• 15.985 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.244 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Real begint weer

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Gomes kon bestbetaalde speler Eredivisie worden

PSV deed Heurelho Gomes onlangs een voor Eredivisie-begrippen astronomisch voorstel. De Braziliaan had de bestbetaalde speler van Nederland kunnen worden, meldt Voetbal International.

PSV-directeur Marcel Brands sprak eerder deze maand met Gomes' zaakwaarnemer en liet weten dat Gomes in vijf seizoenen in Eindhoven liefst tien miljoen euro zou kunnen verdienen. De keeper zag een terugkeer naar PSV daarom wel zitten.

Tot een transfer kwam het echter niet, want Gomes' werkgever Tottenham Hotspur liet bij monde van preses Daniel Levy weten dat een verkoop geen optie is.

Als het wel tot een overgang was gekomen was Gomes met kop en schouders door het onlangs ingestelde salarisplafond van PSV gestoten.

Ze hebben dus niks geleerd van de afgelopen periode.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Nou Reinbo, het is dus Greame Rutjes geworden...

Graeme Rutjes in raad van commissarissen Feyenoord

In het diepste geheim hebben de Vrienden van Feyenoord de afgelopen weken Graeme Rutjes zover gekregen om toe te treden tot de raad van commissarissen (RvC) van de club. De 51-jarige directeur van de Exploitatiemaatschappij Goese Golf wordt in de Kuip de gewenste commissaris met een voetbalachtergrond. Dat meldt het AD.

Pim Blokland ondervond gisteren aan den lijve hoe nadelig een landelijk bekend gezicht kan zijn. De Rotterdamse zakenman overlegde 's ochtends in Hotel Van der Valk in Ridderkerk in het geheim met Graeme Rutjes over zijn toekomst als lid van de raad van commissarissen bij Feyenoord. Het duo, aan tafel met nog enkele mensen, werd herkend.

De voorzitter van de Vrienden van Feyenoord wilde ook na 'de ontdekking' gisteren niet reageren op de naam Rutjes, maar vertelde een dag eerder in de Kuip wel dat hij nagenoeg rond was met iemand met een voetbalachtergrond. Dat was één van de grote wensen, omdat de huidige leden van de Raad van Commissarissen stuk voor stuk alleen naam maakten in het bedrijfsleven. Rutjes, doctorandus als bedrijfseconoom, combineert beide kwaliteiten.

Rutjes zal eerdaags namens de Vrienden van Feyenoord in de raad van commissarissen gaan zitten. Pim Blokland was al de eerste uit de groep investeerders. Als de Vrienden van Feyenoord de grens van dertig miljoen euro hebben gehaald, komt nog een derde lid uit die groepering in de RvC. Martin van Pernis, Jos van der Vegt en Dick van Well zaten al in de raad.

Rutjes zit sinds eind 2009 in de tuchtcommissie van de KNVB. De voormalige verdediger boog zich over strafzaken, wanneer een speler een schikkingsvoorstel had geweigerd. Rutjes moet die functie binnenkort neerleggen. De reglementen van de KNVB verbieden dat iemand in de tuchtcommissie ook een officiële functie bij een club bekleedt. Dit om belangenverstrengeling te voorkomen. (Redactie)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Op zich wel o.k. lijkt me. Kon het vroeger wel waarderen dat hij lang voor Excelsior beleef spelen, omdat hij daar tegenover op de universiteit met zijn studie bezig was. Iemand die verder denkt dan de waan van de dag. Een van de weinige voetballers met hersens. En die Excelsior achtergrond vind ik natuurlijk wel leuk.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het siert 'm dat hij het ook absurd vind.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Het siert 'm dat hij het ook absurd vind.

Van Gaal is ook principieel. En daarbij geeft hij gewoon echt om het spelletje.

Maar ik had hem niks kwalijk genomen als hij het wel had gedaan. 14 miljoen verdien je als trainer normaal ook niet. Wat zou hij bij Bayern hebben verdiend in een jaar? Miljoen of 3, 4? Dit is dus bijna 4x meer.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach, je kan daarna weer 6 jaar leuke dingen gaan doen, maar Van Gaal heeft natuurlijk al genoeg op de bank staan.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Die gast heeft nu al meer geld dan hij ooit kan uitgeven, denk dat hij serieus niet wakker ligt van zo'n baantje nog.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Pelé kleineert Messi: "Eerst 1284 keer scoren"

De Braziliaanse voetballegende Pelé heeft niet voor het eerst een sneer uitgedeeld naar Lionel Messi. De Argentijn, die momenteel te boek staat als de beste voetballer van de wereld, kan Pelé maar weinig bekoren.

Pelé kreeg woensdag de vraag of Messi een betere speler is dan de Braziliaan zelf ooit was. "Messi beter dan ik? Om dat te bereiken zal hij eerst meer dan 1283 doelpunten moeten maken", stelde de Braziliaanse voetballegende. Pelé laat zich niet voor het eerste laatdunkend uit over Messi, ondertussen is daardoor een mediaruzie tussen de Braziliaan en de Argentijn Diego Maradona ontstaan.

De Braziliaanse oud-voetballer, die woensdag zijn oude club Santos de Copa Libertadores zag winnen, zet zijn geld liever op Neymar. Het Braziliaanse wonderkind van Santos kan een grotere voetballer dan Messi worden, meent Pelé. "Hij is een groot talent. Ik hoop alleen niet dat hij net zo eindigt als Messi. Messi speelt goed voor zijn club, maar presteert niets met zijn land."

