• 16.343 nieuwsartikelen
  • 179.974 films
  • 12.390 series
  • 34.319 seizoenen
  • 651.361 acteurs
  • 199.651 gebruikers
  • 9.416.936 stemmen

Studio Sport #4

zoeken in:

DieGo

• 5808 berichten
  • 2380 stemmen

kos schreef:

(quote)

Nee dus, die is zeker wel relevant.

Een beetje welles/nietes maar die is echt niet relevant. Of hij de bal nou direct krijgt toegespeeld of dat de aangever eerst nog even aan de wandel gaat maakt niks uit.

Nog even een citaat van wiki:

Offside offence

A player in an offside position at the moment the ball is touched or played by a team-mate is only committing an offside offence if, in the opinion of the referee, he becomes actively involved in play by

Interfering with play.

- Playing or touching the ball

Interfering with an opponent

- Preventing the opponent from playing the ball by obstructing the players sight or intentionally distracting the opponent

Gains an advantage by being in an offside position.

- Plays the ball after the ball has rebounded off the goal, the keeper, or any opponent

Messi krijgt de bal niet uit 1 van de 3 bovenstaande gevallen maar 'gewoon' toegespeeld. Het is echt geen buitenspel.

kos

• 46752 berichten
  • 8898 stemmen

Daar zit je toch mis, als hij in die positie staat 'interferred' hij echt wel met het spel, aangezien alle verdedigers incl. misschien wel de keeper dan sowieso bewust of onbewust op hem moeten letten.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2380 stemmen

Dat kan misschien wel zo zijn maar volgens de regels is dat dus geen buitenspel.

Die regel gaat alleen op wanneer hij in de baan van het schot zou hebben gestaan (wat duidelijk niet het geval is) en niet wanneer de bal naar rechts wordt gegeven.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Conclusie is dat deze regel voor interpretatie vatbaar is: ik kan zowel kos als DieGo volgen in hun redeneringen.

Op het moment van de voorzet van Alves (?) staat Messi idd geen buitenspel, dus hier kan ik DieGo volgen dat hij vindt (en gelijk heeft) dat het geen offside is.

Echter op het moment van de pass van Xavi staat Messi wel buitenspel, en daar neemt hij toch echt wel deel aan het spel. 't Is niet dat hij terugwandelt of zo. En daar volg ik dan weer kos. Want luttele momenten later scoort Messi wel. Je kan dan wel zeggen dat dat al een andere spelfase is, maar de tijd tussen beide spelfases is zo kort dat het bijna 1 en dezelfde fase is.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2380 stemmen

Tja en dan maak ik natuurlijk de inkopper dat bijna natuurlijk niet helemaal is.

Kijk ik volg jullie wel in jullie beredenering maar de regels zijn nou eenmaal anders. Je zegt dat Messi op het moment van de pass van Xavi deel neemt aan het spel maar volgens de regels doet hij dat dus niet, het maakt verder niet uit of ie wel of niet terugloopt of desnoods een dansje doet.

Maar ik ben het wel met je eens dat de hele buitenspelregel genoeg ruimte overlaat voor discussie. (Zo heb ik exact deze discussie ook een keer op mijn werk gevoerd waarna ik me er maar eens een beetje in verdiept heb).

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Leuke discussie toch Maar volgens de letter heb je gelijk idd.

Maar het voelt niet lekker aan, denk dat dat is wat kos, ikzelf en een aantal anderen bedoelen.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2380 stemmen

Inderdaad leuke discussie .

Wat ik al zei, ik snap zeker jullie standpunt maar toch ben ik blij dat dit soort (mooie) doelpunten niet worden afgekeurd om (lullige) regeltjes.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Pluim misschien naar Feyenoord. Misschien dat Makaay in de deal betrokken kan worden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

DieGo schreef:

Dat kan misschien wel zo zijn maar volgens de regels is dat dus geen buitenspel.

