- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #4
Studio Sport #4
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
PSV en Twente vind ik zelf ook verschrikkelijk. Ik had het over de sfeer en inzet bij Feyenoord, niet perse het soms dramatische spel.
Sfeer?!!?
Weet niet of je afgelopen donderdag hebt gezien, maar dat zijn echt van die inmens prachtige momenten waarbij ik echt trots ben dat ik Ajacied ben en niet een fan van Feyenoord.
Wat een prachtige sfeer en de laatste tien minuten bleef het hele stadion staan en zong iedereen. Kippevel in het kwadraat! En ondanks die nederlaag ben ik dus extreem trots op mijn Ajax!
Enige wat Feyenoord wel heeft is een identiteit, iets wat je van die kaasboertjes uit Alkmaar en die carnavalsmongolen uit Eindhoven niet kan zeggen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Alsof bij Feyenoord geen sfeer is
lul niet zo dom.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Sfeer?!!?
Weet niet of je afgelopen donderdag hebt gezien, maar dat zijn echt van die inmens prachtige momenten waarbij ik echt trots ben dat ik Ajacied ben en niet een fan van Feyenoord.
Vanwaar je vergelijking met Feyenoord in dit bericht?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ajax is dan ook 1 van de grondleggers van het spelen met buitenspelers. Ajax is een merk, dat niet meer kapot te krijgen is. Al worden ze nog 100 jaar geen kampioen, Ajax zal in het buitenland altijd bekender blijven dan PSV. Al is het alleen maar dat spelers als Cruyff, van Basten, Bergkamp en al die andere superspelers bij Ajax groot zijn geworden.
Als je geen PSV-supporter bent, kijk je als buitenstaander echt naar die club en komen er vooral zaken op als saai, kleurloos, solide, maar haast nooit als sprankelend, vernieuwend, aanvallend etc.
Ik kan overigens best positief over andere clubs zijn. AZ speelde geweldig mooi en leuk voetbal afgelopen jaren. Bij Feyenoord geniet ik van de vechtlust/strijd. Zelfde bij de Graafschap.
Verder houdt het voor mij in Nederland als liefhebber van het voetbalspelletje wel op.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
De Graafschap is inderdaad ook een leuke club.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik geniet er van dat ze bij Feyenoord regelmatig niet een balletje over 10 meter naar een medespeler kunnen passen 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Laat ik zo zeggen, ik ben er totaal niet van onder de indruk, behalve bij de klassieker.
Ik zou er ech spuug en spuugzat van worden als ik 10x per wedstrijd dat hand in hand liedje zou moeten aanhoren. Verschrikkelijk om altijd hetzelfde rotlied aan te horen
(Waar overigens ook nog een Ajaxversie uit de jaren 60 ofzo van is, maar Ajax wilde hem niet)
Laat staan de pijn aan je ogen, iedere tifo actie van Feyenoord moet met glimmende papiertjes. Hardstikke verschrikkelijk en gebrek aan creativiteit 
Zelfde zou zijn als we bij Ajax ook de hele wedstrijd door Daar hoorden zij Engelen zingen en He Amsterdam erdoor heen knallen zonder ook maar wat anders te horen. Als ik ergens niet van houd is het wel eenzijdigheid bij liedjes.
Dus ja, ik ben niet zo van de "sfeer" in Rotterdam nee 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Vanwaar je vergelijking met Feyenoord in dit bericht?
Omdat ik dit nog nooit bij Feyenoord heb gehoord tijdens een wedstrijd, 45 minuten non stop sfeer/zingen en die desbetreffende user begon over de sfeer bij Feyenoord
Ze zeggen dat je een tijd geleden in de ArenA een speld kon horen vallen, maar als ik soms eredivisie duels bekijk lach ik me dood om mensen die dit soort dingen beweren.
Ik denk dat een Ajacied die de sfeer bij Ajax afkraakt echt is een bezoekje moet brengen aan de ArenA, want die is al echt minstens 5 jaar niet meer binnen geweest....
