200 Cigarettes (1999)

geregisseerd door Risa Bramon Garcia
met Courtney Love, Kate Hudson en Dave Chappelle

Oudejaarsavond 1981. We volgen een aantal twintigplussers en jongeren dat op weg is naar een feest. Allemaal zijn ze op zoek naar liefde en avontuur en hebben ze te kampen met hun dagelijkse problemen. De een heeft net z'n relatie beëindigd en een vriendin probeert hem op te vrolijken. Twee vriendinnen verdwalen onderweg en komen in een punkrockbar terecht. En ergens aan de andere kant van de stad gaat een naïef meisje op stap met een blind date, die wanhopig probeert zijn ex-vriendinnen te ontlopen. De gastvrouw van het feest is bang dat niemand komt opdagen. En dan duikt er nog regelmatig een goedgemutste taxichauffeur op.

vic
ik vond hem wel erg leuk

niet slecht, maar ook niet echt bijzonder.

avatar van Jordy
Beetje een vervelende, saaie en onkomische film. Twee sterren.

avatar van De GeuS
Best wel te pruimen; 3*

avatar van mikey
Nostalgische ensemble film over het jaar voor het aids tijdperk 1981/82. Veel leuke muziek en grappig dat elvis costello ook een rolletje had. verder niet interessant. 2.5

avatar van Purmerend
1982 mijn geboortejaar, die blonde Kate Hudson die niet precies wist wat ze wilde had de leukste rol. 2*

avatar van otherfool
Zo nu en dan leuke zijstraatjes in de verhaaltjes, maar ik heb toch het gevoel dat er meer in had gezeten. 2,5*.

avatar van Hilarious
Deze film had toch beter gekund. Soms werd hij heel erg saai en vervelend. Voorlopig houdt ik het bij 1,5*.

Best wel leuke film ook met; Ben Affleck , Casey Affleck, Martha Plimpton en Christina Ricci.

avatar van abberline
weet iemand waar ik die kan vinden? ik ben naar een aantal winkels gegaan en ze verkopen het niet
of is er iemand die het wil verkopen?

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Aangenaam filmpje die de combinatie van comedy en een vleugje drama goed heeft weten te gebruiken.
200 cigarettes heeft een heerlijke feel good sfeer en deed me met vlagen een beetje denken aan Hangin' with the Homeboys & Empire Records.
Filmpjes zoals dit zijn zeker aan mij besteed!

3,5 die erg dicht tegen een 4 aan zit!

Fijne film wel waarbij al de wisselende verhaallijnen prima werken, met veel bekende namen.
Al de acteurs doen het ook goed en krijgen al de ruimte en passeren uiteenlopende karakters
de revue met misschien als meest opvallende Casey Affleck als goedaardige punker.
Een komedie maar dat is vooral vanwege de luchtigheid want echt grappig is de film zelden. In
elk geval geen nadrukkelijke grappigheid of meligheid en blijft platvloerse humor gelukkig
achterwege. Met een beetje drama ook.
De afsluiting is nog het grappigst en leuk bedacht, en pakt een beetje treurig uit voor de meid die
het oudjaarsfeestje had georganiseerd.