Volgens de reglementen van de BBVA wel, en daar gaat het dus juist om.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2380 stemmen

Weet je dat zeker? Ik zou om een bron vragen ware het niet dat de enige Spaanse woorden die ik ken cerveza, senor en por favor zijn en de kans groot zal zijn dat de bron in de Spaanse taal geschreven is.

Trouwens vind ik nergens op het web ook maar een enige link met offside bij dit doelpunt (behalve hier dan).

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4111 stemmen

Ik vind het ook geen buitenspel, de pass van Xavi is op Alves, die staat geen buitenspel. Messi wordt op dat moment nog niet in het spel betrokken. Daarna passt Alves de bal op Messi, geen buitenspel op dat moment. Dus een doelpunt

Hoe vaak zie je iemand wel niet uit buitenspel teruglopen op het moment van een counter, waarbij het spel uiteindelijk wel doorgaat als de pass op iemand anders is en even later doet dezelfde speler ook weer mee aan de aanval.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2380 stemmen

rep_robert schreef:

Hoe vaak zie je iemand wel niet uit buitenspel teruglopen op het moment van een counter, waarbij het spel uiteindelijk wel doorgaat als de pass op iemand anders is en even later doet dezelfde speler ook weer mee aan de aanval.

Inderdaad, als dit echt een regel zou zijn (wat ik overigens niet uitsluit), zou er bij talloze doelpunten (enige vorm van) discussie losbarsten.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2380 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Pluim misschien naar Feyenoord. Misschien dat Makaay in de deal betrokken kan worden.

Zijn de Feyenoorders hier trouwens blij mee? Ik volg best redelijk de eredivisie maar heb van Pluim nog nooit gehoord, terwijl Makaay toch een speler is die het verschil kan maken.

decicco

• 2856 berichten
  • 1143 stemmen

Als Feyenoorder ben ik hier niet echt blij mee, Makaay is toch altijd een ster-speler geweest en weet nu nog altijd een mooi balletje te trappen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

DieGo schreef:

Offside offence

A player in an offside position at the moment the ball is touched or played by a team-mate is only committing an offside offence if, in the opinion of the referee, he becomes actively involved in play by

Beetje laat maar goed: 'in the opinion of the referee' daar ligt dus inderdaad ruimte (voor zover wiki hiervoor een goede bron is).

Stel dat Messi in deze situatie vrolijk de hele tijd dik 5 meter achter de verdediging zou staan.. grote kans dat er dan wel wordt afgefloten terwijl het in principe dezelfde situatie is

(ervan uitgaande dat de bal direct op Messi niet buitenspel is).

rep_robert schreef:

Ja maar dan zit er meestal meer tijd tussen de 'buitenspelsituatie' en dat hij echt in het spel wordt betrokken met de bal aan de voeten, de verdediging heeft kunnen inhaken bijvoorbeeld en is er een andere, nieuwe spelsituatie ontstaan.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Gister nog de ijshockeyfinale gekeken, volledig zelfs. Ik volg die sport niet maar het was wel geinig. Ik blijf het alleen een sport zonder tactiek vinden. Tik, tik en de puck (die je trouwens lastig ziet vaak) ligt weer aan de andere kant van het veld. Maar het was door de entourage en de hardheid van de sport was het wel boeiend. Ik hoopte al op een verlenging en als die dan 25 seconde voor het einde er komt is dat wel tof.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2380 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Beetje laat maar goed: 'in the opinion of the referee' daar ligt dus inderdaad ruimte (voor zover wiki hiervoor een goede bron is).

Maar dat slaat dus weer op dit punt :

Gains an advantage by being in an offside position.

- Plays the ball after the ball has rebounded off the goal, the keeper, or any opponent

En Messi kreeg die bal via een bewuste pass en dus niet via een rebound.

Stel dat Messi in deze situatie vrolijk de hele tijd dik 5 meter achter de verdediging zou staan.. grote kans dat er dan wel wordt afgefloten terwijl het in principe dezelfde situatie is

(ervan uitgaande dat de bal direct op Messi niet buitenspel is).

