- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Band of Brothers
Band of Brothers
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Grappig dat spelletjes als Call Of Duty of Major & Generals echt hun locaties, situaties en hele gevechtsopzet letterlijk van deze serie hebben gejat. Dat maakt het bekijken van BoB inmiddels best freaky (oja, dit is level 4.. eh, 5 was het!).
Maar inderdaad de beste oorlogsserie ooit gemaakt, zonder enige competitie 
michelnijmegen
-
- 53 berichten
- 371 stemmen
Beste oorlogs(film) ooit gemaakt!
5*
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2596 stemmen
Of captain Speirs, die in zijn eentje ff door de Duitse linie rent. Dan denk je ok, het is mogelijk dat de Duitsers zo verbaasd zijn dat ze niets doen. Maar dan rent hij nog terug ook, en toen wist ik het voor mezelf niet meer goed te praten, alsof er dan niet één Duitser is die wakker wordt en hem neerknalt 
Dat soort dingen zijn jammer,
Nonsens, is waargebeurd.
Campiano
-
- 2 berichten
- 10 stemmen
Is echt een geweldige serie over de 2e wereldoorlog
alles klopt gewoon
5.0*
rens_1993
-
- 110 berichten
- 0 stemmen
hoe kan het dat deze film niet in de top 10 zit hij heeft een gemmidelde van 4,51 en er is maarliefst 688 keer op gestemd. Hoe kan dat?! heb deze film nog nooit gezien maar als ik hoor hoe anderen erover praten trekt het me wel.
metaledje
-
- 740 berichten
- 859 stemmen
waar je goed voor moet dokken als je hem op dvd wil 
Ryann
-
- 26 berichten
- 23 stemmen
Geweldige film het is de beste oorlogs serie die ik ooit gezien heb een 4.5
Combatman
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Echt een geweldige serie! Heb hem net nog deel 1 en 2 gekeken! Het begin is wel wat matig, 'Currahee' is erg langdradig en soms zelfs vervelend om naar te kijken door de geweldige heer Sobel, als je het mij vraagt. Verder wordt de serie steeds beter! Het brengt je in een realistische chaos van die mannen. Ik ben vooral fan van aflevering 6 'Bastogne' in het teken van hospik Eugene Roe. Ik vind deze serie echt een aanrader!
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Wat een goede oorlogsreeks. Heeft me op geen enkel moment kunnen vervelen. leuk dat ze deze serie ook verwerkt heben in call of duty. Het stadje carentan (en nog anderen) kan je zo herkennen zowel in de serie als in de game.
Echt de beste oorlogsserie ooit!!
5*
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
waar je goed voor moet dokken als je hem op dvd wil 
Maar dan heb je ook wat! 
Comanchero
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Dit is echt één van de beste series ooit gemaakt. Niets ervan is overdreven, alles is waar gebeurd. Dus ook als scenes overdreven lijken of juist saai worden gevonden.
Ik heb de eer enkele veteranen van het 101st Airborne Division persoonlijk te kennen en laat ik het zo zeggen: er is maar één ding beter dan kijken naar BoB en dat is de verhalen horen van deze wonderbaarlijke helden zelf.
T91
-
- 9 berichten
- 82 stemmen
Wat een goede oorlogsreeks. Heeft me op geen enkel moment kunnen vervelen. leuk dat ze deze serie ook verwerkt heben in call of duty. Het stadje carentan (en nog anderen) kan je zo herkennen zowel in de serie als in de game.
Echt de beste oorlogsserie ooit!!
5*
Idd de mooiste, realistische oorlog serie ooit, het komt dan allemaal zo dichtbij.
Ook leuk, de custom map Neunen uit Call of Duty 1, ook precies hetzelfde
=michael=
-
- 629 berichten
- 429 stemmen
Het mooiste is ook dat er aan het begin van deze serie het verhaal in het kort wordt verteld door een veteraan!!!
alles wat is opgenomen in de film is op de veteranen gebaseerd
kortom: zeker weten dat het echt is!!
5
Comanchero
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Zo jammer dat de meeste veteranen die nog hebben meegewerkt aan de serie ook inmiddels gestorven zijn. Bill Guarnere leeft nog, Babe Heffron ook, Winters, Speirs, Compton...maar veel meer niet.