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Mhow. Ik vind de sfeer bij Feyenoord wel wat overschat. Het is niet dat het daar vele malen sfeervoller is als bv bij Ajax of Twente. Maar de sfeer bij Feyenoord is wel goed. Het is altijd lawaaierig en rumoerig. Maar gelukkig wordt de sfeer bij Ajax de laatste jaren ook steeds beter. Tegen Juve donderdag was het ook echt vreselijk sfeervol. 5 jaar terug was het kut, tegenwoordig gewoon goed. Wie anders beweert kijkt niet naar Ajax en baseert de mening op wat ze jaren terug zagen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Laat ik zo zeggen, ik ben er totaal niet van onder de indruk, behalve bij de klassieker.
Vocabulaire van Feyenoord reikt wel wat verder dan alleen Hand in hand natuurlijk. En als voorbeeld Ajax-Feyenoord 3-4 was schitterend monotoon wat dan ook mooi kan zijn: letterlijk 90 minuten lang klappen en twee nummers zingen in een voor de rest stille Arena, was je erbij?
.
En hoe ik over Tifo en dat soort ongein denk weet je wel 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Amen! Ik durf zelfs te stellen dat in de ArenA de beste sfeer hangt van de eredivisie, dat terwijl we de grootste galmbak van allemaal hebben.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik kijk als Oosterling denk ik iets minder fanatiek naar de concurrent Feyenoord als dat je als supporter in de buurt van Amsterdam woont en/of vaak gaat kijken. Dan lijkt het me ook wel wat moeilijker om objectief naar de ander te kijken. Feyenoord is gewoon ook een geweldige club.
Juist leuk dat er zo'n duidelijk verschil zit tussen 2 rivaliserende clubs. Ajax is alles wat Feyenoord niet is en andersom haha.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Vocabulaire van Feyenoord reikt wel wat verder dan alleen Hand in hand natuurlijk. En als voorbeeld Ajax-Feyenoord 3-4 was schitterend monotoon wat dan ook mooi kan zijn: letterlijk 90 minuten lang klappen en twee nummers zingen in een voor de rest stille Arena, was je erbij?
.
Jesus, je praat over een pot uit 2001 meen ik 
Ik vond Ajax-Pec Zwolle in 1966 ook best leuk qua sfeer 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
.
Ja we love you Feyenoord we do, we shall not be moves, hand in hand en ooh feyenoord ooh feyenoord of zo. Correct me if i'm forgetting a song?
Noord 2e ring staat een hele groep supporters, zuid 2e ring is hardstikke sfeervol, zuid 1e ring staan dr ook altijd als het moet en (over het algemeen) bij avondwedstrijden heb je de lange zijdes ook nog die helemaal los gaan. dus tsja, mensen hebben echt nog zo'n ArenA beeld van 10 jaar geleden ja. Kom is onder die steen vandaan 
En ik weet een heleboel meningen hier over tifo inderdaad, ook die van jou. Maar ik zou er ook zo over denken als je die paar tifo's die je per seizoen hebt ook nog is met glimmende velletjes zijn.
En als je over die 3-4 gaat beginnen, ik kan me ook wedstrijden van 2/3 jaar geleden herinneren dat Feyenoord in Kuip compleet van de map gespeeld werd en dat het halve stadion al naar huis was gegaan in de 60e minuut. 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Jesus, je praat over een pot uit 2001 meen ik 
Ik vond Ajax-Pec Zwolle in 1966 ook best leuk qua sfeer
Ja als voorbeeld dat weinig afwisseling ook mooi kan zijn.
En dat je in een CL-avondje sfeer maakt is ook niet meer dan logisch, zou raar zijn als het niet zo is toch.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
De Graafschap is inderdaad ook een leuke club.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Ik zou er ech spuug en spuugzat van worden als ik 10x per wedstrijd dat hand in hand liedje zou moeten aanhoren. Verschrikkelijk om altijd hetzelfde rotlied aan te horen
(Waar overigens ook nog een Ajaxversie uit de jaren 60 ofzo van is, maar Ajax wilde hem niet)
Laat staan de pijn aan je ogen, iedere tifo actie van Feyenoord moet met glimmende papiertjes. Hardstikke verschrikkelijk en gebrek aan creativiteit 
Zelfde zou zijn als we bij Ajax ook de hele wedstrijd door Daar hoorden zij Engelen zingen en He Amsterdam erdoor heen knallen zonder ook maar wat anders te horen. Als ik ergens niet van houd is het wel eenzijdigheid bij liedjes.
