor, het is ook pas de 30ste 
Je kan wel weer op je pik getrapt reageren, maar je weet ook wel dat ik gelijk heb.
Nou laten we wel wezen, jouw neerbuigende opmerkingen over de subtoppers in Nederland worden niet alleen door mij opgemerkt.
Dat terzijde, Ajax' kampioenschap heeft ook weer 7 jaar op zich laten wachten, dat staat los van die 29 keer die daarvoor, want van dát ajax is geen reet overgebleven dacht ik.
FC Groningen daarentegen, doet gewoon jaren mee in het linkerrijtje en dat ze dan een keer 5e worden kun je niet zien als een verrassing, maar gewoon als een logisch gevolg van verstandig beleid.
Kort gezegd: One day fly mijn reet
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nou laten we wel wezen, jouw neerbuigende opmerkingen over de subtoppers in Nederland worden niet alleen door mij opgemerkt.
Dat terzijde, Ajax' kampioenschap heeft ook weer 7 jaar op zich laten wachten, dat staat los van die 29 keer die daarvoor, want van dát ajax is geen reet overgebleven dacht ik.
FC Groningen daarentegen, doet gewoon jaren mee in het linkerrijtje en dat ze dan een keer 5e worden kun je niet zien als een verrassing, maar gewoon als een logisch gevolg van verstandig beleid.
Kort gezegd: One day fly mijn reet
Neerbuigend? Helemaal niet. Gewoon een logische conclusie. Het ene jaar piekt Roda, dan Groningen, dan NEC en nu weer eens ADO.
AZ is de enige subtopper die een aantal jaar op rij nou een constant niveau haalt.
Ik heb tegen geen 1 subtopper wat, het zal me worst wezen wie het wordt maar het is wel steeds a one day fly prestatie. Groningen wordt nu vijfde, komend jaar misschien weer 9e. En dan weer eens 6e of daarna weer 4e of 8e te worden.
En dat Ajax 7 jaar de titel niet won is verder niet relevant bij dit. Ajax eindigt wel ieder jaar bij de eerste 2, heel soms bij de eerste 3. Vorig jaar op 1 punt de titel gemist, soms weer op 1 goal of 3 punten. Maar als constant helemaal bovenin. Maar dat wist je zelf ook wel.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Ik denk niet dat Groningen in dat rijtje hoort, en ik vind niet dat je een club de titel 'one day fly' kan bestempelen als ze na 34 speelronden een bepaalde positie behaald hebben.
Daar speel je tenslotte een competitie en geen knock-outsysteem voor.
Sjoerdow
-
- 1006 berichten
- 1304 stemmen
Wel kan je spreken van een verrassing van het seizoen, maar Excelsior vind ik ook geen one day fly omdat ze in de eredivisie blijven.
Die hebben gewoon leuk gevoetbald.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Als je als Groningen, ADO, Roda of weet ik wie 4e of 5e wordt, dan mag je toch spreken van een aardige verrassing. Meestal is die klassering ook maar voor 1 jaartje. Of te zeggen dat 9e worden met Groningen knap is, neu. Met hun stadion, spelers en budget mag je ook wel iets verwachten. NAC werd een paar jaar terug nog derde. Idem een one day fly. Kans bij ADO zit er best in dat ze na de zomer weer als 11e eindigen.
Daar is niks respectloos aan. Tussen de top 3 en de onderste groep zit nu eenmaal een hele grote groep die jaarlijks stuivertje wisselen doet. Utrecht speelde dit jaar nog Europees en miste dit seizoen zelfs de play offs.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Je weet zelf ook wel beter natuurlijk, zovaak hebben wij er op het laatste moment naast gegrepen de afgelopen 7 jaar. Nu viel het dubbeltje een keer onze kant op.
ADO's prestatie is gewoon eenmalig, die zullen voorlopig nooit meer zo hoog eindigen. Zelfde geldt ook voor ploegen als Groningen en Roda JC, zoals A&L al zegt(al hebben die wel meer houvast dan ADO). Die zijn gewoon extreem wisselvallig, het ene jaar eindigen ze 9e. Dan weer 4e of dan weer 8e of 10e. One day fly is misschien overdreven, maar zeggen dat ze consequent meedoen voor plek 3 of 4 is natuurlijk niet waar.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
AMSTERDAM - Mounir El Hamdaoui heeft een brief gekregen van Ajax waarin hem te verstaan is gegeven dat hij komend seizoen niet welkom is bij de eerste selectie van de landskampioen. De spits, die herhaalde malen botste met trainer Frank de Boer, dient zich op 11 juli bij de selectie van Jong Ajax te melden.
