The Interview (2014)

Komedie / Actie

geregisseerd door Evan Goldberg en Seth Rogen
met James Franco, Seth Rogen en Randall Park

Dave Skylark (James Franco) is een succesvolle talkshowhost met zijn eigen late talkshow 'Skylark Tonight'. Echter, het brein achter dit succes van Dave is de producer en tevens zijn beste vriend Aaron (Seth Rogen). Aaron, die altijd op zoek is naar een nieuwe uitdaging, weet voor Dave een interview te strikken met de mysterieuze en meedogenloze dictator van nucleair bewapend Noord-Korea: Kim Jong-Un. Wanneer de twee zich voorbereiden op het vertrek naar Noord-Korea, worden ze benaderd door de CIA met een plan om de dictator te vermoorden. Dave en Aaron accepteren de opdracht van de CIA, maar blijken nou niet bepaald moordmachines te zijn die de gevaarlijkste man op aarde kunnen ombrengen.

avatar van UltraMovieKiller
Door wat gematigde reacties van mensen om me heen had ik geen hoge verwachtingen meer van deze film. En de mediahype is inmiddels ook alweer lang voorbij. Nu dus rustig zonder verwachtingen kunnen kijken en ik heb mij prima vermaakt.
Je moet zéker van deze humor houden maar dat is met eigenlijk alle komedies. De humor heeft uiteraard veel raakvlakken met This is The End, evenals van Rogen en Goldberg. Dus wanneer die film je niet aansprak is The Interview ook niet aan te raden en vice versa.

avatar van IH88
The Interview

Geen onaardige komedie/actie film maar er had wel wat meer in gezeten. De grapdichtheid is hoog maar jammer genoeg zitten er net zoveel misslagen als home runs in. Het begint allemaal erg leuk met Eminem die wordt geïnterviewd door James Franco. Het bezoek van de FBI agenten aan Rogen en Franco zorgt ook voor hilariteit en de film lijkt op de goede weg. Zodra Rogen en Franco in Noord Korea landen zakt het allemaal wat in en is er heel wat minder te lachen. De obsessie van Kim Jong-un met Katy Perry is nog wel grappig en sowieso zijn Franco en Randall Park in hun gezamenlijke scenes erg op dreef. Seth Rogen daarentegen is minder en zit jammer genoeg vast in een niet zo grappig romantisch subplotje. Het einde met het interview tussen Dave en Kim Jong-un is wel een hoogtepunt. Helaas zijn de actie/komedie scenes tegelijkertijd met Rogen een stuk minder.

Een redelijk geslaagde komedie met een uitstekende James Franco en Randall Park. Helaas heb ik Seth Rogen wel eens beter gezien.

Stop de meest waardeloze ''comedy'' acteurs in 1 film en je hebt dit.. groep 3-4 poep en plas niveau, daar houdt het ook wel mee op.
Ongelofelijk dat deze film een 2.6 krijgt... want er is niets grappigs aan... gewoon nul

Ondanks de vele slechte kritieken die de film heeft gekregen vond ik hem nog zo slecht niet.
Ook James Franco, die me eerder al eens in een komedie teleurstelde, is hier wel goed te pruimen.
Ik vind dit evenwel geen topfilm, maar het geheel kon me toch wel bekoren.

Vreselijke film.

avatar van engelse
"Wait, the puppy!"

Nee, dit is geen "serieuze" film... Zo worden er vandaag al genoeg gemaakt.

Het betreft wel degelijk een ernstig onderwerp... Maar deze filmmakers kiezen resoluut voor een alles-relativerende aanpak. Het VS- establishment en een Noord-Koreaanse dictator worden te k*kk*n gezet, net zoals Borat rednecks te grazen nam.

De stijl doet denken aan Louis de Funès en zijn Gendarmes, maar wel met een dikke Amerikaanse saus met o.a. inhoudsloze Actualuteitenshows en een hersenloze all-American Kate Perry als ingrediënten.
(Gelukkig zorgt Hooverphonic voor enig tegengewicht
Net als bij deze Franse burleske films worden we ook hier getrakteerd op een spetterende finale!

Blij dat ik de negatieve kritieken genegeerd heb en de dvd toch op play zette!

avatar van Rickyman
Deze komedie is toch veel beter dan ik had verwacht.
Die Seth Rogen heb ik nooit leuk gevonden en is zijn flauwe humor veelal te kinderachtig (zoals m'n Engelse bovenbuurman al aangaf met Louis de Funès), met daarbij nog de pies en poep humor.
Maar toch viel het reuze mee en wist het me zo nu en dan wel te vermaken, vooral de scènes met Eminem, Rob Lowe en de "niet eens zo'n slechte" Kim Jong, al had er veel meer mee gedaan kunnen worden.
Ging er met zeer lage verwachtingen in en is me erg meegevallen.

avatar van Pim1993
Aardig wat vermakelijke momentjes en leuke effectjes! Verder draait een komedie natuurlijk vooral om het grappige aspect, wat een voldoende scoorde maar nergens kon pieken. Er had denk ik wel meer ingezeten. Als je een komedie maakt over het veelbesproken Noord-Korea, moet je groots uitpakken. Vond deze vrij tam.

