- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Dat is toch totaal niet met elkaar te vergelijken?
Het gaat overigens om het aantal voetballers per land, niet om het aantal inwoners. Destijds balden er nog niet veel Ollanders, misschien wel net zoveel (zo weinig) als Uruguayanen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nederland won ook altijd van Uruguay op WK's.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Nederland won ook altijd van Uruguay op WK's.
Behalve dan op het mini-W.K. in 1980. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Die moest ik even opzoeken, maar je hebt gelijk. Had nog nooit van dat mini-WK gehoord.
65000 man in het stadion bij Uruguay-Nederland en West-Duitsland werd even flink ingemaakt tegen Brazilië.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
West-Duitsland werd even flink ingemaakt tegen Brazilië.
Otherfool ligt er nog wakker van.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Na Johansson en Kwakman schijnt de aangewaaide Aziaat van Ajax, Suk, ook naar FC Groningen te komen. Ik ken die gast niet. Hebben we daar nog wat aan of zal het puur een commercieel speeltje van de nieuwe sponsor (Essent) zijn? Rep_Robert en/of Ajax&Litmanen, doe me de kwaliteiten van Suk eens even gedetailleerd uit de doeken. Kan hij er een beetje wat van?
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Suk heeft 1 x een bal goed geraakt: toen hij zijn eigen bal op het trainingsveld van Ajax schoot.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Suk heeft niet echt indruk op me gemaakt. Hij heeft dan ook niet veel gespeeld. HIj werk hard, maar ik denk niet dat hij voetbaltechnisch goed is.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Precies. Van voetbaltechnische spelers moeten we hier niet teveel hebben. Daarom hebben we die Soewaares ook snel aan Ajax overgedaan. Als Suk struikelt, valt, hard werkt en af en toe scoort, dan hebben we een nieuwe Martin Drent en ben ik dik tevreden!
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Als Suk struikelt, valt, hard werkt en af en toe scoort, dan hebben we een nieuwe Martin Drent en ben ik dik tevreden!
tplstrltj
-
- 69 berichten
- 125 stemmen
Dat is toch totaal niet met elkaar te vergelijken?
Het gaat overigens om het aantal voetballers per land, niet om het aantal inwoners. Destijds balden er nog niet veel Ollanders, misschien wel net zoveel (zo weinig) als Uruguayanen.
Maar op het moment en ook al een tijdje is Nederland toch wel een voetballand dus zo gek is het niet dat nederland zo goed presteert. Dat heeft niks met de grootte van het land te maken.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Nu we het toch over Messi hebben:

Die Pele is niet goed bij zijn hoofd.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Het mooie aan Messi vind ik dat zijn passeerbewegingen relatief simpel zijn maar dat hij door zijn absurd hoge handelingssnelheid menig tegenstander zijn hielen laat zien. Ik heb nog nooit zo een briljant voetballer gezien.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
AZ heeft zich vrijdag versterkt met een zeventienjarige jeugdspeler van Ajax. Jeugdinternational Terell Ondaan heeft in Alkmaar een contract getekend tot de zomer van 2013.
Ondaan speelde het afgelopen seizoen voor Ajax A1. Tevens kwam de snelle buitenspeler meerdere wedstrijden uit voor het beloftenteam. "Terell staat bekend als een groot talent", reageert AZ-directeur Earnest Stewart op de website van de Alkmaarse club. "De afgelopen seizoenen is hij een vaste basisklant in de jeugdploegen van Ajax geweest. Het is mooi dat hij vanwege zijn sportieve ambitie voor AZ heeft gekozen."
Ook de jeugdinternational is blij dat de transfer tot stand is gekomen. "Het was moeilijk om Ajax te verlaten, maar soms moet je keuzes maken. Ik heb voor AZ gekozen. Het is een goede club voor jonge spelers. Ajax wilde me behouden, maar AZ was slagvaardiger. De laatste tijd breken in Alkmaar steeds meer jeugdspelers door, dus ik hoop die kans ook te kunnen afdwingen."

The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Het mooie aan Messi vind ik dat zijn passeerbewegingen relatief simpel zijn maar dat hij door zijn absurd hoge handelingssnelheid menig tegenstander zijn hielen laat zien. Ik heb nog nooit zo een briljant voetballer gezien.
