• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.930 acteurs
  • 199.231 gebruikers
  • 9.386.897 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Het lijkt mij ook volkomen duidelijk dat jij daar meer inzicht in hebt dan plaatselijke professionele beleidsbepalers.

Gelukkig, zijn we het daar over eens

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Tja, tegelijkertijd houdt PSV wel zijn handje op bij de gemeente, ik vind het een club als PSV onwaardig.

En stiekem vind ik het een vorm van competitievervalsing, want we roepen allemaal wel dat overheidsinstanties geen financiële injectie mogen geven aan een club, maar we maken er wel zo'n prachtige constructie van, waarbij de gemeente Eindhoven het risico draagt van de lening. Dat vind ik niet helemaal zuivere koffie.

Maar goed, supporters moeten verwend worden met aankopen, anders komen ze niet en ik geef ze nog gelijk ook, want zonder Dszudszak is PSV een heel flets clubje hoor

Het ging ook meer om de aankopen, die vallen buiten de gemeenteregeling om. Maar ik snap je wel. Mijn grootste probleem is eigenlijk de toepassing van deze maatregelen. Veel clubs gaan failliet omdat ze geen steun krijgen, terwijl de andere gemeente wel willen bijspringen. Ik zou als RBC of Haarlem supporter in ieder geval wel gefrustreerd zijn.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Het ging ook meer om de aankopen, die vallen buiten de gemeenteregeling om. Maar ik snap je wel. Mijn grootste probleem is eigenlijk de toepassing van deze maatregelen. Veel clubs gaan failliet omdat ze geen steun krijgen, terwijl de andere gemeente wel willen bijspringen. Ik zou als RBC of Haarlem supporter in ieder geval wel gefrustreerd zijn.

Dat ligt toch aan de gemeente Roosendaal of Haarlem dan? Dat is bij iedere gemeente anders. En PSV is natuurlijk wel belangrijk voor de regio Eindhoven, dat zie ik ook nog wel.

Er zouden gewoon regels moeten komen dat er geen overheidsgeld meer naar voetbalclubs mag. Oa Twente, Vitesse, Roda, NAC, PSV en noem er maar meer op moeten zelf maar hun problemen oplossen.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Mja, als er geen maatschappelijk draagvlak is dan houdt het op. Bij RBC waren veel supporters allang afgehaakt toen ze op een gegeven moment heel onverantwoordelijk beleid gingen voeren.

Dat lokale overheden geldt stoppen in clubs snap ik verder wel. Het is niet alleen een investering in de club, maar ook vaak een uithangbord voor de stad.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Elke provincie moet gewoon 2 eredivisie-waardige clubs hebben en daar blijft het dan ook bij.

1 provincie met 8 clubs of zo is niet houdbaar. Te veel versplintering.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Elke provincie moet gewoon 2 eredivisie-waardige clubs hebben en daar blijft het dan ook bij.

1 provincie met 8 clubs of zo is niet houdbaar. Te veel versplintering.

Onzin. NEC, Vitesse en de Graafschap passen prima in Gelderland en kunnen ook prima langs elkaar heen leven. Het is dat Vitesse jarenlang wanbeleid voerde, maar bij de 2 andere clubs gaat het best redelijk, ook al hebben ze het financieel lastig gehad.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik heb het dan ook meer over het zuiden en over de kwaliteit van de desbetreffende clubs. De Graafschap is al bijna een streek op zich in Gelderland en leeft heel erg. In Noord-Brabant zijn er veel te veel clubs.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Als er teveel clubs zijn vallen ze vanzelf weg. Er is blijkbaar behoefte aan.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

NB is ook een grote provincie met heel veel navelstaarende dorpjes. Ons kent ons, dus die moeten allemaal hun eigen cluppie hebben. Maar ik ben het er wel mee eens. Ondanks dat Sparta en Excelsior twee hele leuke clubs zijn, zou het beter zijn als Rotterdam slechts een club had. Is nu toch een versnippering van supporters, sponsoren en gemeentelijke slagkracht.

Aan de andere kant als een stad als Tilburg een club heeft, kan Rotterdam er makkelijk twee hebben en derby's zijn ook wel weer de krenten in de pap van het voetbalseizoen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

NB is ook een grote provincie met heel veel navelstaarende dorpjes. Ons kent ons, dus die moeten allemaal hun eigen cluppie hebben. Maar ik ben het er wel mee eens. Ondanks dat Sparta en Excelsior twee hele leuke clubs zijn, zou het beter zijn als Rotterdam slechts een club had. Is nu toch een versnippering van supporters, sponsoren en gemeentelijke slagkracht.

