• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.977 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.095 acteurs
  • 199.245 gebruikers
  • 9.388.222 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

$pecial

• 1147 berichten
  • 553 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Dus het is voor Engelaar beter om ergens anders minder

te gaan verdienen?

Financieel niet, maar hij heeft zelf al aangegeven ooit nog in het buitenland te willen voetballen. Nu er op zijn positie een betere, jongere, gretigere speler wellicht komt, dan zal hij wel kiezen voor een nieuw avontuur. Daarnaast heeft hij nog een contract lopen en zal het me niet verbazen dat hij blijft wachten op een juiste club voor hem.... dan mag ik hopen dat Rutten hem gewoon niet opstelt.

Hij is overigens totaal niet geliefd bij de PSV supporters en dat werd het afgelopen seizoen wel duidelijk door de fluitconcerten bij thuis wedstrijden. Draaicirkel van een tank, sjokt maar wat over het veld, totaal geen uitstraling van een aanvoerder van een club als PSV. 5 jaar geleden stond er bijvoorbeeld een van Bommel. Nee hopelijk deze week nog, liever vandaag dan morgen: Welcome Strootman Exit Engelaar.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Engelaar ligt nog tot 2014 vast en staat niet meer bekend als echt goede speler. Benieuwd of je hem nog kwijt kan raken. Nationaal sowieso niet en of men in het buitenland Engelaar nog vet wil betalen....

$pecial

• 1147 berichten
  • 553 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Engelaar ligt nog tot 2014 vast en staat niet meer bekend als echt goede speler. Benieuwd of je hem nog kwijt kan raken. Nationaal sowieso niet en of men in het buitenland Engelaar nog vet wil betalen....

Hopelijk dat er een sjeik van een of andere zandbak nog een paar youtube filmpjes heeft gecheckt van zijn goede tijden tijdens het NL elftal tegen Frankrijk of Italie. Of ja goede tijden.. een van zijn sporadische opvliegingen.

happie

• 6248 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vitesse?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Toen vond ik hem al de zwakste op dat EK. Zo traag en altijd voor de veilige oplossing kiezend. Gaat geen echte dreiging vanuit.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Normaal gesproken wel, maar de topclubs uit Buenos Aires(Boca en River) hebben het de laatste jaren sowieso al lastig.

Jammer voor ze. Ik voel echt mee met de supporters van de club. Toch wel het meest akelige wat kan gebeuren voor een voetballiefhebber.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Lijkt net alsof Mario Been naast Youri Mulder zit...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Eikelkamp.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

$pecial schreef:

PSV verhoogt bod naar 13 mi...

Voordat er weer gezeurd gaat worden; het is veel geld, maar PSV heeft 10 miljoen ontvangen van ASML , VDL plus particulieren. 14 miljoen transferopbrengst van Balasz. Daarnaast wordt er gesneden in de hoge lonen. Dan mag je twee talentvolle spelers er wel voor terug halen. Mertens mooi op de plek van Balasz, daar ben je niet slechter van geworden en Strootman op de plek van de trakter, maar daar is alles beter in plaats van hem.

Zeuren is ook gewoon onzin. Want lening gaat er gewoon komen en is een constructie waar PSV helemaal niets aan overhoudt dus die subsidie praat is ook maar onnodig.

Wat Mertens en Strootman betreft. Van mij mogen ze komen. Al moet ik wel toegeven dat ik die eerste beduidend liever zie komen. Strootman ben ik persoonlijk nog niet zo van overtuigd en vind ik ook wat duur. Maar Mertens. Topper.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik heb het net andersom. Strootman is een topspeler voor PSV over Mertens twijfel ik nog een beetje.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ben het met timbo_ eens wat de spelers betreft, al blijf ik me wel verbazen over het feit dat de KNVB het toelaat dat PSV zo'n financieel risico neemt terwijl ze dik verlies draaien (en dat PSV zo diep in de buidel wil tasten voor beide spelers, terwijl Utrecht ze samen voor rond de anderhalf miljoen (?) aantrok. Strootman speelt bovendien pas net daar, alsof die jongen binnen vijf maanden plots 8x zoveel waard is geworden. Kennelijk leren we het in Nederland nooit).