Dus ja, ik ben niet zo van de "sfeer" in Rotterdam nee
Goed, het is al sinds mensenheugenis bekend - althans zeker vanaf de Arena - dat de sfeer te vinden is in de Kuip en niet in dat ruimteschip.
Daarnaast is het Hand in Hand het mooiste clublied van Nederland en zeker het bekendste. Fantastisch lied. Vraag dat ook maar aan de neutrale voetballiefhebber. Dan de Kuip zelf: één en al sfeer. Ook al zeg je Kleintje Pils in de ArenA, sfeer zul je er niet snel krijgen, enkel sporthalecho. De Kuip ademt sfeer uit. Vraag dat ook eens aan een neutrale voetballiefhebber. 
En volgens mij ben jij, Robert Reppie, de enige die beweert dat de sfeer goed is in de ArenA de laatste 5 jaar. De Ajacieden die ik ken beamen de slechte sfeer.
En als Feyenoord weer voor de prijzen gaat voetballen (het zal een keer gebeuren) dan zal de sfeer uiteraard nog beter zijn.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ja als voorbeeld dat weinig afwisseling ook mooi kan zijn.
En dat je in een CL-avondje sfeer maakt is ook niet meer dan logisch, zou raar zijn als het niet zo is toch.
We spelen al 4 jaar lang geen CL meer hoor 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Graafschap zit er volgend seizoen weer bij, let maar op. En dan vliegen ze er weer uit en dan worden ze weer kampioen en dan vliegen ze er weer uit en dan en dan.... Ze zweven er zo leuk tussen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Goed, het is al sinds mensenheugenis bekend - althans zeker vanaf de Arena - dat de sfeer te vinden is in de Kuip en niet in dat ruimteschip.
Daarnaast is het Hand in Hand het mooiste clublied van Nederland en zeker het bekendste. Fantastisch lied. Vraag dat ook maar aan de neutrale voetballiefhebber. Dan de Kuip zelf: één en al sfeer. Ook al zeg je Kleintje Pils in de ArenA, sfeer zul je er niet snel krijgen, enkel sporthalecho. De Kuip ademt sfeer uit. Vraag dat ook eens aan een neutrale voetballiefhebber. 
En volgens mij ben jij, Robert Reppie, de enige die beweert dat de sfeer goed is in de ArenA de laatste 5 jaar. De Ajacieden die ik ken beamen de slechte sfeer.
Neemt niet weg dat cliche's soms ook maar cliche's zijn. In vind de Kuip als stadion ook wel mooier, maar puur qua sfeer vind ik Feyenoord al jaren niet meer de top. Ze doen het nog goed, maar Ajax, NAC of Twente vind ik niet minder sfeervol. Alleen bij PSV is het nog wel echt stil, buiten dat kansloze boerenboerenboerenboeren en PSV Eindhovuuuu 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Amen! Ik durf zelfs te stellen dat in de ArenA de beste sfeer hangt van de eredivisie, dat terwijl we de grootste galmbak van allemaal hebben.
Dan ben jij dus de enige die dit durft te zeggen. Of zit je nu achter je pc'tje te gniffelen?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Bekijk Ajax-Juve beelden maar is dan, 90 minuten lawaai in de ArenA! Sfeer was de eerste jaren ook dramatisch. Ajax had alle F-side leden door het hele stadion gegooid, iedereen vond het stadion verschrikkelijk en het was een dikke betonblok.
Maar het is algemeen bekend dat sinds 410 bestaat de sfeer compleet terug is gekeerd bij Ajax. Sinds 410 naar zuid is verhuist heb je een muur van geluid. Ik ga tegenwoordig weer naar de ArenA met het gevoel dat we al 1-0 voor staan.
Gaan die Ajacieden die jij kent elke wedstrijd heen? Ik geloof je namelijk voor geen ene centimeter! Dat klinkt voor mij net zo ongeloofwaardig als jullie die zeggen dat de Kuip altijd kolkt
Wake up!