Aan de andere kant als een stad als Tilburg een club heeft, kan Rotterdam er makkelijk twee hebben en derby's zijn ook wel weer de krenten in de pap van het voetbalseizoen.

De derby's zijn toch altijd hartstikke oneerlijk gezien het krachtsverschil?

Ik bedoel, Feyenoord verliest bijna altijd op Kralingen...

1 club is wel genoeg uit Rotterdam, ondanks dat ik Sparta een leuk clubje vind.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Regeling-Klassieker-blijft-ongewijzigd.htm

Gebleken is dat ook afgelopen twee seizoenen verschillende incidenten hebben plaatsgevonden die weinig perspectief bieden op een normalisatie van de verhoudingen tussen beide supportersgroepen. Enkele voorbeelden zijn de KNVB Bekerfinale van 2010, die uiteindelijk noodgedwongen in twee wedstrijden moest worden gespeeld, de aanstootgevende t–shirts die in aanloop naar de Bekerfinale 2011 op internet zijn aanboden en de afgelasting van de finale om de KNVB Beker van B junioren tussen Feyenoord en Ajax. Hieruit concluderen alle partijen dat nog onvoldoende sprake is van een verbetering in het (onderling) gedrag van beide supportersgroepen.

Wat een bullshit, vooral het aflasten van de b1-bekerfinale is een staaltje onkunde van de KNVB en dat heeft niets met de supporters te maken. Als je niet eens een B1 bekerfinale kunt houden met en zonder publiek tussen 2 ploegen die 2x per jaar tegen elkaar spelen ben je gewoon onnozel als KNVB zijnde.

Zum kotsen

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

'Wijnaldum van Feyenoord naar PSV'

print rss - door Sjors (Sj0rSz) op 28-06-2011 @ 19:25

PSV en Feyenoord zijn dichtbij een akkoord inzake de transfer van Georginio Wijnaldum naar Eindhoven. Dit hebben de club-watchers van Voetbal International, Thijs Slegers (PSV) en Martijn Krabbendam (Feyenoord), zojuist via Twitter gemeld.

Daarnaast liet Slegers, die PSV op de voet volgt, ook nog weten dat Feyenooord naar alle waarschijnlijkheid morgen meer uitsluitsel zal geven.

Voor PSV betekent dit mogelijk de derde versterking binnen een week. De Eindhovenaren zijn namelijk ook al in een vergevorderd stadium met Dries Mertens en Kevin Strootman, die van FC Utrecht afkomstig zijn en komend seizoen mogelijk in Eindhoven zullen spelen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Slechte zaak. Maar hopelijk zit PSV binnenkort ook in categorie 1. Kunnen niks zonder de Gemeentesubsidie...... Hoop dat Feyenoord ze een goede poot uitdraaid. Minimaal 7 mjn en meeprofiteren van de volgende transfer.

Verder is Gini persona non grate wat mij betreft. Laffe overloper.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Strootman, Mertens, Wijnaldum en 48 miljoen!

Het zijn goede dagen of niet Ajax&Litmanen1

Maar serieus, goede berichten maar heel erg slecht dat we nu bij de gemeenteraad op het bankje zitten.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Strootman, Mertens, Wijnaldum en 48 miljoen!

Het zijn goede dagen of niet Ajax&Litmanen1

Wij hebben Theo en CL deelname

PSV moest ook wel een vervanger voor de Hongaar krijgen he, vergeet dat niet. En de 2 Utrechters zijn nog niet binnen. Maar PSV is meteen weer een goede titelkandidaat helaas.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Na het lezen van Reinbo dacht ik ff dat ie naar Amsterdam ging. Ik begrijp het wel, bij PSV heeft ie meer kans zich door te ontwikkelen en speelt ook al sinds zijn zestiende bij Feyenoord. Het is 'm gegund. Nu wachten op een officieel bericht.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Na het lezen van Reinbo dacht ik ff dat ie naar Amsterdam ging..

Wij zoeken geen B-spelers

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

rep_robert schreef:

http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Regeling-Klassieker-blijft-ongewijzigd.htm

(quote)

Wat een bullshit, vooral het aflasten van de b1-bekerfinale is een staaltje onkunde van de KNVB en dat heeft niets met de supporters te maken. Als je niet eens een B1 bekerfinale kunt houden met en zonder publiek tussen 2 ploegen die 2x per jaar tegen elkaar spelen ben je gewoon onnozel als KNVB zijnde.

Zum kotsen

Triest maar verbaast me eigenlijk ook weer niets in een land waar een zomer-stormpje wordt opgeblazen tot een natuurramp met apocalyptische gevolgen.