Messi is pas 23 (morgen 24), geef hem nog wat de tijd, zou ik zeggen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Wist dat Maradona niet spoorde, maar Pelé is ook behoorlijk kansloos bezig zie ik

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Pelé scoorde ze in de Braziliaanse competitie. Als Messi daar zou spelen, had hij dat aantal allang bereikt.

Vervelende man, die Pelé. In deze tijd zou Pelé ook een veel betere voetballer zijn dan hij toen was, omdat het voetbal nu veel verder is, maar daardoor is Messi nu toch wel een betere voetballer.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Pele scoorde sowieso in een tijd van semi-professioneel voetbal tegen verdedigers die er weinig van bakten. Heb zat beelden gezien uit die tijd, leek nergens op. Als je je hele leven in Brazilie voetbalt dan kan je er 1200 goals maken ja. Ik las trouwens dat hij er officieel nog geen 800 maakte. De rest zullen dan wel in oefenduels gemaakt zijn.

Messi speelt in een kwalitatief geweldige competitie en schiet er ook jaarlijks 10 in de CL in tegen de beste ploegen van de wereld. En hij is pas 23.

Wat een kneus is die Pele ook zeg. Die lijkt echt doodsbang dat mensen hem niet meer als beste speler zien. Niet dat ik dat ooit zag, maar toch...

Messi heeft nu al meerdere Spaanse titels gewonnen, 3x de CL en met zijn land de Olympische spelen. En dan is hij pas 23....

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Argentijnen en Brazilianen...... Die zullen nooit iets liefs zeggen over elkaar. Wat zou ik het toch leuk vinden als Argentinië over drie jaar Brazilië uitschakelt. Om vervolgens in de finale van Oranje te verliezen.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Reinbo schreef:

Argentijnen en Brazilianen...... Die zullen nooit iets liefs zeggen over elkaar. Wat zou ik het toch leuk vinden als Argentinië over drie jaar Brazilië uitschakelt. Om vervolgens in de finale van Oranje te verliezen.

Inderdaad!

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Net als wij vinden dat Beckenbauer voor geen meter kon voetballen...

Milan wil Fabregras ook hebben. Kansloos, lijkt me.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nederland een WK finale winnen. Dat is al een utopie op zich zelf .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Net als wij vinden dat Beckenbauer voor geen meter kon voetballen...

Denk niet dat 1 Nederlander die van voetbal wat weet dit zal beweren...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Nee, wij zijn (helaas?) veel te braaf om aan de doping of omkoping te gaan..... Voordeel is wel dat we zo'n beetje de laagste werkloosheid van Europa hebben.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Naomi Watts schreef:

Voor de meeste landen is een WK finale halen al een utopie...

Nederland is het kleinste landje ter wereld wat 3 keer in een WK finale heeft gestaan.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

...Nederland is het kleinste landje ter wereld wat 3 keer in een WK finale heeft gestaan.

eerlijk gezegd ben ik veel meer onder de indruk van Uruguay met minder dan 4 miljoen inwoners

2x de WK gewonnen, en ook 2x daarvoor voetbal goud gewonnen tijdens olympische spelen. Dus eigenlijk 4x in een wereld voetbal finale.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Die twee kampioenschappen dateren wel uit de prehistorie...

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Reinbo schreef:

Die twee kampioenschappen dateren wel uit de prehistorie...

prehistorie?

1924 en1928

en trouwens, die finale van 1928 was gespeeld in Amsterdam

Uruguay won 2-1 tegen Argentina voor de toen wereld titel voetbal

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Sorry? 1930 en 1950 (wel prehistorie natuurlijk )

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

orbit schreef:

Sorry? 1930 en 1950 (wel prehistorie natuurlijk )

Uruguay hadden goud of wereldtitel gewonnen in 1924 en1928, en ook in 1930 en 1950

Niet gek voor een land dat toen minder dan 3 miljoen inwoners had

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Pelé heeft natuurlijk wel een punt. Messi presteert echt niets met zijn land terwijl daar ook goede spelers rond hem lopen. Als je dat vergelijkt met een jonge Pelé of Maradona.

Het argument van Pelé scoorde tegen verdedigers die er weinig van bakten vind ik eigenlijk best wel ongepast. Wie beelden heeft gezien van destijds zal ook wel opgemerkt hebben dat verdedigers toen veel harder speelden dan nu. Die zaagden je gewoon doormidden.

Maar dat Pelé zijn enorme doelpuntenaantal erbij haalt om aan te tonen dat hij de beste ooit is. Tja, dan is Artur Friedenreich natuurlijk de beste voetballer aller tijden.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

In Brazilië staat Pele sowieso niet op eenzame hoogte, zat Brazilianen vinden Garrincha of Zico beter. Pele had tijdens de WKs ook spelers om hem heen die minstens zo goed waren als hij. Maradona werd zo een beetje in zijn eentje wereldkampioen in 1986. Of Messi dat gaat lukken over drie jaar moet nog blijken maar ik zie tot dusver niet in waarom niet.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Denk niet dat 1 Nederlander die van voetbal wat weet dit zal beweren...

Was ook niet echt serieus bedoelt...

tplstrltj

• 69 berichten
  • 125 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

(quote)

eerlijk gezegd ben ik veel meer onder de indruk van Uruguay met minder dan 4 miljoen inwoners

2x de WK gewonnen, en ook 2x daarvoor voetbal goud gewonnen tijdens olympische spelen. Dus eigenlijk 4x in een wereld voetbal finale.

Ik wou net zeggen. Nederland heeft wel 16 miljoen inwoners.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Aan de andere kant: op het WK van 1930 deden slechts 13 landen mee, op het WK van 1950 waren dat er 16. Veel grotere kans dus om wereldkampioen te worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.