- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #4
Studio Sport #4
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
Ludieke acties en spreekkoren moeten altijd kunnen.
Bijvoorbeeld het "hij is een transseksueel" liedje omdat Sinouh een roze shirt draagt. Dat vind ik wel leuke dingen die horen bij een beladen duel. Of over Lurling: "Lurling heeft geen zadel op z'n fiets". Dit vind ik wel leuke spreekkoren die moeten kunnen.
En tegen kwetsende spreekkoren, je hoeft het ook niet altijd te serieus te nemen. We gooien er allemaal wel is wat uit wat de ander niet fijn vindt om te horen.
Ik vind het in ieder geval niet genoeg om supporters gelijk te mishandelen allemaal.
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
Grappig op RTL7 trouwens. Het MMA hoofdgevecht tussen Kimbo Slice en Houston Alexander heeft de eerste twee minuten niet meer opgeleverd dan rondjes lopen. Heel behoudend dit allemaal.
Hoe staan jullie eigenlijk tegenover vechtsporten? Zelf moet ik er helemaal niets mee hebben, ik laat mezelf niet de hersenen inslaan! 
Maar om er naar te kijken is wel zeer vermakelijk!
edit: Nu gaat het helemaal los. Die Kimbo wil ik overigens niet tegenkomen zeg. Wat een beest is het zeg. Holy Shit.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ben zelf een groot fan van de MMA, dus ik zie heel veel UFC, Pride etc. Dat rondjes lopen heeft natuurlijk puur te maken met Houston Alexander, die normaal toch wel een beest is. Dit is Kimbo's officiële eerste UFC fight en is pas bezig met MMA, was voornamelijk een street fighter. Kijk maar eens op youtube, die heeft zijn street fights online gezet, zo is Kimbo bekend geworden. Geweldige vechter, ik ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.
Wel teleurstellend van Alexander, nu maar hopen dat Kimbo ooit tegen Wanderlei Silva komt te staan. Dat is echt een droom. Ik heb Kimbo afgelopen juni trouwens ontmoet in keulen tijdens de UFC 99, toffe kerel. Niks om bang voor te zijn hoor
.
Ik sta dus positief tegenover vechtsport, jammer dat de reputatie nogal negatief is. Ik kijk wel alleen MMA. K-1 etc. vind ik overigens niet zoveel aan. Als het naar meer smaakt r_r kijk dan maar eens iets van Wanderlei Silva, Mirko Cro Cop, Tito Ortiz, Nate en Nick Diaz, Forrest Griffin, om er maar even wat te noemen. Vooral Wanderlei is wel een kijkje waard. Ik hou ook nogal van de groundgame, maar ik ga ervan uit dat je liever echte 'rossers' ziet.
En natuurlijk de Octagon girls. Jammer dat Edith LaBelle (
) er niet is bij de finale.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat de ME elke strohalm aangrijpt om te gaan meppen lijkt me geen geheim voor stadiongangers. Oh hey, jij kijkt het alleen op televisie. Iets over een korreltje en zout?
Mwah, dat spreek ik tegen. Wordt er niet gereld, dan wordt er ook vrijwel nooit gemept..... "t begint toch echt bij de vervelende voetbalsupporters. In het hockey stadion zie je nooit ME.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het wordt bijna altijd uit zijn verband gerukt. Bij ons in Vak S is er zelfs al een charge geweest omdat één iemand van de trap geduwd was i neen onderlinge ruzie. Dan moeten gewoon de Stewards ingrijpen. Ik betwijfel ten zeerste of jij op de stadiontribune zit en dan vooral Vak S of Vak X. Als je daar nooit zit, weet je er ook vrij weinig van af.
Ich bin Derrick
-
- 321 berichten
- 0 stemmen
Pijnlijk punt
. Ik was toen helaas van de ongelukkigen. Toen werden er inderdaad zonder pardon mensen gearresteerd, ook vaders die met hun zoon waren, waren destijds de sjaak. Ook zijn er destijds wat klappen gevallen. Ook is er een kind destijds geraakt door een ietwat agressieve ME. Omdat wij niet snel genoeg de brug verlieten. Was op 23 april 2006.