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Quido schreef:

Ben het met timbo_ eens wat de spelers betreft, al blijf ik me wel verbazen over het feit dat de KNVB het toelaat dat PSV zo'n financieel risico neemt terwijl ze dik verlies draaien (en dat PSV zo diep in de buidel wil tasten voor beide spelers, terwijl Utrecht ze samen voor rond de anderhalf miljoen (?) aantrok. Strootman speelt bovendien pas net daar, alsof die jongen binnen vijf maanden plots 8x zoveel waard is geworden. Kennelijk leren we het in Nederland nooit).

Ja dat vind ik nou ook een schande!

Maar met name dat PSV zomaar 13 miljoen uit de mouw kan schudden, terwijl ze het water aan de lippen hebben staan. Belachelijk.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Ja dat vind ik nou ook een schande!

Maar met name dat PSV zomaar 13 miljoen uit de mouw kan schudden, terwijl ze het water aan de lippen hebben staan. Belachelijk.

Het operationeel verlies is dmv de verschillende afspraken (de deal met de gemeente, de leningen van Philips en andere sponsoren om de bestaande leningen te herstructureren, het korten van de salarissen en de stijgingen van de sponsorinkomsten) bijna compleet teruggebracht tot 0. Dit tezamen met de inkomsten van transfers het laatste half jaar van zo rond de €20m maakt dat PSV z'n selectie kan versterken.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Altidore op twitter:

JozyAltidore17 Jozy Altidore

Learning Dutch is gona be hard. Can I get the "how to" on Rosetta stone?

Twente, PSV, Vitesse, Feyenoord, RKC?

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Investeerders moeten Dost naar Kuip halen

Feyenoord heeft voor komend seizoen sportief gezien eigenlijk nog maar één wens. Bas Dost moet de nieuwe aanvalsleider worden. Om de spits weg te halen bij Heerenveen moeten de investeerders bijspringen. En dat ligt gevoelig in De Kuip, waar de afgelopen jaren nieuwe spelers vooral mislukten.

Bas Dost en Lasse Schöne. Het is het piepkleine wensenlijstje van Feyenoord met eventuele versterkingen voor komend seizoen. In de Kuip wordt niet meer gegokt op onbekende spelers. De eigen jeugd krijgt voorrang. Waar een directe versterking als Schöne pas écht in beeld komt als de club een middenvelder heeft verkocht, is Dost nu al meer dan welkom.

Probleem is nog altijd de licentiecommissie van de KNVB. Hoewel de Vrienden van Feyenoord in een recordtempo de forse schuld wegwerken, krijgt de club nog altijd geen toestemming om transfersommen op tafel te leggen. Om Dost te strikken moet een groepje investeerders volledig garant staan voor alle kosten. Zelfs in het salarisbudget zit nauwelijks nog rek, zolang overbodige spelers als Karim El Ahmadi en André Bahia nog onder contract staan in de Kuip.

Technisch directeur Martin van Geel heeft bij de investeerders de naam van de ideale spits voor Feyenoord op tafel gelegd. Het aantrekken van Dost (Van Geel: 'de ideale spits voor Feyenoord') kan de Rotterdammers een flinke duw in de richting van een ticket voor Europees voetbal geven.

Een alternatief heeft Van Geel niet genoemd. Het is of Dost naar de Kuip lokken of simpelweg geen centrumspits aantrekken. 'We hebben Sekou Cissé en Guyon Fernandez al. We moeten allemaal helemaal overtuigd zijn als er nog eentje bijkomt,' liet Van Geel al eens optekenen toen hem werd gevraagd naar het via een omweg aantrekken van nieuwe spelers. 'Anders doen wij het niet.'

----

Denk dat Feyenoord het wel gaat proberen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Verdomme. Nog een non valeur erbij.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach, je kan 'm altijd op de bank zetten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

PSV maakt zich gewoon belachelijk momenteel. Het voeren van jaren van wanbeleid, en het maskeren ervan door het structureel behalen van de CL is eindelijk aan het licht gebracht. Maar het ergste is misschien nog eens dat ze de ene week dit zeggen, en de volgende week weer dat. Zoiets is voor mij een teken dat ze nog steeds niks geleerd hebben in lampenstad, en dat zulk wazig beleid moet worden afgestraft door vanavond een dikke 'nee' te prenten op het reddingsplan bij de gemeenteraad.

Brands: het bedrag van Doedelzak (14mil) zal en kan niet volledig worden geïnvesteerd in nieuwe spelers. 2 Weken later: bod van 13 miljoen op Mertens en Strootman.