Mounir El Hamdaoui Foto: ANP Pro Shots Ajax wil meewerken aan een transfer van El Hamdaoui, maar niet tegen iedere prijs. Vorig seizoen verbande De Boer de Rotterdammer ook al eens naar het tweede, maar haalde hem later na een verzoeningsgesprek terug. Komend seizoen ziet De Boer geen enkele rol weggelegd voor de aanvaller.
AMSTERDAM - Ajax-trainer Frank de Boer hoopt dat de clubleiding snel zaken doet met AZ om Kolbeinn Sigthorsson naar Amsterdam te halen om de spitspositie te gaan bezetten: „Het bod voor de IJslander is verhoogd en partijen zijn er bijna uit. Op wat kleine dingetjes na."
AZ-spits Kolbeinn Sigthorsson Foto: © Fotopersburo Martin Mooij Alkmaar In principe hoopt De Boer er zelfs nog op om Sigthorsson al volgende week aan de selectie te kunnen toevoegen, ware het niet dat hij na het EK -21 jaar zekernog een week op vakantie is.
Sigthorsson zal maandag tijdens de testdag en dinsdag tijdens de eerste training zeker niet van de partij zijn, evenals de nieuwe Zuid-Afrikaanse middenvelder Thulani Serero. De papieren van de van Ajax Cape Town afkomstige speler zijn nog niet in orde en hij wordt nu op 4 juli in Amsterdam verwacht.
Goede zaak. Sigthorsson past natuurlijk veel beter in het plaatje van FdB dan El H. Ik hoop dat ze rondkomen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Beetje dom, drukt de transferprijs van El H. natuurlijk behoorlijk.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Spartak Moskou wil nog steeds 8 miljoen voor de Zeeuw betalen, maar hij twijfelt zelf. Ondanks dat ik Demy een prima speler vind die ik liever bij Ajax zie blijven moet deze deal natuurlijk wel rond komen. Enorm veel geld voor een middenvelder die richting de 30 gaat en op zich waarschijnlijk geen basisplek zal hebben (Janssen, Eriksen, Anita).
Stiekem hoop ik dat Ajax dit dan zou investeren in Dries Mertens. Blijf ik een heerlijke speler vinden die Ajax echt sterker zal maken.
De Zeeuw en El Hamdaoui out en Sigthorsson en Mertens in.
Niet verstandig van Ajax om El Hamdaoui bij de beloften te stallen. Dat vermindert de macht van Ajax bij onderhandelingen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Enorm veel geld voor een middenvelder die richting de 30 gaat en op zich waarschijnlijk geen basisplek zal hebben (Janssen, Eriksen, Anita).
Je vergeet Eyong 'beter als Affelay' Enoh...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Je vergeet Eyong 'beter als Affelay' Enoh...
?
Je zal vast wel weer een quote van mij nu gaan verdraaien, maar kom maar op. Die 2 spelers kan je niet eens vergelijken.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Verdraaien?
Achter De Zeeuw, Enoh, Eriksen, Janssen, Tiote en Schaars is Afellay inderdaad een behoorlijke speler. Itt hem presteren bovenstaande spelers wel wat in de echt belangrijke potjes.
Maar misschien kan deze 'klasbak' nu dan toch naar die 'grote subtopper of misschien wel meer' in een 'buitenlandse topcompetitie'. Hij is tenslotte 'de nieuwe Davids'.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Daar staat nergens dat Enoh een betere speler is. Ik zei toen dat Afellay niet presteerde (klopte ook, in die tijd, ik denk wel 2 jaar terug) was hij niet zo denderend bezig. Iemand noemde hem geloof ik toen 1 van de beste middenvelders en toen noemde ik een lijstje met spelers die het toen een stuk beter deden.
Maar leuk weer geprobeerd OF. Je wordt alleen wel vreselijk zielig op deze manier, maar dat is jouw keus.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Oh, ik snapte het begrip 'achter' even niet. My wrong. Quote is overigens bepaald niet van 2 jaar terug.
Ik vind het gewoon grappig, hoe elk ongelooflijk niet te bevatten supertalent (Donald, Aisatti (over hem zijn de mooiste quotes), Jan Arie van der Heijden, Kennis Vermeer en nu weer Enoh), klaar om de Europese top te bestormen en minstens 10 miljoen op gaan leveren verworden zijn tot... ja, niks eigenlijk. Volgende in de rij wordt het Vlechtje, ik verheug me er nu al op 
Maareh, 'de Nieuwe Davids', 'onmisbaar' en 'klasbak' daar sta je toch nog wel achter? En de uitsmijter 'gelukkig weten kenners hem wel te waarderen'?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Je doet maar. Soms zit ik er wel eens naast, wie niet. Maar vaak zat heb ik het gewoon goed. En over sommige spelers kan je niet eens nu oordelen. Van der Heijden sluit van de zomer bij Ajax aan. Over 2 jaar hoor ik wel van je of ik gelijk had. Vermeer is ook gewoon een goede keeper. Heeft ook soms slecht gekeept, maar dat hoort erbij. Soms reageer ik in een emotie wat verhit. En Enoh heeft het gewoon niet waargemaakt. Ik ging er vanuit dat hij zich voetballend beter zou ontwikkelen, wat niet gelukt is. Maar nog altijd vind ik hem een behoorlijke speler, alleen blijft hij voetballend beperkt wat ik op dit moment niet meer verwacht had.
