• 15.946 nieuwsartikelen
  • 178.904 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.386.985 stemmen

Studio Sport #4

zoeken in:

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Blijkbaar oordeel jij ook over dingen waar je geen verstand van hebt.

Bewijs mijn ongelijk is zou ik zeggen.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Feit is wel dat de sfeer in Nederland verbleekt bij Engeland en deels Italie. Als ik het geluid bij Milan-Manchester hoorde....dat is toch andere koek.

Daar ben ik het volmondig mee eens.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Feit is wel dat de sfeer in Nederland verbleekt bij Engeland en deels Italie. Als ik het geluid bij Milan-Manchester hoorde....dat is toch andere koek.

Milan is niet meer wat het is geweest sinds de Fossa Del Leoni er een paar jaar geleden mee zijn gekapt. Ze zijn dit seizoen wel op de goede weg terug. Paar keer waren ze vocaal echt prachtig om te horen afgelopen week.

Manchester Fans waren extreem mak, geen een keer gehoord tot na de voorsprong. Toen hoorde je ze zo nu en dan.

Engelse sfeer is niet zo bijzonder, als ze zingen is het echt massaal en dan klinkt het ook mooi. Maar dat is helaas ook niet meer wat het is geweest. De commercie verdrijft de sfeermakende fans uit de Engelse stadion.

Het Juve vak (2300 man) was overigens bijzonder slecht qua niveau. Na de 1-2 heb je ze een paar keer gehoord. De rest van de wedstrijd waren ze muisstil. Had ik eigenlijk totaal niet verwacht.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Mhow. Ik bedoel niet clubs als Man Utd of Chelsea, want zo sfeervol zijn zij niet. Maar clubs als Everton, Liverpool, Tottenham...als ik daar beelden van zie gaat het altijd goed tekeer.

De sfeer in de Bundesliga is trouwens tegenwoordig ook geweldig. Clubs als Dortmund en Schalke maken ook een tering lawaai.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

speranza schreef:

Daar ben ik het volmondig mee eens.

Italianen? Behoorlijk stil hoor. Zit nogal een verschil tussen Italianen die op bezoek komen of Engelsen.

En wat betreft fanatisme: check de beelden eens als Feyenoord een goal scoort; waar de spelers ook heengaan, waar de camera;s ook gericht zijn, overal fanatieke lui met vuur in de ogen volledig uit hun dak, heerlijk gewoon. Er zijn misschien 1 of 2 tamme vakken. Is bij andere clubs wel anders.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Eigenlijk zeg je dat de meeste psycho's dus in Rotterdam te vinden zijn?

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Mhow. Ik bedoel niet clubs als Man Utd of Chelsea, want zo sfeervol zijn zij niet. Maar clubs als Everton, Liverpool, Tottenham...als ik daar beelden van zie gaat het altijd goed tekeer.

De sfeer in de Bundesliga is trouwens tegenwoordig ook geweldig. Clubs als Dortmund en Schalke maken ook een tering lawaai.

Ik weet niet of mensen hier een beetje Duitse clubs volgen. Maar de sfeer bij heel veel Duitse clubs is werkelijkwaar fantastisch. Het lijken wel Oost-Europeanen qua lawaai wat ze produceren. Iedereen is bloedje fanatiek en de

"sfeervakken" in Nederland verbleken bij Duitsers.

Dan noem jij nog niet eens de sfeervolste clubs

Zijn bijvoorbeeld fantastische beelden te vinden dat er duizenden Stuttgart fans massaal springen bij bv dat Pipi Langkous deuntje.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

We blijven een klein landje he? En tsja als je als bijvoorbeeld Liverpool-supporter bijna elke week tegen clubs speelt die tot de betere van Europa horen, denk ik ook wel dat je wat enthousiaster gaat blèren als bij Ajax tegen Roda of zo. En we hebben niet 18 stadions waar 25000 supporters of meer in passen, dus ja dan is het ook niet zo gek dat het wat makker overkomt in ons landje.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Schalke is zonder enige twijfel de sfeervolste club uit Duitsland.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik volg te weinig de Bundesliga om echt details per club te weten. Al volg ik sinds Louis in Beieren zit wel altijd Bayern. Bijna beschamend dat ik Bayern jarenlang walgelijk vond en nu hoop dat ze alles winnen

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Daar begrijp ik echt helemaal niets van! Alleen vanwege Louis van Gaal?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Eigenlijk zeg je dat de meeste psycho's dus in Rotterdam te vinden zijn?