Hey Naomi, jij was een van de ongelukkigen? Bedoel je dat je in elkaar bent geramd of dat je was gearresteerd?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niet gearresteerd, heb alleen wat klappen gevangen
.
Ich bin Derrick
-
- 321 berichten
- 0 stemmen
Hehe. Wicked.
Ben je nog steeds zo'n rebel of heeft je meissie je tot een rustige man gemaakt? 
kos
-
- 46752 berichten
- 8898 stemmen
Mwah, dat spreek ik tegen. Wordt er niet gereld, dan wordt er ook vrijwel nooit gemept..... "t begint toch echt bij de vervelende voetbalsupporters. In het hockey stadion zie je nooit ME.
Het is gewoon een kwestie van onkunde. Ze gooien alles op het 'een paar verpesten het voor de rest' argument. En dat is dan een vrijbrief om onschuldige mensen aan te pakken.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3290 stemmen
Overigens ben ik niet zo van het knokken, ik heb wel zoiets van als die hooligans met elkaar willen knokken moeten ze maar ergens op een veldje of in een bos afspreken. Net zoals in Polen en Rusland en zo. Daarmee val je geen andere mensen lastig en moet je ook niet gaan zeuren als er gewonden vallen of zo. Laat ze dat dan maar ook zelf oplossen.
Maar dat doen ze niet. Dan gaan ze naar het ziekenhuis waar ze van belastingcenten worden opgelapt tot de volgende matpartij.
Positief. Maar met vechtsporten die meer lijken op wat ik met mijn vriendin uitspook in de slaapkamer heb ik niet zoveel. En iemand die op de grond ligt op zijn gezicht beuken vind ik ook niet echt sportief.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Lekker kort door de bocht. En voetbal is maar een beetej achter de bal aan rennen. En niet verder komen dan met krachttermpjes smijten en ridiculiserende vergelijkingen en je nooit in de sport verdiept hebben. Zo triest dat het leuk wordt. Je moet wat als je geen serieuze argumenten kan aandragen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3290 stemmen
Ik heb geen enkele krachtterm gebruikt.
Dat is het ook. Maar dat is wel leuk om naar te kijken. Ik vind die ground game supersaai en qua boksen en trappen (wat ze overigens bijzonder weinig deden gisteren) moeten ze in andere sporters hun meerdere erkennen. Dan blijft er weinig over, niet?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Grappig op RTL7 trouwens. Het MMA hoofdgevecht tussen Kimbo Slice en Houston Alexander heeft de eerste twee minuten niet meer opgeleverd dan rondjes lopen. Heel behoudend dit allemaal..
Heb het een paar keer gezien en het viel me eerlijk gezegd tegen. Van de eerste ronde waren de gevechten dik twee minuten rondjes draaien om elkaar heen en daarna op de grond, erg statisch en qua bokstechnieken nogal lomp, ze ogen snel vermoeid. De ruzietjes buiten de wedstrijd om waar natuurlijk de camera bij staat kwamen gekunsteld over.
Ben geen grote vechtsportliefhebber, maar ik pik wel eens wat mee van K1 en die vind ik een stuk flitsender, veel fighters zien er zwaar afgetraind uit (ook niet allemaal natuurlijk). Kimbo Slice heb ik wel al lang geleden kunnen waarderen met z'n blote hand gevechten op youtube en de 'sukkels' die hem uitdagen, echt een beest 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heb het een paar keer gezien en het viel me eerlijk gezegd tegen. Van de eerste ronde waren de gevechten dik twee minuten rondjes draaien om elkaar heen en daarna op de grond, erg statisch en qua bokstechnieken nogal lomp, ze ogen snel vermoeid.
Lijkt me nogal logisch, je hebt het hier over semi amateurs/semi profs. Een echte MMA fighter wordt je na jaren trainen, kijk dan een UFC event ofzo. Of je gaat bij een talentenshow ook zangeressen afbranden omdat ze niet vocaal even sterk zijn dan een Etta James? Beetje vreemde vergelijking. Vergelijk K-1 is dan met bouts van UFC events, niet met the Ultimate Fighter.