Mar ik ben blij dat ze nog in staat zijn geweest om het resultaat van deze verfilming te zien. Als eerbetoon is het gewoon zeer de moeite waard.
x_Roxanne_x
-
- 83 berichten
- 55 stemmen
Hele prachtige mini serie. (nouja mini-serie hij duurt we=l 10 uur!)
1 van de mooiste 2e wereldoorlog films ever gezien. (dankzij mij broer was ik er even voor 10 uur verslaafd aan bob).
5.0 zeker waart!
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2596 stemmen
Gelukkig hoeft zo'n verslaving nog geen halve dag te duren. 
Waku
-
- 5457 berichten
- 6492 stemmen
Uitermate realistisch 2e wereldoorlog epos.
De manier van filmen, de kleur, het sterke acteerwerk en
dito verhaal geven een prima overzicht van de geallieerde
troepen in actie in Europa tijdens wereld oorlog 2.
Tijdens de ontwikkelingen in Nederland zien we hier en daar ( heel kort dat wel) een nederlandse Bner opdraven in beeld.
Band of Brothers is meeslepend, toont kameraadschap, victory maar ook de tegenslagen...
Must see!!!
4,5*
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2596 stemmen
een prima overzicht van de geallieerde
troepen in actie in Europa tijdens wereld oorlog 2.
Dat vind ik nou wel erg overdreven; er is nogal wat meer gebeurd dan deze veldtocht.
snowie
-
- 22 berichten
- 17 stemmen
Ik vraag me eingelijk nog wel af of er nog wel meer van dit soort goeie film/series komen.
Als er geen veteranen meer zijn 
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5745 stemmen
Het zou maar een film zijn geweest (0,2 meer dan Shawshank
)
=michael=
-
- 629 berichten
- 429 stemmen
Ik vraag me eingelijk nog wel af of er nog wel meer van dit soort goeie film/series komen.
Als er geen veteranen meer zijn 
ben dan ook erg benieuwd of de waarheid van de film ook correct is!!! zonder de veteranen...
Comanchero
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
ben dan ook erg benieuwd of de waarheid van de film ook correct is!!! zonder de veteranen...
Goed beschouwd ben je daar zelf bij en kun je daar ook zelf voor zorgen. Luisteren naar de verhalen, films kijken, boeken lezen en doorvertellen. Natuurlijk zullen de verhalen wat gaan vervagen en zullen er meer hiaten komen, maar zolang de kern van de gebeurtenissen bewaard blijft...
Volgende week...dan zijn ze er weer. Dan kan ik weer luisteren.
=michael=
-
- 629 berichten
- 429 stemmen
Goed beschouwd ben je daar zelf bij en kun je daar ook zelf voor zorgen. Luisteren naar de verhalen, films kijken, boeken lezen en doorvertellen. Natuurlijk zullen de verhalen wat gaan vervagen en zullen er meer hiaten komen, maar zolang de kern van de gebeurtenissen bewaard blijft...
Volgende week...dan zijn ze er weer. Dan kan ik weer luisteren.
Toch denk ik zelf wel dat de waarheid wel grotendeels correct zal zijn. en natuurlijk zullen de verhalen blijven worden doorverteld zoiets mag gewoon niet meer gebeuren. hoop daarom ook dat er nog meer films worden gemaakt zodat het altijd een herinnering is!
gelfdejong
-
- 13 berichten
- 67 stemmen
Mooiste oorlog serie ooit gemaakt.
5*
Joeloo
-
- 2 berichten
- 33 stemmen
Comanchero
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Hij heeft maar eenklein rolletje als een stervende man in het noodhospitaal van bastogne.
Eh...dat was niet aflevering 5. Tom Hanks speelde één van de Britten die in de vijfde aflevering door de Amerikanen gered wordt.
Comanchero
-
- 209 berichten
- 0 stemmen
Hmm... Klinkt heel erg als een overgedramatiseerde zeikfilm. Die titel ookal... bleh!
Oké...dus je hebt de serie niet gezien. Je kent de achtergrond niet. Je kent de mensen niet. En je oordeelt. Knap van je. Ik hoop dat je er nog ooit bij stilstaat dat de vrijheid van meningsuiting (en dus ook de vrijheid om deze zo lomp en ongenuanceerd naar voren te brengen) die je hier toont, mede te danken is aan de echte personen uit deze "overgedramatiseerde zeikfilm".
Voor de duidelijkheid: Mijn vrienden.