In goedbedoelde zin wel

Bayern is (was?) altijd een sfeerloze bende. Hadden ook een verschrikkelijk stadion met tribunes ver van het veld.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja die stadions over de wereld waar Carl Lewis zijn trucjes ook wel eens deed waren/zijn spuug en spuuglelijk en bederven de hele sfeer.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dus geef je wel toe dat de sfeer minder is geworden. Ook al is de oorzaak sportief verval...

Ik zie geen reden om nu nog te beweren dat het bij Feyenoord sfeervoller zou zijn dan bij Ajax. Wel kan je nog zeggen dat de Kuip het mooiste stadion is. Want daarin heb je gelijk. Ik hoop er dit jaar weer heen te gaan indien Ajax de bekerfinale haalt.

Nu worden er ook nog wel wedstrijden gewonnen, hoor. Maar als je kampioen kunt worden, of het Europees goed doet (bij Europese wedstrijden is de sfeer normaal gesproken het best bij Feyenoord - vraag het bijvoorbeeld Graig Bellamy ) dan brengt dat uiteraard extra sfeer. Lijkt me vrij logisch. En juist nu Feyenoord zo matig draait, blijft de sfeer prima. Dat is de kracht van Feyenoord.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

moviemafketel schreef:

We blijven een klein landje he? En tsja als je als bijvoorbeeld Liverpool-supporter bijna elke week tegen clubs speelt die tot de betere van Europa horen, denk ik ook wel dat je wat enthousiaster gaat blèren als bij Ajax tegen Roda of zo. En we hebben niet 18 stadions waar 25000 supporters of meer in passen, dus ja dan is het ook niet zo gek dat het wat makker overkomt in ons landje.

Mwoah, hoe groter het stadion, hoe moeilijker het is om er een echte sfeer in te krijgen.

Juist stadions van rond de 20 000 zijn het best om kolkend te krijgen.

Alleen ik krijg wel een hartverzakking als ik 20 mensen achter het doel bij Heracles of RKC zie zingen en vervolgens wordt het sfeervol genoemd. Je hoort het enkel omdat het stadion heel klein is, in bijvoorbeeld de ArenA kan je met 20 man nog niet eens geluid produceren wat het volgende vak haalt

Het gaat er meer om dat je bij Duitsland achter het doel iedereen sfeer ziet maken, maar dan ook echt iedereen. Dat die stadions allemaal al groter zijn maakt het voor mij des te knapper dat ze voor dit kunnen zorgen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

In goedbedoelde zin wel

Bayern is (was?) altijd een sfeerloze bende. Hadden ook een verschrikkelijk stadion met tribunes ver van het veld.

Hebben wel een aardige groep achter het rechterdoel(op de tv beelden), alleen die kampen een beetje met een Barcelona/Real Madrid syndroom qua sfeer/stadion op dit moment.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

speranza schreef:

Daar begrijp ik echt helemaal niets van! Alleen vanwege Louis van Gaal?

Jep. Louis

Wat een held is die man. Heerlijk authentieke norse kerel. Maar wel een absolute vakman van het kaliber Ferguson en Wenger.

Alleen voor hem al hoop ik dat Bayern het goed doet. Verder spelen er ook Nederlanders. Dan heeft een club bij mij al snel meer symphatie erbij. Behalve als het om Real Madrid en Inter gaat.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

moviemafketel schreef:

Ja die stadions over de wereld waar Carl Lewis zijn trucjes ook wel eens deed waren/zijn spuug en spuuglelijk en bederven de hele sfeer.

Ja atletiekbanen zijn dodelijk (wel leuk om zelf te doen overigens

rep_robert schreef:

Mwoah, hoe groter het stadion, hoe moeilijker het is om er een echte sfeer in te krijgen.

Juist stadions van rond de 20 000 zijn het best om kolkend te krijgen.

Ben benieuwd over 7 jaar als er aan de Maas een stadion staat met 70.000 - 80.000 stoeltjes wat het voor de sfeer gaat betekenen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Verder spelen er ook Nederlanders. Dan heeft een club bij mij al snel meer symphatie erbij. Behalve als het om Real Madrid en Inter gaat.

