• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.977 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.095 acteurs
  • 199.245 gebruikers
  • 9.388.222 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

kos

• 46712 berichten
  • 8868 stemmen

Komkom, Ajax heeft dat natuurlijk ook talloze malen gedaan. En een Boerrigter komt bovendien echt niet aan het niveau van Mertens natuurlijk.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dat Ajax dat ook heeft gedaan is niet relevant. Gaat er om dat PSV het nu doet, en dat hij zij in dezelfde slangenkuil gaan stappen. Je zou denken dat men lering trekt uit de fouten van andere clubs, maar dat is blijkbaar een lastige opgave.

kos

• 46712 berichten
  • 8868 stemmen

Mij lijken het geen slechte aankopen en spelers die alleen maar meer waard kunnen worden.

Beter dan een gare Braziliaan of Mexicaan die nog jaren moet acclimatiseren.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Verdomme. Nog een non valeur erbij.

Eerst haalden jullie Oud Ajacieden/Amsterdammers, nu slechts een speler die openlijk zijn liefde voor Ajax liet blijken What's next? Een keer iemand die niks met Ajax heeft?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Komkom, Ajax heeft dat natuurlijk ook talloze malen gedaan. En een Boerrigter komt bovendien echt niet aan het niveau van Mertens natuurlijk.

Dat hoop je maar. Grappig genoeg zijn talenten die Twente en PSV halen bij jou altijd potentievol en kunnen de jongens die naar Ajax gaan er niks van.

Boerrigter kan zomaar een nieuwe Mertens of Chadli worden. En misschien ook niet, maar dat weet jij niet. Voorlopig was hij met afstand de beste JL speler vorig seizoen.

Ik baal ook van wat PSV flikt. Jarenlang wanbeleid en toch nu voor ruim 10 miljoen investeren. Dat rijmt niet. Ajax had vorig jaar geen cent om uit te geven en zij hielden zich ook aan hun budget, ook al kwamen daardoor matige spelers als Tainio langs.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Gewoon langs een uitleg heenlezen en vasthouden aan je vooringenomendheid kan natuurlijk ook. Het budget is er wel!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Gewoon langs een uitleg heenlezen en vasthouden aan je vooringenomendheid kan natuurlijk ook. Het budget is er wel!

Er is budget ja, maar PSV zit ontzettend zwaar in de schulden, dat ik het redelijk krankzinnig vind dat er toch 10-15 miljoen uitgegeven kan worden terwijl men van gemeentegeld PSV aan het redden is.

Niet dat het zal gebeuren, maar hopelijk wordt het gemeenteplan vanavond in Eindhoven afgekeurd.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

PSV heeft inderdaad schulden, maar niet asociaal veel meer dan een andere club van vergelijkbare grootte.

De jaarlijkse lasten van die schulden werden echter veel te hoog, die zijn nu met (bijna) renteloze leningen afgelost. Ik dacht dat PSV op het moment nog een positief eigen vermogen heeft. Sanders verwacht dat de jaarcijfers volgend jaar (over dit jaar dus) nog een verlies laten zien en dat daarmee dat eigen vermogen zou zijn verdwenen.

Dus het is financieel zeker niet goed maar ruimte om te investeren is er nog. Ook om de ambitie te laten zien aan de geldschieters die PSV miljoenen lenen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Haha ze hadden een tekort van 20 miljoen en de rest.

Zonder externe hulp had PSV nog vele jaren problemen gehad en misschien wel een rol a la Feyenoord gekregen.

Ik snap best dat ze een beetje geld uitgeven, maar 15 miljoen op dit moment is belachelijk.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Een tekort is niet hetzelfde als een schuld.

kos

• 46712 berichten
  • 8868 stemmen

Bovendien hebben ze dat tekort creatief en handig in samenspraak met de gemeente opgelost.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Bovendien hebben ze dat tekort creatief en handig in samenspraak met de gemeente opgelost.

Wordt vanavond pas beslist (maar zal vast rondkomen). Neem aan dat de gemeente niet happig is dat meteen zoveel geld weer geïnvesteerd wordt. En het zijn geen goedkope transfers.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Wordt vanavond pas beslist (maar zal vast rondkomen). Neem aan dat de gemeente niet happig is dat meteen zoveel geld weer geïnvesteerd wordt. En het zijn geen goedkope transfers.

Wethouder Depla veroordeelt miljoenentransfers niet

28 juni 2011

Wethouder Staf Depla wilde in het Algemeen Dagblad de aanstaande miljoenentransfers niet veroordelen. "Soms zou je wensen ook over het transferbeleid te mogen gaan, maar dat zou geen goede zaak zijn. Als PSV binnen de gemaakte afspraken deze aankopen wil en kan doen, dan hebben wij daar als gemeente verder niets over te zeggen."

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Laat die club toch lekker failliet gaan joh

Ze moeten gewoon nog wat spelers van 10 miljoen gaan kopen, komt dat vanzelf goed.

kos

• 46712 berichten
  • 8868 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

het is geen eenzijdige gift van de gemeente of zo hoor. PSV kan doen wat het wil met dat geld.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

het is geen eenzijdige gift van de gemeente of zo hoor. PSV kan doen wat het wil met dat geld.

