• 16.343 nieuwsartikelen
  • 179.971 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.356 acteurs
  • 199.651 gebruikers
  • 9.416.871 stemmen

Studio Sport #4

zoeken in:

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

Absoluut géén buitenspel.

In Griekenland gelden andere regels.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Wat Kos zegt klopt. Het eeuwige verhaal van positiebuitenspel en de zogenaamde wait & see regel. Op het moment van de pass van Xavi neemt Messi zogezegd geen deel aan het spel, maar 5 seconden later krijgt hij wel de bal en scoort. Altijd buitenspel in mijn ogen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Idd offside. Jammer voor de USA met Hockey . Vervelend slot van de Spelen maar gelukkig is het weer ten einde. Gelukkig deed Atletico het alleraardigst tegen Valencia.

Knisper

• 13048 berichten
  • 1282 stemmen

kos schreef:

Hij heeft daarna een nogal doorslaggevende rol in het doelpunt dus staat hij buitenspel.

Ah ja, daar had ik niet naar gekeken.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

moviemafketel schreef:

Waarom schaf je geen tv aan otherfool? Moet dat volgens je geloof?

Dezelfde reden dat ik geen lid van een krant ben. Media van de 20e eeuw, waarin door anderen wordt bepaald wat ik moet lezen, kijken en vinden.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

De tv als medium is idd beroerd en nutteloos, maar als apparaat om films te kijken wel handig. .

Buiten voetbal en af en toe een nieuwsprogrammaatje kan de tv mij ook gestolen worden.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Mijn lappie werkt voor dat eerste ook uitstekend

En nieuws is allang geen nieuws meer als het éénmaal op tv terecht komt. Sport is dan nog het lastigst. Gelukkig zit ik voor wielrennen goed bij Sporza.be en was de NOS handzaam tijdens de OS. Het WK kijk ik wel elders.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Nieuws als echt 'nieuws' inderdaad. Maar voor programma's met nieuwsverdieping, profiles en docu's is het uitermate geschikt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Toch valt daar wel zonder te leven. En vrijwel alles staat in no time op uitzendinggemist of rtlgemist. De valkuilen (onnozele series volgen, doelloos zappen, intellectuele luiheid) liggen op de loer met dat monster in de kamer. Zit nu een kleine 2 jaar zonder en het bevalt prima.

Maar dit allemaal geheel terzijde

Onderhond

• 87646 berichten
  • 12946 stemmen

Alleen jammer dat er tegenwoordig een "deze content is niet beschikbaar in uw regio" hype is aan het groeien.

Sommige mensen begrijpen ook echt niks van het internet.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Ja, daar baal ik ook van, met name uit de VS.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

True, true. Ik tel mijn zegeningen dat Comedy Central daar (nog?) niet aan mee doet.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Wat Kos zegt klopt. Het eeuwige verhaal van positiebuitenspel en de zogenaamde wait & see regel. Op het moment van de pass van Xavi neemt Messi zogezegd geen deel aan het spel, maar 5 seconden later krijgt hij wel de bal en scoort. Altijd buitenspel in mijn ogen.

Vreemd dat iedereen het nu zo eens is terwijl een paar weken geleden met Pantalic veel mensen het heel anders zagen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Sven Kramer en Kempers gaan na de WK toch uit elkaar!

http://www.spitsnieuws.nl/a...

Onderhond

• 87646 berichten
  • 12946 stemmen

kos schreef:

Ja, daar baal ik ook van, met name uit de VS.

Nederland heeft het ook ontdekt. Van de OS streams kon ik jammer genoeg weinig volgen.

Belgie is trouwens nog een stukje erger, hier is bijna niks gratis om te herkijken op het web. Gelukkig levert Sporza zeer aardig werk op dat gebied.

Observator

• 18281 berichten
  • 3580 stemmen

En een nadeel bij livestreams is de dikke vertraging. Scheelde bij schaatsen al een gauw een rondje. Loopt je Tweetdeck al vol met juichende tweets als jij nog een rondje moet...

moviemafketel schreef:

Sven Kramer en Kempers gaan na de WK toch uit elkaar!

Lijkt nog niet bevestigd.