Politie zit zich tegenwoordig suf te F5'en op allerlei sites en dat is dan genoeg aanleiding, 'dingen gehoord', 'signalen gekregen' etc.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Erg balen mocht het gebeuren, al voelde ik het al aankomen.

Soort tweede Gullit, die Wijnaldum. Hierna gaat ie naar Milan en Sampdoria.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Laat hem aub gelijk naar het buitenland gaan, beetje gaan spelen tegen Feyenoord en notabene bij de club gaan die je met 10-0 afdroogde en daarna PSV zeker dik cashen

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

The Oceanic Six schreef:

PSV moest ook wel een vervanger voor de Hongaar krijgen he, vergeet dat niet. En de 2 Utrechters zijn nog niet binnen. Maar PSV is meteen weer een goede titelkandidaat helaas.

Mertens is denk ik de vervanger van Dzusdzak. Ik vind het te gek voor woorden dat PSV in deze situatie deze investeringen doet. Ze hebben blijkbaar niks geleerd van het verleden.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Inderdaad. Voelt erg vervelend dit. Wijnaldum in een PSV-shirt. Kan gewoon niet.

Mocht Feyenoord Schöne en Dost erbij krijgen ipv Wijnaldum ga je er wel op vooruit, maar ik wil hem gewoon niet bij een andere Nederlandse club zien.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Bottleneck schreef:

Laat hem aub gelijk naar het buitenland gaan, beetje gaan spelen tegen Feyenoord en notabene bij de club gaan die je met 10-0 afdroogde en daarna PSV zeker dik cashen

Wijnaldum heeft Ajax kampioen gemaakt met zijn goals

Ik snap hem sportief gezien wel, maar het is wel vreemd dat hij voor PSV gaat ballen.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Mertens is denk ik de vervanger van Dzusdzak. Ik vind het te gek voor woorden dat PSV in deze situatie deze investeringen doet. Ze hebben blijkbaar niks geleerd van het verleden.

Als je alleen de transfermarkt in de gaten zou houden zou je die mening misschien kunnen hebben (hoewel we het laatste half jaar voor bijna €20m verkocht hebben)

Als ook wordt gekeken naar de bezuinigingen, de leningen om structureel de rentekosten te verlagen, het verhogen van de sponsorbijdragen etc etc etc zie je dat PSV druk bezig is om orde op zaken te stellen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Probleem is dat Feyenoord het geld te hard nodig heeft. Laten we ter compensatie dan maar twee keer van PSV winnen komend jaar.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Als je alleen de transfermarkt in de gaten zou houden zou je die mening misschien kunnen hebben (hoewel we het laatste half jaar voor bijna €20m verkocht hebben)

Als ook wordt gekeken naar de bezuinigingen, de leningen om structureel de rentekosten te verlagen, het verhogen van de sponsorbijdragen etc etc etc zie je dat PSV druk bezig is om orde op zaken te stellen.

ja, lekker verhaal. Zonder die gemeentesubsidie (Want die gaan helemaal niks doen met die grond) waren ze gewoon in categorie 1 beland. Gewoon competitievervalsing dit.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Reinbo schreef:

ja, lekker verhaal. Zonder die gemeentesubsidie (Want die gaan helemaal niks doen met die grond) waren ze gewoon in categorie 1 beland. Gewoon competitievervalsing dit.

De hele eredivisie heeft hiervoor al gemeentelijke steun gehad dus nu staan we allemaal weer quite.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Vertel? Sparta, maar Feyenoord niet. Die moeten zeuren om een lening voor de nieuwe Kuip, maar zelfs die wordt steeds weer uitgesteld. En 50 mjn...... Dat is meer dan de schuld van Feyenoord op het diepste punt.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Reinbo schreef:

Vertel? Sparta, maar Feyenoord niet. Die moeten zeuren om een lening voor de nieuwe Kuip, maar zelfs die wordt steeds weer uitgesteld. En 50 mjn...... Dat is meer dan de schuld van Feyenoord op het diepste punt.

De Groene Amsterdammer - Wie betaalt het voetbal?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

De hele eredivisie heeft hiervoor al gemeentelijke steun gehad dus nu staan we allemaal weer quite.

Je brengt het mooi, maar de meeste clubs hebben nooit aangeklopt om een faillissement te stoppen.

Je kan Ajax wel noemen, maar de gemeente Amsterdam heeft zelf veel aan de ArenA (die niet van Ajax dus is) gehad. Ajax is alleen de vaste bespeler van de ArenA, maar betalen daar zelf voor.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.