Brands op 11 juni: "PSV was altijd een kopende club, maar dat moet nu gaan veranderen. Wij hebben veel geïnvesteerd in de jeugdopleiding, daar moeten we de vruchten van plukken. 2 Weken later: Mertens en Strootman proberen los te weken voor een belachelijk bedrag.

Slaapwandelaars daar, en het wordt hoog tijd dat ze van de trap donderen. Tevens lossen ze niks op met een evt. binnenkomst van deze 2 Utrechters. Toegegeven, het zijn goede spelers. Maar zonder versterkingen in de achterhoede loop je volgend jaar weer achter de feiten aan. Tevens kan Mertens Doedelzak (betrokken bij 30 doelpunten) nooit volledig vervangen, en het is nog maar de vraag of Strootman wel z'n weg weet te vinden in Eindhoven.

kos

• 46712 berichten
  • 8868 stemmen

Wat een onzin zeg, wat moeten ze dan doen? geen spelers halen?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Toch enkel leuk om te constateren dat sinds Van Raaij weg is ze er daar ook een potje van maken....

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Misschien is van Raaij iets voor Feyenoord?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

Wat een onzin zeg, wat moeten ze dan doen? geen spelers halen?

Goed scouten of het uit eigen jeugd halen! Van Seumeren lacht zich de ballen uit de broek intussen. Strootman en Mertens gehaald voor 1.4 miljoen, en nu verkopen voor 10x zoveel. Ze maken dezelfde fout als Ajax sinds 2005 deed, alleen konden zij het wanbeleid nog opvangen met het eigen vermogen en wisten ze het tij nog op tijd te keren. Die luxe heeft PSV niet.

Men zegt altijd dat een voetbalclub z'n vermogen op het veld moet hebben staan. In de persoon van 'Isakson, Manolev, Bouma, Marcello, Pieters, Engelaar, Lens' zie ik dat echt niet. Toiboy en Hutchinson hebben nog wel wat rek, maar al met al is het zeer bedroevend.

Conclusie: met de hulp van externe investeerders (10mil oid.) en de verkoop van Doedelzak kunnen ze zich nu een aankoop permitteren. Maar hoe moet het volgend seizoen, als ze weer CL mislopen en ze geen waardevolle speler in de selectie hebben zitten. Investeerders zijn ook niet gek, en blijven niet op jaarlijkse basis 10 a 20 miljoen in het mandje gooien. Op dat moment zou je wensen dat je voor de goedkoopste oplossing was gegaan: eigen jeugd of goede (eerste divisie) scouting. Dan maar een jaartje geen titel of CL aspiraties.

Russisch roulette is leipe shit, en PSV heeft al 4x de trekker mogen overhalen tot nu toe

kos

• 46712 berichten
  • 8868 stemmen

Wat betreft Mertens heeft elke topclub zitten slapen. En volgens mij is psv ook wel bezig met de boel op te schonen. Hoge salarissen weg en meer jonge spelers doorstromen.

Spelers als Isaksson, Engelaar en Bakkal zijn al in onderhandeling met andere clubs naar wat ik zo hier en daar lees.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Mats Rits naar Ajax

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ook komend seizoen geen uitfans bij klassieker

Ook komend seizoen is er nog geen uitpubliek welkom bij wedstrijden tussen Feyenoord en Ajax. De zogeheten vijfjarenregeling rondom de Klassieker blijft ook dit seizoen nog van kracht. Rotterdam, Amsterdam en de KNVB vinden dat er op dit moment te weinig aanleiding is om de regeling tussentijds te beëindigen. Sinds 2009 zijn er geen uitsupporters meer welkom bij de Klassieker.

Volgend jaar wordt door de betrokkenen opnieuw bekeken of er voldoende redenen zijn om de regeling op te heffen en het uitpubliek weer toe te laten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

Wat betreft Mertens heeft elke topclub zitten slapen. En volgens mij is psv ook wel bezig met de boel op te schonen. Hoge salarissen weg en meer jonge spelers doorstromen.

Spelers als Isaksson, Engelaar en Bakkal zijn al in onderhandeling met andere clubs naar wat ik zo hier en daar lees.