En de neutrale voetballiefhebber?? Die heeft er geen verstand van. Die zit thuis achter de buis Eredivisie live te kijken en komt nooit in een voetbalstadion
Die praten ook in termen van 10/20 jaar geleden over het algemeen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Neemt niet weg dat cliche's soms ook maar cliche's zijn. In vind de Kuip als stadion ook wel mooier, maar puur qua sfeer vind ik Feyenoord al jaren niet meer de top. Ze doen het nog goed, maar Ajax, NAC of Twente vind ik niet minder sfeervol. Alleen bij PSV is het nog wel echt stil, buiten dat kansloze boerenboerenboerenboeren en PSV Eindhovuuuu
Nogmaals: goede prestaties verbeteren de sfeer uiteraard. Als je kijkt wat een droevige seizoen Feyenoord heeft gekend de laatste 5 jaar. En dan nog een sfeer van dit niveau. Volle stadions. Dat zie je bij geen enkele andere grote club in Nederland.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dat is op VVV-Venlo ook nog steeds van toepassing. Ook hoop vurig dat ik na afloop van dit seizoen was kan zeggen. Daar moeten we nog keihard voor knokken en inderdaad, zoals jij vanmiddag aangaf, niet langer proberen buiten de Koel mooi voetbal te spelen. Dat heeft ons dit seizoen namelijk bitter weinig opgeleverd.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Ja we love you Feyenoord we do, we shall not be moves, hand in hand en ooh feyenoord ooh feyenoord of zo. Correct me if i'm forgetting a song?
Blijkbaar oordeel jij ook over dingen waar je geen verstand van hebt.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Noord 2e ring staat een hele groep supporters, zuid 2e ring is hardstikke sfeervol, zuid 1e ring staan dr ook altijd als het moet en (over het algemeen) bij avondwedstrijden heb je de lange zijdes ook nog die helemaal los gaan. dus tsja, mensen hebben echt nog zo'n ArenA beeld van 10 jaar geleden ja. Kom is onder die steen vandaan
Oh maar ik zeg ook nergens dat er geen sfeer is bij jullie, kan er eerlijk gezegd niet over oordelen de laatste drie jaar. Sfeer proef je alleen in het stadion. Sterker nog, op basis van televisiewedstrijden heb je vaak geen eens een goed beeld, vaak ook afhankelijk van microfoons en e.d. Laat staan samenvattingen.
Neee. Een halfuur gespeeld met 20.000 supporters? No way.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nogmaals: goede prestaties verbeteren de sfeer uiteraard. Als je kijkt wat een droevige seizoen Feyenoord heeft gekend de laatste 5 jaar. En dan nog een sfeer van dit niveau. Volle stadions. Dat zie je bij geen enkele andere grote club in Nederland.
Dus geef je wel toe dat de sfeer minder is geworden. Ook al is de oorzaak sportief verval...
Ik zie geen reden om nu nog te beweren dat het bij Feyenoord sfeervoller zou zijn dan bij Ajax. Wel kan je nog zeggen dat de Kuip het mooiste stadion is. Want daarin heb je gelijk. Ik hoop er dit jaar weer heen te gaan indien Ajax de bekerfinale haalt.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Dan ben jij dus de enige die dit durft te zeggen. Of zit je nu achter je pc'tje te gniffelen?
Noem nog maar is een stadion in Nederland waar 90 minuten lang sfeer is....
De hele selectie en de technische staf(incl Jol) kunnen maar geen genoeg krijgen met het stoppen van veren in de konten van de Ajax supporters vanwege de sfeer.
Heb zelfs wel is neutrale mensen meegenomen naar een wedstrijdje op VAK410, ze hbben 90 minuten staan hossen en zingen voor Ajax uit Amsterdam 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Echt het kleinschalige sfeertje dat aan oude tijden doet denken is gewoon bij de Graafschap. Bij Vites op Nieuw Monnikenhuize was het als klein mannetje ook altijd hartstikke mooi. Dat er een stadion komt is vaak geen verbetering, maar ja ze moesten nou eenmaal aan bepaalde voorschriften voldoen. Te lang in het verleden blijven hangen is ook niet goed.
Ik vind het als tvkijker bij Ajax alleen zo jammer dat je het publiek amper ziet zitten. Bij Feyenoord zie je bij elke corner of wat dan ook die gasten staan en dat brengt meteen ook die sfeer mijn woonkamer in.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Feit is wel dat de sfeer in Nederland verbleekt bij Engeland en deels Italie. Als ik het geluid bij Milan-Manchester hoorde....dat is toch andere koek.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.