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

Nou ja, op zich is Makaay natuurlijk niet voor niets benaderd door Vitesse. Mischien dat ze er toch dan stiekem van uitgaan dat Pluim vertrekt. Ik zeg: ruil met gesloten beurzen!

DieGo

• 5808 berichten
  • 2380 stemmen

Nog even over die zogenaamde buitenspel goal, dit is géén buitenspel. Op het moment van de 1e pass staat Messi 'niet-hinderlijk' buitenspel maar omdat hij de bal niet krijgt wordt daar dus niet voor gefloten, op het moment dat de rechtsbuiten (Dani Alves dacht ik?) de bal krijgt ontstaat er een nieuwe situatie waardoor het 1e buitenspelgeval komt te vervallen.

Alleen in het geval dat Messi de bal via de paal of iets dergelijks zou hebben ontvangen zou het wel buitenspel zijn geweest.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Vind het eigenlijk wel buitenspel. Er zit een hele korte tijd tussen de pass naar rechts (wanneer Messi buitenspel staat) en de bal naar Messi waardoor hij profiteert van zijn oorspronkelijke buitenspelpositie (en dus 'deelneemt').

Bekijk het eens vanuit verdegingsperspectief: je zorgt ervoor dat één man buitenspel staat vlak voor de pass, alleen je weet nog niet waar die bal heengaat. In dit geval dus een andere speler maar er is vrijwel geen tijd om te corrigeren (Messi dekken om de bal te onderscheppen). De buitenspelval heeft zo geen werking meer. Als er nou nog een duel was bij de zijlijn bijvoorbeeld had ik het geen buitenspel gevonden.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2380 stemmen

Jammer genoeg hebben wij niks te vinden .

De tijd die er tussen zit is totaal irrelevant. Op het moment dat Dani Alves de bal krijgt (en speelt) staat Messi nou eenmaal geen buitenspel, wat daar vooraf aan is gegaan doet niet ter zake.

Persoonlijk zou ik het belachelijk vinden als dit wel tot buitenspel zou worden gerekend, nog ff en je mag helemaal niet meer voorbij de laatste verdediger lopen. Gewoon helemaal afschaffen die regel.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Eens met Diego, dit is geen buitenspel.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Deze kwam meteen weer bij me boven. Kijken vanaf 1.10.

Iedereen van Nederland denkt dat Romario gewoon buitenspel staat en houdt eigenlijk op met verdedigen.

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

Daar zijn we Nederlanders voor.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2380 stemmen

Hier nog even een bevestiging op de FIFA website. Pagina nummer 108, voorbeeld nummer 13.

@moviemafketel, dat is inderdaad de befaamde wait-and-see regel die werd aangehaald door Jawaddedadde maar die ging in het geval van Messi sowieso niet op.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

kos schreef:

De tv als medium is idd beroerd en nutteloos, maar als apparaat om films te kijken wel handig. .

Buiten voetbal en af en toe een nieuwsprogrammaatje kan de tv mij ook gestolen worden.

Inderdaad, ik kijk vrijwel alleen maar films (van dvd of via pc), sport en af en toe nieuws. Alle andere programma's kunnen me gestolen worden en als ik ze wil zien kijk ik ze vaak via internet, als ze te vinden zijn. En steeds meer sport wordt ook via internet uitgezonden, dus over een paar jaar kan het tv-abonnement de deur uit denk ik.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Înternet via tv is toch veel leuker.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

DieGo schreef:

Hier nog even een bevestiging op de FIFA website. Pagina nummer 108, voorbeeld nummer 13.

Inderdaad, stomme regel zeg

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Daar staat toch wat anders. De speler moet vreemd genoeg ook nog een stukje lopen enzo. .

Ik heb in ieder geval deze situatie talloze malen afgefloten zien worden.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

DieGo schreef:

De tijd die er tussen zit is totaal irrelevant.

Nee dus, die is zeker wel relevant.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2380 stemmen

kos schreef:

Daar staat toch wat anders. De speler moet vreemd genoeg ook nog een stukje lopen enzo. .

Maar dat doet Dani Alves toch ook? Als hij er al zou staan zou hij immers zelf buitenspel hebben gestaan...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.