Is het dus niet. Evans en Rampage hebben een 'echte' vete, vandaar dat ze beiden in dit seizoen zitten.
Zoals gezegd, vergelijk het met echte UFC bouts, niet met een talentenjacht.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vind die ground game supersaai en qua boksen en trappen (wat ze overigens bijzonder weinig deden gisteren) moeten ze in andere sporters hun meerdere erkennen. Dan blijft er weinig over, niet?
Ja, als je de groundgame niet kan waarderen moet je er niet aan beginnen, belangrijk element van de sport. Al had je gister gewoon pech omdat het voornamelijk BJJ fighters waren.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Ook zonder die vergelijking vind ik er weinig aan en die vetes met stoere taal vind ik kinderachtig en showerig, wil dan gewoon echt meppen in de ring zien 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De coaches van TUF komen later ook tegen elkaar te staan. Het is de bedoeling dat ze de boel gaan opfokken en dan mogen ze later los gaan. Heeft ook veel goede wedstrijden opgeleverd, beste voorbeeld is Ortiz vs Shamrock van TUF season 3.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Je bent dus één van de 3,7 miljoen. 
Ik heb het altijd al gezegd: ajax heeft de meeste fans, Feyenoord heeft de meeste fanatatieke supporters.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
De coaches van TUF komen later ook tegen elkaar te staan. Het is de bedoeling dat ze de boel gaan opfokken en dan mogen ze later los gaan. Heeft ook veel goede wedstrijden opgeleverd, beste voorbeeld is Ortiz vs Shamrock van TUF season 3.
Oke beetje olie op het vuur zal wel werken ja.
Ich bin Derrick
-
- 321 berichten
- 0 stemmen
Trouwens, iemand gister Beenhakker gezien bij het fantastische Holland Sport? Wilfried de Jong beweerde dat Feyenoord een schuld had van 36.000.000 euro, waarna Beenhakker eerlijk toegaf dat hij er nogal een aantal miljoenen onder zat. 
Hoeveel is de schuld eigenlijk?
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Iets van 41 miljoen. Maar dat was al langer bekend.
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2380 stemmen
Zou het dan toch...?
'Blatter won bij hockey-collega informatie in over afschaffen buitenspel'
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Aub niet! Die vent moet echt eens plaats maken....
Apparatuur aan de lijn, chipje in de bal, en gebruik van camera's; dat is wat we nodig hebben!
Oude seniele idioot.
LZA
-
- 474 berichten
- 1558 stemmen
Zou het dan toch...?
'Blatter won bij hockey-collega informatie in over afschaffen buitenspel'
Is wel een groot verschil. Bij hockey gaat 95% van de dieptepasses over de grond en is dus relatief makkelijk te verdedigen. Dat is bij voetbal toch ietsjes anders, maar een beetje vernieuwing in het conservatieve voetbal kan m.i. geen kwaad nee.
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2380 stemmen
Ik ben zeker benieuwd wat zo'n afschaffing zal betekenen voor de kijkbaarheid. Aan de ene kant krijg je misschien een hoop 'balletjes afwachten' maar je krijgt als het goed is ook veel meer speelruimte wat tactisch gezien weer interessanter kan zijn.
Ik ben in ieder geval allang blij dat er wat beweging in zit.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ik zou er niet te hard op hopen. Dit zou een radicale verandering betekenen, en we weten allemaal hoe conservatief die voetbalbobo's wel zijn.
Mattson
-
- 848 berichten
- 1276 stemmen
Ik ben zeker benieuwd wat zo'n afschaffing zal betekenen voor de kijkbaarheid. Aan de ene kant krijg je misschien een hoop 'balletjes afwachten' maar je krijgt als het goed is ook veel meer speelruimte wat tactisch gezien weer interessanter kan zijn.
Ik ben in ieder geval allang blij dat er wat beweging in zit.
tactisch zal het net minder interessant worden, met buitenspel is het verdedigen nl. véél complexer
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Het buitenspel is destijds niet voor niets ingevoerd.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Moet er ook niet aan denken dat het verdwijnt, ondanks alle fouten die er gemaakt worden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.