- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Band of Brothers
Band of Brothers
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3280 stemmen
De laatste 10 minuten van SPR worden voor het gemak maar weer even vergeten...
Wat er in Idi I Smotri gebeurd is ook niet fraai. Maar SPR doet er niet voor onder, en ook BoB niet. De al vaker aangehaalde aflevering Why We Fight bijvoorbeeld.
Sin City
-
- 10 berichten
- 102 stemmen
Kreeg tranen in mn ogen toen ik een keer voor kerstmis die DVD-boxset mocht uitpakken, geweldige serie
Goise
-
- 39 berichten
- 15 stemmen
Prachtig......
Met geen pen te beschrijven....
Deze serie is zo spannend en goed.....
De beste oorlogsfilm ooit die ik heb gezien.....
Saving Private Ryan was alleen de eerste scene goed, maar daarna vond ik hem tegenvallen...
Misschien omdat het verloop van de oorlog er niet in voor kwam...
Ik bedoel, het begin tot het einde.....
Kunnen ze geen filmserie maken, maar dan alleen van russische kant.....?
Of van de Pacific kant....?
Man, wat vind ik het erg dat ik deze serie helemaal heb gezien. Er is gwoon niets beters dan dit
Thomas83
-
- 4026 berichten
- 3631 stemmen
Wat een geweldige serie is Band of Brothers!
De sfeer van de oorlog en kameraadschap komen echt zo goed uit de verf, en de serie is ook spannend en geen moment saai.
Band of Brothers moet iedereen gezien hebben. Toen de serie op tv kwam keek ik elke week weer uit naar de volgende aflevering. Ik wil zeker nog eens heel de serie op DVD kopen.
film-gek
-
- 344 berichten
- 160 stemmen
heb er maar 1 woord voor: wow wat een dijk van een serie werkelijk alles komt er in voor, ik kan dan ook niet wachten tot de serie "the Pacific war"uitkomt want die lijkt me net zo goed als Band of Brothers
5.0
~Burner~
-
- 95 berichten
- 204 stemmen
Het is een miniserie Bas
En knap dat je telkens 600 minuten vrij kan maken, of kijk je dan delen?
Elk weekend een deel, als ik hem wil zien.
en als ik hem echt wil zien, zoveel mogelijk achter elkaar 
FunkyMe
-
- 23 berichten
- 2 stemmen
Geweldig, kan hier niets op aanmerken. Deze serie houdt je tot de laatste aflevering stevig in z'n greep. De soldaten worden bekenden van je.
Leuk om af en toe wat acteurs uit BoB in (voornamelijk Engelse) series tegen te komen.
Ha ha dat vond ik ook en dan spreken ze in die britse films echt cockney of hun eigen engels accent/dialect. Knap, want in de BOB wist ik niet beter of het waren allemaal (op Damian Lewis na) kaugum kauwende Amerikanen.
Damian kende ik van een britse miniserie over relaties waar hij werd bedrogen en kwam hij me daarom (goed gespeeld) sullig over.
FunkyMe
-
- 23 berichten
- 2 stemmen
aflevering 1 was matigjes,mede dankzij de donme rol van david schwimmer.daarna werd het enorm indrukwekkend met d-day en allerlei andere dingen.het beste moet nog komen als easy compagnie in episode 9/10 ahcter het holocast drama komen.
Ik vond het eigenlijk juist verrassend dat hij dit speelde en zeker niet dat hij deel een omlaag haalde,
mede door de lange duur omdat de opleiding heel goed werd verfimd wer het gedeelte waar in ingescheept voor de vlucht ontroerend want waar kapitein dick winter elke man een voor een overeind hielp voelde je gewoon wat het inhield de hand reiking en de blikwisselingen van de kapitein en de mannen.
Dat had je nooit gevoeld als je deel 1 niet zo mooi lang en uitgebreid in beeld was geweest
FunkyMe
-
- 23 berichten
- 2 stemmen
Even wat anders in het verhaal komen een paar lulloos voor.
En nu besef ik pas dat die mannen echt hebben geleefd en vraag ik me af wat de familie van die mensen van die keiharde werkelijkheid vonden dat hun zoon man vader oom neef in de serie (dus in het echt ) zo'n enorme lul was..
niet leuk natuurlijk maar ik heb een fotoserie gezien dat de huilende zoon van Sobel tijdens een reunie werd getroost gefeteerd en in de gelederen werd opgenomen met als troost dat zijn vader hun zover had gebracht dat ze echt de elite werden
~Burner~
-
- 95 berichten
- 204 stemmen
Sobel moest wel zo'n lul zijn. ik denk dat je dat sowieso moet zijn in het leger om je mannen op te leiden, anders worden het allemaal van die watjes. dan hadden we wellicht nu geen Nederland geheten...