En Manchester United neem ik aan? (vooral wat jaartjes terug dan)

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Man Utd vind ik sowieso een mooie club. Het beleid van Ferguson vind ik ook super. Veel kansen voor talenten en werken met spelers die onderhand al 10 tot 15 jaar in zijn selectie zitten. Hoop ook dat ze kampioen worden. Vd Sar is daar ook geweldig.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Ja atletiekbanen zijn dodelijk (wel leuk om zelf te doen overigens

(quote)

Ben benieuwd over 7 jaar als er aan de Maas een stadion staat met 70.000 - 80.000 stoeltjes wat het voor de sfeer gaat betekenen.

Ben ook benieuwd wat ze met de veld/tribune verhouding gaan doen. Denk niet dat jullie zo dicht op het veld kunnen als nu.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

www.dumpert.nl - Voetbalfans zingen liev liedje

Overigens kunnen die Engelsen wel fantastisch zingen

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

We hebben Babylonische spraakverwarring A&L1 lol.

Ik heb juist een stronthekel aan Manchester United. Maakt me niet uit of daar Nederlanders spelen. Over het paard getild zooitje met een verschrikkelijke arrogante reclame-zuil voor kauwgom.

Doe mij Arsenal maar in Engeland.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Pantelic speelde tegen PSV, Feyenoord, Twente en AZ ook uitstekend. Je stelling klopt niet. Tegen Twente was hij zelfs de beste van het veld. Pantelic werd donderdag enorm gemist.

Wij denken overduidelijk heel anders over de definitie van uitstekend. Twente was de enige wedstrijd van die vier die je hier opnoemt dat die goed was (overigens ook niet beste van het veld maar wel goed). Feyenoord was die zelfs ronduit dramatisch. En als er iemand niet werd gemist afgelopen donderdag was het Pantalic wel. Ajax en ook Suarez speelde donderdag namelijk uitstekend. (aangezien we het over dit woord niet eens zijn zul jij daar wel anders over denken)

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

rep_robert schreef:

Ben ook benieuwd wat ze met de veld/tribune verhouding gaan doen. Denk niet dat jullie zo dicht op het veld kunnen als nu.

Schijnen ze rekening mee te houden met verrijdbare vakken als onderste ring, dus bij atletiekwedstrijden weggeschoven. Ze gaan sowieso de curve-vorm behouden, uitgangspunt is de Allianz en Emirates van Arsenal. En uiteraard verschuifbaar dak en de hele mikmak.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dan heeft een club bij mij al snel meer symphatie erbij. Behalve als het om Real Madrid en Inter gaat.

Ik heb ondanks Wesley Sneijder nog steeds veel sympathie voor Inter. Zijn voetbalkwaliteiten zijn natuurlijk onomstreden. Ik vind het echter zo'n irritant mannetje.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

moviemafketel schreef:

Nou geweldig, maar over de landsgrenzen kent haast niemand PSV en binnen de grenzen zal de aanhang dan bijna alleen uit het zuiden komen ja. Feyenoord en Ajax zijn natuurlijk veel populairder in heel Nederland en daarbuiten.

In Azie en grote delen van Zuid Amerika een stuk groter dan Ajax.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Man Utd vind ik sowieso een mooie club. Het beleid van Ferguson vind ik ook super. Veel kansen voor talenten en werken met spelers die onderhand al 10 tot 15 jaar in zijn selectie zitten. Hoop ook dat ze kampioen worden. Vd Sar is daar ook geweldig.

helemaal niets met deze "club". Sinds ik het Arsenal van Henry en Bergkamp wekelijks heb gezien op Rtl 5 met Derksen en Hans Kraaij Sr. enkele jaren geleden ben ik helemaal verliefd geworden op deze club. Al is het wel jammer dat ze nu ook in dat veel te sfeerloze stadion zitten.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Het Guus Hiddink effect inderdaad.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik heb juist een stronthekel aan Manchester United. Maakt me niet uit of daar Nederlanders spelen. Over het paard getild zooitje met een verschrikkelijke arrogante reclame-zuil voor kauwgom.

Doe mij Arsenal maar in Engeland.

ManUtd brr. Hoewel Ferguson wel respect, 125 jaar aaneengesloten coach/manager.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.