En Anita speelt binnen 2 jaar gewoon in Oranje en zal Ajax voor zeker 15 miljoen gaan verlaten in de toekomst. Mag je onthouden.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Zit je nou echt quotes van een jaar geleden door te spitten om A&L te pakken, otherfool?

Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Goede zaak. Sigthorsson past natuurlijk veel beter in het plaatje van FdB dan El H. Ik hoop dat ze rondkomen.
Zit de Telegraaf nou weer Ajax te helpen met valse nieuwsberichten? Wat wordt ik toch misselijk van die Amsterdamse krant. Ze proberen Sigthorsson helemaal gek te maken. Flikker toch es op, man! We zijn zo'n beetje opleidingsclub geworden voor Ajax, om van te kotsen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Och, die artificiële nep haat van een AZ supporter komt ook weer naar boven hoor 
p.s.
24 juni 2011 AZ Alkmaar
Terell Ondaan maakt de overstap naar AZ. De 17-jarige linksbuiten van de A1 van Ajax en van Oranje onder 18 werd vandaag door AZ gepresenteerd als nieuwe aanwinst. Hij tekende er een contract tot 2013.
Ajax Netwerk
“We zijn blij dat we met Ondaan weer een Nederlands jeugdinternational hebben kunnen contracteren”, sprak Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart op de website van de Alkmaarders. “Terell staat bekend als een groot talent. De afgelopen seizoenen is hij een vaste basisklant in de jeugdploegen van Ajax geweest. Het is mooi dat hij vanwege zijn sportieve ambitie voor AZ heeft gekozen.”
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zit je nou echt quotes van een jaar geleden door te spitten om A&L te pakken, otherfool?
Dan doen we dat. Noem het journalistieke inslag, noem het druilerige zaterdagmiddag...
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Och, die artificiële nep haat van een AZ supporter komt ook weer naar boven hoor
Artificiële nep haat? Ik haat die kutclub van je, niks neps aan. En het is al sinds jaar en dag bekend dat de Telegraaf een Ajax-krant is. Alleen al rond de Sigthorsson soap heb ik ze minimaal tien nepberichten de wereld in zien helpen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dan doen we dat. Noem het journalistieke inslag, noem het druilerige zaterdagmiddag...
Ik noem het eerder gebrek aan hobby's als je daar je tijd steeds in wil stoppen. Met als ''hoogtepunt'' je post van een paar weken terug met alle quotes van alle Ajax leden van Moviemeter. Het is maar waar je je druk om maakt.
Betrap jou ook regelmatig op onzin. Recent nog met Low en Ballack, maar daar val ik je een jaar later echt niet meer mee lastig.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Artificiële nep haat? Ik haat die kutclub van je, niks neps aan. En het is al sinds jaar en dag bekend dat de Telegraaf een Ajax-krant is. Alleen al rond de Sigthorsson soap heb ik ze minimaal tien nepberichten de wereld in zien helpen.
Het staat ook op de site van AD..... Daarnaast is het hip om als AZ supporter Ajax te haten sinds een paar jaar. Nep haat dus ja
Al die commotie van AZ supporters rondom de wedstrijden ook altijd de laatste jaren
Je zou je maar met je eigen club bezig houden...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
En terecht, aangezien AZ een schijtclub met klappertjespubliek is. Lekker stangen, doet de Telegraaf toch nog eens wat nuttigs met hun papier.
Zo bijzonder is Sigthorsson niet dat de Telegraaf er weken nepberichten van moet bedenken. Het is geen Messi die we binnen gaan halen.
Zo blij ben ik trouwens niet met de AZ-ers bij Ajax. Perez, De Zeeuw waren goed. Lindenbergh een ramp, el Hamdaoui is een eikel en Sigthorsson is maar even afwachten. Blijkt toch dat er een verschil zit tussen presteren bij AZ en Ajax.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Verschil is natuurlijk dat ik mijn clunker direct toegaf. En noem mij een leukere hobby dan dit soort domme uitspraken weer eens boven tafel te halen, ik vermaak me iig kostelijk.
Oh en weest niet bevreesd; ook volgens jaar weer een Ajax excuses Bingo!
Ik zal me eens gaan beraden op de categorieën...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.