Dat zou in mijn ogen totaal onterecht zijn (als er afgefloten zou worden). Volgens de regels mag dit dus het zou ook een stukje tactiek kunnen zijn van Messi.

Denk dat dit een oneindige discussie zal worden, of iemand moet Jaap Uilenberg even bellen of ie het verlossende woord kan geven .

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Ik ben zelf een aantal jaren bondsscheidsrechter geweest en mij is altijd geleerd om dit soort situaties door te laten spelen, al blijft de regel multi-interpreteerbaar.

Neemt niet weg dat (buitenspel of niet) de aanval en dan vooral de pass van Xavi meer dan briljant is.

Al snap ik dat Kos en Naomi het lastig vinden om uit hun strot te krijgen

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

DieGo schreef:

Dat zou in mijn ogen totaal onterecht zijn (als er afgefloten zou worden). Volgens de regels mag dit dus het zou ook een stukje tactiek kunnen zijn van Messi.

Oke bij mij dus niet maar dat is wel duidelijk denk ik Jij zou dan ook graag een aanvaller willen zien die altijd bij de zestien blijft hangen?

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Schaf buitenspel af en dat krijg je dan Een pak meer ruimte ook denk ik.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2380 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Oke bij mij dus niet maar dat is wel duidelijk denk ik Jij zou dan ook graag een aanvaller willen zien die altijd bij de zestien blijft hangen?

Dat is wel weer een ander uiterste maar wat Jawaddedadde ook al zegt, het veld zal veel meer benut worden. Misschien blijkt ook wel dat het veel minder kijkbaar wordt op het moment dat buitenspel wordt afgeschaft maar ja, daar komen we maar op 1 manier achter en met de huidige grote bazen bij de voetbalorganisaties zie ik dat voorlopig niet gebeuren .

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

DieGo schreef:

(quote)

Zijn de Feyenoorders hier trouwens blij mee? Ik volg best redelijk de eredivisie maar heb van Pluim nog nooit gehoord, terwijl Makaay toch een speler is die het verschil kan maken.

Als je geen geld hebt, moet je talenten gratis of goedkoop ophalen. Het is juist goed dat mensen Pluim nog niet goed kennen.

Maar ik hoorde al - ik heb het niet gezien - dat de Snor gezegd heeft dat Feyenoord nagenoeg rond is met Adil Auassar. Been vindt Pluim te licht.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

@ Jawaddedadde DieGo

Dan mag je er voor de middenvelders gelijk 2x35 minuten van maken anders is het niet te belopen

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Of een paar man meer op het veld, kwestie van al die ruimte te benutten

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

'Ajax populairste club van Nederland'

Door sv, maandag 1 maart 2010 21:08, , Bron: VI

Volgens een onderzoek van de Voetbal International is Ajax verreweg de populairste club van Nederland gevolgd door PSV, Feyenoord en AZ. Enkele variabelen die zijn gemeten zijn bezoekersaantallen, fans en het aantal vrouwen in het stadion. Dit laatste is volgens Iwan van Duuren belangrijk voor de sponsors.

Ajax zou 3,7 miljoen geschatte fans hebben in Nederland. De rest van de ploegen volgt op een grote achterstand. FC Twente is de grootste stijgende club geworden op de lijst van populairste clubs.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

DieGo schreef:

Weet je dat zeker? Ik zou om een bron vragen ware het niet dat de enige Spaanse woorden die ik ken cerveza, senor en por favor zijn en de kans groot zal zijn dat de bron in de Spaanse taal geschreven is.

Zoals Butragueno al aangaf in Marca zijn deze argumenten ook al eens goed toegepast een tijd terug met Getafe - Almería en Sevilla - Osasuna. Al heb ik het reglement hier ook niet liggen maar ik ga ervan uit dat Getafe en Sevilla niet genaaid zijn . Butragueno zou ook wel het één en ander weten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

wavanbuuren schreef:

Al snap ik dat Kos en Naomi het lastig vinden om uit hun strot te krijgen

Ik heb weinig tegen Barca, mijn problemen liggen eerder bij die maagdelijke witten .