Ja, idd. Zijn timing is ook perfect, hij passeert iemand precies op het juiste moment.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Na Johansson en Kwakman schijnt de aangewaaide Aziaat van Ajax, Suk, ook naar FC Groningen te komen. Ik ken die gast niet. Hebben we daar nog wat aan of zal het puur een commercieel speeltje van de nieuwe sponsor (Essent) zijn? Rep_Robert en/of Ajax&Litmanen, doe me de kwaliteiten van Suk eens even gedetailleerd uit de doeken. Kan hij er een beetje wat van?
Topaankoop! Hoop dat ie flopt 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Lekker die commerciële hap, mijn pa wilt graag een Ajax t-shirt voor zijn verjaardag met opdruk. Dit grapje van Ajax kost me gewoon:
Totaal € 100,50
Zelfs hierin is Ajax onevenaarbaar!
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Heeft ie gelijk in. Door de huidige financiële situatie zullen er steeds meer jeugdspelers en jong talent een kans krijgen bij AZ. En een buitenspeler kan een club altijd wel gebruiken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Suk is cool. Ik was eens bij Ajax-Juventus voor de Europa League toen hij warm moest lopen. Hele stadion hem toezingen, echt hilarisch! Hij kreeg zelfs een kwartier speeltijd. Staat toch maar leuk op zijn CV.
Maar als speler is hij moeilijk te beoordelen. Doet enorm zijn best en is redelijk technisch, maar verder is hij nog veel te wild en mist hij wel klasse. Maar bij een club als Groningen kan hij zich denk ik wel leuk ontwikkelen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Mis je niks aan als ik op andere fora reacties over hem las. Schijnt niet zo getalenteerd te zijn en had bij Ajax toch geen kans gekregen. Als Ajax hem echt wilde houden dan hadden ze hem wel een nieuw contract gegeven.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Je weet het maar nooit, misschien is hij wel de volgende Elia.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Je weet het maar nooit, misschien is hij wel de volgende Elia.
Suk is een centrumspits...
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Neen, niet Suk. Ik bedoel die jeugdspeler van jullie die naar AZ gaat.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Terell Ondaan is een getalenteerde buitenspeler die bij Ajax altijd basisspeler was in de jeugd elftallen. Ajax wilde hem er graag bij hebben,maar AZ was slagvaardiger en daar zal hij zeker sneller doorbreken.
Nu nog wachten op de officiele berichtgeving over Boymans !
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Neen, niet Suk. Ik bedoel die jeugdspeler van jullie die naar AZ gaat.
Ah, zo. Het kan, maar ik geloof er niet zo in. En dan nog kan het gebeuren. Ajax leidt zo vreselijk veel spelers op, dat ze ook wel eens een speler wegdoen die later top wordt. Boussoufa, Elia, Ooijer bijvoorbeeld. Maar dat hoort erbij. Boussoufa had bv Sneijder en Vd Vaart als concurrentie. Dan is het niet zo gek dat hij het verderop ging zoeken.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Heeft ie gelijk in. Door de huidige financiële situatie zullen er steeds meer jeugdspelers en jong talent een kans krijgen bij AZ. En een buitenspeler kan een club altijd wel gebruiken.
Ik vond zijn reden zo raar, want iedereen weet dat bij Ajax, onder bewind van Frank de Boer, er meer kansen dan ooit liggen voor jeugdspelers om door te breken. Snap daarom niet waarom hij een subtopper verkiest boven een topper. Ik zie het voordeel van AZ t.o.v. Ajax niet.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Speeltijd.
Net of iedereen onder de Boer in het eerste komt...
En daarnaast heeft Ajax al zoveel buitenspelers. Iemand als Jozefzoon is ook al verhuurd, omdat er bij Ajax teveel opties zijn. Ook in de jeugd, A1, lopen veel goede talentvolle vleugelspelers rond.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Terell Ondaan is een getalenteerde buitenspeler die bij Ajax altijd basisspeler was in de jeugd elftallen. Ajax wilde hem er graag bij hebben,maar AZ was slagvaardiger en daar zal hij zeker sneller doorbreken.
Nu nog wachten op de officiele berichtgeving over Boymans !
Afgelopen seizoen scheen hij juist niet basisspeler te zijn geweest. De Sa en Lukoki kregen de voorkeur heb ik van horen zeggen (volg de jeugd van Ajax niet). Dus logische keus dat ie naar AZ is gegaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.