- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Band of Brothers
Band of Brothers
Mc
-
- 1006 berichten
- 2092 stemmen
Echt prachtige Film, Ik heb die film gezien nu wil ik ook wel soldaat worden
Echt geweldig Leuk, ik vond het ook mooi dat die opa's gaan vertellen enzo!

606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
deze serie behoort thuis in de TOP 250
omdat dit een ijzersterke film is over de wo 2.
de acteurs acteren zo goed dat je bijna denkt dat ze het echt hebben meegemaakt.
deze serie op tv gevolgd bij veronica moest elke keer een week wachten maar lukte bijna niet.
een VETTE 5 sterren.
=michael=
-
- 629 berichten
- 429 stemmen
ja ik geef hem ook een dikke 5 maar hoezo staat deze niet in de top 200????
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Als hij in de top kon staan dan stond hij op 1.
Modar
-
- 239 berichten
- 200 stemmen
Zeker een hele goede serie heb ze op dvd en al aantal keer gekeken.
Deze serie krijgt 5 dikke sterren!
JorritS
-
- 271 berichten
- 673 stemmen
Zijn hier al enkele discussies over gevoerd, of deze wél of juist niet thuis zou horen in de top 250 (áls het mocht!
, wat dus niet het geval is om het feit dat het een mini-serie betreft) Wat ook meteen de reden is van het niet toelaten in de top; het zou een betrekkelijk oneerlijke competitie zijn. BoB van plusminus 10 uur tegen films van 2 uur. In de eerstgenoemde heb je meer tijd begrip en sympathie te krijgen voor de personages, puur omdat je daar ruimschoots de tijd voor krijgt. Ook krijg je de kans verder in het verhaal te komen door de lange duur.
Conclusie: Een Miniserie top100 zou hier op MM zeker niet misstaan. 
Bartholomeus N
-
- 16 berichten
- 33 stemmen
Nou dat nou ook weer niet. Hoeveel miniseries ken jij??
Ik ken er geen honderd hoor.
Band of Brothers is zeker een prachtige film/miniserie, ik heb hem zelf thuis en ik heb hem al 4 keer gezien.
Hij is veel beter dan Saving Private Ryan (een cowboy film voor kinderen)
5 sterren
JorritS
-
- 271 berichten
- 673 stemmen
Nou er zullen heus wel 100 miniseries zijn hoor, makkelijk. Kijk naar wat er alleen uitkomt aan oude en nieuwe tv-series.
Scratt
-
- 466 berichten
- 0 stemmen
Band of Brothers is zeker een prachtige film/miniserie, ik heb hem zelf thuis en ik heb hem al 4 keer gezien.
Hij is veel beter dan Saving Private Ryan (een cowboy film voor kinderen)
5 sterren
Saving private ryan cowboy film voor kinderen ? :S
Ok Band of brothers is beter en er zit meer in maar ik vind Ryan en The Thin red line bv ook zeer mooie oorlogsfilms.
Moet alle afleveringen nog zien maar ben blij dat ik de box heb gekocht.
Godspeed
-
- 43 berichten
- 1908 stemmen
Ik vond het ook een geniale film.
Zeer goed geregisseerd, en je krijgt een goed inzicht in de soldaten achter de oorlog.
Niet puur geweld, maar ook de emoties en gevoelens van de soldaten.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Geweldige oorlogserie, waarin op een prachtige wijze de overleden soldaten worden geeerd. Het ziet er allemaal mooi uit en het geluid vond ik ook erg mooi. Hier kan ik niks negatiefs over zeggen, alleen maar positiefs. In 1 woord: Geweldig
Ryamn
-
- 2 berichten
- 4 stemmen
Band of brothers is gewoon de aller beste oorlog film die ik heb gezien!
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Wat is nu precies het verschil tussen de Tin Box en de gewone box, behalve een andere verpakking? Want het prijsverschil liegt er niet om.
Mc
-
- 1006 berichten
- 2092 stemmen
Er zitten "extra extra's" bij, als ik het goed begrijp, en de box is natuurlijk mooier (kwestie van smaak, maar hij is als mooier bedoeld in ieder geval).
metaledje
-
- 740 berichten
- 859 stemmen
mensen ik wil de hele box gaan kopen, maar je hebt 2 boxen: 5 DVD voor 40 euro en 6 DVD voor 60 euro, gewoon dik 20 euro meer, maar wat staat er op die 6e dvd dan? want 20 euro is beetje veel
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2596 stemmen
En hij blijft maar stijgen. Zou het dan mogelijk zijn dat een filmscore op MM boven de 4,50 komt? 
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2936 stemmen
Op die 6e dvd staan als het goed is allemaal extra's.
Nighth@wk25
-
- 14 berichten
- 33 stemmen
Gewoon een geweldige serie, bekijk ze nog wel eens blijft boeien.
zeer realistisch en aangrijpend.
5.0
Fran
-
- 1953 berichten
- 1732 stemmen
Mijn man en ik hebben een band of brother zaterdag marathon gehouden. De gehele zaterdag gekeken. Echt geweldig. We waren het helemaal niet van plan of zo, maar je blijft gewoon kijken. Megagoed !!!
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2596 stemmen
Ben een paar dagen geleden aan het boek begonnen en het is werkelijk een geweldig en enorm interessant boek. Ook voor mensen die de serie niks aan vonden een aanrader.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
En hij blijft maar stijgen. Zou het dan mogelijk zijn dat een filmscore op MM boven de 4,50 komt? 
Het is mogelijk 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Niet zo gek, niemand gaat 10 uur investeren in iets dat hij na een uur al niet geweldig vind. Zij die na een uur afhaken stemmen niet.....
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
Ben een paar dagen geleden aan het boek begonnen en het is werkelijk een geweldig en enorm interessant boek. Ook voor mensen die de serie niks aan vonden een aanrader.
Het boek is inderdaad erg goed. Ik heb het al een stuk of 3 keer gelezen, maar het blijft goed. Ik vond het ook erg interessant en meeslepend. 
snowie
-
- 22 berichten
- 17 stemmen
waarom zou er geen top zoveel komen voor miniseries/series?
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
waarom zou er geen top zoveel komen voor miniseries/series?
Er zijn niet zoveel (goede) miniseries
thomzi50
-
- 1991 berichten
- 2528 stemmen
Het boeit niet hoeveel je er zelf kent, maar hoeveel er zijn. Ik neem ook aan dat je niet de hele top250 kent
Ziggy007
-
- 208 berichten
- 1204 stemmen
Absoluut het mooiste 2e wereld oorlog gerelateerde iets dat ik gezien heb, logisch ook, met 10uur kan je flink los gaan en er wat moois van maken, alleen moet het natuurlijk nog altijd eerst gebeuren. Je zit er echt helemaal in, maar het was natuurlijk wel duidelijk dat je naar een Amerikaanse serie aan het kijken bent.
Zoals Bastogne, waar die medic na een meter het gebouw ingelopen te zijn al het hoofddoekje van de zuster vindt 
Of captain Speirs, die in zijn eentje ff door de Duitse linie rent. Dan denk je ok, het is mogelijk dat de Duitsers zo verbaasd zijn dat ze niets doen. Maar dan rent hij nog terug ook, en toen wist ik het voor mezelf niet meer goed te praten, alsof er dan niet één Duitser is die wakker wordt en hem neerknalt 
Dat soort dingen zijn jammer, maar zijn amper een smetje op het verder prachtige Band of Brothers.
Ik was erg benieuwd naar hoe het eind zou zijn, en dat valt me verre van tegen. Het eind blijft toch altijd lastig, maar ik vind dat ze dat hier best netjes hebben opgelost.