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4111 stemmen

Brief van de supportersvereniging FC Utrecht(van een Ajax site geplukt):

Ajacieden en Utrecht supporters zijn geen vrienden. Niks nieuws. Toch hebben we één ding gemeen: we steunen onze club. Uit en thuis. We gaan hier geen heel verhaal houden over hoe je als uitsupporter wordt behandeld. Ook niet over spreekkoren en wat wel en niet valt te tolereren.

Gisteren zijn door de Amsterdamse politie echter grenzen overschreden. Dusdanig dat het je solidariteitsgevoel als supporter aanspreekt. Je slaat geen kinderen en mensen die klem zitten en je helpt gewonden.

VOETBALSUPPORTERS ZIJN MENSEN! HIERBIJ GEVEN WE DE RODE KAART AAN DE BETROKKEN POLITIEMENSEN!

Hieronder een artikel van de supportersvereniging van FC Utrecht:

In 2002 is dit ook al gebeurd en men is hier mee naar de Nationale ombudsman geweest.

Dit was ook voor buitensporig geweld van de ME tegen FC Utrecht supporters.

Ook dit maal had de Amsterdamse ME het weer voorzien op onze supporters. Toen we de trein uit kwamen was het al bekend dat we teruggestuurd zouden worden. Het hek was dicht bij de Arena en er stonden ook al geen Amsterdamse stewards , alleen maar ME met honden en het Arrestatieteam. Hoewel er over en weer werd gezongen door Ajax en Utrecht fans was het nauwelijks noemenswaardig te noemen. Het is een beladen wedstrijd en er wordt altijd wat geroepen over en weer. Maar nogmaals niks noemenswaardig en zeker niet langdurig zo wordt gesuggereerd door de Amsterdamse autoriteiten.

Nadat de oud voorzitters van de Supportersvereniging had gevraagd om even 10 minuten stil te zijn (we stonden er al dik een kwartier), wat met applaus werd ontvangen en gebeurde. De val van de stilte werd gelijk door de Amsterdamse autoriteiten misbruikt om gelijk de Utrecht supporters te ontruimen zonder overduidelijke aanleiding.

Toen begon de jacht op de supporters, Utrechtse stewards moesten van het toneel verdwijnen zodat de Amsterdamse ME zonder potterkijkers de Utrecht supporters kon opdrijven. Niemand werd gespaard vaders met kinderen, supporters die als ratten in de val zitten en dat ook aangaven omdat zei de trap niet opkonden werden zonder pardon weggeslagen zonder dat ze een kant op kunnen. Gewonde supporters die geen hulp krijgen. Het was weer een zwarte dag voor de Utrecht supporters.

Wij zijn ook van mening dat de club Ajax hierin geen blaam treft en dat het de Amsterdamse autoriteiten is de het voetbal in de Arena kapot maakt.

Om actie tegen deze wanpraktijken voor de tweede keer neer te leggen bij de National Ombudsman hebben we jullie nodig. We willen alle verhalen dan ook van jullie hebben om in èèn keer aangifte te doen van dit buitensporige geweld van de Amsterdamse ME (autoriteiten). Daarom verzoeken wij jullie om alle filmpjes die er gemaakt zijn op te sturen naar de supportersvereniging dit om zoveel mogelijk bewijs te vergaren.

Wij SV vragen alle betrokken dan ook om jullie te melden bij de Supportersvereniging met jullie naam en lidmaatschap nummer. Ook supporters die niet lid zijn kunnen zich ook melden bij ons met naam en eventueel adres. Alles wordt vertrouwelijk behandeld.

Jullie verhalen en filmpjes kan je sturen naar info@svfcu

Supportersvereniging FC Utrecht

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

Lees op nu.nl dat Derksen net heeft gemeld dat Schaken en Auassar transfervrij van VVV naar Feyenoord gaan aan het einde van dit seizoen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Brief van de supportersvereniging FC Utrecht

De korrel zout kan me weer niet groot genoeg zijn eigenlijk...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.