Je leest meer dan ik blijkbaar. Enige wat ik voorbij zag komen was een poging om Gomes terug te halen naar Eindhoven, om meteen geïnstalleerd te worden als grootverdiener. Dan Engelaar; 4 dagen geleden: "Maar op dit moment is er niets concreet. Ik train bij PSV, vervul dezelfde rol die ik ook vorig seizoen had''. En over Bakkal of Isaak heb ik nog niks gehoord

En Mertens: eerste seizoenshelft leuk gebald, tweede helft weinig laten zien buiten die hattrick om (Vs.?). Niet de persoon die Doedel doet vergeten lijkt me zo. En om nu te zeggen dat Mertens nog onder talent met potentie geschaard kan worden: nee. Ze schelen immers maar een half jaar in leeftijd.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Natuurlijk is er de laatste jaren wanbeleid geleverd. Van Raaij begon met het begroten op CL niveau en toen het aankoopbeleid minder werd en als gevolg daarvan de CL niet meer behaald werd begonnen de problemen al. Vervolgens hebben Westerhof, Schuitema en Reker niet of half ingegrepen waardoor Sanders het nu rigoureus moet doen.

Met de leningen van de investeerder worden geen spelers gekocht maar bestaande leningen met een hoge rente afgelost. PSV krijgt dus geen geld maar herstructureert de schulden. Hetzelfde met de zakelijke deal met de gemeente. Het is niet ideaal maar PSV verkoopt haar grond wat geld oplevert om de bestaande hypotheek af te betalen.

Investeerders hoeven niet 'op jaarlijkse basis 10 a 20 miljoen in het mandje te gooien' want de financiën raken op orde. Minder rentelasten, hogere sponsorinkomsten, lagere salarissen etc.

Daardoor kan het mee blijven doen om de hoogste plekken en is er zelfs ruimte (mede door de verkopen van Afellay, Amrabat en Dzsudzsák) om te investeren.

kos

• 46712 berichten
  • 8868 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Je leest meer dan ik blijkbaar. Enige wat ik voorbij zag komen was een poging om Gomes terug te halen naar Eindhoven, om meteen geïnstalleerd te worden als grootverdiener. Dan Engelaar; 4 dagen geleden: "Maar op dit moment is er niets concreet. Ik train bij PSV, vervul dezelfde rol die ik ook vorig seizoen had''. En over Bakkal of Isaak heb ik nog niks gehoord

En Mertens: eerste seizoenshelft leuk gebald, tweede helft weinig laten zien buiten die hattrick om (Vs.?). Niet de persoon die Doedel doet vergeten lijkt me zo. En om nu te zeggen dat Mertens nog onder talent met potentie geschaard kan worden: nee. Ze schelen immers maar een half jaar in leeftijd.

Volgens de Vi is Isaksson al meerdere malen met Turkije en zn thuisland in contact geweest en Bakkal met onder meer Rusland.

Niet dat er iets concreet is misschien maar het zegt wel wat dat ze bezig zijn dit soort spelers aan te bieden.

Wat betreft Mertens: iedereen kan natuurlijk zien dat dat 1 van de betere Eredivisiespelers is, dus als je Balasz D. moet opvangen kom je daar al snel bij uit.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

(quote)

Volgens de Vi is Isaksson al meerdere malen met Turkije en zn thuisland in contact geweest en Bakkal met onder meer Rusland.

Niet dat er iets concreet is misschien maar het zegt wel wat dat ze bezig zijn dit soort spelers aan te bieden.

Zal lastig genoeg worden mocht dat zo zijn. Net zoals wij een Oleguer of Luque niet aan de straatstenen kwijt konden raken.

Wat betreft Mertens: iedereen kan natuurlijk zien dat dat 1 van de betere Eredivisiespelers is, dus als je Balasz D. moet opvangen kom je daar al snel bij uit.

Triest dat je daarbij uitkomt. Twente haalt Chadli, Ajax haalt Boerrigter. Psv haalt voor 7x zoveel een speler die echt niet 7x meer waard is. Is het nu zo moeilijk om eens verder te kijken dan je neus lang is. Tevens zie ik Chadli en Boerrigter volgend seizoen net zo goed dan niet beter presteren dan Dries. Dit is wat ik bedoel met waardeloos beleid. Durf die gok eens te nemen met je eigen jeugd of een goedkoop talent. Kan me het laatste product uit eigen jeugd die echt doorbrak in laatste 3 jaar niet meer eens herrinneren (behalve Afellay), en dat zegt meer dan genoeg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.