Dat zal best, maar ik blijf het een dubieuze zaak vinden. Van bijna failliet naar de grootste uitgever in de komende transferperiode.

kos

• 46712 berichten
  • 8868 stemmen

Dat heb je wel eens met zakelijke deals.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

CDA en D'66 hebben extern onderzoek aangevraagd en uit dat onderzoek is gebleken dat gemeente er niet slechter van wordt en praktisch geen risico loopt. Daarop zijn CDA en D'66 voor dus is slechts een formaliteit. Aangezien PSV iedere cent uiteindelijk moet terugbetalen zie ik je probleem niet zo.

Vermoed overigens dat PSV zelfs nog wel meer gaat komen. Zou me niet verbazen als ze Toivonen nog verkopen en nog een spits (El Hamdaoui?) en aanvallende middenvelder (Wijnaldum??) halen. Zou ook een goede zaak zijn. Want hoe meer vers bloed er in deze ploeg komt hoe beter. PSV zal weer een echt team moeten worden en geen loshangend zand met volgevreten buitenlanders.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

De Boer wil graag 2 nieuwe spitsen halen werd net bekend.

Benieuwd.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Materny schreef:

Zoiets is voor mij een teken dat ze nog steeds niks geleerd hebben in lampenstad, en dat zulk wazig beleid moet worden afgestraft door vanavond een dikke 'nee' te prenten op het reddingsplan bij de gemeenteraad.

Helaas gaat niet gebeuren en waarom zou gemeente ook. Worden er niets slechter van.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Blijft onzin dat 50 miljoen aan gemeentegeld naar de lokale club mag gaan. Volgens mij kan je er als gemeente wel betere dingen mee doen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Totdat Ajax een keer echt in financiële nood komt. Dan zijn we maar al te blij met Amsterdamse steun. Zo'n club is zo belangrijk voor de plaatselijke bedrijven en horecagelegenheden. Die leningen of steun van de Gemeente worden indirect weer terugverdiend.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Dat PSV geld krijgt van de gemeente interesseert me eigenlijk niks, verbaas me alleen over het feit dat ze een groot deel van de gegenereerde inkomsten investeren in twee spelers die - hoe goed ik Mertens ook vind - absoluut geen vijftien miljoen waard zijn. Leuk voor Utrecht, maar uiteindelijk schiet verder niemand er veel mee op.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Totdat Ajax een keer echt in financiële nood komt. Dan zijn we maar al te blij met Amsterdamse steun. Zo'n club is zo belangrijk voor de plaatselijke bedrijven en horecagelegenheden. Die leningen of steun van de Gemeente worden indirect weer terugverdiend.

Ajax heeft de laatste paar jaar grote financiële nood gehad. Maar wel zelf opgelost.

En ik heb ook geen moeite dat bedrijven PSV helpen. Ik vind de gemeentesteun not done.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het zal bij Ajax ook misschien nog wel eens zover komen dat ze gemeentelijke steun nodig hebben. Ajax zal misschien wel eerder door bedrijven uit de nood worden gered, omdat ze internationaal ook nog steeds een veel grotere naam hebben dan PSV. Gemeentelijke steun is prima, want zo betalen veel bedrijven en mensen belasting en helpen ze dus indirect hun streekclub. Het is alleen godgeklaagd dat ze meteen zo dom zijn om zulke hoge bedragen uit te geven aan relatief goede spelers. Daar zou ik als Gemeente dan dus wel wat voorwaarden aan stellen.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax voetbalt in een stadion dat grotendeels betaald is door de gemeente. Verschil is er niet of nauwelijks. En vergeet niet de kosten die Amsterdam maakt om de schade in de stad te herstellen na een kampioens'feest'.

moviemafketel

Er zijn duidelijke afspraken en voorwaarden op papier gezet waar PSV aan dient te voldoen. Ik neem aan dat ze gecheckt hebben of het aantrekken van Strootman en Mertens daarbinnen valt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik neem aan dat PSV bij hun begroting dan inkomsten van de CL hebben gezet? Die ze overigens weer niet gaan halen denk ik. Aankopen zijn goed, maar hadden volgens mij wel voor minder gehaald kunnen worden.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Ajax voetbalt in een stadion dat grotendeels betaald is door de gemeente. Verschil is er niet of nauwelijks. En vergeet niet de kosten die Amsterdam maakt om de schade in de stad te herstellen na een kampioens'feest'.

Ajax verdiend dan ook buiten ticketverkoop weinig aan de ArenA. PSV kan concerten e.d. organiseren en daar geld voor vangen omdat het hun stadion is.

Kortom, dit valt niet te vergelijken.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik neem aan dat PSV bij hun begroting dan inkomsten van de CL hebben gezet?

?

Daar lag het probleem juist van de laatste jaren, uitgaven op CL niveau, inkomsten op EL niveau.

Dat doen ze dus nu niet meer.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ok, nou laat de competitie maar weer snel beginnen, ben heel erg benieuwd hoe de krachtsverhoudingen gaan liggen. Denk dat Ajax nu door een muur is heengegaan van het elke keer net niet en dat ze nu gewoon weer kampioen worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.