Vermakelijk!

avatar van frolunda
Onevenwichtige en vaak flauwe komedie die de grenzen van de goede smaak nogal eens overschrijdt.Vooral het personage dat James Franco neerzet is ongelofelijk irritant.The Interview kent wel een paar leuke momenten maar over het algemeen is de humor teleurstellend.Zonder al die heisa er omheen was deze film waarschijnlijk linea recta in de vergetelheid beland.Eigenlijk vond ik de bijdrage van Eminem nog het best.Matig.

avatar van cantforgetyou
Beste een leuke film. Ik dacht dat het niks zou worden, maar dat viel dus wel mee. Soms waren de grappen niet leuk, soms ook wel. Op het laatst ging het wel wat 'over de top', maar over het algemeen best een aardige film. Ik heb me gelijk weer eens verdiept in het 'vreemde' Noord Korea.

Dick2008
Flauwe rotfilm met James Franco, jammer, die kan toch beter in serieuze films spelen. Seth Rogen is helemaal vervelend.
Het zal wel een soort satire zijn. Niet veel aan. 2.0

Best wel een prima film. Flauwe humor over een serieus onderwerp. Soms was het over de top, maar goed dat hoort er ook bij. Was wel een vermakelijke film maar niet de beste komedie die ik gezien heb.

Aardige comedy, die het aandurft Noord-Korea belachelijk te maken. Verder niets bijzonders ook niet extreem grappig, maar kijkt leuk weg.

avatar van St. Nicolas
Mja, dit soort Amerikaanse komedies kan ik meestal wel waarderen omdat ik verwacht dat ze toch in hetzelfde straatje zitten als andere films Forgetting Sarah Marshall en Neighbors. Maar jammer genoeg kwamen maar weinig van de grappen echt over. Ik vind het leuk om te zien dat ze de draad steken met Kim en Noord-Korea en tegelijkertijd ook een beetje met Amerika. Alleen hadden de US toch nog meer belachelijk kunnen maken.
Franco was bijna de hele film door irritant en andere characters ook niet zo best. Rogen vond ik wel oké, en kon ik nog om lachen. Verder was het allemaal té geforceerd. Ik snap het over-the-top acteerwerk ''ik-neem-mezelf-niet-serieus'' wel, maar de plank werd af en toe flink misgeslagen. Ook omdat er grappen in zaten die er gewoon niet in hoefde voor mij, een soort off-the-road. Hou het wat mij betreft maar bij het compleet belachelijk maken van Noord-Korea en Amerika. De intro van de film met het interview met Eminem was leuk. Einde had wat mij betreft anders gemogen. Laat beide partijen maar verliezen.

Een film met een leuk idee (of leuke ideeën), maar waar veel grappen niet goed werkten, neergezet werden en ongepast waren. Cast voor het grootste deel irritant, vooral Franco. Einde had anders gemogen en het miste wat mij betreft wat zelfspot naar land van herkomst. Af en toe was het best funny... 2.0*

Matige film over een presentator van een entertainment programma die een wereldleider mag interviewen. Niet echt de politieke komedie die het had kunnen zijn. Daarvoor mist de film scherpte. De humor is weinig subtiel, maar hier en daar valt er zeker wel wat te lachen. James Franco zet zijn rol overdreven irritant neer.

avatar van sinterklaas
Heel leuk.

Ja, deze kwam toen nog in het nieuws. Dat Amerika door Noord Korea werd bedreigt nadat ze deze film hadden gepubliceerd. Afin, het is weer zo'n typische flauwe Amerikaanse komedie, maar deze kon mij zeker wel bekoren. Nouja... Dave Skylark en Aaron runnen een tv-show die beroemdheden interviewen met de bedoeling om de gevoelige punten bloot te leggen. Op een gegeven ogenblik krijgen ze een verzoek van niemand minder dan Kim Jong Un. Of ze hem willen interviewen in zijn thuisland. Nouja, op naar Noord-Korea... Gevolgd met een paar leuke lesjes over het land, veel schuine humor en een uiteindelijke ontmoeting met Kim Jong Un. Naast het feit dat hij toch ook wel degelijk gewoon kan poepen, lijkt Kim helemaal geen boeman als wat het westen ervan maakt. Je gaat vanaf dit moment ook denken dat dit een soort pro-Noord-Korea film gaat worden... Toch niet...

En ja, hilarische scenes met: die gif in die koker in je kont verstoppen, of Kim Jong Un die fan is van Kate Perry. Dat spionnenvrouwtje mocht er ook zeker wel wezen.

Was gewoon leuk.

avatar van Daan258
Lekker flauwe humor filmpje.

Gooi Seth Rogan en James Franco samen in een film en je weet bijna altijd wel dat het een prima comedy zal worden.
Het verhaal is natuurlijk absurd maar dit zorgt wel gelijk voor een aantal erg grappige scenes en leuke grappen. Ik heb sowieso de hele film met een glimlach op mijn gezicht naar het scherm zitten kijken. Vooral de intro met Eminem was geweldig en de scene wanneer Franco Kim Jong-Un gaat interviewen en Katy Perry begint te zingen fantastisch.

Naast de iets te lange speelduur is het gewoon een leuke comedy die zeker het kijken waard is.

Dikke 3,0*
6,5/10

avatar van K. V.
Deze was een tijdje geleden op tv en me er ook eens aan gewaagd. Na de controverse toch eens bekeken en vond het wel een leuk filmpje. Geen meesterwerk, maar toch een aantal keren moeten lachen. Veel bekend volk en heel wat bekende liedjes.
Ondanks de redelijk lange speelduur verveelde de film niet.
Niet slecht.