Yuppie_Scum
-
- 151 berichten
- 141 stemmen
tussen 2 haakjes heeft deze mini serie 0.12 sterren meer dan de 2 beste films in de top 250...dat is wel opmerkelijk!
maar het is een dijk van een serie dat zeker! 5*
Carwood Lipton
-
- 1 berichten
- 3 stemmen
Dit is echt de beste oorlogsfilm die ik gezien heb.
Ik vind het vooral mooi op het laatst als Dick Winters aan het woord komt en dit zegt "Ik was geen held in de oorlog maar ik heb wel gediend in een compagnie met helden.
Deze film is echt 5 sterren.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Maar goed dat 't geen film is anders hadden we geen nek-aan-nek race meer.
Ongelooflijk: 9,6 met 23000 stemmen op de IMDB.
Bewezen Monumentaal.
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Miniseries halen meestal wel een hoger cijfer dan films, dat is maar logisch ook zeker...
Mc
-
- 1006 berichten
- 2092 stemmen
Miniseries halen meestal wel een hoger cijfer dan films, dat is maar logisch ook zeker...
Hoezo logisch? Ik geef miniseries gewoon op dezelfde beoordeling als films, zou niet weten waarom ik ze hoger zou moeten beoordelen...
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Ja, er zijn al zo veel mogelijke redenen genoemd waarom miniseries hoger scoren (zoals dat personages beter kunnen uitgediept worden door de langere duur), en al die redenen kloppen volgens mij allemaal. Maar de grootste reden is zeker en vast dat als de eerste aflevering(en) van een miniserie je niet aanstaat, je gewoon stopt met kijken en dus niet stemt wegens te weinig gezien. Dus als je zo'n hele serie uitkijkt (10 afleveringen of zo), dan moet je het wel op de een of andere manier boeiend vinden. Normaal gezien begin je niet eens te kijken als je denkt dat het niet boeien zal worden, bij gewoene films ligt dat toch anders. Tenzij je natuurlijk de hele serie na elkaar bekijkt op dvd of zo...
thomzi50
-
- 1991 berichten
- 2528 stemmen
Maar La Meglio Gioventu was toch ook een serie, of vergis ik me daarin? Is dit trouwens verkrijgbaar in Nederland, en zo ja, tegen welke prijs?
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Meglio was bedoeld als serie, maar werd uiteindelijk geweigerd door de RAI, en werd daarom in plaats daarvan als film uitgebracht.
thomzi50
-
- 1991 berichten
- 2528 stemmen
Oké, Meglio heb ik al in veel winkels gezien - en dus gekocht; maar Band Of Brothers ben ik nog nooit tegengekomen
Mc
-
- 1006 berichten
- 2092 stemmen
Band of Brothers is zelfs in twee verschillende versies verkrijgbaar. De metal case S.E. en de gewone box, ze zijn beide in ieder geval verkrijgbaar bij de dvdvalley (dvdvalley.nl) maar vast ook bij veel andere winkels.
sju
-
- 537 berichten
- 2445 stemmen
Elke andere oorlogsfilm of serie valt in het niet bij Band of Brothers! Wat een geweldige serie! (maar wat JoeCabot zei over mini-series is ook wel waar...)
Alleen het feit dat dit geen film is, weerhoudt me ervan Band of Brothers op nummer 1 te zetten in mijn Top 10
5*
cinefil18
-
- 41 berichten
- 647 stemmen
Beste serie ooit!!!!
Veel beter dan alle overhypte oorlogsfilms bij mekaar!
Ik kan deze serie gewoon opnieuw en opnieuw en opnieuw blijven bekijken!
In een woord...GEWELDIG!!!
By the way, heeft er iemand Tom Hanks zien verschijnen in aflevering 5?
Pilcrepus
-
- 215 berichten
- 1676 stemmen
Een gemiddelde van 4,47 bij 595 stemmen zegt genoeg.
Dit is ook een toppertje, zeer meeslepend.
jtsterkenburg
-
- 153 berichten
- 1324 stemmen
Beste serie ooit!!!!
Veel beter dan alle overhypte oorlogsfilms bij mekaar!
Ik kan deze serie gewoon opnieuw en opnieuw en opnieuw blijven bekijken!
In een woord...GEWELDIG!!!
By the way, heeft er iemand Tom Hanks zien verschijnen in aflevering 5?
Hij heeft maar eenklein rolletje als een stervende man in het noodhospitaal van bastogne.
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Zo te zien is deze nog beter dan onze bekende shawshank redemption. Enige verschil dat dat geen mini-serie is.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Een gemiddelde van 4,47 bij 595 stemmen zegt genoeg.
Dit is ook een toppertje, zeer meeslepend.
9.6/10 (24,387 votes) IMDB...
Ryam
-
- 14 berichten
- 0 stemmen
Echt prachtige Film, Ik heb die film gezien nu wil ik ook wel soldaat worden
Echt geweldig Leuk, ik vond het ook mooi dat die opa's gaan vertellen enzo!
Echt dope film, Koop hem of Huur hem
ik zweer je krijgt geen spijt